Witam, za tydzień odbieram samochód i zamówiłem całoroczne Bridgestone Weather Control A005 EVO 91H - ma ktoś z Was jakieś doświadczenia?
Pzdr.
Witam, za tydzień odbieram samochód i zamówiłem całoroczne Bridgestone Weather Control A005 EVO 91H - ma ktoś z Was jakieś doświadczenia?
Pzdr.
Też myślałem o całorocznych ,ale co gdy dojdziesz do pkt ,gdzie na lato one jeszcze będą dobre, a na zimę już za płytkie ? Niby masz opony ,ale nie masz ...
No właśnie w tym jednym punkcie poległy wielosezony.
Graniczna wartość grubości bieżnika dla zimówek 4 mm a bezpieczna grubość dla letnich to 3mm ( nie jak piszą 1,1 mm )
Zużycie bieżnika o wiele szybsze ( warunki letnie ) i w moim przypadku może się okazać, że po dwóch sezonach grubość na lato jeszcze ujdzie ale na zimę nie wystarczy.
Komplet sezonowych ( lato / zima ) starczają u mnie na 5 lat i tu zmieniam bezwarunkowo bez znaczenia na grubość.
Za wulkanizatora nie płace, bo mam wszystko na felgach - tylko wyważam raz na jakiś czas.
Wielosezony w moim przypadku
(+) nie przejmujesz się pogodą ( warunek lekka zima )
(-) szybkie zużycie ( dwa komplety starczą na tyle co jeden sezonowych )
(-) kwestia bezpieczeństwa w moich warunkach zimowo/górskich
Wielosezonowy dla innych:
(+) przy małych przebiegach starczą spokojnie na 5 lat
(+) w mieście całkowicie starczające na zimę
(+) brak opłat za wymianę u wulkanizatora
W tym przypadki nie ma za wiele minusów.
I jeszcze to co mnie całkowicie utwierdziło, że to nie opony dla mnie:
W lecie nie taka dobra jak letnia a w zimie nie taka dobra jak zimowa - wykres poniżej:
opona-caloroczna.jpg
opona-caloroczna 2.jpg
Uwaga to tylko moja osobista refleksja i nie należy się nią zbytnio sugerować, bo również są osoby mega zadowolone z wielosezonowy i właśnie dla nich powstały takie opony.
Ostatnio edytowane przez Killer King ; 02-05-2021 o 10:56
Na mokrym jak widac w tym tescie spoko, a na śniegu 13 metrów to już można kogoś daleko za przejsćie wywieźć...także tego. Szczególnie w czasach gdy przechodzień nasz pan...
Dla mnie te wykresy mocno pachną marketingiem firm oponiarskich.
Wszystko zależy jaki producent. W samochodach z wypozyczalni często laduja wielosezony. Jak szukałem tipo to zazwyczaj byly Goodyear vector 4 season i przy przebiegu około 30 kkm na jeszcze jedna zimę by wystarczyły. A potem wymiana 2 szt. Na nowe.
Tylko firmy oponiarskie widzą w tym raczej popyt i będą takie rozwiązania promować.
Opony wielosenonowe zużywają się szybciej wiec klient zawita wcześniej.
Ale jeszcze nie wiemy jak taka mieszanka zachowa się w wieku np. 5 lat.
Po drugie koło mnie jest parking gdzie obserwuję rejestracje z całego Śląska, które przyjechały pospacerować szlakiem do schroniska.
Byście widzieli jakie są cyrki jak spadnie śnieg i próbują wracać do domu.
Drugi przykład - spróbujcie wyjechać ze Szczyrku w weekend jak spadnie śnieg. Ci co mają dobre zimówki wyjadą ale dopiero jak cała reszta jakimś cudem wyjedzie z parkingu.
Nie wrzucam nikogo do jednego worka, ale w niektórych warunkach tylko dobre i w miarę młode zimówki mają rację bytu.
Co do wykresów - niby wszystko ładnie, ale co jak zabraknie 1m do stłuczki albo do kogoś na pasach ?
Wielosezony to jest kompromis i trzeba o tym pamiętać.
Ostatnio edytowane przez Killer King ; 02-05-2021 o 15:02
Już miałem mocniej zająć się zakupem opono wielosezonowych ,ale policzyłem koszty . Dobry wielosezon to dla mnie ponad 600 zł /szt ,a jak wspomniałem to pod koniec będą dobre na lato ,zima niekoniecznie ,więc trzeba będzie i tak coś kombinować . Policzyłem na zasadzie opon jakie mam teraz i sezonowe taniej wychodzą (z zastrzeżeniem ,że mam zimowe na osobnych felgach -oszczędzam na przekładkach ) . Dzięki temu sezonowe nie musza być premium i dobrze będą jeździły ( o ile nie ma zapędów sportowych )
Rozmawiałem z ekspertem z oponeo, zakupione opony są klasy premium z dobrą żywotnością > 60 tys.km. Myślę, że będą się zużywały proporcjonalnie
https://www.oponeo.pl/dane-opony/bri...91-h#335122524
płaciłem 250zł/szt. (dostawa gratis) w innej firmie.
Ostatnio edytowane przez Jacek K. ; 02-05-2021 o 17:44
To nie był ekspert tylko dobry bajerant.
Sprawdź i napisz, kto daje gwarancję na żywotność a pogadamy.
Opona jest elementem eksploatacyjnym, którego zużywa się w trakcie pracy i nikt nie zagwarantuje, że dana opona przejdzie xx kkm. a jak już zareklamujesz, to usłyszysz, że zużycie wynikło z użytkowania niezgodnego z zaleceniami. np. zbyt agresywna jazda itp...
Tak samo jest np. ze sprzęgłem.
@Killer King
Reklama dźwignią handlu ... może i bajerant, ale zorientowany w branży. Nie miał żadnego interesu by coś ściemniać, bo dopytywałem się o uznane Michelin Crossclimate + i z ich sprzedaży pewnie więcej by zarobił, ale polecił mi tańsze Bridgestone. Firma pisze o przedłużonej trwałości, więc nie mam podstaw by im nie wierzyć. Nie jeżdżę wyczynowo, więc sądzę, że wystarczą na dłużej. Na Kleber Quadraxer 2 przejechałem ok. 45 tys. i mają jeszcze sporo bieżnika.
Bo akurat ma większa marże na brodgestone albo jakieś bonusy za sprzedaż w tym momencie, kto pracował w handlu to wie⌠ale jaja, ekspert oponeoâŚ
Lepszy
Power
Gamoniu
@Qvadrat
Testy i opinie na temat tych opon akurat potwierdzają ich dobre, a nawet najlepsze parametry, ale widzę, że zdaniem paru obecnych tu Kolegów, to pewnie jakaś lipa i zmowa. Jeśli to możliwe, to może pójdźmy bardziej w stronę ich oceny eksploatacyjnej, a nie dyskredytowanie sprzedawców.
Jacek, wszystko jest możliwe jak się widziało pewne rzeczy⌠nikt nie podważy faktu, ze bridgestony to najwyższa polka. Sam w mondeo używałem zimowek tej marki i nie miałem lepszych (droższych tez :-) )
Co do ocen użytkowników to. . . na to akurat nie patrzę⌠tu nie trzeba zmowy, ludzie zarabiają na życie pisząc opinie za pieniądze, są firmy pozycjonujace produkty w ten sposób itd.
Lepszy
Power
Gamoniu
@Qvadrat
Wiesz, Twoje spostrzeżenia można odnieść do każdego produktu na rynku , nie ma problemu jak się reklamuje dobry produkt, gorzej - odwrotnie. Cieszy fakt wysokiej oceny wyrobu tej firmy.