Pełną treść artykułu możesz zobaczyć w https://fiatklubpolska.pl/content.ph...ny-łączą-siły!
Pełną treść artykułu możesz zobaczyć w https://fiatklubpolska.pl/content.ph...ny-łączą-siły!
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
"Słabe" to "Słabe" skoro taki koncern jak FCA, po tylu latach od przejęcia Chryslera nie dorobił się własnej technologii EVB i musi posiłkować się Teslą. FCA ma naprawdę dobre diesle, ale teraz to tylko nadaje się jeszcze do LKW ...... przez jakiś czas.
Brak wizji rozwoju koncernu kończy się tak, że E.Musk kasuję setki mln baks .........
Jak dla mnie Fiat po prostu już nie jest w żaden sposób zainteresowany Europą i najchętniej nic by już tu nie sprzedawał. W Ameryce Południowej wiedzie im się super i to wystarczy, tutaj tylko przez wieczność sprzedają to samo auto (wcześniej Punto teraz 500) i niech wystarczy.
To niestety pokłosie 20 lat olania sprawy. Kiedyś były auta na równie z innymi autami, potem przyszedł manager Sergio który wyliczył że z samego Punto się wyżyje. Fiat jest w Europie traktowany na równi z Dacią a w Ameryce Łacińskiej ludzie się normalnie chwalą Fiatami jakby to były najlepsze auta na rynku. Polecam obserwować #fiat na Instagramie.
Nie tylko Fiat ma takie podejście. Infinity też ucieka z Europy. Myślę, że to nie koniec. Głupie przepisy odnośnie emisji spowodują, że więcej marek zniknie z europejskiego rynku.
Myślę, że bardziej dotkliwym przykładem jest Ford, który po kolei wycina kolejne modele z gamy.
fiat zawsze celował w pojazdy budżetowe, problem w tym że elektyczne cuda mają tak wysoka cenę że przecietny klient fiata tego nie kupi, jestescie skłonni kupić tipo w cenie 160 tyś zł i to tylko dlatego że linia spalinowa to dodatkowo dotuje ?
proszę spojrzec na ceny pojazdów typu VW, Nissan, i jest to oferowane głowne dlatego że eurosojuz wymusza taką produkcję aby potem nei płacić kar, fiat przeliczyl sobie że zrobią spółke z tesla, dzieki temu nie będa płacić kar za pojazdy spalinowe (czytaj. sztuczne podnoszenie ich ceny)
Ale jeśli chcą produkować samochody przez najbliższe dziesiąt lat to i tak muszą dorobić się własnej technologi EVB, albo chociaż przejściowo pójść drogą Toyoty i wejść w hybrydy.
W perspektywie czasu cena nie gra roli, bo docelowo wszyscy producenci przejdą na elektryki.
Reasumując zamiast pchać kasę Elonowi lepiej było ją parę lat temu zainwestować w elektryki. Jeśli chodzi o markę to liczy się całe FCA i paleta jest duża, np. Chrysler czy Lancia
itd. przecież nie muszą tego sprzedawać pod logiem Fiat.
Nie muszą też tego sprzedawać w Europie - gdzie indziej zarobią więcej na zwykłych spalinowych silnikach.
czy przejda na elektryki czas pokaże, nie musza sprzedawać w eurosjuzie, a pojazdy elektryczne jeszcze długo długo nie pobiją pojazdów spalinowych, sprawa prosta benzyna 42MJ/kg, akumulator LION 2MJ/kg.... wiec z czym do ludzi, volvo rozważa montowanei silników o przeciwstawnych tłokach (bardzo stare rozwiązanie), sprawnośc silnika do 55%.
elektryczne pojazdy sa wprowadzane na rynek bo wymusza to prawo a nie ekonomia , fizyka oraz technologia (postep technologiczny)
Dlatego patrząc na ekonomię użytkowania i koszt zakupu mam gdzieś elektryki i hybrydy.
https://elektrowoz.pl/porady/ile-kos...zymy-rok-2019/
Ekonomię widać w szczególności przy potrzebie załadowania na ładowarkach zielonej firmy, za mniej wychleje 500X 1.4 140KM przy spokojnej jeździe.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 02-05-2019 o 20:44
a to tylko i wylacznie dlatego ze paliwo jest opodatkowane, a elektryki z tych podatkow dotowane.... neimniej cokolwiek oderwane od praw fizyki w duzszej perspektywie nie moze dzialac (nei mówie tutaj o komuniżmie...)
poczekaj jak opodatkują elektryki, w koncu drogi za darmo sie nei beda budowac i remontowac
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
caly ten elektrowoz to sa w niektorych przypadkach fantasci , co np podaja ze sprawnosc produkcji benzyny to 40% gdy faktycznei jest to 90% albo radosne dywagacje ze do wyprodukowania jednego litra benzyny potrzeba 6kWh energii, pomylil im sie galon z litrem oraz ze to jest energia cieplna z surowca..... po podaniu zrodla informacji...porzucili temat.
Hurra będzie elektryczne Tipo
Jak dla mnie to jest ok. Lepiej skorzystać z technologii, niż tworzyć coś zupełnie od nowa. Sony kiedyś też chciało pójść własną drogą i wprowadziło na rynek MiniDisc, a wszyscy poszli za Philipsem i technologia CD przyjęła się na dobre. Chińczycy też kopiowali wszystko i wszędzie, i też wyszło im to na dobre. Abstrahując od tego, Fiat czy też grupa FCA jest dużą marką i szuka własnej drogi. Produkuje świetne budżetowe auta osobowe, które przyjęły się na wielu rynkach, auta dostawcze, z których korzysta też kilka innych marek (w Europie grupa PSA) Wierzę w Fiata, że skorzysta na tym tak czy siak, bo widać, że elektryki to na dzisiaj niedaleka przyszłość