Grupa Fiat Chrysler Automobiles ogłosiła połączenie floty z firmą Tesla, by wspólnie spełnić unijne wymagania dot. emisji CO2. Umowa zapewni amerykańskiemu wytwórcy aut elektrycznych setki milionów dolarów - wskazała w poniedziałek agencja Bloomberga.
Zaostrzone przepisy, wymagające zmniejszenia średniej emisji dwutlenku węgla, wchodzą w życie w przyszłym roku. To mogłoby się wiązać z grzywnami dla Fiata, sięgającymi 2 mld euro na przestrzeni kolejnych dwóch lat - wskazał ekspert firmy analitycznej Jefferies Philippe Houchois.
Organy unijne pozwalają jednak przedsiębiorcom na opcje łączenia swoich flot, by wspólnie spełniały one nakreślane wymogi. Pojazdy amerykańskiej firmy są elektryczne i nie produkują spalin, co obniża emisję generowaną przez zjednoczoną flotę Fiat-Tesla.
Według informacji na stronie Komisji Europejskiej otwarta pula dwóch firm została zapoczątkowana 25 lutego. Koncerny Mazda i Toyota także ogłosiły stworzenie wspólnej floty. Celem jest ograniczenie średniej emisji CO2 nowych samochodów z 130 do 95 gramów na kilometr do 2021 roku.
Zdaniem firmy Jefferies umowa może przynieść Tesli zyski przekraczające pół miliarda dolarów. Fiat nie skomentował niedzielnych doniesień dziennika "Financial Times", jakoby płacił spółce Elona Muska "setki milionów euro" za układ.
Na poniedziałkowym otwarciu giełdy w Mediolanie akcje Fiata wzrosły o blisko jeden procent w porównaniu do zeszłotygodniowego zamknięcia.
Fiat przygotowuje własne zelektryfikowane pojazdy, m.in. hybrydę typu plug-in marki Jeep. Koncern pokazał także prototyp w pełni elektrycznego Fiat Centoventi podczas targów samochodowych w Genewie w zeszłym miesiącu. Koszty elektryfikacji i wprowadzania nowych standardów emisji miały zapoczątkować rozmowy o współpracy nad "superplatformą", tworzoną wspólnie z francuską grupą PSA - przypomniał Bloomberg.
Agencja wskazuje też, że włosko-amerykańskie przedsiębiorstwo jest jednym z koncernów, gdzie proces dostosowywania się do nowych norm . Spełnianie wymagań jest tym trudniejsze, że konsumenci rezygnują z kupowania samochodów z napędem hybrydowym na rzecz silników benzynowych po skandalu z 2015 r. w który zamieszana była firma Volkswagen, która manipulowala poziomami emisji w silnikach Diesla.
"Słabe" to "Słabe" skoro taki koncern jak FCA, po tylu latach od przejęcia Chryslera nie dorobił się własnej technologii EVB i musi posiłkować się Teslą. FCA ma naprawdę dobre diesle, ale teraz to tylko nadaje się jeszcze do LKW ...... przez jakiś czas.
Brak wizji rozwoju koncernu kończy się tak, że E.Musk kasuję setki mln baks .........
"Słabe" to "Słabe" skoro taki koncern jak FCA, po tylu latach od przejęcia Chryslera nie dorobił się własnej technologii EVB i musi posiłkować się Teslą. FCA ma naprawdę dobre diesle, ale teraz to tylko nadaje się jeszcze do LKW ...... przez jakiś czas.
Brak wizji rozwoju koncernu kończy się tak, że E.Musk kasuję setki mln baks .........
Jak dla mnie Fiat po prostu już nie jest w żaden sposób zainteresowany Europą i najchętniej nic by już tu nie sprzedawał. W Ameryce Południowej wiedzie im się super i to wystarczy, tutaj tylko przez wieczność sprzedają to samo auto (wcześniej Punto teraz 500) i niech wystarczy.
To niestety pokłosie 20 lat olania sprawy. Kiedyś były auta na równie z innymi autami, potem przyszedł manager Sergio który wyliczył że z samego Punto się wyżyje. Fiat jest w Europie traktowany na równi z Dacią a w Ameryce Łacińskiej ludzie się normalnie chwalą Fiatami jakby to były najlepsze auta na rynku. Polecam obserwować #fiat na Instagramie.
Nie tylko Fiat ma takie podejście. Infinity też ucieka z Europy. Myślę, że to nie koniec. Głupie przepisy odnośnie emisji spowodują, że więcej marek zniknie z europejskiego rynku.
Jak dla mnie Fiat po prostu już nie jest w żaden sposób zainteresowany Europą i najchętniej nic by już tu nie sprzedawał. W Ameryce Południowej wiedzie im się super i to wystarczy, tutaj tylko przez wieczność sprzedają to samo auto (wcześniej Punto teraz 500) i niech wystarczy.
To niestety pokłosie 20 lat olania sprawy. Kiedyś były auta na równie z innymi autami, potem przyszedł manager Sergio który wyliczył że z samego Punto się wyżyje. Fiat jest w Europie traktowany na równi z Dacią a w Ameryce Łacińskiej ludzie się normalnie chwalą Fiatami jakby to były najlepsze auta na rynku. Polecam obserwować #fiat na Instagramie.
fiat zawsze celował w pojazdy budżetowe, problem w tym że elektyczne cuda mają tak wysoka cenę że przecietny klient fiata tego nie kupi, jestescie skłonni kupić tipo w cenie 160 tyś zł i to tylko dlatego że linia spalinowa to dodatkowo dotuje ?
proszę spojrzec na ceny pojazdów typu VW, Nissan, i jest to oferowane głowne dlatego że eurosojuz wymusza taką produkcję aby potem nei płacić kar, fiat przeliczyl sobie że zrobią spółke z tesla, dzieki temu nie będa płacić kar za pojazdy spalinowe (czytaj. sztuczne podnoszenie ich ceny)
fiat zawsze celował w pojazdy budżetowe, problem w tym że elektryczne cuda mają tak wysoka cenę że przecietny klient fiata tego nie kupi, jestescie skłonni kupić tipo w cenie 160 tyś zł i to tylko dlatego że linia spalinowa to dodatkowo dotuje ?
proszę spojrzec na ceny pojazdów typu VW, Nissan, i jest to oferowane głowne dlatego że eurosojuz wymusza taką produkcję aby potem nei płacić kar, fiat przeliczyl sobie że zrobią spółke z tesla, dzieki temu nie będa płacić kar za pojazdy spalinowe (czytaj. sztuczne podnoszenie ich ceny)
Ale jeśli chcą produkować samochody przez najbliższe dziesiąt lat to i tak muszą dorobić się własnej technologi EVB, albo chociaż przejściowo pójść drogą Toyoty i wejść w hybrydy.
W perspektywie czasu cena nie gra roli, bo docelowo wszyscy producenci przejdą na elektryki.
Reasumując zamiast pchać kasę Elonowi lepiej było ją parę lat temu zainwestować w elektryki. Jeśli chodzi o markę to liczy się całe FCA i paleta jest duża, np. Chrysler czy Lancia
itd. przecież nie muszą tego sprzedawać pod logiem Fiat.
Ale jeśli chcą produkować samochody przez najbliższe dziesiąt lat to i tak muszą dorobić się własnej technologi EVB, albo chociaż przejściowo pójść drogą Toyoty i wejść w hybrydy.
W perspektywie czasu cena nie gra roli, bo docelowo wszyscy producenci przejdą na elektryki.
Reasumując zamiast pchać kasę Elonowi lepiej było ją parę lat temu zainwestować w elektryki. Jeśli chodzi o markę to liczy się całe FCA i paleta jest duża, np. Chrysler czy Lancia
itd. przecież nie muszą tego sprzedawać pod logiem Fiat.
czy przejda na elektryki czas pokaże, nie musza sprzedawać w eurosjuzie, a pojazdy elektryczne jeszcze długo długo nie pobiją pojazdów spalinowych, sprawa prosta benzyna 42MJ/kg, akumulator LION 2MJ/kg.... wiec z czym do ludzi, volvo rozważa montowanei silników o przeciwstawnych tłokach (bardzo stare rozwiązanie), sprawnośc silnika do 55%.
elektryczne pojazdy sa wprowadzane na rynek bo wymusza to prawo a nie ekonomia , fizyka oraz technologia (postep technologiczny)
czy przejda na elektryki czas pokaże, nie musza sprzedawać w eurosjuzie, a pojazdy elektryczne jeszcze długo długo nie pobiją pojazdów spalinowych, sprawa prosta benzyna 42MJ/kg, akumulator LION 2MJ/kg.... wiec z czym do ludzi, volvo rozważa montowanei silników o przeciwstawnych tłokach (bardzo stare rozwiązanie), sprawnośc silnika do 55%.
elektryczne pojazdy sa wprowadzane na rynek bo wymusza to prawo a nie ekonomia , fizyka oraz technologia (postep technologiczny)
Ale ... klienta końcowego nie interesuje sprawność układu napędowego, a ekonomia użytkowania. Kupując droższy (z zasady) samochód elektryczny na firmę i rozliczając wszystkie możliwe odliczenia podatkowe w połączeniu z stosunkowo tanią (do PB) energią zaoszczędzamy do 40% monet.
Ale ... klienta końcowego nie interesuje sprawność układu napędowego, a ekonomia użytkowania. Kupując droższy (z zasady) samochód elektryczny na firmę i rozliczając wszystkie możliwe odliczenia podatkowe w połączeniu z stosunkowo tanią (do PB) energią zaoszczędzamy do 40% monet.
Dlatego patrząc na ekonomię użytkowania i koszt zakupu mam gdzieś elektryki i hybrydy.
Ale ... klienta końcowego nie interesuje sprawność układu napędowego, a ekonomia użytkowania. Kupując droższy (z zasady) samochód elektryczny na firmę i rozliczając wszystkie możliwe odliczenia podatkowe w połączeniu z stosunkowo tanią (do PB) energią zaoszczędzamy do 40% monet.
Ale ... klienta końcowego nie interesuje sprawność układu napędowego, a ekonomia użytkowania. Kupując droższy (z zasady) samochód elektryczny na firmę i rozliczając wszystkie możliwe odliczenia podatkowe w połączeniu z stosunkowo tanią (do PB) energią zaoszczędzamy do 40% monet.
a to tylko i wylacznie dlatego ze paliwo jest opodatkowane, a elektryki z tych podatkow dotowane.... neimniej cokolwiek oderwane od praw fizyki w duzszej perspektywie nie moze dzialac (nei mówie tutaj o komuniżmie...)
poczekaj jak opodatkują elektryki, w koncu drogi za darmo sie nei beda budowac i remontowac
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Napisał krowka1978
Dlatego patrząc na ekonomię użytkowania i koszt zakupu mam gdzieś elektryki i hybrydy.
Ekonomię widać w szczególności przy potrzebie załadowania na ładowarkach zielonej firmy, za mniej wychleje 500X 1.4 140KM przy spokojnej jeździe.
caly ten elektrowoz to sa w niektorych przypadkach fantasci , co np podaja ze sprawnosc produkcji benzyny to 40% gdy faktycznei jest to 90% albo radosne dywagacje ze do wyprodukowania jednego litra benzyny potrzeba 6kWh energii, pomylil im sie galon z litrem oraz ze to jest energia cieplna z surowca..... po podaniu zrodla informacji...porzucili temat.
"Słabe" to "Słabe" skoro taki koncern jak FCA, po tylu latach od przejęcia Chryslera nie dorobił się własnej technologii EVB i musi posiłkować się Teslą. FCA ma naprawdę dobre diesle, ale teraz to tylko nadaje się jeszcze do LKW ...... przez jakiś czas.
Brak wizji rozwoju koncernu kończy się tak, że E.Musk kasuję setki mln baks .........
Jak dla mnie to jest ok. Lepiej skorzystać z technologii, niż tworzyć coś zupełnie od nowa. Sony kiedyś też chciało pójść własną drogą i wprowadziło na rynek MiniDisc, a wszyscy poszli za Philipsem i technologia CD przyjęła się na dobre. Chińczycy też kopiowali wszystko i wszędzie, i też wyszło im to na dobre. Abstrahując od tego, Fiat czy też grupa FCA jest dużą marką i szuka własnej drogi. Produkuje świetne budżetowe auta osobowe, które przyjęły się na wielu rynkach, auta dostawcze, z których korzysta też kilka innych marek (w Europie grupa PSA) Wierzę w Fiata, że skorzysta na tym tak czy siak, bo widać, że elektryki to na dzisiaj niedaleka przyszłość
Pytanie czy koło pasowe kompresora klimatyzacji powinno mieć luz? Kręcąc kołem łożyska nie słychać ale za to samo koło ma luz zarówno osiowy jak i poprzeczny
Jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość.Szukam pliku do aktualizacji radia fiat tipo 1.4 t-jet 120, rocznik 2017, 7 cali. Posiadam wersje obecną 22.00.63.01.
Autor ostatniego posta:
Kris2024
24-04-2024, 06:37
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.
Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.
Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
Wiadomość