egon, do normalnych samochodów takich hamulców nie dodają, bo są za drogie i niepotrzebne. Ale zobacz listę dodatków prawdziwie sportowych aut, porsche, corvet, viper. Tam nie będzie z tym problemu, ceramiczne ci zmontuję.
egon, do normalnych samochodów takich hamulców nie dodają, bo są za drogie i niepotrzebne. Ale zobacz listę dodatków prawdziwie sportowych aut, porsche, corvet, viper. Tam nie będzie z tym problemu, ceramiczne ci zmontuję.
Częściowo się zgadzam co do np.stożka,ale koszt montażu magnetyzera jest śmiesznie mały w porownaniu z przekonstruowaniem lub stwożeniem nowego silnika aby na uzyskać mniejsze zużycie paliwa więć jeśli magnetyzery by działały to firmy poszłyby tą drogą.A czy w autach wyczynowych są magnetyzery?Tam,aż by się prosiło je montować aby zyskać więcej mocy.
Napisał Kajetan.Kisiel
są magnesy, ale w głośnikach i alternatorze(czyli jak wszędzie ).
Kajetan.Kisiel, masz dużo racji i nie będę zaprzeczał, nie mówię, ze magnetyzery cos dawają, bo sam nie bardzo w to wierze, ale niektórzy co testowali piszą dobre rzeczy o nich, wiec jesli ja ich nie testowałem, to wole ani nie zaprzeczac ani nie potwierdzać
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Napisał Jelcyn
Bzdura, z racji samej wielkości są już skuteczniejsze. Pomijam już dodatki typu frezowanie/wiercenie tarcz. Prosty przykład, hebel 257 vs 284 w naszych Fiatach.
A sportowe heble zaczynają się od 330mm średnicy w góre.
Hipo, mnie chodzi o hamulce tego samego rozmiaru stosowane jako zamienniki części seryjnych. Z racji częstszego i mocniejszego używania mocniej się nagrzewają, więc albo muszą lepiej pozbywać się ciepła, albo lepiej wytrzymywać wysokie temperatury. Poza tym, dyskutować o tym można w nieskończoność i do niczego sensownego nie dojdziemy, podobnie o olejach, każdy będzie miał swoje racje i teorie, dlatego zakończmy to stwierdzeniem, że takie hamulce nie są potrzebne w cywilnych autach i niepotrzebnie by zwiększały koszt produkcji/sprzedaży.
No to weźmy do rozważania:
tarcze lite - jakaś tam mieszanka stali,
tarcze wentylowane - jakaś tam mieszanka stal,
tarcze lite - z węglików krzemu,
tarcze wentylowane - z węglików krzemu,
Wszystkie jednakowej średnicy.
Wg. mnie najskuteczniejsze będą te ostatnie. I nie chodzi tu o to czy koło się zblokuje czy też nie, ale właśnie na odporność na przegrzanie i utratę siły hamowania.
Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.
Ale co taki zamiennik ma wspólnego ze sportem ? chyba nazwę żeby potencjalnego klienta złapać. Bez zmiany rozmiaru nic nie uzyskach, klocek nie będzie lepiej kleił się do tarczy ani nic z tych rzeczy.Napisał Jelcyn
Hipo, to skoro tylko rozmiar się liczy, to wyjaśnij mi po jakie licho jakieś zabawy typu ceramiczne tarcze, nacinane, nawiercane itd.
Nie wyrywaj mojego zdania z kontekstu. Rozmiar się liczy przy cywilnych autach, a ceramika, twarde klocki odporne na temperature, wiercenia i nacinania sprawdzają się tam gdzie po tyłku hamulce dostają naprawdę mocno. Jak już napisałem wczesniej, te materiały pracują fajnie i są odporne ale w wysokiej temperaturze, inaczej skuteczności leci na łeb na szyje.Napisał Jelcyn
Hipo, i właśnie o to mi chodziło, że takie sportowe hamulce, czyli ceramika, wiercenia i nacinania to chodzi głównie o temperaturę. Czy teraz się zgadza?
Oki teraz się dogadalismy, tu jest taka zależność, gdzie cywilne hamulce zaczynają się kończyć ze względu na temperature to sportowe zaczynają dopiero się dobrze czuć, jednak dodatki sportowe ( ceramika, frezy, twardde klocki) powodują tylko odporność na temperature, natomiast żeby mocno i skutecznie hamowało to musi być duża tarcza.
Hipo wszystko się zgadza A wracając do tematu, to magnetyzery g***o dają.
Co do magnetyzerów to mogę wydać opinie pozytywna na ich temat.Pisałem o tym trochę na forum BBM.Wiem ze to działa.W Polsce niestety jak jakiś wynalazek nie ograniczy spalania z 15l/100km do 3 to za przeproszeniem jest gó...o.Na własnym przykładzie mogę powiedzieć że bardzo dobrze oczyszczają komorę spalania z nagarów czasem wręcz do wydmuchania uszczelki pod głowicą.Zużycie paliwa spada o ok 7-8% max.Nie działają w silnikach zajechanych.Na razie tyle a resztę znajdziecie sami w internecie.Dość ładnie opisał to inż.Pachoń jesli się nie mylę.