będzie na przyszłość
NGK Świece zapłonowe - Momenty dokręcenia
będzie na przyszłość
NGK Świece zapłonowe - Momenty dokręcenia
Italians Do It Better
Momenty wiem jakie są.. Ale nie posiadam klucza dynamometrycznego Są odpowiednie nasadki ale te też kosztują ze 120zł..
Edit:
Wczoraj auto odstawiłem do mechaników na kompleksową naprawę.. Trochę trzęsę portkami jakie będą koszty naprawy..
Ostatnio edytowane przez byrrt ; 11-03-2015 o 08:29
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
No i wczoraj auto odebrałem z serwisu.
Naprawy:
- regeneracja przekładni kierowniczej + olej wspomagania,
- wymiana rozrządu + pompy wody (oryginał PSA),
- płyn petrygo,
- wymiana napinacza paska wielorowkowego, rolki prowadzącej, paska,
- wymiana chłodnicy / skraplacza klimatyzacji, sprawdzenie szczelności oraz nabicie,
- wymiana uszczelniaczy półosi (obie strony) oraz uszczelniacza wybieraka + olej w skrzyni,
- wymiana sworznia dolnego wahacza prawego,
W domu jeszcze wyciągnąłem wielkiego pająka z lampy, dokręciłem dwie śruby zakupione w ASO (brakowało przy zamku drzwi), założyłem nowy filtr kabinowy (stary wołał już o pomstę do nieba!) oraz dekielek od reflektora przedniego.
CameraZOOM-20150318204422675.jpg
Do zrobienia mam jeszcze tylne hamulce bo serwis odmówił regeneracji - nie bawią się w to - mogą jedynie wymienić zacisk na nowy. Reperaturki są już kupione i czekają na weekend. Tylna prawa szyba - do wymiany linka bądź cały mechanizm, do założenia czujniki parkowania (już nawet kupione ) no i pewnie po narodzinach dziecka gaz..
A tu taka ciekawostka. Auto kupiłem bez kodu immobiliser'a - potrzebnego do zakodowania nowego kluczyka w razie co. ASO jak to ASO - za wyciągnięcie takiego kodu sobie słono liczy (100-200zł zależy od serwisu), ale jest sposób - zabawny wręcz - w peugeocie wystarczy zamówić odpowiedni numer części i po 10 dni prosto z Francji otrzymujemy takie coś:
CameraZOOM-20150313161425928.jpg
I teraz uwaga - kosztuje ta "część" 9,80PLN. W środku kartka z naklejką z magicznym kodem..
Na koniec auto pojechało na myjnie (nie ma narazie czasu ani warunków na porządne umycie w ogrodzie). Kilka fotek na szybko telefonem:
CameraZOOM-20150318214130643.jpg CameraZOOM-20150318214153469.jpg CameraZOOM-20150318214211834.jpg
CameraZOOM-20150318214234452.jpg CameraZOOM-20150318214256718.jpg CameraZOOM-20150318214310158.jpg
Ostatnio edytowane przez byrrt ; 19-03-2015 o 15:48
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
jednym zdaniem - nie zmieściłby mi się do garażu
Italians Do It Better
Bez haka niecałe 4.8 metra :-D
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Ale landara, lubię landary
Zrobił byś jeszcze zdjęcie silnika i deski z pozycji kierowcy, oczywiście w wolnym czasie.
Jak na razie prawie wszystko na plus, oprócz tkaniny na siedzeniu.Jakaś taka dziwna i nie pasuje do wnętrza takiej limuzyny.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Silnik brudas jest Umyje mam nadzieję jakoś na wiosnę jak dopadnę karcher.. Środek jak to w pugu - dość komfortowy. Można by się pokusić o wymianę wyświetlacza na 7" kolorowego ale to około 1000 razem z radiem.. Niestety są teraz inne wydatki Mam nadzieję porobić jakieś lepsze fotki w lepszym świetle tylko czas trzeba znaleźć..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
W weekend zregenerowałem hamulce tylne. Wymieniłem gumki, usunąłem brud i ew. korozję, nasmarowałem (smar do tłoczków ATE i smar wysokotemperaturowy do zacisków ATE) i złożyłem. Na koniec odpowietrzanie. Nie obyło się bez jaj bo z braku wiedzy jak działa samoregulator w tłoczkach tylnych nie zauważyłem uszkodzenia tegoż i musiałem ponownie rozbierać lewy zacisk, ale teraz jest ok, koła hamują, ręczny działa b. dobrze.
I dla potomnych bo podobne zaciski są w każdej marce - wyciągnąć ten simering ze środka.. MASAKRA o ile nie ma się odpowiednich szczypiec.
CameraZOOM-20150320211320949.jpg CameraZOOM-20150320211329076.jpg
A tu całość rozebrana (no może bez części siedzącej w tłoczku).
CameraZOOM-20150321105626792.jpg
A wczoraj też podpiąłem auto do kompa przez oryginalny kabel Actia.
CameraZOOM-20150324195032382.jpg
Błędów brak, ale powiem Wam, że fiatowski FES czy MES to jest po prostu program marzenie do tego całego DiagBox'a/PP2000 z peugeota
Na prawdę! Jedyne co sobie zmieniłem to czasy między zmianami oleju na 15tyś zamiast 30 tak aby mi licznik ładnie odliczał
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
No tu trochę bez przesady. Ja fiata podłączałem ostatnio pod komputer może z rok temu.. Po co skoro nic się nie dzieje - mnie to nie bawi Ale fakt to miłe że jest fajny program, wiadomo jak go obsługiwać a do tego interfejs za grosze. Actia kosztuje no te minimum 200zeta (chińska, ale działająca). I nie chodzi mi nawet o to, że ten program nie ma możliwości ale o to, że wygląda jakby go jakiś dzieciak pisał - kolorowy, kontrastowy, brakuje sensownego GUI, nie zawsze można się cofnąć itp... O spolszczeniu w ogóle nic nie wspominam bo jest tragedia..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Wczoraj zmienione opony na letnie - Sava Intensa HP 205/55 R16 - typowo budżetowa opona, ale nawet na nią nie narzekają
Najlepsze jest to że przyjeżdżam do gościa od opon, ten ściąga felgę i ZONK. Okazało się że felgi na Peugeocie są "nie - przelotowe" czyli pod kapslem z logo nie ma pełnego otworu do wyważarki.. Co za tym idzie - musiałem poszukać zakładu, który posiadał maszynę zdolną wyważać opony na takiej feldze.. Znalazłem, ale taki interes 100zł mnie kosztował.. ehh na zimę szukam jakiś stalówek
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Znam to uczucie bo żony citroen ma to samo. Fajnie się pugiem jeździ zobaczymy jak zawieszenie. I miałeś rację mój pug stoi na złych oponach bo na 205/60
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
17" są niestety droższe (gumy, nawet nie o felgi chodzi).. Ja tam niestety szaleć nie mogę - finanse na to nie pozwalają. I tak cieszę się bo z bravo to nieziemski skok Gumy też byłyby sztukowane (2 stare + 2 nowe) ale teściowie nam pomogli..
Muszę tylko zająć się klimą - nie wiem czy kombinować samemu z tymi sprajami pakowanymi za tylne siedzenie / piankami do wentylacji czy może jechać do firmy.. Co sądzicie?
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT