Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 36
Like Tree1lubi to!

Temat: Opel Astra F 1.4 16v eKOTEK  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    OOO Pan KCH czyli jak to przez sąsiadów Jaworzniaków nazywani Chrzanowiacy "Cabany" heheh. A tak swoja drogą z astry sedan mozna zrobić coś ładnego



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    Wagowo czasami Poznań
    Postów
    10
    Auto
    Palio weekend
    Rocznik
    1998
    asterka jak asterka zawsze mi się te f-ki podobały miałem nawet 2 sztuki, tyle że w kombi (miesiąc temu sprzedałem i kupiłem palio do roboty)
    no to są dobre silniki dużo zniosą
    bezawaryjności życzę

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2012
    Skąd
    Chrzanów
    Wiek
    32
    Postów
    124
    Auto
    Opel Astra F 1.6 8v
    Rocznik
    09.1997
    @_Krycha_ : Haha, no fakt . I jeszcze gleba jakaś do tego lekka . Mam nadzieję, że uda się to osiągnąć kiedyś.
    @Darksaience : Taa, Caban . Nie przepadam za tym terminem
    Można można, chociaż mi się nawet w serii podoba design tego auta . Ale coś tu będę chciał podziałać z wyglądem.
    @klapek : Ładne są . O kombi też myślałem, ale trafiła się ta, no i tą mam . A kombi to by był chyba zbyt duży wagon..
    Dzięki, narazie się dobrze spisuje.
    Dawno tu nic nie było.. Ale w sumie nic ciekawego się nie działo . Dzisiaj odebrałem twardy dowód rejestracyjny, jestem jeszcze na etapie załatwiania rekalkulacji składki OC i chyba na tym będzie koniec papierkowej roboty . Będzie się można wziąć za jakieś konkrety..
    Więc tak.. Po 50 km 'trasy' i 100 km jazdy raczej miejskiej, wyszło spalanie 8,85l. Cieszy mnie to, choć wynik nadal nie należy do najniższych. Ale jest tendencja spadkowa . Jeszcze muszę trochę poćwiczyć jazdę na emeryta, to może jeszcze poleci w dół.
    Wczoraj zainspirowany ładnym słoneczkiem wybrałem się na myjnie. Oczywiście jak to bywa z moim szczęściem, w czasie oczekiwania w kolejce, słońce zaszło i wyszły chmury . Dzisiaj natomiast spadł deszcz . I tak jest zawsze jak umyję auto -_-..
    No nic, takie zdjęcia z dzisiaj po deszczu.
    P1010421.JPG
    P1010423.JPG
    BTW: Ogarnia ktoś może jaka powinna być linka gazu do mojego auta? Bo znalazłem dwie na necie, ale różnią się długością. I niby obydwie pasują do Sedana X14XE.. Ta co aktualnie mam jest jakaś nie teges. Za długa chyba..
    Tak to wygląda:
    DSC003821.JPG
    Zawleczka nr. 1 powinna być oparta na tulejce nr. 2 przy dobrze naciągniętej lince . Natomiast jak naciągnę linkę ręką to jak widać (na niebiesko) linka jest za długa o ok. 4 cm na oko.
    I taki sam luz mam na pedale.. Czyli 4 cm leci pedał w dół i dopiero zaczyna przyspieszać..
    Ktoś ogarnia?
    : )

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2012
    Skąd
    Chrzanów
    Wiek
    32
    Postów
    124
    Auto
    Opel Astra F 1.6 8v
    Rocznik
    09.1997
    Trochę mnie nie było, a troszkę się wydarzyło . Kupiłem sobie jakiś czas temu felgi 15" ori GM Opel z Astry F i tak sobie przy nich trochę działałem przez ten czas. Takie o:
    DSC00391.JPG
    Wcześniej czyściłem siniczek krokowy, ze względu na wolno spadające obroty. Efekt był ale na krótko i problem wrócił. :/
    Poza tym parę dni temu udało mi się dorwać komplet opon Continental PremiumContact 185/60/15 z 2009 w znośnej cenie . Wcześniej pomalowałem sobie znaczek na klapie w biały mat. Na zdjęciach tego nie widać, ale w porównaniu do starego to jest różnica na +.
    I w sumie to chyba tyle ciekawego się wydarzyło. Wczoraj wypucowałem felgi i oponki i dzisiaj zebrałem się na myjnię i założyłem kółeczka w końcu na auto. Szczerze mówiąc to mi się bardzo podoba mimo, że felga jakaś specjalnie szałowa nie jest.
    W najbliższym czasie muszę w końcu ogarnąć terkotanie linki prędkościomierza i zrobić coś z fotelem kierowcy. Następnie w planie mam wymianę oleju i szukanie dziury w całym, czyli znalezienie przyczyny wysokiego spalania..
    Tak to się prezenci na dzien dzisiejszy :
    P1010446.JPG
    P1010447.JPG
    P1010448.JPG
    P1010449.JPG
    ciril lubi to.
    : )

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2012
    Skąd
    pomorske
    Postów
    212
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Max. Zobacz post
    ogarnąć terkotanie linki prędkościomierza
    W mojej vectra ,,a'' terkotanie pochodziło od samego licznika. Po wymianie linki nic się nie zmieniło a po wymianie zegarów po niedługim czasie powróciło tylko, że delikatniej.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    30
    Postów
    1,567
    Auto
    1.6 16V Brava
    te chlapacze wywal z sprzodu bo nie wygląda to fajnie.. a takto aluski na wielki +

    wysokie spalanie:

    lambda
    krokowiec
    czujnik temp.
    dziura w dolocie

    krokowiec to kup nowy bo w tych starszych oplach to naganny problem.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2012
    Skąd
    pomorske
    Postów
    212
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V
    Rocznik
    1999
    Te chlapacze jednak bym zostawił, nie wygląda to może za ciekawie ale w astrze zdaje to egzamin. Astra i Vectra mają podobnie dosyć mocno wsunięte progi do środka i bardzo dużo brudu zostaje na błotnikach i drzwiach.

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Na tych felgach od razu inne auto
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2012
    Skąd
    Chrzanów
    Wiek
    32
    Postów
    124
    Auto
    Opel Astra F 1.6 8v
    Rocznik
    09.1997
    @cyrro512 : Jeśli chodzi o terkotanie to w planie mam narazie dostać się do licznika i po prostu spróbować wyciągnąć i wpiąć linkę jeszcze raz. Jeśli to nie pomoże to będę szukał dalej . Chociaż jeżdżę autem już 3 miesiące prawie i szczerze mówiąc już się do tego przyzwyczaiłem..
    @CichyJerry : Dzięki . Chlapacze póki co zostają. Nie przeszkadzają mi w niczym, a i nawet się tak bardzo w oczy nie rzucają . I szczerze mówiąc to nawet mi się podobają . Nie są w stylu tych starych chlapaczy w maluchach wyciętych z gumy albo z wycieraczki..
    Co do spalania to krokowiec najpierw pójdzie do jeszcze jednego konkretnego czyszczenia, a potem ewentualnie do wymiany jeśli nic nie da. Sondę wymienię tak samo. Czujnik temperatury nie daje mi spokoju też, bo na zimnym silniku obroty schodzą w miarę normalnie, a po rozgrzaniu silnika coraz wolniej.. Więc też bym go wymienił.
    byrrt : Dzięki, też mi się podoba . Nawet nie myślałem, że mi się tak spodoba.
    : )

  11. #25
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    36
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004
    Widać że Opel nabiera życia Bardzo ładnie na tych kołach

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2012
    Skąd
    pomorske
    Postów
    212
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Max. Zobacz post
    @cyrro512 : Jeśli chodzi o terkotanie to w planie mam narazie dostać się do licznika i po prostu spróbować wyciągnąć i wpiąć linkę jeszcze raz. Jeśli to nie pomoże to będę szukał dalej
    Jeżeli problemem będzie linka to ok. Ale przy rozbieraniu licznika mała uwaga: odradzam zdejmowanie tarczy i wskazówki, wskazówka jest wstępnie napięta sprężyną i ciężko to później ustawić.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2012
    Skąd
    Chrzanów
    Wiek
    32
    Postów
    124
    Auto
    Opel Astra F 1.6 8v
    Rocznik
    09.1997
    @sebaoo2 : Dzięki, dzięki . Szkoda, że cały czas nie może tak ładnie wyglądać jak zaraz po założeniu..
    @cyrro512 : Spokojnie, aż tak się nie będę zagłębiał w temat . Wyciągnąć cały licznik, przepatrzeć żaróweczki przy okazji i wpiąć linkę na nowo.
    Trochę temat ucichł, ale w sumie z autem nic się nie dzieje. Ani złego, ani dobrego.
    Jedyne co się zmieniło to to, że przed weekendem postanowiłem zrobić coś z purchlami na błotnikach przednich. Wyczyszczone do gołej blachy, na pozostałości rdzy Cortanin, potem podkład i lakier. Niestety kolor trochę niezbyt dobrany.. W piątek i sobotę próbowałem to nieco zapolerować i myślę, że nie wyszło tragicznie. Różnica koloru jest widoczna w cieniu, w słońcu natomiast wygląda jakby padał cień czy coś. Aczkolwiek, wolę żeby to było chociaż tak pomalowane niż hodować rdzę.
    Ogólnie to obydwa błotniki były wypolerowane i odzyskały nieco kolor. Jest teraz trochę mniej łaciato :stu:. Tak to wygląda:
    PIC00422.JPG
    PIC00423.JPG
    PIC00421.JPG
    Natomiast w sobotę złapałem chyba kapcia. Albo wcześniej. W każdym bądź razie skończyło się na szybkim wrzuceniu zapasu. Dzisiaj koło zostało załatane i popołudniu zakładam.
    Tak się Astera prezenci na dzień wczorajszy.
    PIC00424.JPG
    PIC00425.JPG
    : )

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2012
    Skąd
    Chrzanów
    Wiek
    32
    Postów
    124
    Auto
    Opel Astra F 1.6 8v
    Rocznik
    09.1997
    Miałem zaktualizować temat już miesiąc temu, aleee jakoś mi się odwlekało..
    Zarosło tutaj pajęczynami nieźle, więc żeby nie było to dodam małą aktualizację. Więcej będzie pisania niż zdjęć, bo jakoś nie było czasu albo warunków ich robić.
    Więc.. Ostatnio tutaj pisałem w lipcu.. A od lipca w sumie nic się nie działo wielkiego. W sierpniu założyłem do licznika żaróweczki LED T5/R5 zamiast oryginalnych i dzięki temu w liczniku zrobiło się trochę jaśniej . Nie mam niestety dobrej fotki, jedynie taka robiona łopatą:
    DSC00440.JPG
    Od sierpnia właściwie nic się nie działo poza jeżdżeniem. Natomiast w październiku pewnego dnia okazało się, że wcięło mi cały płyn chłodniczy, a auto zaczęło podejrzanie kopcić. Było jeszcze kilka innych objawów, ale raczej diagnoza była jednoznaczna - UPG. A przy okazji roboty przy UPG postanowiłem zrobić parę innych rzeczy.. No i tak od października do połowy grudnia auto stało i było dość powoli 'robione'.
    Co zostało zrobione.. Po kolei, mam nadzieję, że wszystko pamiętam.
    -lampy przednie wyciągnięte i dokładnie wymyte wraz z kierunkowskazami,
    -po wyjęciu lamp okazało się, że auto miało małego dzwonka w przód i było to dość nieładnie zrobione, co zresztą było widać po spasowaniu grilla już wcześniej. Właściwie postanowiłem się z tym nie bawić za bardzo, jeśli przyjdzie ochota i kasa to się to zrobi porządnie. Ja natomiast wyczyściłem to co było pogięte i zaszło rdzą, następnie pomalowałem i zakonserwowałem, żeby dalej nie rdzewiało i póki co tak zostało,
    -grill wyciągnięty, wyczyszczony dość dokładnie i po zakonserwowaniu wszystkiego pod nim został trochę lepiej spasowany niż wcześniej. Teraz trzyma się na zatrzaskach pod lampami, wcześniej trzymał go tylko jeden trytyk pod maską, przez co nieźle odstawał,
    -znaczek Opla będący w grillu został pomalowany na biały mat,
    -fotel kierowcy został wyciągnięty, rozebrany właściwie do zera, cały stelaż wyczyszczony a tapicerka wyprana. Fotel został pospawany w dwóch miejscach (podpora boczna prawa? i regulacja wysokości). W końcu w fotelu się siedzi normalnie i można go regulować na wysokość,
    -głowica poszła do planowania i sprawdzenia szczelności. Po powrocie okazało się jednak, że zawory leją. Głowica wróciła na szlif zaworów i gniazd no i właściwie myślę, że to kończy temat głowicy,
    -auto zalane nowym płynem chłodniczym, nowym olejem, wymieniony filtr oleju, wymienione świece, nowe śruby do głowicy. Wszystkie uszczelki, które po drodze trzeba było wymienić zostały wymienione, dodatkowo wymieniony wkład termostatu, no i wiadomo również wymieniony pasek rozrządu.
    -no i oponki zimowe też trzeba było założyć,
    Astra wróciła do życia jakoś chyba tydzień przed wigilią i od tamtej pory właściwie wszystko jest w porządku, poza spalaniem oczywiście, ale to temat na potem.
    Kilka fotek, więcej niestety nie udało mi się zrobić..
    Tak się zaczęło:
    P1010569.JPG
    P1010560.JPG
    Głowica po planowaniu i ze zrobionymi zaworami, zaraz przed założeniem:
    DSC00455.JPG
    Taki tam silnik:
    DSC00456.JPG
    Przy okazji sprawdzona gładź cylindra i na szczęście jest ładnie, żadnych rys nie widać.
    A tak to wygląda aktualnie:
    DSC00459.JPG
    DSC00460.JPG
    : )

  15. #29
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    30
    Postów
    1,567
    Auto
    1.6 16V Brava
    dobra robota

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2012
    Skąd
    Chrzanów
    Wiek
    32
    Postów
    124
    Auto
    Opel Astra F 1.6 8v
    Rocznik
    09.1997
    Hmm.. Dobra, po dłuższej przerwie czas na ostatni post w tym temacie . Ostatni post dotyczył remontu głowicy.. Co się działo od tamtej pory.. Hmm..
    Do czerwca 2015 w aucie nic się nie działo. Dosłownie. Wszelkie wydatki dotyczyły tankowania auta. W czerwcu 2015 do auta zakupiłem dywaniki welurowe premium, takie ładne z czerwoną nicią . Następnie w sierpniu do tego kompletu doszły mieszki skórzane z czerwoną nicią na lewarek i hamulec ręczny. No i na sierpień auto prezentowało się tak:








    Co tam dalej.. Dalej było tankowanie i jeżdżenie. Zero problemów, zero inwestycji.
    W październiku 2015 zakupiłem opony zimowe Hankook Winter i'cept RS no i w sumie to zamyka temat jakichkolwiek inwestycji na rok 2015.
    W grudniu 2015 wracając z roboty dowaliłem takiego babola:


    Na szczęście są dobrzy ludzie na tym świecie i z pomocą uczynnego kuriera w Renault Masterze udało się wyciągnąć auto . Co ciekawe taki rów nie wywarł na Astrze żadnego wrażenia i obeszło sie bez jakichkolwiek szkód.. Pomijając kamienie i ziemie wypadającą z podwozia przez najbliższy tydzień . Dobry niemiecki czołg.
    Dalej było tankowanie, przetestowanie formuły STP do czyszczenia wtrysków i paliwa Verva . Na tym zamyka się rok 2015. Na początku 2016 roku został wymieniony olej i filtr oleju. I do lutego auto jeździło, aż do momentu zastąpienia przez zieloną Astre. Do marca w sumie Astra stała pod blokiem i zbierała opad atmosferyczny, aż do 19 marca kiedy to pojechała do nowych właścicieli . Pojechała do Olszyn, więc jest stosunkowo blisko.
    Ostatnie zdj z ogłoszenia:










    Jeeeez, ale nudny post.
    Temat można zamknąć, chyba że ktoś chce coś jeszcze dodać.
    Pozdrawiam.
    : )


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nowy Opel Combo = Fiat Doblo II
    Napisany przez grapis na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-12-2015, 21:04
  2. Podstawowy model Jeepa będzie mniejszy niż Opel Mokka
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-07-2013, 22:59
  3. Podstawowy model Jeepa będzie mniejszy niż Opel Mokka
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-07-2013, 18:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

forum opel astra 1.4 ecotec 1996

opel astra ekotek

opel astra f 1.4 16v ecotec

wymiana linki przepustnicy opl astra f

opel astra .1997

moc silnika 14 eko tek

Astra 14 ekotek

Fotel kierowcy do astry f 1.4 16v

astra f 1 4 16v forum

wyblakniety czerwony lakier opel

astra f 1.4 16v forum

astra f terkotanie licznika

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl