ciśnienie zawsze można dac większe ale skróci to żywotność sprężarki napewno.. za to nowa, wydajniejsza + większy IC to by było coś.. ale spalanie wtedy też wzrośnie.. coś za coś
ciśnienie zawsze można dac większe ale skróci to żywotność sprężarki napewno.. za to nowa, wydajniejsza + większy IC to by było coś.. ale spalanie wtedy też wzrośnie.. coś za coś
jeśli chodzi o spalanie to alfa po modyfikacjach w granice 170 - 180 KM pali o ok 0,5 litra mniej, przy normalnej jeździe. Jeśli jazda jest ostra to pali więcej. Normalne. Gdzieś wyczytałem na forum alfy że sprężarki w 2,4 maksymalnie dochodzą do 1,65 bara. Jednak zapotrzebowanie na powietrze jest duże. Wkońcu jest tam jeszcze jeden cylinder. A tak na marginesie, W którym miejscu najlepiej zaślepić EGR?
Marea Weekend 2,4JTD 99' FULL
Punto 2 1,9JTD 01' ELX
ja zaślepiłem przy zaworze i przy kolektorze. Ale wystarczy zdaje się tylko przy zaworze.
Najlepiej zaślepić przy wlocie do zaworu i z drugiej strony od Kolektora. Znam przypadki, gdzie później właściciele wyciągali rurę od EGR.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
i zostawiali wejscie do kolektora otwarte?
no to jestem po zmianie amortyzatorów oraz po morderczej walce z chłodnicą. Spryskiwacz też działa ale to szczegół. Amory wymieniłem w 3 godzinki tak na lajcie. No i to kapanie płynu chłodzącego mnie zaciekawiło to zacząłem rozbierać. Rozbierałem i rozbierałem no i chłodnica wyszła. Dobrze że nie nabijałem klimy to mogłem to spokojnie porozkręcać. No i się okazało że puścił klej po wcześniejszym klejeniu przy dolnym uchwycie chłodnicy. No to zawiozłem chłodnice do gościa który spawa plastik. Chciał zrobić to na jutro ale po znajomości za 90 minut była do odbioru. no i 30 złociszy poszło. Zamontowałem, poskręcałem i o 20.12 Wyjechałem ze stodoły. bo jak nie jestem na kanale i jak nie reperuje pod blokiem to robie to w stodole. I napewno lepiej to zrobie niż niejeden mechanik na profesjonalnym warsztacie. Pracowałem 3 lata temu na warsztacie to się naoglądałem co potrafi zrobić taki super mechanik. Na razie nic z chłodnicy nie cieknie. No a jeszcze jedna sprawa. jak przekładałem wąż od chłodnicy klimy to w 3 palcach go złamałem. bardzo ładnie widać w miejscu pęknięcia, że rura alu trzymała tylko w jednej czwartej swojego obwodu. Czyli dobrze że nie jechałem nabijać bo bym tylko czas stracił. Jak wracałem to przycisnąłem chwilę dłużej pedał gazu i tak na prostej ładnie szło do 170km/h później do 180 trochę gorzej i stop. Powolutku doszło do 183km/h (na liczniku) i trzeba było hamować. Trochę mnie to martwi. Teraz zbieram kasę na przegląd, a następnie na silnik. jeszcze nie wiem co w nim zrobię aby odzyskać utracone koniki ale coś muszę zrobić. I jeszcze jedna mała sprawa. Czytałem na forum lancii że w właściciele swoich aut z silnikiem 2,4 TDS i JTD wymieniają pompy oleju jak łańcuszek hałasuje. A hałasuje jak to opisywali jak stara sieczkarnia. Dopiero po przekroczeniu 1300 obr się uspokajał. A u mnie hałasuje w zasadzie tylko troszeczkę i przy 900obr jest cisza. Daję sobie z tym na razie luz. Jutro dodam zdjęcie jak wyglądało auto po demontażu chłodnicy. pozdrawiam i życze spokojnej nocy
Marea Weekend 2,4JTD 99' FULL
Punto 2 1,9JTD 01' ELX
chłopie do nieba motoryzacyjnego pójdziesz po takiej męce
zacząłem się zastanawiać czy nie iść do banku i jakiś kredyt wziąść. No i marzy mi się alfa 159 2,4 jtdm 210KM...[COLOR="Silver"]
[SIZE=1]---------- Post dodany o 00:05 ---------- Poprzedni post dodany był o 00:02 ----------[/SIZE]
[/COLOR]no i jest jeszcze jeden plus tego wszystkiego. żadna śrubka mi nie przyrdzewieje. Zawsze będę je mógł odkręcić...
Marea Weekend 2,4JTD 99' FULL
Punto 2 1,9JTD 01' ELX
DSC00753.JPG
tak wygląda auto rozebrane
DSC00754.JPG
a tak pęknięcie chlodnicy
Marea Weekend 2,4JTD 99' FULL
Punto 2 1,9JTD 01' ELX
To chyba typowe uszkodzenie. Jak kupiłem Lancię też u dołu zobaczyłem takie wilgotne. Nawet się nie zastanawiałem i kupiłem nową chłodnicę. Tyle tylko, że udało się wyjąć ją bez zdejmowania zderzaka.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
u mnie też by dało radę bez zdejmowania zderzaka, ale za zdjętym jest prościej i wszystko lepiej widoczne. a Ty masz silnik 2,4 JTD?
Marea Weekend 2,4JTD 99' FULL
Punto 2 1,9JTD 01' ELX
Nie, nie 1.6. Tyle tylko, że nawiązałem swoją mowę do tego, że miałem podobnie jak u Ciebie uszkodzoną chłodnice. U mnie nawet wycieku nie było tylko się pociło. Jak wymieniałem olej przyuważyłem to i wolałem szybko to zrobić. A muszę powiedzieć, że i tak podziwiam Ciebie za wytrzymałość "nerwową".
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
można powiedzieć że szykuje auto na wakacyjny wyjazd w przyszłym roku... Żeby tylko pieniędzy wystarczyło
Marea Weekend 2,4JTD 99' FULL
Punto 2 1,9JTD 01' ELX
No i stało się. Wczoraj babka wjechała mi w bagażnik... Pieszy przechodził przez pasy a ona mi się pyta CZEMU SIĘ W OGÓLE ZATRZYMYWAŁEM? Tylna klapa wgnieciona, zderzak wgięty. Napisała oświadczenie. Może mi coś z kasy z odszkodowania zostanie. Może na podłogę z nierdzewki. I zacząłem myśleć że to auto mnie nie lubi. A ja przecież je dobrze traktuję...
Marea Weekend 2,4JTD 99' FULL
Punto 2 1,9JTD 01' ELX
może za dobrze.. i zaczyna marudzić..;P współczuję stłuczki..