Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 53
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    92
    Auto
    stilo JTD 115 MW
    Rocznik
    2004

    marea 2,4 JTD - Nie wszystko takie kolorowe jak się by mogło wydawać!

    Witam. Półtora roku temu kupiłem Marychę z silnikiem 2,4 JTD. Wersja HLX łącznie ze skórą, podgrz. fotelami i elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy.Wszystko na początku było świetnie. Wymieniłem olej, filtry i jeździłem. Sama przyjemność dzięki silnikowi. No aż po kilku miesiącach padło sprzęgło. Ale nie wiedziałem że to sprzęgło. Podejrzenia były że skrzynia biegów, ale okazało się że sprzęgło. Niestety sprzęgło to spory wydatek - 900zł (dobrze że robiłem wymianę sam). No i jak już miałem wyciągniętą skrzynię i silnik odszedł o 2 cm od podłużnicy to zabrałem się za rozrząd (kolejny wydatek). Do całości doszły jeszcze klocki ham z przodu bo stare były popękane (okładzina cierna). No i z tego powodu że kasy brakło to kupiłem klocki za 50 zł. Poprostu hamowanie na nich to koszmar. Po kilku kolejnych miechach tarcze były tak krzywe że ... a nie chcę sobie przypominać. No to jak robie hamulce z przodu to zrobie też z tyłu. Na tył poszły nowe tarcze i klocki a na przód tarcze do toczenia i klocki z TRW. Kasa poszła ale dużo lepiej się hamuje. No i wpadłem na pomysł (który chodził za mną już od jakiegoś czasu), żeby zchipować silnik. W końcu mam nowe hamulce i sprzęgło. I jakbym wykrakał. Zaczęło coś stukać z przodu. Po miesiącu stuka coraz bardziej. Do tego jak przycisnę na 1 biegu to zostawiam chmurkę czarnego dymu. Dolot jest szczelny więc najprawdopodobniej jakieś wtryski leją i trzeba będzie regenerować. Chipowanie odkłada się w czasie. Biore sie najpierw za robote zawieszenia z przodu. A tam niespodzianka - jedna tuleja wahacza, oba łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora i lewy amortyzator wylany. Szag chce mnie trafić. Ale robie zawieche. Niestety ze względu na duże koszty amortyzator odkładam w czasie. A przy okazji wyciągnięcia wahacza okazało się że osłona przegubu napędowego jest pęknięta. (kolejne koszta). Zawieszenie z przodu zrobione ale dalej wali niemiłosiernie(przez niedziałający amor). Odłożyłem kase (300pln) i chyba będę się brał za amory z przodu. niestety pójdą KAMOKI. A to było miesiąc temu. Już mam jechać do sklepu a pod blokiem patrze a tu tylne koła stoją tak: /--\ ! Podejrzenie na tuleje wahaczy, ale żeby się upewnić ściągam koła. No niestety! Obie sprężyny tylne złamane. Kasa na amory idzie na sprężyny.Następnego dnia wymiana i już się cieszę że będę miał ładnie stojące auto na tyle. Założyłem opuszczam go z lewarka i... Dalej tak samo. No to na pewno tuleje, bo troszeczkę luzu miały. Kupiłem tuleje (zestawy naprawcze wahacza tylnego) i pojechałem bo brata na kanał. Po niecałej godzinie decyduje się ściągnąć zbiornik, żeby podejść kątówką do śrub. Niestety 2 śruby mocujące zbiornik zostają urwane! ale trudno. Opuszczam zbiornik i... złamana belka tylna! Jasna holera! Jest sobota godzina 12.20 Szybko z bratem na miasto i szukamy zakładu gdzie można kupić kawałek rury. na szczęście był jakiś stróż i sprzedał mi 35 cm rury 69mm wewnątrz (a belka ma 72) o ściance 3mm. Zapłaciłem 4 złote. Rozciąłem rure wzdłuż na pół troszkę klepnąłem żeby podpasowała i spowrotem do kanału. Przykładam pod złamanie belki, lewarek i do góry. Belka ładnie wyprostowana. W tym czasie brat rozwinął TIGa i spawanie. Do końca jest 3cm spawu i... brakło gazu. Pojechał po gaz. Najpierw gościa nie było, ale na szczęście za godzinę pojechał drugi raz i już był. Mogliśmy dokończyć spawanie i jeszcze przyspawać wspomniane wcześniej urwane śruby od mocowania baku. Zszedł cały dzień. Tuleje wahacza nie wymienione. Czekają w garażu. A jak byłem w kanale to się przeraziłem. Przed zimą progi jeszcze były, teraz już ich niestety nie ma. Składam kase na arkusz blachy nierdzewnej i brat mi to pognie, wyprofiluje i będę wspawywał progi z nierdzewki. Ale to na jesień. No i przyszła pora na amory z przodu. W poniedziałek kupiłem KAMOKI. Połowę tańsze niż MONROE. Ściągnąłem kolumne zozebrałem, amor stary okazał się kompletnie pusty. Założyłem sprężynę wsadzam do auta i... Okazuje się że mocowanie dolne amora jest zbyt wąskie i nie chce wejść na uchwyt kolumny. Wszystko spowrotem. Przed założeniem starego amora nawierciłem w nim dziurkę i wlałem strzykawką oleju silnikowego 10w40, zaślepiłem śrubką, żeby chociaż dwa dni wytrzymał. Dzisiaj oddałem te nowe amory i zamówiłem DELPHI. Na jutro mają dojść. Już poprostu nie mam siły na to auto. Do tego nie działa ABS od początki. Trzeba wymienić piastę tylnego koła z zębatką. No i klima też nie działa. Trzeba nabić freonem.cieszę się tylko z jednego. Jeszcze nie urwał się łańcuszek napędzający pompę oleju i wałek wyrównoważający, który mocno już hałasuje na wolnych obrotach. Jak zwalcze temat nowych amorów na przód to opiszę jakie znowu trudności mnie spotkały.
    Marea Weekend 2,4JTD 99' FULL
    Punto 2 1,9JTD 01' ELX



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Droga przez mekkę jednym słowem.

    Kamoki źle dobrałeś czy były dedykowane do tego modelu i źle wykonane przez producenta?
    Co do progów to nakładasz "na nie" tą blachę? Nie lepiej już przespawać nowe? Tylko wtedy musisz malować, ale chociaż coś pojeździsz.

    Aż dziw, że belka pękła, auto nie było przeładowane i zaliczyło kilka dużych dziur?
    Co do tulei wahacza to czasami bywa problem z ich wybiciem (śruby) i trzeba je podgrzać, aby wyszły.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    34
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    najwidoczniej auto było nieźle jechane tak bywa niestety :/ ktoś kto sprzedaje auto nie powie ci prawdy że coś jest nie tak ...
    ja podejrzewam że gość mi nie powiedział o turbinie, lub poprostu inny mechanik u którego byłem uszkodził ją.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Wydaję mi się, że jeśli chodzi o zawieszenia typu wahacze, tuleje itp. to niestety ale takie mamy drogi. Belką jestem w szoku i jak będę w rodzinnym domu zaraz na kanał jadę i bardzo dokładnie obejrzę, choć podejrzewam, że była przeładowana i zaliczyłeś porządne bujanie (tak jak pisze miszko). Fiat to samochód, który trzeba pieścić i dopieszczać sukcesywnie co jakiś czas w roku . Odwdzięcza się za to wspaniała jazdą i przyjemnością.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    92
    Auto
    stilo JTD 115 MW
    Rocznik
    2004
    czasem coś więcej woziłem, ale nie żeby zaraz mocno przeładowywać.Co do amorów kamoki to gość w sklepie powiedział, że producent podpiął amory z 2,4 do 1,9. Czyli lipa. No a dzisiaj odebrałem Delphi i wymiar pasuje (35mm a 1,9 ma 27mm). To teraz trochę słońca i biorę się za wymianę. No i jeszcze kupiłem olej do silnika. Co do progów to stare wytnę, bo... bo ich praktycznie nie ma 9chodzi o te wewnętrzne) i dorobię z bratem drugie z nierdzewki. I gdyby nie fakt że nierdzewka jest ciężka to od razu by poszła o grubości przynajmniej 2mm a tak to blacha 1mm musi styknąć. Brat robi jako ślusarz i cały potrzebny sprzęt ma do tego celu. Miałem wcześniej maree z 98 roku z silnikiem 1,8. Przez 2 lata kompletnie nic w niej nie robiłem. A teraz w tej robię potrójnie.
    Marea Weekend 2,4JTD 99' FULL
    Punto 2 1,9JTD 01' ELX

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    moge Cię tylko pocieszyć w ten sposób - w maryśce jak coś się pierniczy to już wszystko idzie, nawet jak nie powiązane ze sobą. Miałem podobnie jak ty, od 2008 roku marejka bez zadnej naprawy jezdzila az do tego roku.. Ciesz się kolego że masz manualne zdolności bo gdybyś do tego wszystkiego auto do mechaników dawał to by Cie z torbami puscili Naszczescie juz chyba za dużo popsuć w zawieszeniu się u Ciebie nie może, wygląda na to że masz już większość za sobą i teraz przez kilkadziesiąt kkm będziesz się cieszył spokojem co do klimy to nabicie kosztowało mnie 100zł jak dobrze pamiętam. Czasem trzeba też wymienić osuszacz albo filtr kabinowy bo to też ma wpływ na działanie klimy.

    edit : kolego jak mozesz to powiedz jak rozwiązałeś problem z tymi progami bo mojego z prawej już prawie nie ma i sypie się z niego rudy pył
    Ostatnio edytowane przez tomasz_ ; 01-07-2011 o 13:36

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Co prawda ja aż takich przebojów nie miałem,ale Twoje "opowiadanie" przypomina mi trochę moje hehe ale uporałem się z problemami i śmigam.Pasowało by żebyś zapodał jakąś fotkę autka i to nie jedną.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    co do tej belki to czytalem też na innym forum o punciaku, koleś miał też delikatnie skrzywione koła, wymienił wszystko co się dało.. okazało się że belka złamana i trzymał ją tylko bak

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    92
    Auto
    stilo JTD 115 MW
    Rocznik
    2004
    Witam. Dzisiaj byłem na kanale wymienić olej. Poszło gładko. Niestety do całości doszło jakieś kapanie z chłodnicy. Pojeżdżę jeszcze trochę i zabiorę się za diagnozę. Mam nadzieje że będzie się dało polutować. Jak wracałem to chciałem sobie spryskać szybę przednią i dupa. Spryski na reflektory działają a na szybę nie. To auto sprawdza moją wytrzymałość... ps co do amorów to jeszcze czekają w bagażniku.
    Marea Weekend 2,4JTD 99' FULL
    Punto 2 1,9JTD 01' ELX

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    co do sprysków to sprawdź styki przy pompce, wchodzi ona prosto w zbiornik plynu, w jego przednia czesc jesli patrzysz stojac przed maska. bo chyba są oddzielne pompki. jak jest jedna to niech mnie ktos poprawi.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    92
    Auto
    stilo JTD 115 MW
    Rocznik
    2004
    co do sprysków to wiem bo w tamtym roku miałem to samo. ja mam chyba pecha co do kanału na który jeżdżę. Albo wykopie pod blokiem dziurę... A filtr oleju kupiłem z firmy LUCAS model bodajrze w713/16 za 8 zł. Za kilka dni pojadę do sklepu i wezmę jeszcze 3 sztuki (na przyszłe wymiany).[COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 10:02 ---------- Poprzedni post dodany był o 09:58 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]ps A po odpaleniu silnika (po wymianie oleju) Jak pompa oleju chwilkę pracowała na sucho to strasznie łańcuszek pompy hałasował. Aż się przeraziłem. Muszę szukać drugiej pompy. I znowu koszty. A roboty to tyle, że nawet o tym nie chcę myśleć...
    Marea Weekend 2,4JTD 99' FULL
    Punto 2 1,9JTD 01' ELX

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    kolego za ile ty to cacko kupiles?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    92
    Auto
    stilo JTD 115 MW
    Rocznik
    2004
    10 000 półtora roku temu. Na sprzedaż były na allegro 4 sztuki. jedna za 9200 ale oglądałem ją i była w jeszcze gorszym stanie, później ta za 8700 (z opłatami mnie wyszła 10 200), później 12000 i jeszcze jedna za 6000 uszkodzona. I tyle. Na początku wszystko było ok. Pół roku jazdy (jakieś 12tys km) i padło sprzęgło. Obrobił się wieloklin na tarczy sprzęgłowej. I później dalej jeździłem. No a w tym roku to mnie to auto doprowadza do rozstroju nerwowego. Najgorsze jest to że teraz się sypie wszystko na raz. Ale przetrwam to. Zrobie do porządku i wtedy pomyślę coś o podkręceniu silnika. Oczywiście jak wcześniej mi zawieszenie się nie posypie bo częstochowa to jest tragedia. Dziura na dziurze. No a starego sprzęgła nie wyrzucałem. mam namiar na firmę która regeneruje sprzęgła. Często wychodzą taniej niż nowe. Tarcza do regeneracji a docisk do wzmocnienia, żeby przenosiło większe momenty obrotowe. Myślałem chwilę nad spiekiem, ale szybko się zużywają, a ja znowu nie chce z niego robić bolidu. Planuje coś pod 200 KM i 450 Nm. Tylko to mnie jeszcze trzyma przy chęci robienia tego auta. No i jeszcze to,że wczoraj jak wracałem do domu to mi się wydaje, że coś osłabło to auto. Dziwne, bo wskazówka na liczniku idzie tak samo szybko w górę jak szła wcześniej, ale moje odczucie jest inne. mam jeszcze punto 2 z silnikiem 1,9jtd 80 Km i tam odczucia nie ma wcale. A jak wiozłem dzisiaj wujka to mówił że rakieta... No a marea to nie jest już taka zła. Po wymianie zawieszenia przód i tył prowadzi się całkiem nieźle, tylko jeszcze te amory z przodu i będzie git. Zastanawiam się tylko czy jak będę ściągał zderzak żeby zdiagnozować chłodnicę to czy za jednym razem nie zrobić tego IC czołowego. tylko jest kwestia kasy... A może ktoś z Was by mi nie pożyczył 700zł, albo dał, jak ma ktoś za dużo? Bo ja bede miał wypłate dopiero za 3 tygodnie.
    Marea Weekend 2,4JTD 99' FULL
    Punto 2 1,9JTD 01' ELX

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    eh. za 10k to teraz na otomoto są igiełki.. szkoda że tak trafiłeś. Moja 1.9jtd była katowana przez poprzednich dwóch właścicieli przez 220kkm, u mnie zaznaje spokoju ale nie psuje się tak jak Twoja. Co do tuningu to red boxem powinno dobić do 160-165KM. moment też sporo wzrośnie. A co z tym IC chcesz zrobić? uszkodzony jest czy co?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    92
    Auto
    stilo JTD 115 MW
    Rocznik
    2004
    chce dać czołowy, dużo większy a co za ytm idzie to wydajniejszy. Forumowicze od alfy z tymi silnikami tak robią. Widziałem wykres seryjnej alfy 156 2,4jtd i tej samej po zamontowaniu IC czołowego. bez żadnych ingerencji w oprogramowanie z 310Nm zrobiło się 356Nm oraz z 134 KM zrobiło się 154KM. I to tylko po zmianie IC. Do tego był wykres po ingerencji w oprogramowanie. Wyszło 198 KM i 420 NM. Moment ograniczony ze względu na liche sprzęgło. Te silniki 2,4 JTD są bardzo fajne jeśli chodzi o podkręcanie. Na CINSOFT - CHIPTUNING, MODYFIKACJE, MECHANIKA, DIAGNOSTYKA jest wykres marei 2,4jtd z przebiegiem 300 000km. Moc jeśli pamiętam to 162KM / 382Nm. No a gdyby jeszcze zmienić sprężarkę na wydajniejszą... Miałem 2 lata temu corse 1,5 TD. seryjnie 67KM i 132Nm. kilka drobnych zabiegów i robiło się jakieś 90 -100 KM przy mbc na 1,3 bara. A sprężarka była tak wydajna że bez problemu dawała 2 bary a nawet i więcej. Oj żeby tak przy silniku 2,4...
    Marea Weekend 2,4JTD 99' FULL
    Punto 2 1,9JTD 01' ELX


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] Co mogło się popsuć po kolizji?
    Napisany przez drLubitch na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-12-2010, 21:42
  2. JAK DOBRAC SIĘ DO REFLEKTORÓW w 1.9 JTD?
    Napisany przez ATM na forum Stilo
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 29-09-2010, 02:13
  3. marea 2002 jtd 110 nie odpala
    Napisany przez stefanra na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 04-03-2010, 23:20
  4. Jak długo rozgrzewa się silnik 1,9 JTD
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 14-01-2010, 09:13
  5. Ożeniłem się z Maryśką. Takie drobne... po weselu...
    Napisany przez oleg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-07-2009, 21:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

marea 2 4

2 4 jtd

pompa oleju 2 4jtd

nie wszystko jest takie kolorowe

marea 2 4 jtd

nie wszystko takie kolorowe

pompa oleju jtd

bak w punto 2 urwanytylny wahacz mareamarea 2 4 lozysko podporyczy przy kolizji w przod mogly sie skrzywic podluznice2 4jtdjakie przebiegi wytrzymuje alfa 2 4jtdschemat fiat marea 2 4JTD

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl