Oddadzą kasę za silnik bez problemu?
Oddadzą kasę za silnik bez problemu?
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
A jakim olejem zalales ten nieszczesny silnik? Proponuje na pierwsze uruchomienie i pierwsze kilometry tani olej GM :-)
Italians Do It Better
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Wazne, zeby jakos to załatwić, a ja nadal kibicuje i trzymam kciuki
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Nie masz innego wyjścia
Kolejny cały dzień spędzony w garażu.Silnik wyjęty,przezbrojony i gotowy do oddania.Potem wziąłem się za mój i zdjąłem miskę olejową żeby przeglądnąć wszystkie panewki.Ogólnie nigdzie nie ma na panewce widocznego podkładu miedzi ale jak dla mnie są dwa podejrzenia,ale po takim stukaniu szukałem czegoś gorszego.Jeśli chodzi o wał,to każdy czop ma idealną powierzchnię.
A więc podejrzenia padły na piątą (ostatnią) podporę wału i na pierwszy korbowód.Dziwna sprawa jest też z pierwszą podporą,bo wygląda tak jak by tylko pół panewki było obciążone.
Dołączam fotki to może coś zobaczycie.
Panewka.jpgPanewka2.jpgPanewka3.jpg
To są trzy zdjęcia piątej podpory.Widać wyraźnie że po bokach jest nie naruszona powłoka,a środek jest trochę wytarty.Po przyłożeniu kantem suwmiarki,po bokach dolega do panewki a w wytartej części przebija światło.Nie wiem ile ma ten ubytek,ale czy mogło przez to stukać
A to kolejna podejrzana panewka pierwszego cylindra:
Panewka9.jpg
Widać na środku podtartą część,ale czy one też mogła wydawać z siebie stukanie
A ta jest z pierwszej podpory wytarta w połowie,co też mnie zastanawia:
Panewka7.jpgPanewka8.jpg
No i inne
Panewka4.jpgPanewka5.jpgPanewka6.jpg
I znów bez serca
Złom.jpg
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
No troche to dziwne
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
powiem tak?
gdybym wyją te panewki to założyłbym powrotem.
Tylko ta pierwsza jest podejrzana, wygląda tak, jakby jakieś opiłki przedostały się przez filtr i kompozyt się oddzielił.
Szczerze to po zdjęciach stwierdziłbym, ze to nie panewki.
Sprawdź czy na sworzniach tłoków niema luzów. Dają dźwięk do złudzenia przypominający zte panewki.
Zostaje jeszcze góra. regulatory hydrauliczne maja to do siebie, ze trzeba je po długom czasie wypompować, bo odpowiedniego luzu nie będzie.
zostaje jeszcze "owalność" wału, nawet nie mając precyzyjnych narzędzi można to ustalić, ja używam cyfrowej suwmiarki i wiem czy jest dobrze.
zobacz czy pompa olejowa się nie rozleciała.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
jeszcze jedno:
zobacz czy to oryginalne panewki z logo fiat lafa lancia, po wyjęciu pod spodem będzie opis co to jest, możne są nad wymiarowe.
mi to wygląda na zamienniki.
Wygląda na to że trzeba rozebrać do końca.A o co chodzi z regulatorami od zaworów Muszę sprawdzić czy wał nie jest krzywy i czy blok jest osiowy (jeden z kolegów to doradził) bo jak widać na foto,pierwsza panewka ma styk z wałem tylko w jednej części.
A panewka ma takie coś :
napis.jpg
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
to zużycie pierwszej panewki głównej to nic niezwykłego, zwykle tak się zużywają,
Panewki oryginalne, czyli nikt nie zmieniał, to dobra wiadomość.
jak chcesz sam sprawdzić osiowość wału to skombinuj 2 podpory, ustaw na nich wał i nim kręć, na środku ustaw coś co będzie znaczyć, (ołówek, pisak itp) kręcąc będziesz widział czy na całej powierzchni masz linie.
samoregulatory, jak się uszkodzą, to naprawdę potrafią walić solidnie, tak jabyś miał bardzo duży luz zaworowy, Po składaniu silnika, zasada jest taka, ze samoregulatory się wypompowuje ze starego oleju.
Silnik po odpaleniu powinien zaklekotać tylko przez max 15s
Przyniosę z pracy czujnik z podstawą i sprawdzę wał,ale nie wiem jak z podporami w bloku.Samoregulatory też sprawdzę i opróżnię.Poszedłem na garaż po pracy,ale dużo nie narobiłem,bo utknąłem na nakrętce od koła pasowego.Szybki zakup nasadki 36 też za wiele nie pomógł.Tato jutro ma dorobić blokadę na kole zamachowym to może wtedy pójdzie.
Jutro jadę oddać zakupiony silnik.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
I jakie nowości?
Niestety ale jest poważny problem z brakiem czasu.Dzisiaj udało się odkręcić nakrętkę na kole pasowym,ale z wielkim trudem.Była zakręcona na klej,co dość mocno dało się odczuć.Przyniosłem też z pracy czujnik setkowy,mikronowy i podstawę do nich.Muszę wyjąć wał i go na czymś ułożyć żeby go sprawdzić.
Na szczęście na szrocie przyjęli silnik bez problemu,ale miałem różne myśli na ten temat które na szczęście się nie spełniły.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Czyli remontujesz stary motor?
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT