Obiecane fotu środka.
Obiecane fotu środka.
Trzeba przyznać że zapodałeś fajnie wyglądający autobus Nie ma co ale podoba mi się ten Fiat. Jakiś miesiąc temu znajomy też sprowadził dla siebie Ulysse-sa ale 2.2 JTD.
Fajne auto, fajne wyposażenie no i super silnik Teraz niech się tylko sprawuje
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Thx. Słyszałem, ze 2.2 jest problematyczny w serwisie i mało elastyczny. Lepien podobno mieć 2.0 pomimo mocy właśnie elastycznością nadrabia.
Ze względów konstrukcyjnych - auto trochę trzeszczy (roletki w dachu, plastiki z tyłu, roletki boczne), tam gdzies coś puknie. Minusem są np. haczyki rolet - łatwo je złamać (mam zapasowe).
Silnik... To jest jednostka z Peugeota 407, 607, zmodyfikowana siedziała w Lagunie II oraz Clio Sport II. Automat jest kompromisem dla tego auta (jego masy) i mocy silnika...
Buda auta to sam plastik - drzwi, klapa, dach. Blacha na masce i tylna ćwiartka. Trochę się boję tego auta - żeby się nie okazało, że pozbylem sie dopieszczonej Foki na rzecz tego auta - ze względu na jego silnik i automatyczną skrzynię biegów.
Kombinuję nad przykręceniem Fiaciorowi świateł do jazdy dziennej - ma ktoś jakiś pomysł, gdzie je dać, żeby to estetycznie wyglądało?
Myślę o okrągłych i wpakowaniu ich w szczelinę w zderzaku pod światłami (albo takie pokaźne, prostokątne DRL)...
Miałem ja Forda i nie było problemu z wymianą żarówek i palników. Tu jak zwykle we francuskim i włoskim aucie bywa, trzeba mieć małą rączkę z długimi palcami a ramę z co najmniej dwoma łokciami... poddałem się po godzinie...
Widać że nie miałeś Stilona hehe. Tutaj nawet mała rączka z dwoma łokciami nic nie da
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Hyhyhyhy, miałem Lybrę
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
150640 km - Fiacior odebrany pod dwóch (!!!) tygodniach z serwisu.
Zrobione:
- wyczyszczenie wariatora, nakaz obserwowania czy znów się odzywa
- wymiana filtrów
- wymiana oleju
- wymiana płynu chłodzącego
- uszczelniony szyberdach (psia jego mać... to z tego powodu tak długo to trwało)
- wymienione tapicerowane osłony słupka A, bo się odklejało
- wymieniona roletka pierwszego szyberdachu
Nie zrobione:
- nie założona osłona dolna silnika: nie pasuje (w sensie, w otwory pasuje) ale nie ma wytłoczenia w okolicy wydechu, co grozi stopieniem osłony; no cóż, sprzedawca będzie musiał zwrócić kasę albo będę się bawił w rzeźbiarstwo w tworzywie i amelinium Jutro przejadę się na podnośnik, to sam sprawdzę - w EPER jest taka sama osłona do V6, więc nie kumam...
- ludzie robiący szyberdach upierd... grzybek z konsoli od sterowania radiem Czekam na sygnał, że duperlę mają... (tymczasowo przyklejone i jakoś sie to trzyma...)
Przy okazji:
- wyeliminowanie tajemniczych popukiwań poprzez wyciągnięcie spod maski ucha holowniczego i klucza do kół
151645 km
- wymiana uszczelek między chłodnicą oleju a skrzynią biegów (swoją drogą - uszczelki również jako tako oficjalnie nie występują: kupuje się cały wąż; na szczęście, uszczelka jest prosta i da się znaleźć zamiennik)
- wymiana oleju
Info dla potomnych (dzięki Faraon): w Ulysse/Phedrze/807 filtr oleju w ASB jest niewymienialny; filtr też nie jest dostępny jako osobna część, nie ma go w EPER, itepe, itede. Ta siateczka wymieniana jest w przypadku naprawy skrzyni biegów przez wyspecjalizowany serwis.
Autobus pojechał do serwisu i odebrany. 153912 km i zrobione:
Tajemnicze postukiwanie to nie przekładnia, jak mi sugerowano a po prostu łącznik i jego zużyte gumy. Rolki i pasek - tych chyba nikt od nowości nie wymieniał... rolka prowadząca miała wyżłobienie po obrysie z jednej strony Sam pasek też wołał o pomstę do nieba Nowe rolki i nowy pasek i tajemnicze, metaliczne stuki co kilkadziesiąt sekund zdiagnozowane jakoby ze sprężarki klimy - zniknęły.
Ręczny - tam są trzy linki. Poprzedni "warsztat" wolał drugi raz wymienić tarcze i klocki zamiast pochylić się bardziej nad całością z tyłu - nigdy nie sądziłem, że stan linek będzie miał wpływ na hamulce z tyłu (piszczały przy używaniu roboczego bo na ręcznym to nic a tu okazało się, że stan linek powodował blokowanie się hamulca i jego nierówną pracą) 8-O Who cares, teraz jest cisza jak makiem zasiał.
Olej - jak usłyszałem, że mi zalali Castrola, to przewracałem oczami... ale pomimo uprzedzenia do Castrola (bo byle jaki, bo podrabiany, etc.) o dziwo, silnik ciszej pracuje a i wariator się uspokoił 8-O Zobaczymy za jakiś czas.
W ogóle... zamawianie części do tego silnika to loteria. Katalog po VIN swoje, w pudełku swoje... przyszła i ma inny rozmiar 8-O Pytanie Fiata o częsci nie zawsze ma sens bo oni sami nie wiedzą a jak coś jest na stanie to okazuje się być nie do tego silnika
Wysłane z Xperia Z3
Jakaś czeska menda urwała mi dekielek sprykiwacza, zaczep urwany i brak możliwości nawet sklejenia tychże - zamówiony nowy w drodze...
Witam. Fajowy autobusik i dużo bajerów, ile taki spala? Pozdrawiam sasiada
Cześć,
co do spalania - na benzynie wychodzi ok 10l/100 km przy "normalnej nodze" - 3/4 moich tras to głównie poza terenem zabudowanym (najczęściej - A1, DTŚ, A4, D1), reszta to miasto i jazda wokół komina.
Na gazie - najniższe spalanie miałem 12 litrów - największe - 15.5 (choć komp pokazywał 18 ale wliczył do tego wtedy przejazd przez zakorkowany Wrocław...) pod dystrybutorem. Tankowanie średnio co 2.5 dnia
Przyczyna skokowego zamykania szyberdachu - walnięta krańcówka. Wg "instrukcji" wygrzebanej na forum Puga, trzeba ją "programować" poprzez otworzenie szyberdachu do końca, zamknięciu go a po zamknięciu wcisnąć i przez ok. minutę trzymać wciśnięty przycisk zamykania. W pewnym sensie jest poprawa - szyberdach zamyka się płynnie ale tylko do połowy i potem się cofa Trzeba powrórzyć operację zamykania - z tym, że jak się ma zezowate szczęście, to mozna tak zamykać przez kilka minut
Na forum Puga nie dostałem jeszcze odpowiedzi, może ktoś mi wyjasni, gdzie jest i jak wygląda "krańcówka szyberdachu"?
Panie adminie (pääkäyttäjä to z fińskiego administrator) krańcówka to czujniki stykowe, które są zamontowane w szyberdachu na jego krańcach. Dlatego potocznie się mówi "krańcówki", gdyż te czujniki się zwierają gdy szyba dochodzi do jednego z krańców czyli jest np. w pozycji pełnej otwartej czy kompletnie zamkniętej. Są też czujniki, które informują układ, że szyba jest otwarta np. w 1/3. Prawdopodobnie jeden z tych czujników zawodzi, dlatego sterownik błędnie interpretuje sygnały i stąd zawieszanie się. To co wykonałeś to swoistego rodzaju reset do pozycji początkowej.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Tak, pääkäyttäjä to admin (root bardziej, po szwedzku pokrętny odpowniednik to huvudkontor bo reszta jest angielska). To pewnie dlatego, że przez kilka lat wspierałem fińskie i szwedzkie firmy. Lubię Sverige, Suomi mniej ale język fiński mnie w pewnym sensie fascynuje
Do meritum: dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Czyli musiałbym powtórzyć procedurę - otworzyć i przytrzymać przez minutę a potem zamknąć i znów przytrzymać? O wygląd krańcówki pytałem bo wiem jak np. wygląda krańcówka drzwi czy w klapie a tu... ekhm, przeraża mnie zdejmowanie podsufitki, żeby wymienić krańcówki.