Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 56 z 56
Like Tree5lubi to!

Temat: Fiat Sielanka 1.2 HL  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    291
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Jestem w szale szukania akcesoriów Właśnie kupiłem skórzany mieszek zmiany biegów i jestem w trakcie poszukiwania w rozsądnej cenie skórzanej kierownicy. Ale chyba na jakiś czas przerwę poszukiwania.
    P_20240611_212243.jpg
    Właśnie byłem dzisiaj na rozmowie z blacharzem. Na 25 urodziny Sieny zaczniemy naprawy kilku newralgicznych punktów w podłodze.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    291
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    No dobra, mały update. Po pierwsze: skupuję ostatnio w okazyjnych cenach wszystkie plastikowe elementy które uległy uszkodzeniu (w większości przez moje nieumiejętne demontaże ) Szukam też każdego możliwego prospektu, broszury, magazynu na temat Sieny, ewentualnie Palio Weekend. Chciałbym jakoś w miarę dokładnie spisać historię produkcji Sieny w Polsce. Na przykład dorwałem numer Motoru w którym była analiza zmian stylistycznych Palio aby zrobić z hatchbacka sedana. Na przykład jest szkic koncepcyjny abominacji w postaci wariantu Palio jako vana, co później obrodziło w Doblo.
    Z kolejnych dodatków to skompletowałem po wielu latach oryginalne maskownice i jeden głośnik do tylnej półki. Niestety brakuje mi jednego głośnika o numerze OEM 46447849 aby mieć komplet. Dodatkowo wleciały Fiatowskie akcesoryjne zasłonki:
    P_20241014_200818.jpg

    oraz prawdziwa bomba: Paliowskie radio z RDSem. Tak naprawdę salon z mojego śledztwa nie przewidywał montażu takiego w Sienach Jeszcze do kompletu próbuję zdobyć instrukcję.
    Bez tytułu.png

    Ale najważniejsze: Od 4 listopada Siena stoi u blacharza przede wszystkim w celu załatania podłogi w okolicach wzmocnień. Niestety podczas przygotowania okazało się, że prawy próg ma kilka "dodatkowych" dziurek. Po trochę intensywnych poszukiwaniach udało się zdobyć chyba ostatni w Polsce oryginalny prawy próg do Sieny
    462537492_431422686726167_6008694524419299661_n.jpg

    Co następne: jak auto wróci od blacharza to na początku wleci neutralizator rdzy Wurth i Elastometal we wszystkie elementy wewnątrz kokpitu w których pojawił się nalot ale do głębokiej korozji jeszcze daleko. Zabezpieczę tak też od wewnątrz błotniki wymienione 5 lat temu. Potem zimowanie a podczas zimy mam zamiar rozebrać wnętrze aby wymienić połamaną klapę sterowania nawiewem góra/dół i oczywiście montaż nowego radia.
    Zielony lubi to.

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    210
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    Niezłe smaczki te roletki kozak
    odnośnie rdzy.... blacharzy itd. Trzymam kciuki żeby się nie skończyło jak u Raina..... W ogóle trzymam kciuki żeby się dobrze skończyło. Bo przyznam że interwencji blacharskich z pozytywnym skutkiem znam tylko pojedyncze przypadki. I to raczej trudno ocenić bo nie wszystko widać ale przykro stwierdzić że w większości sprowadza się to do przypudrowania.
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    291
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Niestety dopuszczam do siebie taki finał sprawy. Po Wrocławiu szukałem kilka miesięcy blacharza i nie znalazłem nic godnego zaufania. Znalazłem w swoich rodzinnych stronach. Na szczęście dużo roboty nie ma więc nawet jak to spier*** to i tak jeszcze kolejne 5 lat samochód polata.

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    210
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    Ale szkoda takiego wkładu.
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    199
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Ejjj, ale Marea jeszcze stoi

    adamko3, podjechałbyś kiedyś na spotkanie Wrocław z gratem
    Marea Weekend HLX 155 20V
    Lybra 2.4 jtd
    Grande Punto 1.9 multijet

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    291
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Kurde chciałbym. Ale w tygodniu tyle pracy że weekendy spędzam w domu. Ale jak auto wróci to zakładam zimówki i Bravo idzie na warsztat na rozrząd. Więc może podjadę przed świętami

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    291
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    A więc auto odebrałem. Wygląda nieźle, próg wstawiony równo. Dużo konserwacji natryskowej co z jednej strony jest zaletą a z drugiej mam nadzieję że nie jest tykającą bombą.

    Od 11 grudnia do 20 udało mi się przeprowadzić jakieś 80% prac które sobie zaplanowałem zanim Sielanka trafi na drogi. Mając czas tylko w tygodniu po 2-3 godziny po pracy trochę się ciągnie a ja przez ten ponad tydzień byłem już cholernie zmęczony
    Auto trafiło na kobyłki, zdemontowałem przednie błotniki które jakieś 5 lat temu zamontowałem nowe i zaczęło się.
    P_20241211_211050.jpg

    ....od przeszkód Urwała się dolna śruba błotnika M6, z łbem sześciokątnym. Dobra, zamówiłem zestaw wykrętaków z wiertłami i będę się martwił później

    Na początku oszacowanie jak źle jest. W sumie o dziwo dziur nie było pomimo bezlitosnego nawalniem śrubokrętem ale tam gdzie 7 lat temu nie dotarła konserwacja jest średnio. Zatem poszła szczotka druciana na wiertarce i heja.
    P_20241211_211100.jpg P_20241213_212345.jpg

    Z chemii użyłem siuwaksu z Novola do profili zamkniętych i postanowiłem dać szansę farbie Elastometal. Bardzo wydajna, ma też składniki zatrzymujące postęp korozji, łatwa do nakładania zwykłym pędzlem i po wyschnięciu jest gumowa więc od razu robi też za typowego baranka. Zabezpieczyłem tym też wnętrze błotników przednich bo lakiernik w żaden sposób dodatkowo nie zabezpieczył tego miejsca tylko polakierował bezpośrednio na fabryczny podkład. Przez co już zaczęła się reakcja. Było też parę rdzawych miejsc na dole drzwi kierowcy, pod wykładziną, błotnikach przednich, otworach na kołki nakładki progowej oraz pod puszką na filtr powietrza. Tam zastosowałem inhibitor Wurtha, podkład epoksydowy i dorobiony lakier na pędzel (szybciej, mniej oklejania a efekt i tak będzie niewidoczny dla zwykłego śmiertelnika.

    P_20241215_151409.jpg P_20241215_213841.jpg

    Zdążyłem przed świętami jeszcze skończyć uzbrajać progi w nowe kostki mocujące, tylne nadkola oraz podstawić auto z tyłu już na zimówkach. Chcę po nowym roku się pochwalić w pracy efektami a i może wybiorę się na WzG. Następnie zamontowałem przednie błotniki. Urwana śruba mnie pokonała. Wiertło 3.5mm z zestawu Neotools się ułamało i to tak na złość, że nie było jak tego chwycić. Po łącznie 3 godzinach prób z przecinakiem i porządnymi wiertłami dałem sobie spokój. Skoro i tak kupiłem uszczelniach do blach do montażu błotnika to nawalę go dokoła gniazda
    P_20241220_064829.jpg P_20241220_154952.jpg

    Po powrocie ze świąt korzystając z przerwy mam do roboty jeszcze:
    -przykręcenie wszystkiego z przodu,
    -wymianę prawego halogenu który już przy zakupie miał pokruszony klosz
    -montaż ori radia
    -na prezent świąteczny kupiłem sobie fiatowskie pokrowce po tym aby zapobiec dalszemu powolnemu przecieraniu się fotela
    Wymianę klapki nawiewu już nie dam rady psychicznie wymienić w najbliższym czasie.

    Przy okazji to wszystkim tutaj życzę Wesołych Świąt! I voucherów do hurtowni motoryzacyjnych pod choinką
    Zielony lubi to.

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    210
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    Takie prace w garażu podziemnym? Lokatorzy Cię nie zlinczują?
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    291
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Lokatorzy już się przyzwyczaili Tym bardziej, że ja po sobie zmywam ewentualne plamy oleju sorbentami a nie zostawiam jak inni.
    A tym razem to nawet przychodzili jak leżałem pod autem i gratulowali cierpliwości.

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    199
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Zawsze jak oglądam takie prace to mnie zazdrość bierze i łapie motywacje do prac u siebie. Zastawiałem się co stosować u siebie do zabezpieczeń i chyba pójdę Twoją drogą.
    Marea Weekend HLX 155 20V
    Lybra 2.4 jtd
    Grande Punto 1.9 multijet


 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plmoje-auto-462fiat-sielanka-1-2-hl-35045

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl