Jak nie masz ciśnienia to trzymaj.
Jak nie masz ciśnienia to trzymaj.
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
Jaguar XF 4.2 V8 298KM
Auto nadal sobie stoi u mnie. Przydaje się jako rezerwowe auto gry Bravo jest w serwisie albo chce się przejechać czymś z poprzedniej epoki
Z 23k przebiegu rocznego w 2021 zrobiłem nią 12k (w czerwcu wleciało Bravo) a w 2022 już tylko 900km.
Autem jeżdżę do listopada a potem wymieniam olej, zalewam do pełna, stawiam na kobyłkach i pod pokrowcem czeka do wiosny. Bałem się czy po takim traktowaniu nie będzie problemu z hamulcami ale wszystko wydaje się w porządku, przegląd bez problemu zaliczony a z odpaleniem po zimie nie było najmniejszego problemu poza aku. Teraz akumulator trzymam na stałe podpięty pod prostownik.
IMG_20211112_132944.jpg IMG_20211112_154406.jpg
Co zabawniejsze (lub nie) aktualna sytuacja na świecie powoduje, że jakbym teraz sprzedawał Sienę to bym mógł zaśpiewać sobie wyższą cenę niż w 2017
Siena piękna! Uwielbiam takie gruzy Jakbyś miał sprzedawać to daj znać. Teraz kasę ładuje w Bravinę, ale tak czy siak
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
Z racji dobijania do 25 roku życia postawiłem sobie za cel ogarnięcie kilku rzeczy na cacy. Po pierwsze to w końcu wstawić cywilizowany katalizator, bo Siena tak wali tlenkami, że aż w oczy szczypie. Na szczęście ostatnie łowy na Ebayu zaowocowały zdobyciem kata za 800zł z wysyłką z Włoch. Dodatkowo w przeciągu roku wyląduje u blacharza.
Za to są większe pokusy: dorwałem katalog akcesoriów do Sieny/Palio Weekend na Polskę i teraz korci mnie zamawianie różnych pierdół. Na przykład dedykowane radio albo oryginalny auto-alarm i drzwi na pipaka do kupienia za śmieszne pieniądze
Obawiam się że możesz się rozczarować 99% rzeczy z katalogu akcesoriów do Bravy czy Marei jest niedostępne w ASO. To samo miałem kiedyś z Alfą 166 i Thesisem jak sprawdzałem dodatki. Może jakieś dywaniki, żarówki czy wycieraczki będą. Ale z fajnych rzeczy raczej nic. Ja to się ratowałem eBayem w przypadku kierownicy drewnianej, spojlera i paru innych rzeczy. Katalog pomaga w szukaniu bo numery się zna
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
Jeśli ktoś jest z Wrocławia to będzie możliwość zobaczy Sieny na żywo pod Magnolią jutro (04.08), wiem że o tym marzycie
Czekałem na ten wpis całe życie
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
Jaguar XF 4.2 V8 298KM
A ja przegapiłem :-(
Warto coś napisać na koniec roku. Gdzieś w wakacje z ciekawych rzeczy to postanowiłem wymienić strumienice na na katalizator. I znalazłem na Ebayu pewnego Włocha, który miał nówkę oryginał za 180EUR. Aż żałuję, że kupiłem tylko jeden, by się zwróciło na skupie
Natomiast na święta postanowiłem sprawić sobie mały prezent:
P_20231218_181250.jpg
Tak jest, oto chyba jedyna Siena z oryginalnym zdalnym otwieraniem Ogólnie ten model był przeznaczony do montażu w Palio, Bravo/Brava/Marea, Punto i Seicento. Montaż przewidziałem na godzinę trwało to 3h Ale nie z mojej winy. Okazało się, że w instrukcji do Palio po pierwsze nie opisali podłączenia 4 kabelków, które były kluczowe (w innych instrukcjach było) i była jedna literówka przez którą też nie miało prawa to działać Także chyba nawet we Fiacie nie wierzyli, że ktoś to kupi do Sieny.
Wow!
Serio w tych autach nie było zdalnego centralnego???
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
Jaguar XF 4.2 V8 298KM
Ja byłem szczęśliwy po Cinquecento, że w ogóle był centralny
Ostatnio edytowane przez adamko3 ; 24-12-2023 o 10:58 Powód: literówka
Przejrzałem sobie cały temat, od góry do dołu. Przychodzą mi wspomnienia z moim pierwszym normalnym jak na tamte czasy samochodem. Miałem identyczną Siennę - kolor srebrny, motor 1.2 8v 75km, wersja wyposażenia HL rocznik 1999. . Zakupiłem ją od ojczyma szwagra w 2009 roku jako 10 letni samochód z przebiegiem 90tyś. km. Ogólnie średnio wspominam to auto, może dlatego że nie miałem wtedy jeszcze żadnej wiedzy mechanicznej i po omacku szukałem rozwiązania różnych problemów. Dużym plusem na pewno była pojemność bagażnika, komfort jazdy ( w tamtych czasach jeździłem tylko z dziewczyną) i spalanie. W mieście ( Warszawa) paliło mi to 8-8,2l LPG a w trasie schodziłem chyba coś do 6l. Auta te miały też swoje wady mi.:
- padające UPG
- sypiące się mechanizmy różnicowe. Skrzynie wymieniałem chyba z dwa razy. Dopiero po zamontowaniu skrzyni z Albeii 1.2 16v problem został rozwiązany
- korozja w miejscu podstawiania lewarka
- odstające nakładki na progi
- zimne lutu w panelu sterowania halogenami.
- dołożona u dealera centralka z pilotami do centralnego zamka po 10 latach przestałą działać.
Ogólnie z checią pojeździł bym tkim autkiem przypomnieć sobie czasy młodości
Zapraszam do Wrocławia do Wehikułu XD Co do Twoich spostrzeżeń:
- poprzednia właścicielka przy chyba 60k (po jakiś 15 latach) miała walnięte UPG, ale właścicielka była niemechaniczna i nie wiem dlaczego, może analizując stare faktury doszedłbym czy to nie z powodu przegrzania
- dziwne z tym mechanizmem, ja ze skrzynią nie mam problemu i nigdy nie była naprawiana
- podłoga to wiem, ale naprawdę mój egzemplarz to jakiś postarany i kilka mały dziurek oddałem do naprawy ale za podłogę nadal da się podnieść
- odstające nakładki powodują, że większość ludzi w pracy mówi że mi progi odpadają XD
- no fakt z tymi zimnymi lutami ale jak raz porządnie zlutowałem 7 lat temu to działa nadal
- PROSZĘ MI NIE ZAPESZAĆ!!!!
Dobre auto - jeździć obserwować
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
Jaguar XF 4.2 V8 298KM