Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 52
Like Tree4lubi to!

Temat: Fiat Sielanka 1.2 HL  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008

    Fiat Sielanka 1.2 HL

    No to czas pochwalić się drugim autem w życiu Po odkryciu, że nie zabezpieczenie przy zakupie swojej Błękitnej Strzały o pojemności 0,7 było najgorszym pomysłem to poszła załamka. Licząc robociznę u blacharza (nie mam garażu ani spawarki) wyszło, że to już w tej chwili nie ma sensu. No ale dość wstępu.
    Silnik 1.2, 75 KM, 80parę tysięcy faktycznie przejechanego przebiegu, caluśka dokumentacja razem z fakturą zakupu i raportem z jazdy próbnej w fabryce.
    Naprawy wszystkie robione natychmiast i do 3 lat wstecz wszystko w ASO, następne w renomowanym serwisie. Leciutka ruda przy progu i małe rudzielce ale tylko powierzchniowe do zaduszenia i zakonserwowania czym zajmę się na dniach.








  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    No to minął miesiąc od zakupu. Jestem w szoku. Spalanie w trasie wychodzi mi koło 6 l a stojąc normalnie w korkach we Wrocławiu 7,5 l, więc wynik jest super. Ze zmian to tylko dwie rzeczy.
    Auto porządnie zakonserwowałem od środka (Boll psiuknięty w drzwi, klape bagażnika, progi, maskę oraz podłóżnice). Podwozia niestety nie miałem warunków by całe zabezpieczyć (może na majówkę się zrobi) ale zabezpieczyłem już niebezpiecznie rude punkty podnoszenia auta (Sonax duszący rdzę, podkład epoksydowy i bitumitu). Dodatkowo najpierw trochę odświeżyłem komorę silnika. Prezentowała się tak:


    A po oczyszczeniu rozpuszczalnikiem i spsiukaniu Valvoline do ochrony komory silnika:


    W dodatku wpadły z przodu głośniki fabryczne i radio Fiata z Cinque. Montaż banalny bo wszystkie przewody pięknie na mnie czekały:



    mixturiusz lubi to.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    My mamy fiata albee 1.2 poj. 1280 cm,, 16v, 4 zawory na cylinder, 82 km, przy 5800 obr, max mn 129 nm przy 3400 obr, silnik cztercylindrowy, na wtrysku boscha, wielopunkt, w pełni elektronic, obrotomierz, centralny zamek, 4 dzwi, bagażnik 520 litrow lub 880 litrów, koła 14" 175, 70 r14, felga 5j, , lusterka elektryczne, drzwi przednie elektryczne, tylne szyby na korbki, skrzynia 5 biegowa, wspomaganie kierownicy, światlo stop, dzielona kanapa 3/2, katalizator, co2 192 k/g, od zera do setki, realnie 11,5, do 150 km/h 21 sekund, zbiornik 48 litrów, śr spalanie 6.5 litra na 100 km, w mieście 7.5 litra, mieszany, 7.2 litra na km, 6 głośników, radio jest, usb, cd, mp3 i tyle.
    I like my FIAT Cinquecento.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Wpadła dziś antena (nie oryginalna ale jakaś uniwersalna sprzedawana i rekomendowana w ASO), niestety trochę starym śrubokrętem wyciągając lampkę z podsufitki trochę ją ubrudziłem (podsufitkę ). Ma ktoś jakiś skuteczny i szybki patent na to?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Bodajże cif-em się da wyczyścić.
    I like my FIAT Cinquecento.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Zostały mi niezdrowe nawyki po Cinquecento i musiałem dziś coś zrobić przy aucie W myśl zasady "lepiej zapobiegać niż leczyć" wymieniłem oleju we wspomaganiu kierownicy (pewnie jeszcze z pierwszego montażu). Od razu kierownica lżej chodzi i ustały leciutkie piski przy kręceniu kierownicą. Za dwa tygodnie auto leci na regulacje luzu zaworowego, bo po przestudiowaniu zobaczyłem, że nigdy nie było robione (stuknie zaraz 90k). I jeszcze mam pytanie. Poratuje ktoś zdjęciami lub schematami gdzie mniej więcej znajdują się korki od skrzyni biegów? Olej przekładniowy jest następny w kolejce

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Z racji, że piszę pracę inżynierską to mam chwile czasu by odświeżyć temat Siena ma się dobrze a nawet trochę lepiej niż przed zakupem To w telegraficznym skrócie zmiany, które nastąpiły:
    *Kwiecień:
    -Dwa gary przestały grać - nowa cewka Marelli
    -Wymieniona ramka w mieszku zmiany biegów
    *Maj:
    -Nowe filtry
    -Majówka po Dolnym Śląsku, 3 dni = 500 km
    foto1.png
    *Czerwiec:
    - Siena ma widoczną rdzę tylko u dołu przednich nadkoli, na Alledrogo ogłosił się pan z małopolskiego, który zamykał swoje Aso czy coś i za 100+KW zakupiłem nowy błotnik OEM (nawet w folię bąbelkową fiatowską zapakowane )
    - Przegląd bez zarzutów, diagnosta w szoku bo dawno nie widział Fiata z tak zdrową podłogą i hamulcami. Trochę tlenki w spalinach przekroczone ale to spróbuję manewr z zatankowaniem 98 i może podziała
    - Jednodniowy wypad do Kołobrzegu, kolejne 500 km
    foto 2.jpg
    *Lipiec:
    - z demontażu jakiejś Sieny z OLX dorwałem Pionierowe tylne głośniki z mocowaniami. Chyba jakieś w ASO zakupione, bo wszystko pasowało jak ulał w półkę i nawet kostki fiatowskie miały
    foto 3.jpg
    * Sierpień:
    - tygodniowe wakacje po południu kraju, nastukane z 600 km
    * Wrzesień:
    - wymiana oleju w skrzyni biegów
    - nowe gumowe wycieraczki (czarne, asowskie z logiem Fiata)
    * Cały październik i listopad:
    Najgrubszy wydatek na auto w życiu. Sprawa miała być prosta: oddać auto na konserwacje. Taką porządną: oczyścić, podkład duszący rudego, podkład epoksydowy, jakiś bitumit. Jednak najpierw przy oczyszczeniu wyszedł fragment podlogi pod pasażerem jakoś z 2 cm_kwadratowe kompletnie skorodowany. Potem dwie dziurki o średnicy wkładu do długopisu na wysokości tylnej kanapy. Fragment podłóżnicy. W tylnym nadkolu małe fragmenty. I tak auto dopiero na samym końcu listopada rudy został finalnie wyproszony z imprezy
    Grudzień:
    - tylko nowe pióra wycieraczek oryginalne lineaccessori

    Plany na przyszłość: znaleźć porządnego lakiernika i zająć się zgniłymi spodami nadkoli po nowym roku

    Przy okazji wolnego czasu archiwizuje sobie całą dokumentację auta z racji zakupu skanera. Jakby ktoś chciał zobaczyć jak wyglądał rachunek za Fiata Siene to zamieszczam skan
    foto 4.jpg

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    07 stycznia minął rok od zakupu auta. Dzisiaj poszła wymiana oleju na Selenie oraz dokładne czyszczenie układu chłodzenia. Po roku użytkowania mogę powiedzieć, że Siena to bardzo fajny samochód dla studenta Przed zakupem spotkałem się z wieloma negatywnymi komentarzami na temat tego auta ale podejrzewam, że to były niezadbane egzemplarze. Wymieniać wszystko na czas i auto posłuży bez awaryjnie. Na koniec pochwalę się spalaniem: średnia roczna wyszła 6,88 l/km. Trochę jazdy po mieście i 400km w trasie co 2 tygodnie. Przedstawiam poniżej taki własnoręczny wykres spalania
    spalanie2017.png
    Ostatnio edytowane przez adamko3 ; 19-01-2018 o 22:36

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Z racji przygotowania się do obrony pracy inżynierskiej postanowiłem w końcu zrobić dodatkowe gniazdo 12V w bagażniku. Efekt nie jest estetyczny, bo nie taki miałbyć

    20180216275.jpg

    Zainteresowanych zrobieniem czegoś takiego u siebie zapraszam do manualu wstawionego na forum:
    http://fiatklubpolska.pl/zrob-sam-49...48/#post317807

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    My mamy, ale albeę, ale z tym samym motorem, mogę potwierdzić to spalanie, średnio wychodzi 7.5 litra na 100 km, wtrysk, a więc spalanie jest dość stabilne, na gaźniku są większe wahania, gdyż gaźnik na tendencje, do wzbogacania mieszanki.
    I like my FIAT Cinquecento.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Cytat Napisał Artur45672 Zobacz post
    My mamy, ale albeę, ale z tym samym motorem, mogę potwierdzić to spalanie, średnio wychodzi 7.5 litra na 100 km, wtrysk, a więc spalanie jest dość stabilne, na gaźniku są większe wahania, gdyż gaźnik na tendencje, do wzbogacania mieszanki.
    Albea jak mniemam z 16V

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    No przecież nie 8v 65 km, tylko 16v 80 km.
    I like my FIAT Cinquecento.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    I teraz z dumą mogę powiedzieć, że pozbyłem się rudego W tamtym roku blacharka podłogi i konserwacja podwozia. Teraz do wymiany poszły nadkola przednie. Nowe oryginalne pomalowane z cieniowaniem drzwi. Trochę drogo ale efekt jest super.

    20180405305.jpg20180414307.jpg20180414310.jpg

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Ale syf, u mnie w cińciaku, tak jeszcze nie ma.
    I like my FIAT Cinquecento.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Siena 1.2 HL, Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    1999, 2008
    Cytat Napisał Artur45672 Zobacz post
    Ale syf, u mnie w cińciaku, tak jeszcze nie ma.
    Strasznie dużo błota i nnego syfu się nazbierało przez lata i to dlatego. DLa pewności od środka błotników psiukłem podkład epoksydowy i dodatkowo co roku będę tam dokładnie płukać i usuwać to gówno


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plmoje-auto-462fiat-sielanka-1-2-hl-35045

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl