Miałem podobnie, całkowity koszt wymiany 290 zł.
Miałem podobnie, całkowity koszt wymiany 290 zł.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
jak masz wszystkie szyby w oryginale, zwłaszcza czołową to ja bym naprawiał, a nie wymieniał. przy ewentualnej sprzedaży kupujący nie będzie wydziwiał, że auto jest po dzwonie
boch wystarczy zrobić fotkę przed wymianą i nie ma problema
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
no ale naprawa będzie tańsza w Pleszewie niedaleko Kalisza za coś takiego biorą ok. 100 zł
Naklej coś A za rok wykup AC na szyby
Ostatnio nie spędzam przy aucie za wiele czasu.. Jednak czasem coś się dzieje Podjechałem 2 dni po tym jak uszkodziłem przednią szybę do następnego szklarza i od niego dowiedziałem się że może spr. to wypełnić, ale że to dużo żywicy i że 100 zapłacę, a efekt nie jest pewny i tylko wymiana wchodzi w grę aby było perfecto. Nawet bym się na to zdecydował - tym bardziej, że pod słońce denerwują mnie te punkciki/kaszka które są na całej szybie - ale tak naprawdę jakbym wymieniał szybę trzeba by pewnie od razu wziąć się za lakierowanie dachu ze względu na pęcherzyki które zrobiły mi się nad szybą. To dla mnie problem nie tylko finansowy ale też logistyczny bo z samochodem pewnie pożegnałbym się na tydzień albo i lepiej a i efekt nie jest taki pewny. Dach to dość specyficzne miejsce.. Wolę aby zostały zaprawki - bądźmy szczerzy - ten samochód kolejnych 15 lat pewnie nie przejedzie
Zdecydowałem się zatem na naprawę szyby we własnym zakresie takim oto zestawem:
CameraZOOM-20140412172029169.jpg
Znalazłem to na allegro, czytałem jakieś opinie o tym, że nawet to się sprawdza. Koszt to 62zł z przesyłką..
Zestaw składa się z pająka z 4 przyssawkami, aplikatorem dokręcanego do pająka i z tłoczka wkręcanego w aplikator.
Dodatkowo w opakowaniu jest butelka z żywicą, instrukcja po polsku, żyletka, folie do zabezpieczania..
CameraZOOM-20140402163218427.jpg CameraZOOM-20140402181613269.jpg
CameraZOOM-20140412113240271.jpg CameraZOOM-20140412150554225.jpg
Na ostatnim zdjęciu widać finalny efekt - w jedną szczelinkę nie wpłynęło, ale tak to wg. mnie jest idealnie - normalnie nie widać - dopiero jak się ktoś z bliska będzie przyglądał od środka to może to dostrzeże Dodatkowo zestaw starczy jeszcze na parę takich napraw więc wg. mnie rewelacja Najpierw wcisnąłem tą żywicę aplikatorem, następnie nałożyłem na tego pajączka żywicę i zabezpieczyłem sztywną folią. Po wyschnięciu i zerwaniu folii trzeba było tylko żyletką zdrapać z szyby wszystko na płasko i gotowe .
Dodatkowo w w piątek jadąc do pracy patrzę na kontrolki od LPG a tam przestawione na manualną benzynę.. Zawsze mam tryb auto więc przełączam na gaz, instalacja załącza elektrozawór w butli i w chwili gdy ma zacząć przełączać wtryski lekkie szarpnięcie i gasną wszystkie kontrolki lpg.. Za chwię znów manualna benzyna i tak w kółko. Jakieś zwracie czy coś.. Ale po przejechaniu kolejnych paru km gdy silnik się nagrzał udało się znów przełączyć. Przy powrocie było znów tak samo, ale jak już się przełączył to następne kilkadziesiąt km z gaszeniem i zapalaniem bezproblemowo.. Zabrałem się dziś za to - posprawdzałem wszystkie kable, łączenia, poprawiłem łączenie plusów w wtryskiwaczy w oryginalnej wiązce AGC. Były jakby zaciśnięte ale wyglądało mi to niepewnie więc zalutowałem z koszulkami termokurczliwymi z klejem i wszystko od nowa zabezpieczyłem taśmą parcianą. Na komputerze gazowym znalazłem zapisany błąd wtryskiwacza 4.. Wszystko od nowa poskładałem, poupinałem i puki co problemu nie ma. Oby chodziło o te liche połączenie plusów..
W końcu po zimie odkurzyłem w środku i wreszcie wymieniłem dywaniki na welurowe
A wracając już do domu zatankowałem LPG i Pb do pełna - a niech fiacior ma dodatkowe 30kg obciążenia w bagażniku
CameraZOOM-20140412150525388.jpg
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Fajnie Ci to wyszło na tej szybie,nie sądziłem że da to taki efekt
Ale ładnie się napił fiacior ,no w końcu weekend więc może
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
No z tego co czytałem i w sumie z tego co wyszło wychodzi tylko tyle, że to nie jest jakaś mega technologia i można to sobie samemu zrobić za połowę ceny (że już nie wspomnę że za tę "połowę" mamy kilka napraw w przód)..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
no dobrze....tanio i oby wytrzymalo na dlugo..
Dobra robota
Kolego, to z szybą świetnie zrobione ! choć koszt niewiele mniejszy niż u "fachowca" to za to jaka satysfakcja
Niestety drobne odpryski na szybach naszych aut to niestety problem nie do uniknienia... ale czy istnieje jakiś złoty środek a utrzymanie szyby zdala od odprysków? Poza trzymaniem go non stop w garażu?
pozdrawiam
Z autem się wiele nie dzieje, kilka dni temu wymieniłem łącznik elastyczny wydechu, posprzątałem i tak się kulam w te i nazad..
Nie wiele to ma wspólnego z autem, ale kupiłem już garaż (z mieszkaniem na doczepkę ) tak więc wkrótce fiacik będzie garażowany
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Jaki koszt wymiany takiego łącznika ? I jakie wymiary idą do 1.8 ?
Koszt wymiany to 100zł wraz z robocizną, ale wymiarów to nie znam - prawdę powiedziawszy nawet nie patrzyłem pod auto - po prostu pojechałem wymienić
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Ostatnio czasu zupełnie brak. Co nie oznacza, że fiat nie jeździ i że nic w nim nie trzeba robić
Z ostanich napraw to przy przebiegu 288840km wymiana łożyska w prawym przednim kole. Udało się wyciągnąć czujnik od ABS (tym zająłem się osobiście), niestety do wymiany nadawała się również piasta (mechanior do którego oddałem auto nie dał rady jej odzyskać przy wyprasowywaniu starego łożyska).
CameraZOOM-20140606131430015.jpg
Koszt razem z robocizną, piastą i łożyskiem SKF 300PLNów.. Teraz mam na głowie remont garażu, potem mieszkania, ale muszę jeszcze znaleźć czas na uszczelnienie tych nieszczęsnych śrub od kolektora wydechowego bo ciągle lekko sączy olej no i umycie silnika.. Od zeszłego roku leży kupiona za dość spore pieniądze pasta anaerobowa..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT