Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 42 z 42
  1. #31
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Dobra ludziska, wiadomo że są pewne odstępstwa i nawet jak teoria mówi to w praktyce można czasem coś zrobić inaczej. I tak jest właśnie z planowaniem głowicy. Tylko większość mechaników (bez obrazy dla nikogo - naprawdę) nie wie nawet jak sprawdzić czy głowica jest prosta. Wg. mnie powinno wystarczyć dociśniecie głowicy przez jakąś kalkę albo coś podobnego z cienką warstwą barwiącą do szyby (chodzi o możliwie idealną płaszczyznę).. I wtedy jak się okaże że faktycznie wszędzie głowica dolega to można składać.. Ale ok mało istotne. Po prostu znam przypadki gdzie znajomy może nie z zawodu mechanik ale co najmniej złota rączka (od czasów technikum ma i naprawia auta sam, tata mechanik samochodowy) uznał że obejdzie się bez planowania i po 2 miesiącach wycieki. Szkoda czasu i kasy na takie zabawy tylko..

    A z innej beczki bo o sylikonie prawicie. Mi chyba trochę cieknie z kapy zaworowej gdzie jakiś czas temu wymieniałem uszczelkę. Wtedy nie dawałem na nią żadnych sylikonów itp tylko sama uszczelka no i bardzo delikatnie ale się gdzieś tam sączy. Myślałem żeby to rozebrać i uszczelnić właśnie na sylikon tylko jaki? Mam czerwony - zawsze wydawało mi się że jest to ten odpowiedni do samochodu (wysokotemperaturowy) a tu piszecie o niebieskim.. Sylikon nie reaguje jakoś z olejem?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dobra ludziska, wiadomo że są pewne odstępstwa i nawet jak teoria mówi to w praktyce można czasem coś zrobić inaczej. I tak jest właśnie z planowaniem głowicy. Tylko większość mechaników (bez obrazy dla nikogo - naprawdę) nie wie nawet jak sprawdzić czy głowica jest prosta. Wg. mnie powinno wystarczyć dociśniecie głowicy przez jakąś kalkę albo coś podobnego z cienką warstwą barwiącą do szyby (chodzi o możliwie idealną płaszczyznę).. I wtedy jak się okaże że faktycznie wszędzie głowica dolega to można składać.. Ale ok mało istotne. Po prostu znam przypadki gdzie znajomy może nie z zawodu mechanik ale co najmniej złota rączka (od czasów technikum ma i naprawia auta sam, tata mechanik samochodowy) uznał że obejdzie się bez planowania i po 2 miesiącach wycieki. Szkoda czasu i kasy na takie zabawy tylko..

    A z innej beczki bo o sylikonie prawicie. Mi chyba trochę cieknie z kapy zaworowej gdzie jakiś czas temu wymieniałem uszczelkę. Wtedy nie dawałem na nią żadnych sylikonów itp tylko sama uszczelka no i bardzo delikatnie ale się gdzieś tam sączy. Myślałem żeby to rozebrać i uszczelnić właśnie na sylikon tylko jaki? Mam czerwony - zawsze wydawało mi się że jest to ten odpowiedni do samochodu (wysokotemperaturowy) a tu piszecie o niebieskim.. Sylikon nie reaguje jakoś z olejem?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    Głowno
    Postów
    530
    Auto
    Fiat Palio 1.4 1998r
    Ogólnie to na uszczelkę się nie daje sylikonu. Można dawać ale w jakieś zagięcia, łuki itp.
    A co do tego niebieskiego. Ja raz używałem tego czerwonego. I to była tragedia. Olej go rozpuszcza. I zaraz leci. A ten niebieski to najpierw go nakładasz, czekasz ze 10 min i nakładasz element który chcesz dokręcać. Załapujesz lekko śruby, odczekujesz 30 min minimum, i dokręcasz. Robi się z niego wtedy fajna i dobra uszczelka
    [COLOR="#EE82EE"]"Większość z nas lubi prędkość, ale wszyscy powinniśmy pamiętać, że ktoś czeka na nas w domu" [/COLOR]

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    pow.wlocławek
    Wiek
    38
    Postów
    13
    Auto
    brava 1.4 12V
    Szlag mnie trafia... Pany może ktoś to miał. Diagnozy były dwie obie chybione. Otóż chodzi mi o bezpiecznik SERVICE 15 od licznika radia alarmu... jak jest on włożony to nie odpala fura jak wyjety wszystko śmiga. Odpale bez niego i włoże bezpiecznik to chodzi ale nie na wolnych obrotach. Wyjęcie kostek z licznika pomaga. Elektryk powiedział że to wina licznika. Zmieniłem na inny i pomogło na pół godziny, druga diagnoza przed rozebraniem silnika to za małe ciśnienie na tłokach, ok... ale teraz? Wszystko poskładane ciśnienie zmierzone. Najmniejsze 9.5 . I problem ciągle ten sam z tym bezpiecznikiem!!! POMOCY!!!BEZPIECZNIKIr.JPG A co do silikonu to nie mieli u mnie niebieskiego a polecili mi srebrny, jakiś niemiecki specjalny do tego. zobaczymy jak się sprawi.

  5. #34
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    Głowno
    Postów
    530
    Auto
    Fiat Palio 1.4 1998r
    Gdzieś ci się zwarcie robi. Bo jak wkładasz bezpiecznik to zamykasz obwód. A nie pali ci bezpiecznika?
    [COLOR="#EE82EE"]"Większość z nas lubi prędkość, ale wszyscy powinniśmy pamiętać, że ktoś czeka na nas w domu" [/COLOR]

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    pow.wlocławek
    Wiek
    38
    Postów
    13
    Auto
    brava 1.4 12V
    No właśnie nie pali. I to mnie dziwi. Jest wielki pobór prądu że bravka gaśnie a bezpiecznik jest cały.
    To miało być przez słabe ciśnienie, lub przez zły licznik ale to ciągle nie to! Cholera jasna!

  7. #36
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    Głowno
    Postów
    530
    Auto
    Fiat Palio 1.4 1998r
    Nie wiem, na elektryce aż tak bardzo się nie znam, więc ci nie pomogę za bardzo. Zobacz sobie schemat tej wiązki i szukaj dalej gdzieś. Gdzieś pewnie coś się zwiera. A nie masz innego licznika jeszcze?
    Bo skoro bez licznika jest dobrze, to wina gdzieś w nim będzie leżała. Albo w wiązce. Zacznij od schematu, albo zaprowadź do DOBREGO elektryka.
    [COLOR="#EE82EE"]"Większość z nas lubi prędkość, ale wszyscy powinniśmy pamiętać, że ktoś czeka na nas w domu" [/COLOR]

  8. #37
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Dziwne.. Faktycznie też bym obstawiał licznik.. Tyle że tam raczej nie powinno być sygnałów które zwarte mogłyby powodować gaśnięcie auta.. A pod kompa sprawdzałeś? Jak boli go jakiś czujnik czy coś to powinien walić błędami..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #38
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    Głowno
    Postów
    530
    Auto
    Fiat Palio 1.4 1998r
    Ale zobacz że jemu gaśnie tylko na wolnych. Może być przyczyna w zegarach że gdzieś zwarcie robi na tym bezpieczniku. Ja bym zobaczył w schematach z czym ta wiązka od tego bezpiecznika się łączy jeszcze. Może to coś od silniczka krokowego będzie. Nie wiem, szukaj,albo elektryk.
    [COLOR="#EE82EE"]"Większość z nas lubi prędkość, ale wszyscy powinniśmy pamiętać, że ktoś czeka na nas w domu" [/COLOR]

  10. #39
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja rozumiem ale w licznikach nie ma żadnego sygnały który mógłby powodować bezpośrednio powodować zgaśnięcie auta. Czujnik prędkości, obrotomierz idzie z ECU, ew. szyna danych.. Zwarcie zasilania odpada wg. mnie.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    pow.wlocławek
    Wiek
    38
    Postów
    13
    Auto
    brava 1.4 12V
    Sam już nie wiem. Po zdjęciu paska z alternatora też chodzi idealnie nawet z podpiętym licznikiem. To dziwne bo ma dobre ładowanie 14.3 V. Jutro podjadę na komputer bo dosyć już mam tego jednego problemu. Jak to ktoś gdzieś kiedyś napisał: "Kupując Bravę stajesz się milionerem albo mechanikiem..."

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    pow.wlocławek
    Wiek
    38
    Postów
    13
    Auto
    brava 1.4 12V
    Pytanie dotyczące filtra powietrza w bravce. Wychodzą z niego dwa cienkie przewody i nie mam pojęcia gdzie się nimi wpiąć. Nigdzie nie mogę znaleść odp na to pytanie. Od czego one są? Czy zmieniają coś w pracy silnika?

    Sorry za dubel.

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    Głowno
    Postów
    530
    Auto
    Fiat Palio 1.4 1998r
    Troche nie w czas ten post ;P
    [COLOR="#EE82EE"]"Większość z nas lubi prędkość, ale wszyscy powinniśmy pamiętać, że ktoś czeka na nas w domu" [/COLOR]


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. [elementy mechaniczne] Okładziny hamulcowe ABE Brava,Brava,Marea,Renault 19 citroen AX
    Napisany przez horigoshi na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-07-2012, 17:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.4 12v jaki olej

12v ile zaworow

momenty dokrecania panewek 1.4 12v

jak sciagnac naglowki w aucie fiat bravabravo 1.4 12v syntetyk czy fiat bravo 1.4 12v docisk glowicy1.4 12v wymiana panewekschemat miski olejowej brava 1.4 12vdokrecanie panewek 1.4 12vfiat brawa 1.4 czujnik predkosci cenafiat brava 1.4 12v ile bez remontumiska olejowa brava 1.4 12v sklepfiat bravo 1.4 obrotomierz czujnikfiat brawo 1.4 obrotomierz czujnikjaki olej do fiata brava 1.4 12vbrava 1.4 12v wymiana panewekpanewki fiat brava 1.4 ile kosztuje wymiana

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl