Ty tam boch jeszcze odlaczac gaz bedziesz? Po ki grzyb? jak się nie mylę raz to przechodziłeś :-P
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ty tam boch jeszcze odlaczac gaz bedziesz? Po ki grzyb? jak się nie mylę raz to przechodziłeś :-P
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
tak, wyciąłem elektrykę zimą, ale zbiegło się to w czasie z awarią wtryskiwaczy benzyny i to na nie scedowałem winę za problemy z kangurami, z obrotami - jeden był zapieczony, drugi uszkodzony elektronicznie. niestety, okazuje się, że temat wiecznie żywy. druga rzecz, żeby całkowicie doprowadzić benzynę do ładu trzeba "wycinać" elektrykę od LPG. tak uważa właściwie każdy mechanik z którym rozmawiałem. oczywiście gazownicy uważają inaczej... jestem poświęcić te parę złotych na paliwko i zobaczyć jak się będzie auto zachowywać po wycięciu gazu, po założeniu nowej przepustnicy, wykasowaniu adaptacji. tak jak wspomniałem wcześniej, tym razem sprawę doprowadzę do finału. być może zmienię auto
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
@boch
Za namowa gaziarza katalizator wyjęty,wstawiony tłumik przelotowy ze zwężką nie strumienica i efekt ten sam.W razie czego to godzina roboty i katalizator może być na swoim miejscu.Co do zbyt bogatej mieszanki to raczej u mnie jej nie ma spalanie LPG na poziomie 8-10 l/100km w cyklu powiedzmy mieszanym z przewagą krótkich odcinków a nogi raczej lekkiej nie mam. Przechwytywanie22.JPGPrzechwytywanie23.JPG
Ostatnio edytowane przez artur 2310 ; 30-06-2012 o 00:10
Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.
Głupoty gadają - prawidłowo założona instalacja gazowa na benzynie jest totalnie przeźroczysta, nie ma zupełnie wpływu na pracę silnika. Jedyne co to parownik jest grzany przez czynnik ale to raczej nie robi (nie wiem jakim cudem mogłoby).
artur 2310 no mapkę to masz trochę do poprawienia Gaz i benzyna trochę Ci się rozjeżdżają..
U mnie mapa (też AGC Compact) wygląda w sumie lepiej z małą poprawką bo u mnie podczas pracy na benzynie łapie czasem jakieś zakłócenia na 2gim cylindrze przez co czas wtrysku zamiast np. 2ms jest 10 I trzeba do tematu podejść bardziej ręcznie i model narysować samemu. Na gazie się już to nie dzieje. Gaziarze mówią że może któraś cewka po prostu czasem przebija i nie widać tego ale komp gazowy to łapie. Podmieniali sterownik gazu i było to samo.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
wiesz, ja to słyszałem od gości, którzy na codzień siedzą w warsztatach, nie na forach. jeśli mówią, że tak jest tzn. że temat znają z autopsji. widzieli dziesiątki takich aut i tematy w większości wyjaśniali. weź poprawkę na sterownik silnika 1.6 16V, który zdaniem wielu jego posiadaczy, jest wyjątkowo podatny na rozjeżdżanie map benzynowych. słyszałem to nawet w serwisie Fiat Rondo Kalisz.
no ale nieważne, właśnie miałem telefon od kolesia, że się nie mogą z tym sterownikiem połączyć, także imprezę z odcinaniem gazu sobie darują. nie pozostało mi nic innego jak odstawić auto do konkretnego elektronika samochodowego do ktorego namiary dostałem od kuriera, który mi ostatnio przywiózł olej. też miał Fiata 1.6 16V z gazem i te same problemy...
no właśnie, prawidłowo... o ilu instalacjach gazowych można tak powiedzieć? 50%, 80%? LPG to nie jest łatwy temat, ważne jest nie tylko to co do auta zamontujemy, ale również gdzie. są fachowcy i "fachowcy".prawidłowo założona instalacja gazowa na benzynie jest totalnie przeźroczysta
Ostatnio edytowane przez boch ; 30-06-2012 o 11:44
Dzisiaj trafiłem na temat o montażu gazu w tym silniku na pewnym forum o instalacjach LPG (pewnie wszyscy wiedzą jakim).DSC_0183.JPG
Jak widać wkrętki są bardzo nisko, przy końcu kolektora. Dodam, że instalacje zakładał niejaki Damian z Bolęcina, który na owym forum jest znany z wysokiej kultury technicznej podczas montażu (wszytko praktycznie od linijki i dobre przemyślane rozłożenie elementów) oraz z umiejętności "zrobienia, żeby działało" .
no widać że fachura. wężyki od wtryskiwaczy do nypli wg zalecanej długości (25 cm max.). u mnie się nie postarali i listwę mam umieszczoną pod łapaczem powietrza, tym samym wężyki mają długość ok 40 cm. ciężko mi powiedzieć jaki to może mieć wpływ na działanie instalacji...
co do samych nawiertów pod nyple czytałem, że powinny być wykonane jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych.
Niekoniecznie najbliżej, są silniki w których jest to niemożliwe (mogą przeszkadzać np. klapki w dolocie). Ważne jest, żeby wkrętki były skierowane w stronę zaworów i żeby za bardzo nie blokowały przepływu powietrza.
Wiem, że zupełnie inny silnik ale wrzucę fotkę swoich wkrętek
CameraZOOM-20120702181545234.jpg
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Byrrt masz super założone końcówki tak jak w książce pisze.Wg.mnie wkrętki od spodu kolektora to pomyłka.W PDF-ie co wrzuciłem jest wyraźnie napisane ze powinny być od góry i powyżej tego wtryskiwacze.My z Bochem mamy spartolone i trzeba to będzie poprawić.Wkrętki mam dokładnie jak na tym zdjęciu.
@ Mamut-tme
Wkrętki raczej nie będą zbytnio blokować przepływu to jest zwykła rurka z gwintem M5 jeśli się nie mylę.
Ostatnio edytowane przez artur 2310 ; 03-07-2012 o 20:18
Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.
na fotce wrzuconej przez mamut-tme, nyple wkręcone są właśnie od dołu... no chyba, że się mylę dziś moje auto czasami szarpało na gazie w dolnym zakresie obrotów. zniknęły za to strzały z wydechu. jedyne co ostatnio zrobiłem, to wymiana przepustnicy. a nie... zatankowałem gaz wyjątkowo nie na Orlenie... hmmmmm....
Ostatnio edytowane przez boch ; 03-07-2012 o 20:42
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Oj duże robi
Ja dzisiaj wziąłem najtańszy gaz w mieście, na stacji marketowej w Auchan, za 2,57 zł/l. I szczerze mówiąc mam wrażenie, że auto ma większego kopa niż na gazie z jednej konkretnej stacji Orlen, na której się jeszcze nigdy nie zawiodłem.
@Boch
Przeczytaj te wytyczne w PDF-ie.W naszych autkach montują od spodu bo im tak wygodniej.Ty masz 40cm wężyki prawdopodobnie zagięte w syfon i wg.mnie ma to bardzo duży wpływ na prace całej instalacji.
Co do jakosci gazu to ostatnio tankowałem kilka razy na prywatnej małej stacji i masakra do tego stopnia że samochód ciągnął jak muł do 110km/h a potem kompletna dziura w obrotach.W niedzielę zalałem go gazem na Statoil i wszystko wróciło do normy.W tej naszej kochanej Polsce nawet gaz można ochrzcić-no tak to w końcu kraj katolików Woda zamiast gazu LPG - YouTube
Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.