Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    29
    Postów
    119
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998

    Uprawnienie pracownika stacji paliw Shell

    Witam,dzisiaj podjezdzajac na stacje paliw shell chcialem zatankowac LPG. Wysiadlem,wkrecam adapter do tankowania,czekam i czekam na pracownika i nic,wiec dzwonie dzwonkiem kilka razy ,dalej nic. Juz bylem troche podenerwowany,trzymalem dzwonek ok.1 minute i nic. Wszedlem do srodka i pytam sie babki czy moze ktos mi zatankowac gaz,mowi ze pracownik ma przerwe,konczy przerwe za 10 minut. Wkurzylem sie i wyszedlem. Podjezdzam godzine pozniej,pracownik wychodzi,mowie do gazu do pelna,a tu nagle zonk,kaze mi pokazac wazny przeglad techniczny samochodu i i czy butla gazu jest wazna,dowod mu pokazalem, mowi ze legalizacja jest nabita na butli,wiec otwieram bagaznik i wyjmuje wszystkie rzeczy,podnosze pokrywe,odkrecam oslone butli a tam legalizacji nie ma. Pracownik mowi ze zrobi wyjatek i mi zatankuje.Ide do kasy,pytam sie babki czy ma takie uprawnienia,mowi ze ma. Mowie do niej ze chyba sprawdza mi to wszystko,bo mu przeszkodzilem w przerwie i teraz sie msci,ona sie tylko usmiecha. I teraz pytanie,czy pracownik stacji ma takie uprawnienia?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Formalnie rzecz biorąc - tak. Pracownik po wystawieniu pachołka przed auto powinien sprawdzić czy masz w dowodzie rejestracyjnym wbitą informację, że auto jest przystosowane do zasilania gazem płynnym oraz sprawdzić też powinien legalizację butli. Oczywiście w 99% nikt tego nie robi, gdyż wydłużyłoby to strasznie całą procedurę tankowania. Zapewne jak mówisz - zadziałał czynnik - "odgryzę się, że mi przeszkodził w przerwie".

    Nie wiem jak jest teraz po nowelizacji kiedy dopuszczono możliwość tankownia na stacjach przez samego siebie (gdy stacja posiada przygotowany odpowiednio dystrybutor), jednak gdy tankuje pracownik to tak może zrobić.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    pierwszy raz spotykam się z czymś takim, a jeździłem w sumie dwoma autami z LPG. domyślam się, że takie uprawnienia do kontroli pracownik stacji posiada. napisz do centrali Shell z zapytaniem w jakich przypadkach stosuje się taką procedurę. tutaj ciekawy artykuł dot. problemów z tankowaniem LPG

    Odmowa zatankowania LPG. Czy jest to zgodne z prawem? | gazeo.pl

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    pierwszy raz spotykam się z czymś takim, a jeździłem w sumie dwoma autami z LPG
    No ja to samo - pierwsze słyszę widocznie jakiś martwy przepis..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    48
    Postów
    109
    Auto
    Stilo 1,6+LPG
    Rocznik
    2002
    mnie tez to nigdy nie spotkało ale przy dystrybutorze na stacji na której najczęściej tankuję jest info że obsługa może poprosić o okazanie legalizacji butli.(całości tej informacji nie pamiętam)

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Proste ja nawet gdyby mnie ktoś o to spytał bym wyśmiał i pojechał na inną stację - z zasady Kolejną sprawą jest to że patrząc na to trzeba by ze sobą tą legalizację wozić a ja nie zamierzam
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Otóż procedura tankowania samochodu wyposażonego w instalację gazową LPG / CNG powinna trwać z zachowaniem wszelkich procedur około 15-20 minut !
    Tak, tak – nie przejęzyczyłem się, gdyby dopełnić wszelkich formalności tyle powinna trwać procedura.
    Ale po kolei… postaram się przetłumaczyć urzędniczy język na „normalny” :

    – W pierwszej kolejności należy powiadomić pracownika stacji o fakcie tankowania gazu – za pomocą dzwonka przy dystrybutorze.
    – Następnie pracownik ustawia dwa pachołki z przodu i z tyłu samochodu by stworzyć strefę zamknięta.
    Po czym przystępuje do procedury…… sprawdzania dokumentów. W pierwszej kolejności, kontroli „wbicia” instalacji gazowej w dowód rejestracyjny, następnie sprawdzenie legalizacji butli i w końcowej fazie kontroli doraźnej instalacji w samochodzie… uff procedury formalne mamy za sobą!
    – Przed rozpoczęciem tankowania właściciel pojazdu musi znajdować się poza nim w trakcie tankowania.
    – Obsługa może odmówić tankowania samochodu gdy wlew znajduje się w trudno dostępnym miejscu, jest zabłocony, oblodzony itd.
    – Kierowca ma obowiązek przygotować pojazd do tankowania tzn. odkręcić korek we wlewie lub zamocować „holenderkę
    – Kierowca zgodnie z przepisami musi się znajdować przy tankowanym samochodzie, podczas napełniania butli.
    – Tankowanie odbywa się do pierwszego odbicia (nie tak jak na Ukrainie do drugiego, trzeciego..)
    – Zapłata
    – Odsuniecie pachołków
    – I w drogę !
    Źródlo: http://www.moto-opinie.com/tankowanie-gazu-wedlug-przepisow/
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    44
    Postów
    190
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    " - Panie, proszę o legitymację z Pana nazwiskiem umożliwiającą tego rodzaju kontrolę. " Spisalbym dane, pojechalbym na inna stacje i poszedlby donos do krakowskiej centrali Shell. Taka byłaby moja reakcja. Tankuje paliwo BP. Nigdy nie miałem takiej sytuacji

    Pozdrawiam, M.
    FIAT BRAVO / BRAVA / MAREA / PUNTO / STILO / TIPO KLUB (PL)
    grupa wsparcia technicznego użytkowników na fb
    https://www.facebook.com/groups/bravobravaklub/

  10. #9
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    11 lat jeździłem na LPG i bez takich atrakcji. Tankując na paru stacjach znałem większość pracowników, z paroma nadal jestem na "Ty", zawsze była chwila na pogadanie o pierdołach. Podejrzewam, że jak się zachowałeś, tak zostałeś potraktowany... Pracownik też musi mieć czas na jedzenie czy kibelek i nie ma co się napinać

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2014
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    29
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.9 td
    Rocznik
    1999
    Jestem pracownikiem stacji i tez mamy gaz nigdy tego nie sprawdzamy bo i po co jeśli coś jest nie tak są tego wyraźne znaki

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Na shellu też pracowałem NA SZCZĘŚCIE KIEDYŚ !!! tam są na prawdę chore procedury (pracownik który musi tankować paliwo klientom) niby po to żeby oszczędzić czas klientowi a nie jest to nic innego jak wciskanie "lepszego" v-powera który niczym nie różni się od zwykłego paliwa paliwo mają może i dobre ale to dlatego że czyszczą zbiorniki a każda stacja i tak wali z jednej rozlewni orlen shell bp wszystko to te same paliwo z tej samej beczki pod inną nazwą v-power dynamic itd to też ta sama beczka tylko dodatku trochę i mamy powstał lotos dynamic

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał wojciol2007 Zobacz post
    a nie jest to nic innego jak wciskanie "lepszego" v-powera który niczym nie różni się od zwykłego paliwa
    A to się zgodzę. Gdy tankuję na shellu to 90% mam pytanie "a może zalejemy lepszego paliwka". Odpowiadam, że nie, a po drugie to i tak firmówka
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    na każdej flotowej stacji na której tankowałem próbują dodatkowo coś wcisnąć i nie ma w tym nic dziwnego. na Shellu lepsze paliwko, na Orlenie hot doga, choinki zapachowe itd. itp. to po prostu MARKETING autor tematu ewidentnie podpadł pracownikowi stacji stąd ta cała heca.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2014
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    29
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.9 td
    Rocznik
    1999
    lukoli to tez flotowa stacja a nie musimy nic wciskać nie ma paliw typu dynamic jest 95 98 i on no i gaz

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    bo Lukoil to flota rosyjska, a Rosjanie zupełnie inaczej liczą pieniądze

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2015
    Skąd
    Lublin/Łęczna
    Wiek
    32
    Postów
    19
    Auto
    Stilo 1.8 16v
    Rocznik
    2003
    Ciekawy temat. Sam pracuje na jednej ze stacji. Miałem ostatnio nieprzyjemną sytuacje z jednym z klientów. Podjechał pod dystrybutor, wysiadł, zaczął tankować (mamy wyraźnie oznaczoną samo obsługę.) w między czasie wciskał przywołanie obsługi kilkukrotnie, po czym przestał tankować. Wszedł do środka i pyta dlaczego nikt do niego nie wyszedł. Odpowiedziałem że przecież Pan już zaczął tankować. A on że mu się nie chce tankować i mam mu zatankować do pełna. Dodam że przyjechał w godzinach porannych, gdy nie było na podjeździe pracownika placowego.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jak zablokować automatyczne wyszukiwanie stacji w radio?
    Napisany przez dawid810909 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 29-09-2014, 23:30
  2. Shell FuelSave
    Napisany przez Docio na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-02-2013, 09:24
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-09-2012, 11:15
  4. [radio] Brak podtrzymania pamięci stacji
    Napisany przez Segreto126 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-03-2011, 21:21
  5. Jak uzywac kompresora na stacji paliw
    Napisany przez rejczi85 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2010, 00:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

odmowa tankowania lpg

https:fiatklubpolska.pllpg-liquified-petroleum-gas-464uprawnienie-pracownika-stacji-paliw-shell-25972

pracownik stacji paliw- uprawnienia

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl