Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14

Temat: Kiedy spala wiecej?  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V

    Kiedy spala wiecej?

    witam. zastanawiam sie nad jedna rzecza. mianowicie mam sekwencje w swoim samochodzie. zeby sie "przerzucil" na gaz, musze go w miejscu chwilke pogrzac. ta chwilka to od 5-8-10 minut, w zaleznosci od temperatury. roznie z tym bywa. gdy natomiast odpale auto i odrazu na benzynie jade, to wystarczy dystans 2km, zeby sie wlaczyl gaz.
    moje pytanko: kiedy wiecej samochod spali benzyny: kiedy stoi i sie grzeje w miejscu, czy podczas jazdy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wsiadaj i od razu jedź bo bez sensu jest grzanie samochodu niech ci przez miesiąc używania auta spali 5 lirów benzyny to i tak wyjdziesz na swoje jeżdżąc na gazie. a podejrzewam że jadą szybciej się nagrzeje i spali tyle co stojąc 10 minut w miejscu albo i niej

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zazwyczaj ustawia się temperaturę przełączenia przy około 20-30C temperatury reduktora. To oznacza, że przy ujemnej temperaturze musi się trochę woda w obiegu zagrzać. To, że jedziesz i szybciej następuje ten moment świadczy o tym, że silnik wytężalej pracuje przez co się szybciej grzeje. Ja zawsze robię tak, że odpalam auto, wysiadam i skrobię szybki. Wsiadam i jadę. Moment przełączenia na gaz następuje już od tego czasu dosyć szybko. Lepiej jest zagrzać trochę silnik przed jego wzmożoną pracą, a tym bardziej mocno nie gazować gdy jest niedogrzany.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał miszko
    Lepiej jest zagrzać trochę silnik przed jego wzmożoną pracą, a tym bardziej mocno nie gazować gdy jest niedogrzany.
    no to jest naturalna sprawa

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2011
    Skąd
    małopolska - Chrzanów
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Punto 1.1 SX 8V 3D 1996
    Nie robi się tak. Auto skrobie się w zimie, potem wskakuje do środka odpala i natychmiast odjeżdzą. Silniki benzynowe są gotowe do pracy po 3 sekundach od załączenia. Silnik podczas jazdy zagrzeje się najszybciej, przerzucając biegi i zmienijąc obroty silnika auto spali mniej benzyny niż jeśli będzie stało na postoju i rozgrzewało się przez kilka minut. Ma też wtedy włączone ssanie.

    Stare dziady odpalają auto, skrobią a po 10 minutach wsiadają. Tak się jeździło za okresu PZPR. Dzisiaj rządzi sport samochodowy lub ecodrive oraz nauka o mechanizmach w silniku.

    Ps. Istnieją sposoby aby przy minus 10 odpalić auto na gazie i takim jechać. Po 7 latach wysiada parownik. Normalnie parownik nadaje się do wymiany/czyszczenia/regulacji po ok. 8 latach.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    z tymi parownikami zależy jak trafisz. to jest loteria według mnie jednym chodzi 10 lat innym 2 nie ma tu jakiejś reguły raczej
    a co do tego grzania to ja wyżej pisałem o bezsensownym grzaniu i skrobaniu auta. na wolnych obrotach ciężko jest je dogrzać

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    37
    Postów
    1,570
    Auto
    Tipo sedan 1.4 16v 95km / Corolla E12 hackback 1.6.110km
    Rocznik
    2019 / 2003
    jeszcze rok temu uważałem ze po odpaleniu zimnego silnika powinno się poczekać chwile przed ruszeniem - zazwyczaj 1-2 minuty. Jednak jak ostatnio przeczytałem w książce Sam Naprawiam Toyotę Carinę E jest napisane że w każdym silniku nie ważne czy jest to silnik benzynowy czy wysokoprężny po jego odpaleniu nie powinno się dłużej czekać niż 10 sekund. Tego próbuję stosować i jest ok . Czasem jak jest chłodniej to czekam ok 30 sekund. A jak muszę szyby skrobać to robię tak jak koledzy powyżej czyli odpalam autko, skrobie szyby, wsiadam i jadę.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Sanok/Wrocław/Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    160
    Auto
    Stilo 1.9jtd/Marea 1.6 16v
    Cytat Napisał dudu$ Zobacz post
    jeszcze rok temu uważałem ze po odpaleniu zimnego silnika powinno się poczekać chwile przed ruszeniem - zazwyczaj 1-2 minuty. Jednak jak ostatnio przeczytałem w książce Sam Naprawiam Toyotę Carinę E jest napisane że w każdym silniku nie ważne czy jest to silnik benzynowy czy wysokoprężny po jego odpaleniu nie powinno się dłużej czekać niż 10 sekund. Tego próbuję stosować i jest ok .
    heh no pewnie przy odpaleniu odrazu bieg wrzuć i ruszaj jak silnik załapie, a co powiesz na zgęstnienie oleju w niższych temperaturach i niedosmarowanie niektórych elementów silnika takich jak panewki, pózniej płacz że panewkę obróciło

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    37
    Postów
    1,570
    Auto
    Tipo sedan 1.4 16v 95km / Corolla E12 hackback 1.6.110km
    Rocznik
    2019 / 2003
    tylko zauważ że jak silnik jest na wyższych obrotach ( ja na zimnym jeżdżę max do 1500obr/min) to pompa oleju podaje większe ciśnienie i wtedy gęstszy olej szybciej dotrze do panewek niż podczas pracy silnika na biegu jałowym z obrotami 950obr/min

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mi się wydaje że lepiej niech autko pochodzi trochę bez obciążeń i się spokojnie przesmaruje.. Ja odpalam i zrzucam nawet na luz, puszczam sprzęgło aby w skrzyni się też przesmarowało wszystko..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    ja odpalam, pomarudzę na jałowym z pół minuty i ruszam nie przeciągając silnika powyżej 2500 tys./obr. z tego co czytałem, zmiana biegów przy zbyt niskich prędkościach obrotowych może spowodować problemy z panewkami.
    a co do gazu i spalania, to polecam regularnie wymieniać filtr powietrza.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    3
    Auto
    Fiat 500x
    Mozna tez zainstalowac podgrzewacz wody z diesla taki na 4 swiece zarowe zazwyczaj renault lub peugeot cena okolo 40zeta montuje sie to przed parownikiem czas przelaczenia przy ustawionymprogu 37stopni 5-10 sekund

  14. #13
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    ja tam bardziej wole zasade stara. Chociaz troche niech postoji i sie pogrzeje i bez problemow wszystko dojdzie tam i uwdzie. a w zime??odrazu wsiasc i jechac??po skrobaniu szyb??-Ciekawe - wsiadasz do samochodu - lodowa A na dodatek po skrobaniu szyb od podworka to nie zawsze jest do konca czysta - od srodka tez potrafi byc szron - ciekawi jak z tym radza sobie ci kierowcy co odrazu W Gaz....

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Sanok/Wrocław/Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    160
    Auto
    Stilo 1.9jtd/Marea 1.6 16v
    poprostu jak ja bym tak w hgtce odrazu jechał to zapewne już bym panewki wymieniał... moje zdanie na ten temat jest takie że auto musi chwile po chodzić na wolnych obrotach a ponad 2.5 tyś obrotów dopiero jak temperatura podejdzie wyżej
    jeżdżę także autami:
    /Passat B5 1.9TDI/Ford Mondeo MK3 1.8 16v/ VW Transporter 2.5 TDI/Renault Twingo1.2/Kia 2500tci/Passat B5 Lift syncro
    więc dobrze wiem jak to jest niemcem włochem itp


 

Podobne tematy

  1. Kiedy włącza się turbo w JTD?
    Napisany przez ropa2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 27-09-2012, 19:21
  2. Kiedy spalanie będzie mniejsze?
    Napisany przez MojePuntoDuzoSpala na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 08-09-2009, 00:14
  3. [ukł. chłodzenia] Przegrzewa się? Wiatrak włącza się kiedy m
    Napisany przez MojePuntoDuzoSpala na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-09-2009, 20:24
  4. [spalanie] Ile spala CC 900 w cyklu miejskim?
    Napisany przez miszko na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-03-2009, 23:10
  5. [alternator] Alternator za slaby dac 85A czy moze wiecej
    Napisany przez renowka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-12-2008, 16:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak samochod sie grzeje czy wiecej pali

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl