Napisane jest ze napelnienie 80% a pod tym ze butla 33l.
Wiec ile by wchodzilo realnie?
Napisane jest ze napelnienie 80% a pod tym ze butla 33l.
Wiec ile by wchodzilo realnie?
Jeśli jest 33l brutto, to zgodnie z przepisami pływak powinien być tak podgięty, żeby wchodziło 80% czyli 26,4 l.
Wg. katalogu irene do seicento wchodzi zbiornik 565/180, który ma 34l brutto.
Poza tym nie wiem jak to policzyłeś. Ale jeśli nalałeś do pełna, zrobiłeś 100 km i znów nalałeś do pełna i weszło 26l no to spalanie jest 26l/100km. Opcja jest jeszcze taka, że podczas pierwszego tankowania nie weszło do pełna (wtedy do sprawdzenia jest wielozawór i zawór tankowania). Ew. jeszcze któraś ze stacji kantuje na liczniku.
Ostatnio edytowane przez mamut-tme ; 05-05-2012 o 01:15
Nie nie
Skonczyl sie gaz, wlalem 17l i zrobilem 100km po czym zatankowalem na full. Weszlo 26l.
Zrobilem nastepne 100km i dolalem dzis 14l ;/
Duzo za duzo jak dla mnie.
Zalałeś 26... dolałeś 14... z jednej strony sporo jak na silnik tej pojemności. Z drugiej strony... Syn miał SC 900 i palił około 9 - 10 litrów w mieście. Moc silnik "weźmie" albo z pojemności i wykorbienia albo... niestety z paliwa. Ekonomika "małych" silników "bierze w łeb" w dzisiejszym ruchu miejskim. Dodatkowym czynnikiem jest inny sposób wypełnienia cylindra przez LPG, a inna przez opary benzyny. LPG zwyczajnie "wchodzi" więcej. Reasumując spalanie może być większe od 15% do aż 30% od spalania benzyny. Dla przykładu mam - Linea 1.4 8V & KME Diego z wtryskami Horizon w mieście spali ca 10 litrów, Croma 2.2 Aut & Stag 4 z wtryskami Hana spali w mieście ca 15 litrów... Fabrycznie, odpowiednio to 8 L i 12 litrów PB wg katalogów. Wniosek - tak powinny palić. Zależy to od ruchu ulicznego, korków, sposobu jazdy, obciążenia silnika (klima itp.). Jeżeli mieścisz się w tej normie to jest OK.
Generalnie lepiej aby miał nieco bogatszą mieszankę i spalił więcej, niż był ustawiony "na ubogo" i niszczył gniazda zaworów.
Te pare groszy nie gra aż takiej roli... i tak oszczędzasz...
Pamiętaj, prezentowane opinie stanowią tylko i wyłącznie moje zdanie na dany temat...
Niby tak ale to nieco duzo jednak bo ok 40zl na 100km, wiec marna oszczednsc bo na PB wychodzi niewiele więcej tych złotówek ;/
Poleci ktos dobrego gazownika w Warszawie?
no jak przepala takie ilości gazu to oznacza ze go zalewa i pewnie tez jest duzo słabszy - do sprawdzenia filtr powietrza i cały dolot no i wizyta u gazownika - a mogł bys jeszcze dodac jaka to instlacja? 2gen? sekwencja? i jakie elementy
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
Filtry nowe. Powietrza jak i gazu.
Caly dolot tzn? Co dokladnie sprawdzic?
Instal;acja to LOVATO chyba 1 gen albo 2.
Nr reduktora to BR 8479/A/8/02
Wiecej nic nie mam podanego w papierach ;/
no sprawdzic cały dolot, czy gdzieś nie ma nieszczelności czy wszystko ładnie skrecone/dociśniete a lovato to duzo nie mówi, najlepiej otworzyc maske, jak na wężu który idzie z parownika do dolotu jest silniczek krokowy to oznacze ze prowdopodobnie masz instalacje 2generacji, a jak nie masz silniczka na tym przewodzie to pewnie inst 1gen najlepiej zrob foto komory silnika
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
Kolega ma silnik SPI, na 99% jest to 2 gen. (da się założyć "sekwencje" działającą w full group, ale to jest dużo zabawy ze strojeniem i pewnie tylko kilku gazowników w kraju by się tego podjęło, a tym bardziej do seicento, które bardzo dobrze chodzi na 2gen)
W wawce to słynny na znanym forum LPG - Nikodem. Wujek Google Cię pokieruje...
Pamiętaj, prezentowane opinie stanowią tylko i wyłącznie moje zdanie na dany temat...
Jak ktoś nie bywa na owym forum to nie jest łatwo trafić:
(sorry, że takie małe, ale skrypt forum zmniejsza, można otworzyć sam obrazek w przegladarce i będzie widać numer telefonu. Niestety nie chce przepisywać telefonu, strony on chyba nie ma, jedyne miejsce gdzie jest numer to ta reklama)
Ostatnio edytowane przez mamut-tme ; 05-05-2012 o 15:58
hmm po foto widac to masz 1 gen - ile jest przejechane na niej ?? bo moze parownik jest do regeneracji ?
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
Ile dokładnie to nie wiem bo już kupiłem takiego.
Instalacja założona w 2002 roku, we wrześniu konczy mi sie homologacja butli.
Więc z raz to na pewno ktoś musiał regenerować. Autka ma 153 000 km przejechane.
Dziś dodatkowo zaczął znow gasnąć gdy jadę powyżej 80 i wrzuce na luz. I tylko wtedy. Tak to chodzi równo na postoju.
Dodatkowo zmieniłem termostat bo co się okazało po wyjęciu starego że...... w ogóle go tam nie było ;p
no to możliwe że nie był jeszcze regenerowany parownik a to ze powyżej 80kmph gasnie na luzie to najprawdopodobniej ped powietrza wtłacza za duzo powietrza do dolotu i gazu nie starcza na zasilenie silnika zobacz jak masz usytuowany dolot zimnego powietrza - jak idzie w okolice lampy przedniej czy zderzaka to musiał bys skierowac ją pod katek 90 stopni od pędu powietrza lub 180 stopni - jak kto woli - ale wogóle dla mnie inst 1gen w takim silniku to pomyłka
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression