Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 36
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2017
    Skąd
    Łódż
    Postów
    101
    Auto
    Stilo1.2
    Rocznik
    2002

    Instalować czy lepiej zostać na PB

    Witam.
    Stilo 1.2 16V .
    Podzespoły Stag qbox plus wtryskwacz Ac wo2 reduktor Ac ro2 . Czy instalacja nie spowoduje problemów z silnikiem (praca na Pb, ''skaczące obroty'' itp.) a szczególnie nie będzie problemów z elektryką.
    Jakie jest spalanie gazu w tym motorku i czy gra jest warta zachodu w miesiącu robię około 2000 km.

    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    338
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2017
    Skąd
    Łódż
    Postów
    101
    Auto
    Stilo1.2
    Rocznik
    2002
    Fajnie. Aplikacja jak aplikacja wykazuje same oszczędności.Po czterech latach kupie sobie następne stilo.Ale jak się ma problem z użytkowaniem instalacji gazowej.Chodzi o problemy.

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    A moim zdaniem ten Stilon nie pojeździ wystarczająco długo żeby choćby zwrócił się koszt instalacji. Z powodów:
    - bo to Fiat Stilo
    - wyprodukowany w roku 2002
    - z silnikiem 16V
    - w dodatku ma jakiś przebieg (na pewno nie zerowy)
    Panie kolego, ile lat Pańskim zdaniem ten samochód jeszcze pojeździ? bez inwestowania w naprawy kwot porównywalnych z aktualną wartością pojazdu?

    Ja miałem/mam kilka samochodów z LPG, i na pewno w następnych zamontuję instalację gazową. Ale ja albo robię miesięcznie kilka razy więcej niż 2000 km, albo samochód żre tyle benzyny że nawet kilka wyjazdów w miesiącu daje znaczne oszczędności. Natomiast nie widzę sensu montażu LPG w pełnoletnim aucie z przebiegiem powyżej 150000 km, szczególnie jeśli ma być praktycznie nieużywane (ludzie robią 4-5 tys miesięcznie na samych dojazdach do pracy, a tu ma być 2000 na miesiąc). Tak, kalkulator pokazuje oszczędności i zwrot kosztów instalacji po pół roku. Ale kalkulator nie wie jak długo ten samochód jeszcze pojeździ, a ja z praktyki mogę powiedzieć że LPG + stary samochód = problem. Nie zawsze, bywają szczęśliwe przypadki, jednak przeważnie coś się sypie.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Panie kolego, ile lat Pańskim zdaniem ten samochód jeszcze pojeździ?
    ...hmmm...ciekawa postawa...a dlaczego ma nie pojeździć? Ty podobno masz Palio 3 lata starsze, więc można śmiało założyć że przynajmniej przez kolejne trzy lata Stilo będzie śmigać osiągając wówczas wiek Twojego auta dziś. A i tak na pewno będzie w dużo lepszym stanie, przynajmniej blacharskim, bo Palio znika zżerane w oczach a w Stilo takiej skali tej choroby nie stwierdziłem... Te stare auta pożyją dłużej niż te supernowe, jestem pewien...

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    338
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    kumaty gazownik i zakładać

    zastanów się na innym zestawem, ja mam chyba identyczny silnik i mam zamontowany Zenit Blue Box i Hercules Blue

    http://www.agcentrum.pl/blue-box

    +

    http://www.agcentrum.pl/hercules-blue
    Ostatnio edytowane przez Fred.X ; 13-12-2017 o 21:20

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2017
    Skąd
    Łódż
    Postów
    101
    Auto
    Stilo1.2
    Rocznik
    2002
    4-5 tyś to chyba przedstawiciel handlowy. Miło wspominam Golfa II 1.9 TD gdyby miał taką blachę jak Stilo które posiadam ( zero rdzy) dalej bym pomykał tym pojazdem. Zalety to elektronika. Trzy cudowne kontrolki: ciśnienie oleju ,ładowanie,i ręczny ot cała elektronika.Co innego stilo przerost formy(wie że nie działa żarówka podświetlenia zapalniczki).
    Użytkuje autko do momentu kiedy dalsza naprawa jest nieopłacalna ze względu na koszty (lepiej kupić drugie auto).Jeżeli nie ma rdzy to troszkę się pojeździ na pewno więcej niż 5 lat. Wiem że gaz w samochodzie z rozbudowaną elektroniką może powodować problemy.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Fred.X Zobacz post
    Zenit Blue Box i Hercules Blue
    elektronika podobna do Staga, system dopracowany, wtryskiwacz duuużo lepszy od ACW02 czy jakiegokolwiek z AC...w takim 1.2 16V chyba upierdliwe do montażu bo na listwę to tam chyba nie ma miejsca...lepiej na pojedynczych zrobić, np. Hercules ale nie Blue :-)

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    338
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    proszszsze cię mam założone,jeździ jak zły

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2017
    Skąd
    Łódż
    Postów
    101
    Auto
    Stilo1.2
    Rocznik
    2002
    ACW02 ma lepsze lub podobne parametry jak herkules. Nie mam w okolicy Łódzkie polecanego (dobrego)gazownika.
    Zestaw jest polecany przez instalatora który instaluje gaz w promieniu 30km i wszyscy są zadowoleni i polecają warsztat. Montował gaż w moim Passacie 1.8 zero problemów ,ale spotkał CC 900 na drodze i tak wygrał bilet do huty Katowice.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    338
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    Napisałem Ci, najważniejsza rzecz to kumaty instalator, setup to drugorzędna sprawa , możesz mieć najdroższe klocki, ale będzie montował druciarz to i tak jeździć nie będzie

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał motorek1.2 Zobacz post
    ACW02 ma lepsze lub podobne parametry jak herkules
    nooo, a moje Stilo 1.8 ma podobne a nawet lepsze parametry jak Toyota 1.8...Toyota jeździła a Stilo nie nadążam naprawiać...Rozkręć sobie Herculesa i ACW02, zobaczycz różnicę w technologii i jakości wykonania, uwierz...Oczywiście że i jedno i drugie pojedzie, a że jedno i drugie kosztuje w zasadzie te same pieniądze to stawiam na Herculesa. Ze sterowników AC dostaniesz wrzutkę GO-fasta który przy BLUE-BOX-ie krasnalem jest...i to niedorozwiniętym

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Fred.X Zobacz post
    możesz mieć najdroższe klocki, ale będzie montował druciarz to i tak jeździć nie będzie
    trudno się zgodzić z taką opinią, najdroższe klocki i druciarz dają większą pewność że całość zadziała, bo z gó..na bicza nie ukręcisz, choćbyś nie wiem jak dobry był :-) wiem o czym piszę...są takie systemy, nie najtańsze, że jak druciarz się nawet nie będzie umiał podłączyć i wyregulować to całość ma bardzo dużą szansę działać od startu i to dobrze...

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    338
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    Cytat Napisał kamslaw Zobacz post
    trudno się zgodzić z taką opinią, najdroższe klocki i druciarz dają większą pewność że całość zadziała, bo z gó..na bicza nie ukręcisz, choćbyś nie wiem jak dobry był :-) wiem o czym piszę...są takie systemy, nie najtańsze, że jak druciarz się nawet nie będzie umiał podłączyć i wyregulować to całość ma bardzo dużą szansę działać od startu i to dobrze...
    większej bzdury nie mogłeś napisać, ale cóż , człowiek uczy się całe życie a i tak głupi umiera

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał kamslaw Zobacz post
    są takie systemy,
    np jakie ?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2017
    Skąd
    Łódż
    Postów
    101
    Auto
    Stilo1.2
    Rocznik
    2002
    Dyskusja to lepsze to gorsze ma się jak dyskusja o oleju do silnika ze X jest lepszy od Y bo jest firmy Z. Zgadzam się z tym że błędy zrobione podczas montażu będą się mściły. Nawet super podzespoły tego nie zmienią.Chodzi mi o eksploatacje tego silnika na gazie i ewentualne problemy.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał motorek1.2 Zobacz post
    Zgadzam się z tym że błędy zrobione podczas montażu będą się mściły
    ...jakie błędy? kto to właściwie jest druciarz?

    Za druciarza powszechnie uważa się tego, który powiedzmy, mało estetycznie to wszystko wrzuci pod maskę. Ale akurat ten fakt nie ma najmniejszego znaczenia, poprawnie podłączy, będzie jeździło dobrze. Są takie systemy na B.., które w zasadzie montuje się tylko po druciarsku, sprzyja do tego duża listwa którą ciężko gdziekolwiek sensownie wsadzić w nowszych autach, konstrukcja wiązki... Każde auto które spotykam z tą instalacją to druciarstwo, ale jeżdżą dobrze...podczas regulacji gazownik też nie musi się wykazać szczególną wiedzą, w odpowiednim momencie trzy raz pedał gazu w podłogę i to wszystko. Jeśli popełni istotny błąd w podłączeniu elektrycznym, auto nie pojedzie na gazie. Jeśli taki druciarz weźmie np. takiego GO fasta w którym połączenia zredukowano do minimum, nie ma co spieprzyć. Wtryskiwacze potnie przy wtyczkach, trudno o pomyłkę, wiązki pospina opaskami "bzytkami" by się pod autem nie ciągnęły, komputer wsadzi pewnie tak że woda się na niego będzie lała ale to wyjdzie po latach. Akumulator by zasilania podłączyć też pewnie znajdzie. Reduktor na blachowkręt, węże do nagrzewnicy zakładamy że rozróżni, listwę w takim Stilo, o którym cały czas mowa, za kolektor przy grodzi jakoś tam uwinie. Zatankuje, odpali i POJEDZIE. Zapewniam... I co ciekawe, właściciel tak zagazowanego auta poleci gazmachera następnemu, bo dobrze jeździ. ZAPEWNIAM! To tak działa :-)

    Oczywiście, są takie auta, do których potrzeba wiedzy i doświadczenia, ale druciarze raczej je omijają, oni doskonale wiedzą co mogą zrobić by się nie wpakować w problemy...i dobrze...


    Cytat Napisał motorek1.2 Zobacz post
    Dyskusja to lepsze to gorsze
    konkretnie pisaliśmy o ACW02 i Herculesie. To jak olej noname z Lidla a markowy...nie rozbijając na części, który markowy lepszy... ACW02 jak druciarz wrzuci też będzie działał, i to zapewne dobrze, ale ta druga przy tej samej cenie na pewno pojeździ dłużej...


    Cytat Napisał Fred.X Zobacz post
    większej bzdury nie mogłeś napisać
    to nie są bzdury, to jest prawda, jak założysz takiego np. Citroena C3 1.4 95KM u najlepszego który oczywiście wszystko wie i co tam takie C3, ale żeby było taniej, jak najbardziej markowe, powie Ci że dobre, włoskie to się będziesz kopał z koniem, będziesz przeklinał i już nigdy nie będziesz chciał gazu. Ale jak to samo auto przypadkiem dostanie druciarz, zlęknie się, zadzwoni do swojego dostawcy co to jest i jak to zrobić, ten mu powie zrób na tym a nie tamtym bo będziesz się kopał i jeśli on go posłucha, to auto pojedzie. To są przypadki z życia wzięte...

    Cytat Napisał Fred.X Zobacz post
    np jakie
    np. wszystkie te, w którym nie nie budujesz mnożnika, czyli charakterystyki wtryskiwacz na podstawie map, tylko jest ona zaszyta w algorytmie. Wystarczy z grubsza utrafić z rozmiarem dyszy, ew. ustawić dzielnik by właściwie czytać obroty, zatankować i jechać, bez kalibracji, bez zapalonego check-a...Nazw nie będę podawał bo marketingu nie uprawiam. oczywiście napiszesz że bzdura, ale co tam, ja to wiem z 20-to letniego doświadczenia zawodowego a Ty o tym czytasz jak to inni widzą...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    ...analizując dogłębnie zjawisko "druciarza" dochodzę do wniosków że: druciarz z racji że jest druciarzem sięga po rozwiązania tanie, tanie znaczy na ogół kiepskie jakościowo i parametrami. On może mieć klienta tylko "CCC"(cena czyni cuda). Po drugiej stronie barykady jest klient, który szuka tanio i nie rozróżnia że instalacje dzielimy na dobre i złe do jego auta, dla niego cena to wszystko. I mamy gotowy przepis na bujanie się z gazownikiem. Gdyby przypadkiem druciarz sięgnął po instlacje droższą, lepszą, i klient mu za to zapłacie, to wszystko ma prawo zadziałać prawidłowo. Co tylko dowodzi mojej tezie, że drogie klocki są zawsze lepsze niż tanie...
    Ostatnio edytowane przez kamslaw ; 16-12-2017 o 12:08


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16V 2001 103 KM - poniżej zera lepiej odpala
    Napisany przez Mad_Maxs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2017, 11:55
  2. 1.9 jtd 120km lepiej jedzie z wypiętym EGR
    Napisany przez koszykbb na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-04-2016, 00:18
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-09-2015, 01:06
  4. Lepiej przyszpiesz z pedałem wciśniętym do połowy.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-04-2010, 21:41
  5. [zawieszenie] wymienione, ale wcale nie jest lepiej...
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-08-2009, 13:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl