Mam pytanie do użytkowników LPG czy przy aktualnych cenach paliwa jazda na gazie dalej jest opłacalna ? i czy opłaca się jeszcze przerabiać auto na gaz?
P.S
Ja nie mam takiego zamiaru, pytanie to czysta ciekawość![]()
Mam pytanie do użytkowników LPG czy przy aktualnych cenach paliwa jazda na gazie dalej jest opłacalna ? i czy opłaca się jeszcze przerabiać auto na gaz?
P.S
Ja nie mam takiego zamiaru, pytanie to czysta ciekawość![]()
wszystko zależy ile się jeździ. gazu spalisz jakieś 2 litry więcej może trochę mniej zależy od jego jakości. koszt instalacji jakies 2500. jest sporo kalkulatorów do obliczenia.
Narzedzia.pl - Największy sklep internetowy z narzędziami
wszystko zależy ile sie jeździ. jeśli mało to diesel wychodzi najtaniej jednak
Przelicz tak, ile jeździsz rocznie, ile średnio spalisz.
Zakładamy:
- rocznie robimy 25 000 km
- spalanie średnie (wyciągnięte z zapisów powiedzmy po przejechaniu 5 000km), 9 litrów
- spalanie LPG, dolicz litr, chociaż przy sekwencji spalanie PB = spalanie LPG
- cena PB, 5,20zł/litr
- cena LPG, 2,85zł/litr
- cena instalacji LPG, 2500zł
PB
(25 000:100) x 9 = 250 x 9 = 2250 litrów
2250 x 5,20 = 11 700zł
LPG, przy założeniu że spali +1l
250 x 10 = 2500 litrów
2500 x 2,85 = 7 125zł
7 125zł + 2 500zł = 9 625zł.
Po pierwszych 25kkm oszczędzimy w stosunku do PB to 2 075zł.
Po kolejnych 25 000 oszczędzimy 4 575zł.
LPG, przy założeniu że tyle co benzyny
2250 x 2,85zł = 6 412,5zł
6 412 + 2500 = 8 912zł
Po pierwszych 25kkm oszczędzimy w stosunku do PB 2 788zł,
Po kolejnych 25kkm oszczędzimy 5 288zł.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 500 tys. km przebiegu
Audi A8L D4 3.0l TFSI V6 kompresor, Quattro, 8HP tiptronic - na podróże
Audi A8L D3 4.2l V8, Quattro, 6HP tiptronic - odjechała do lepszego świata
Audi A6 2.8l V6, FWD, CVT mulitronic - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Ja robię dolewkę raz na miesiąc, za około 30zł. Więc 12x30 = 360zł w skali roku.
Bo tyle mi spali benzyny przy odpalaniu.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 500 tys. km przebiegu
Audi A8L D4 3.0l TFSI V6 kompresor, Quattro, 8HP tiptronic - na podróże
Audi A8L D3 4.2l V8, Quattro, 6HP tiptronic - odjechała do lepszego świata
Audi A6 2.8l V6, FWD, CVT mulitronic - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Wg mnie sie opłaca jeszcze, tak jak poprzednicy napisali, zalezy idzie sie jezdzi, chyba, ze tak jak ja robie, kupuje sie auto z juz zamontowaną instalacją, wtedy sie na pewno opłaca![]()
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomócSkładka Klubowa
a ja nie miałem instalacji gazowej i nie chcę miećciekawi mnie do ilu Gaz podrośnie
i czy po wzroście ceny gazu dalej będzie się to opłacać
![]()
Gaz to ZŁO !![]()
Sprawdza się też w starszych silnikach gaźnikowych, np. w Tipo 1.4 na gaźniku sprawował się znakomicie, przez 6 lat żadnych problemów.
Pamiętaj kolego że sa tez instalacje, które odpalmy dodając gazu. (I i II gen)Napisał seth
Jest to nie prawda. Oto argumenty:
- obecne instalacje nie odbiegają parametrami silnika przy pracy na Lpg. Maksymalne odchylenie wynika 5 %, co jest normą praktycznie nie zauważalną przez użytkownika.
- Pamiętajcie iż paliwo musi zmienić swój stan skupienia z płynnego na lotny. Gaz nie musi. Dlatego przed założeniem instalacji lpg tak ważne jest, aby silnik pracował jak powinien. Każdy mechanik co coś waży powie wam to samo.
- Benzyna wypłukuje olej z cylindrów, gaz nie.
tak można by wymieniać jeszcze dużo i dużo więcej. Argumentów mi nie brak.
Fakt jest iż trzeba dbać bardziej o świece i kable.
Bardzo ważną uwagę mogę tez dodać taką że:
Kupując diesla (z reguły wysłużonego- bo mało kogo stać na funkiel nówkę) nawinie nam się dośc szybko temat pompy paliwowej i jej układów. Jest to dość wysoki koszt. W PB-Lpg tego tematu nie ma praktycznie wcale. a jeśli już się natrafi to jest to kwota do 300 zł - i to z usługą.
Zauważcie też fakt, iż ON zawsze było droższe od LPG o połowę i zawsze bedzie. Słowa te opieram na podstawie obserwacji cen z ostatnich 5-ciu lat.
Czy się mylę??? Ocencie sami. Ale zanim podbijecie moje słowa, porozmawiajcie z kimś kto zna rynek cenowy, lub jest mechanikiem z prawdziwego zdarzenia.
Gips-Bud , usługi budowlane.
Ali zgadzam sie, w końcu ktoś mądrze to powiedział![]()
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomócSkładka Klubowa