Próbował ktoś z żarówkami H15 led?
Próbował ktoś z żarówkami H15 led?
Tak w skrócie. Jeżeli chcesz żeby:
- była trwalsza niż zwykła żarówka,
- świeciła nie gorzej niż zwykła,
- nie kosztowała tyle co połowa samochodu,
- nie narażała na utratę dowodu rejestracyjnego,
to ZAPOMNIJ, przynajmniej na razie
Tak, ale pod warunkiem zapewnienia bardzo dobrego chłodzenia (temperatury pracy niewiele wyższej niż pokojowa) - w zwykłym reflektorze samochodowym trudne do osiągnięcia, "żarówki LED" też zwykle nie mają odpowiedniej wielkości radiatorów. Dobre latarki LED mają masywny aluminiowy korpus, do którego przykręcona jest dioda, z użyciem dobrej pasty termoprzewodzącej. Reflektor samochodowy to kawałek plastiku, w sąsiedztwie z gorącym silnikiem.
Tak, ale pod warunkiem, ze nie zostaną przegrzane. Poza tym reflektor przeznaczony dla zwykłych żarówek nie ukształtuje prawidłowej wiązki światła.
W tej cenie mamy zapewne dość tandetną i oszczędnościowo zrobioną chińszczyznę niewiadomego pochodzenia. Osram albo inny Philips chyba nie ma w ofercie H15 LED?
Oczywiście, że nie mają.
Ostatnio edytowane przez kjk ; 11-11-2016 o 14:52
Zespół światła/reflektor/w Tipo jest homologowany z żarówkami typu żarnikowego i tylko takie można legalnie stosować w tym reflektorze.Wszystkie inne /także z homologacją/ led , psełdo-ksenony itp, są niezgodne z homologacją tego reflektora i w najlepszym przypadku zabiorą ci dowód rejestracyjny. Ekstremalna syt. może mieć miejsce w czasie np. stłuczki czy wypadku , kiedy drugi uczestnik zdarzenia - nawet ewidentny sprawca stwierdzi ,że został oślepiony twoimi światłami - gdy policja potwierdzi ,że w reflektorze zastosowano niewłaściwe żarówki to niestety ale można pożegnać się z pokryciem szkód przez ubezpieczycieli/oni tylko czekają na takich "jeleni'/- całość niestety zostanie na twojej głowie i portfelu.
... ale na pocieszenie możesz sobie zamontować LEDy:
- w bagażniku,
- w schowku,
- w lampce oświetlenia wnętrza,
- w lampce podświetlenia tablicy rejestracyjnej (legalność jest może nieco dyskusyjna, ale w praktyce nikt się nie czepia; najlepiej w kolorze białym ciepłym - dobry LED jest wtedy praktycznie nieodróżnialny od żarówki, wiem bo mam od paru lat ).
No właśnie ktoś wie może jak zdemontować żarówki w bagażniku, schowku, lampkach sufitowych i w daszkach przeciw słonecznych? Bo w instrukcji auta są opisane tylko sposoby wymiany żarówek oświetlenia zewnętrznego
Zamierzam właśnie sobie wymienić na ledy wszystko co się da. Myślałem też o światłach postojowych tylnych i kierunkowskazach, ale nie wiem czy też można?
Na przód do świateł mijania H7 White Vision z Philipsa bo obstawiam, że ledów nie ma opcji tam włożyć..
W oryginale w samochodzie zamontowane są "standartowe" H7 i H15 Osram - ja zamieniłem H7 na H7 OSRAM Night Breaker Unlimited +110% a H15 na H15 Osram COOL BLUE INTENSE- obje żarówki żarnikowe z homologacją - w nocy efekt w stosunku do oryginalnych montowanych w Tipo - jak dla mnie piorunujący .Wada tych żarówek to niestety cena i podobno mniejsza trwałość jak zwykłe żarówki ale to okaże się za kilka miesięcy.
Innych żarówek nie ruszam uważam ,ze szkoda kasy i czasu na ich wymianę.
Co do wymiany żarówek w bagażniku , schowku ....itp to przypuszczam ,że najpewniej trzeba po prostu wkrętakiem podważyć /podobnie jak w podświetleniu tablicy rejestracyjnej - opisane w instrukcji/
Co do świateł i zamianie , homologacji dobrze opisane to jest na tym forum http://mb201-124.eu/topic/26566-wszy...dza-w-pigulce/
Ostatnio edytowane przez pawka ; 12-11-2016 o 20:12
Odpowiem ogólniej. Żarówki typu "+xx%" świecą mocniej i bielszym światłem niż standardowe, ale kosztem wyższej temperatury żarnika, co skutkuje niższą trwałością. Można kupić cokolwiek od renomowanych producentów. Żarówki mające w nazwie "blue" lub "super white" zwykle dodatkowo mają na bańce niebieski filtr, który daje "pseudo xenon look" ale za to kradnie część światła i może pogarszać widoczność na mokrej drodze. Moim zdaniem bez sensu.
Światła o poświacie niebieskiego wg. mnie nie dają/ no może troszkę/. Jasne białe światło/daleko mu do ksenonów/ - coś ok 3700-do 4000k. Ja w każdym razie jestem zadowolony i widzę różnice w oświetleniu drogi.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dobrze ,ze napisałeś ,że "może" - ja w każdym razie w przypadku H15 Osram COOL BLUE INTENSE i H7 OSRAM Night Breaker Unlimited u siebie tego nie zauważyłem.
Wg mnie jeśli lepiej i dalej widzę w nocy na drodze a do tego nie łamie żadnych przepisów/związanych z homologacją reflektora/ to na pewno nie jest to bez sensu - w każdym razie jak dla mnie. A to że drożej wychodzi eksploatacja tych żarówek - ano wychodzi ale ktoś kiedyś powiedział ,że na życiu i zdrowiu nie można oszczędzać.Tez uważasz ,że to stwierdzenie jest bez sensu?
Ostatnio edytowane przez pawka ; 12-11-2016 o 21:29
Osram to renomowana firma, więc niebieski filtr jest pewnie bardzo delikatny i kradnie niewiele światła. Spójrz przy najbliższej wizycie w jakimś markecie na "tuningowe" niebieskie żarówki - o takich piszę. Moje "bez sensu" odnosiło się _tylko_ do tych niebieskich, natomiast homologowanych żarówek o podwyższonej jasności +xx% sam używam - parę postów wyżej polecałem Tungsram Megalight +90%. Moim zdaniem światłem nie ustępują NightBreakerom (też miałem), natomiast są tańsze i dłużej żyją (przynajmniej ja tak trafiłem).
Z tymi żarówkami +xx to jak z ruletką- raz się trafi raz nie/mówimy oczywiście o firmowych/ - dużo też zależy od konkretnego egzemplarza pojazdu - czy przy rozruchu nie ma gwałtownych skoków napięcia - to najbardziej skraca żywotność tych żarówek oraz jakiej wielkości jest napięcie ładowania akumulatora. Im wyższe to niestety skraca żywotność "wyżyłowanego" żarnika żarówki.
W innym samochodzie też kiedyś używałem żarówek Tungsram Megalight +xx i mogę potwierdzić ,że światła dawały przyzwoite. Ale żywotność ich była bardzo przeciętna - teraz sprawdzę jak wygląda żywotność Osramów .
Ostatnio edytowane przez pawka ; 12-11-2016 o 22:45