Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez marx30

Temat: Uszkodzony mechanizm regulacji wysokości świateł  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    6
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    05.2017

    Lightbulb Uszkodzony mechanizm regulacji wysokości świateł

    Cześć!
    Jakiś 2 tygodnie temu zauważyłem, że bardzo nisko świeci mi lewe światło mijania i nie działa układ regulacji wysokości świateł. Dzisiaj po wizycie w ASO (auto nie jest już na gwarancji) powiedziano mi, że woda dostała się do reflektora i silniczek regulacji się zepsuł. Po uruchomieniu zapłonu słychać z lewej lampy ciągłe, charakterystyczne brzęczenie serwomechanizmu. Prawy (sprawny) reflektor działa prawidłowo i bezgłośnie. W ASO, jak to w ASO zaproponowano mi wymianę całego reflektora (~1500 zł). Po szybkiej lekturze internetów (np. tu) nabrałem pewności, że problemem może być rozłączony potencjometr serwomechanizmu - sprawa do naprawienia. Z racji tego, że coś tam ogarniam z elektroniki, to podejmę się naprawy potencjometru, ewentualnie wymienię z innego uszkodzonego reflektora. Jednakże nie mam teraz na to czasu ani możliwości warsztatowych. I w tym miejscu mam dwa pytania:
    1. Czy istnieje łatwy sposób, aby rozłączyć układ poziomowania, aby silniczek się nie przepalił bezskutecznie próbując ustawić położenie do momentu naprawy?
    2. Jak trudny/czasochłonny jest demontaż reflektora?

    Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc Smile
    Ostatnio edytowane przez Bonkers ; 16-09-2019 o 19:36 Powód: brak linku



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,399
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    JTN wklejał schematy swiateł. Znajdz kolor zyły od serwa i odetnij, potem zlutujesz. Innej opcji chyba nie ma bo wszystko jest w jednej wtyczce. Aby wyciagnać reflektor trzeba zdjąć zderzak. Wielkiej filozofii nie ma trzeba tylko nie pourywać ślizgaczy. Wrzuc w neta tipo biksenon jest jeden turecki film jak gosciu przerabia swiatla odblysnikowe na biksenony i je tam wyciaga.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 16-09-2019 o 23:01
    Bonkers lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    6
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    05.2017
    Dzięki za odpowiedź. Po zbadaniu przewodów wewnątrz lamy doszedłem do wniosku, że od serwa są 3 cieńkie przewody:
    - czerwony (zapewne +)
    - szary (zapewne masa)
    - niebieski (zapewne sygnałowy)
    Pozostałe przewody idą do żarówek, dlatego je odrzucam. Teraz pytanie: czy ma znaczenie, który przewód przetnę? Dla jasności wklejam zdjęcie.
    20190917_162200.jpg

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    40
    Postów
    1,538
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Kolory na schemacie obrazują przewody które dochodzą do wtyczki i tak, kable które odpowiadają za regulacje to:

    Szary z niebieskim paskiem - zasilanie 12V
    Biały z niebieskim paskiem - sterowanie/regulacja
    czarny - masa

    Przetnij szary z niebieskim paskiem.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    6
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    05.2017
    Hm, mam wrażenie, że patrzę na zły schemat (mam ten) - tutaj nie ma takich kolorów? W każdym razie dzięki za objaśnienie, zrobię jak mówisz i dam znać

  7. #6
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,399
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Bo są dwa różne dla FF z h15 i dla soczewek z ledami. Ten drugi jest wczesniej

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    6
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    05.2017
    Albo jestem ślepy, ale nie widzę na żadnym z tych schematów w podlinkowanym wątku takich oznaczeń o jakich pisze JTN. Ja mam wersję sedan bez soczewek i ledów.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    40
    Postów
    1,538
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ja nie wstawiałem schematów regulacji lamp, dlatego nie widzisz tych kolorów przewodów.
    tutaj schemat dot. regulacji wysokości lamp :

    HL - to kolor szary z niebieskim paskiem
    BL - to kolor biały z niebieskim paskiem
    M001 - Body Computer
    E050 - to zegary, panel zestawu wskaźników

    regulacja_lamp.JPG
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  10. #9
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,399
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    sorry za zamieszanie.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    17
    Auto
    FIAT TIPO 1.4 t-jet LPGTECH
    Rocznik
    2017
    Bonkers nie chcę cię martwić, ale będziesz musiał wymienić lampę.
    Ja przerabiałem ten sam problem. U mnie lampa też miała delikatne pęknięcie przy górnym uchwycie przez które dostawała się woda.
    Uszkodził się mechanizm siłownika (poziomowania świateł), ponieważ cały czas silniczek pracował.
    Wracając do pierwszego zdania to żeby dostać się do silniczka trzeba wyjąć klosz.
    Mam kuzyna który zajmuje się blacharką i już rozbierał wcześniej lampy.
    Tyle co napocił się żeby rozebrać tą lampę to ja tylko wiem, ponieważ klej niestety pod wpływem ciepła nie robi się miękki. Jednym słowem MASAKRA.
    Jemu się udało bez większych uszkodzeń klosza.
    Wymieniłem siłownik i skleiliśmy lampę klejem do szyb.
    Powiem szczerze, że mam duże zdolności manualne, ale ja bym tą lampę zniszczył. Kuzyn miał już doświadczenie z podobnymi lampami i wiedział, że trzeba "wygrzebać" klej aby rozkleić klosz.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    6
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    05.2017
    Więc tak, lampa naprawiona. Oto raport z boju:
    1. Wyjęcie lampy nie sprawiło większych komplikacji, nawet nie trzeba w całości zdejmować zderzaka, wystarczy odkręcić samą górę. Zabawa z zatrzaskami wymaga nieco cierpliwości
    2. Sam reflektor jest jak się okazało fabrycznie nierozbieralny, sklejony tzw. "twardym" klejem.
    3. Wobec punktu 2. porzuciłem moje ambitne plany samodzielnej naprawy. Udałem się do speca (woj. podkarpackie, kontakt na priv jak coś), który mi klosz otworzył i wymienił silniczek.
    4. Lampa zamontowana, przewód sterujący zlutowany, wszystko działa poprawnie. Koszt całej operacji: 200zł + 2h własnej pracy.
    5. Prawdopodobną przyczyną awarii była woda, która dostała się w dosyć dużej ilości do lampy przez pominięcie założenia zatyczki przy wymianie żarówki.
    Pozdrawiam i dzięki za pomoc


 

Podobne tematy

  1. Silniczek regulacji świateł.
    Napisany przez Gunas na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-04-2015, 08:28
  2. Fiat Bravo 1.6 16v - uszkodzony mechanizm różnicowy
    Napisany przez noone na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 03-11-2013, 22:38
  3. Dokładka silniczków regulacji wysokości świateł
    Napisany przez brava1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-03-2013, 23:42
  4. silniczek regulacji świateł??
    Napisany przez wojtek4u na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 31-01-2011, 03:00
  5. Wymiana silnika regulacji wysokości świateł
    Napisany przez geez na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 15-11-2010, 15:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl