Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Tykanie prędkościomierza
Witam,
od miesiąca mam dziwną przypadłość z prędkościomierzem w Tipo. Po włączeniu elektryki następuje przejazd wskazówek i ustawienie wskaźników, natomiast po włączeniu zapłonu prędkościomierz cofa się do pozycji spoczynkowej z odgłosem tykania i wraca na pozycję 0km/h. Dzieje się tak tylko przy zimnym silniku, wystarczy ok. 3 minut pracy silnika i następne odpalenie jest już OK. Czy ktoś z was miał takie problem, albo ma pomysł co to może być?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Master
-
Master
Proponuję opcję "szukaj". Temat był wałkowany.
-
Master
Tak samochód mówi CI ze niedlugo padnie aku i abyś zadbał o niego.
Masz stary soft w zegarach, jak go zaktualizujesz to trykac będzie obrotomierz.
Naładowanie aku eliminuje trykanie...
-
Doświadczony klubowicz
Dziwi mnie tylko to że u Ciebie wskazówka od prędkościomierza jest całkiem na dole przed uruchomieniem silnika. Powinna być na "0"..
-
Nowy klubowicz
@krowka1978 - szukałem ale wcześniej nie znalazłem, ale teraz po sugestiach o słabym akumulatorze to faktycznie temat był wałkowany.
@jacek2 - mam tak od początku i nie tylko ja: https://youtu.be/L87AEDaiBsg?t=73 Nie wiem czy to wada, czy ten typ tak ma.
Jeżeli to faktycznie akumulator to słabe te akumulatory, po 1,5 roku już słaby. W GP przy bez zaglądania do niego wytrzymał 7 lat i to użytkowany praktycznie tylko na krótkich trasach.
-
Master
Tak, słabe. Na krótkie odcinki zwłaszcza, nie nadąży się doładować. Po dwóch latach pojemność mojego spadła poniżej 40Ah i elektrolit nie miał gęstości. Po 4 dniach katowania akumulatora kulonem 912 pojemność wróciła a elektrolit ma gęstość 1,28. Efekt terkotania wskazówki przy rozruchu odszedł w niepamięć...
I to ciekawostka, na czas regeneracji oryginalnego aku włożyłem do auta stare 44Ah bosch s4, prawie padaka i na nim każde uruchomienie auta wiązało się z terkotaniem i cofaniem wskazówki na zegarach, nie ważne czy ciepły czy zimny. Jakby były mrozy to pewnie by się poddał...
Teraz po regeneracji pojeżdżę te zimę i będę szukał największego aku jaki wlezie, chciałbym aby bosch s5 74Ah wlazł ale może być o kilka mm za długi. Musze się upewnić i dokładnie zmierzyć miejsce na aku po wyjęciu plastikowej podkładki.
-
Master
Druga sprawa to "inteligentny alternator" też robi swoje przy krótkich odcinkach.
-
Doświadczony klubowicz
A czego chcesz wpakować największy aku? Nie wystarczy taki z pojemnością fabryczną? lub nieznacznie większy??
Potem może być problem z jego doładowaniem przez alternator...
-
Master

Napisał
steyr
Druga sprawa to "inteligentny alternator" też robi swoje przy krótkich odcinkach.
Dokładnie.
Co tydzień profilaktycznie doładowuję akumulator.
-
Master
Chyba skończy na 63Ah z diesla... albo 60Ah zgodnie ze specyfikacja dla rynków zimnych...
-
Klubowicz
To jak już kupisz jakiś to się pochwal co wybrałeś. Będzie na kim się wzorować.
-
Master
Bankowo napisze. Na razie oryginalne 50Ah po regeneracji dobrze się sprawuje, zobaczę ile wytrzyma zanim wróci terkotanie.
-
Master

Napisał
Qvadrat
albo 60Ah zgodnie ze specyfikacja dla rynków zimnych...
Czasem alternator też nie był w parze dla rynków zimnych?
-
Master
Podobne tematy
-
Napisany przez endriulodz na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 20-05-2014, 18:28
-
Napisany przez KamyK na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 24-11-2012, 10:10
-
Napisany przez tomasik7585 na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 7
Ostatni post: 01-04-2012, 11:31
-
Napisany przez Adams_dg na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 03-03-2010, 14:26
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2021 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:21.
W sieci od 2007 roku.