Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2021
    Skąd
    KTA
    Postów
    6
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2018

    Tipo 1.4 Tjet 2018 - wyłączenie IBS Start Stop

    Tipo HB 1.4Tjet 120KM 2018r, świeżo po zakupie i póki co jedna funkcjonalność do zmiany
    Wiecie może czy ten układ do którego idą 2 kabelki przy klemie minusowej to część układu do pomiaru akumulatora (dla IBS, start stop) czy do czegoś jeszcze ?
    Odłączenie tej kostki spowodowało zadowalający mnie efekt (napięcie w okolicach 14.2V bez wariacji), oczywiście wywala wtedy błąd start stop na desce, ale poza tym wnioskuję że odcina to IBS i ładuje aku podczas jazdy jak w "starszych" autach.
    Pytanie czy ten moduł nie ma również innych faktycznie potrzebnych funkcji ?
    No i czy w systemie zaprojektowanym pod działanie z IBS taka praca nie wpłynie negatywnie na alternator etc. ?
    Bawił się ktoś w ten sposób ? Bo z tego co znalazłem w tym temacie jest tylko "nie da się", albo słabo szukałem.
    Na zdjęciu klema z wypiętą kostką.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    U mnie wypięcie tej wtyczki spowodowało jeszcze podwyższenie wolnych obrotów i to był główny powód zrezygnowania z pomysłu wypięcia wtyczki na stałe.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,331
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Inteligentne ładowanie IBM i SS można wyłączyć programowo, zapraszam do Łodzi to ci to wyłączę
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2011
    Skąd
    Będzin
    Postów
    147
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet Hatchback Lounge
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    U mnie wypięcie tej wtyczki spowodowało jeszcze podwyższenie wolnych obrotów i to był główny powód zrezygnowania z pomysłu wypięcia wtyczki na stałe.
    Potwierdzam, miałem podobny efekt, ale nie dzieje się to zaraz po wypięciu wtyczki tylko na przełomie 2-3dni,
    dlatego wtyczka wróciła na swoje miejsce

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Inteligentne ładowanie IBM i SS można wyłączyć programowo, zapraszam do Łodzi to ci to wyłączę
    Pisząc IBM miałeś na myśli IAM (Intelligent Alternator Module) w AlfaOBD? czy wyłączałeś już wcześniej ten moduł?
    jakieś uboczne objawy podobne do tych o których mowa powyżej?

    Tak przy okazji podam że po "twardym" wyłączeniu S&S zniknęła mi informacja GSI między zegarami czyli wskaźnik zmiany
    biegów, strzałki+cyfry. Po tej operacji próba włączenia samego GSI objawia się komunikatem, że nie można włączyć tej
    opcji ponieważ jest już załączona.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2021
    Skąd
    KTA
    Postów
    6
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2018
    Te podwyższone wolne obroty to macie na myśli 1000rpm czy więcej ? Wydaje mi się właśnie że trochę podskoczyły, ale 1000 zamiast 800-900 to dla mnie akceptowalne
    Dołączam się do pytania odnośnie AlfaOBD (lub MES) i pytanie też czy STN2120 sobie z tym poradzi ?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2011
    Skąd
    Będzin
    Postów
    147
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet Hatchback Lounge
    Rocznik
    2018
    Manewr z wtyczką robiłem rok temu i nie pamiętam dokładnie na ile wzrastały obroty,
    ale było to ok.+200rpm, z tym że obroty lekko falowały, taka trochę nie równa praca
    silnika i to było dla mnie dość irytujące, dlatego wtyczka wróciła na swoje miejsce, ale
    przetestuj u siebie przez kilka dni i podziel się uwagami.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2021
    Skąd
    KTA
    Postów
    6
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2018
    Dziękuję wszystkim za odzew. Na ten moment zostawiłem odłączoną wtyczkę. Wolne obroty lekko poniżej 1000rpm, ok. 100rpm więcej niż z wtyczką. Nie zauważyłem falowania ani innych negatywnych skutków. Na dniach będę ogarniał interfejs diagnostyczny, więc jakbym coś znalazł godnego podzielenia się w tym temacie dam znać. Co do ładowania aku z odłączoną wtyczką, napięcie utrzymuje się na stałym poziomie ~14.3V z włączonymi światłami itp. do jazdy. Przy grzaniu tylnej szyby i wycieraczkach spada bodajże do ok. 13,5V ale dokładnych pomiarów nie robiłem. Oczywiście to na postoju, podczas jazdy wraca do 14,3V. Bez interfejsu diagnostycznego to chyba najprostszy sposób aby zwiększyć żywotność aku.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2011
    Skąd
    Będzin
    Postów
    147
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet Hatchback Lounge
    Rocznik
    2018
    Zaraz po zakupie Tipo, ładowanie aku. było na dość niskim poziomie 13,2-13,6V, nawet zgłosiłem i umówiłem
    spotkanie w tej sprawie w ASO. W między czasie znalazłem info w necie i tu na forum na temat działania IAM
    że takie ładowanie aku. to norma dlatego odmówiłem wizytę w ASO. Zamontowałem wskaźnik napięcia aby mieć
    podgląd na stan napięcia. Po ok. roku kiedy aku. stracił już trochę na swojej sprawności, napięcie ładowania
    podniosło się i utrzymuje do tej pory na poziomie 14,1-14,2V więc nie próbowałem i nie próbuje więcej obejścia
    tego problemu.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2021
    Skąd
    KTA
    Postów
    6
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2018
    No to u mnie w takim razie system traktował aku albo jako zużyty (nie wyłączał silnika przy włączonym S&S) albo całkiem naładowany albo działał niepoprawnie. Sprawdzę z ciekawości wskaźnik naładowania w MES itp. jak będę miał interfejs.
    W moim przypadku napięcie skakało do 15.2V przy hamowaniu silnikiem. Podczas postoju bądź jednostajnej jazdy akumulator w ogóle nie był ładowany a wręcz jestem niemalże pewny że dodatkowo rozładowywany. Wnioskuję tak ponieważ napięcie po dniu postoju na wyłączonym silniku to 12.7V, a podczas jazdy było 12.2 - 12.4V. Więc całkiem prawdopodobne że ten układ nie działa u mnie poprawnie, stąd kombinowanie z wtyczką.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2011
    Skąd
    Będzin
    Postów
    147
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet Hatchback Lounge
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał fish242@vp.pl Zobacz post
    W moim przypadku napięcie skakało do 15.2V ....
    Też miałem podobnie, mimo niskiego poziomu napięcia ładowania 13,2-13,6V momentami
    skakało do 14,8-15V ale tylko chwilowo, teraz jest stabilnie jak już podałem wcześniej.
    Co do ładowania aku. to robię to sukcesywnie od momentu zakupu raz na 1-1,5 miesiąca
    bez względu na stan naładowania. Robię to w garażu bez wypinania uku. jedynie wypinam
    wtyczkę od IAM.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    274
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020
    U mnie podobna sytuacja , ładuję raz na miesiąc prostowniczkiem z marketu bez odpinania klem i żadnych takich .....w dwóch pozostałych fiatach też nigdy nie ściągałem klem , ładując tym maleństwem
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Tipo 1.4Tjet SW
    JackTheNight - Czy mógłbyś podzielić się wiedzą jak przeprowadzić procedurę wyłączenia StartStop. Czy po wyłączeniu znika z zegarów kontrolka S&S off. Ponadto czy po wyłączeniu tej funkcji należy też odpiąć od akumulatora kabelek od tego "inteligentnego" systemu?

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,331
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Tak, znika ikona od SS. Inteligentne ładowanie nadal działa.
    Będziesz kiedyś blisko Łodzi to zapraszam, wyłączę ci SS.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Tipo 1.4Tjet SW
    Ok, a jest też opcja wyłączenia Inteligentnego ładowania? Czy są przy tym jakieś negatywne rzeczy - zmniejszenie funkcjonalności innych funkcji itp. Interesuje mnie to, gdyż ten system jest odpowiedzialny za to, że nie mogę włączyć trybu parkingowego w kamerce - wyrzuca mi zbyt niskie napięcie na aku.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,331
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Mogę wyłączyć inteligentne ładowanie , a jakie będą tego konsekwencje to nie wiem, bo będziesz pierwszy, który chce aby wyłączyć inteligentne ładowanie..
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tipo Cross - Start stop
    Napisany przez 00raq00 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-04-2021, 22:33
  2. Start/stop wyłączenie na zawsze
    Napisany przez maurycy na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-04-2021, 00:09
  3. Wyłączenie Start&Stop na stałe - czy można?
    Napisany przez dawidpunto na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 14-02-2020, 18:36
  4. S&S start/stop
    Napisany przez mrozek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-09-2014, 12:16
  5. Start Stop
    Napisany przez wypity na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-04-2014, 19:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538tipo-1-4-tjet-2018-wylaczenie-ibs-start-stop-488432

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538tipo-1-4-tjet-2018-wylaczenie-ibs-start-stop-48843

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl