Witamy na Fiat Klub Polska
2lubi to! -
1 przez dawidpunto -
1 przez malutki1989
-
Nowy klubowicz
Wyłączenie Start&Stop na stałe - czy można?
Witam. Używam Fiata Punto z 2012 roku do nauki jazdy i wyjątkowo przeszkadza mi system Start&Stop. Czy jest możliwość wyłączenia tego systemu na stałe, żeby po każdym uruchomienia silnika nie wciskać przycisku na konsoli?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
Odłączałem S&S podłączając ujemną klemę akumulatora bezpośrednio do masy na podłużnicy. W efekcie bocznikowałem rezystor pomiarowy zabudowany przy klemie ujemnej, odpowiedzialny za badanie kondycji akumulatora. Auto odczytywało ten stan jako niedoładowany akumulator i nie włączało S&S, a w zasadzie włączało go połowicznie, silnik nie gasł na luzie, ale po zduszeniu silnika przez kierowcę S&S odpalał go samoczynnie. Teraz zabudowałem specjalny układ czasowy, który oczekuje kilka sekund od uruchomienia silnika, po czym zwiera tranzystorem przycisk S&S na czas potrzebny do jego wyłączenia. W efekcie auto "myśli" że za każdym razem naciskam przycisk paluchem. W tej opcji już silnik nie jest odpalany automatycznie w wyniku zduszenia. Polecam jednak próbę z pierwszym patentem bo jest łatwiejsza i mniej kosztowna w zastosowaniu. Im mocniejszy akumulator tym dodatkowy przewód musi być grubszy. Na początek polecam 4mm2 o długości ok. 400mm. Przewód wyposażony w oczko mocowałem nakrętką śruby zaciskającej klemę. Z drugiej strony podłączałem się do gotowego punktu masowego na lewej podłużnicy.
-
Nowy klubowicz
Znalazłem na zagranicznym forum, myślę że warto spróbować.
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
-
Master
Tylko upewnij się, czy wywalając czujnik sprzęgła czegoś nie poknocisz
Czujnik sprzęgła jest również w starszych GP bez S&S i dane z niego pobiera ECU.
-
Nowy klubowicz
Mysle nad zakupem Evo i jestem ciekaw czy to zadziala, wiec proszę o relacje z prób i sposobów.
Ciekawi mnie co autor w/w screena miał na myśli przez owiniecie czujnika taśma, w jaki sposób miało by to zapobiedz wyświetlania błędu czujnika na desce?
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
-
Master
myślę, że to bardzo proste
normalny stan czujnika to rozwarcie - stan NO, sprzęgło w górze. Kiedy jest odpięty z gniazda, ale ciągle podłączony do instalacji komputer widzi go jako wciśnięty pedał sprzęgła - stan NC. Autor pomysłu z taśmą miał na myśli owinięcie i zablokowanie w pozycji NO. Ale prościej było by wypiąć wtyczkę
-
Nowy klubowicz
Jak ktoś się chce pozbyć na stałe tego ustrojstwa robimy tak.:Wypiac wtyczkę od ibs-a, potem w mes wyłączamy funkcje S&S ( zakończone niepowodzeniem--nie szkodzi) i robimy osiowanie proxi - i zapominamy o S&S
-
Nowy klubowicz
dr146 czy możesz zprecyzować swoją odpowiedź ? (co to jest ibs, mes, osiowanie proxi) Dziękuję.
Dotychczas miałem podobny tips do tego z przewodem bocznikującym. Niestety mialem zły akumulator bo zwykły i wystarczył 23cm miedziany przewód 1.5mm2. S&S nie działał. Było ok. Po jakiejś dluższej jeździe pojawiał się komunikat, że S&S niedostępne. Ok. Teraz mam nowy właściwy akumulator i tips nie działa. Zmienię przewód na grubszy jak opisano powyżej.
Założyłem przewód miedziany 4mm2 o długości 40cm. S&S dalej wyłącza silnik.
Za co odpowiada przewód 2 żylowy podłączony do opornika na minusowej klemie ?
Ostatnio edytowane przez Ferrit ; 13-02-2020 o 21:49
-
Nowy klubowicz
Za co odpowiada przewód 2 żylowy podłączony do opornika na minusowej klemie ?
Tym przewodem pobierany jest prawdopodobnie spadek napięcia na oporniku pomiarowym. Komputer ustala na tej podstawie kondycję akumulatora. Jeśli różnica napięcia duża to znaczy, że prąd pobrany jest duży czyli aku naładowany. Można włączyć S&S. Prawdopodobnie pomiar dokonywany jest podczas rozruchu. Jeśli opornik jest zbocznikowany drutem to przepływa przez niego mniejszy prąd (bo część z niego płynie drutem). Spadek napięcia jest na nim mały i komputer myśli, że akumulator jest słaby. Po wymianie akumulatora zastosowałem przewód 4mm2 i 2,5mm2 spięte równolegle. S&S się nie włączał.
-
Nowy klubowicz
Oba są o długości 40cm ? Czy coś wiesz na temat resetu sensora akumulatora po wymianie akumulatora ?
Niestety 2 kable 4mm2 długości 40cm i S&S wyłącza silnik.
Ostatnio edytowane przez Ferrit ; 15-02-2020 o 16:11
Podobne tematy
-
Napisany przez PUNTO1.4 na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
Odpowiedzi: 130
Ostatni post: 20-07-2020, 17:39
-
Napisany przez real3000 na forum Tipo
Odpowiedzi: 7
Ostatni post: 29-07-2017, 01:10
-
Napisany przez oczzko na forum Punto Evo
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 14-11-2016, 00:31
-
Napisany przez mrozek na forum Forum ogólne o Fiat
Odpowiedzi: 12
Ostatni post: 24-09-2014, 13:16
-
Napisany przez wypity na forum Doblo II
Odpowiedzi: 7
Ostatni post: 19-04-2014, 20:05
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
czujnik start&stop w punto
,
mes ibs reset
,
tipo wylaczenie start stop
,
tipo dezaktywacja s&s
,
punto evo klema start stop
,
bravo ss wylaczyc
,
bravo s&s wylaczyc
,
start stop bravo wylaczy
,
star stop multiair uzywac
,
wylaczenie trybu oszczedzania grande punto
,
fiat jak wylaczyc start stop
,
Punto evo kiedy start stop
,
jfiat panda jak wylaczyc system start stop
,
grandebpunto wylaczenie start stop
,
start stop wylaczyc w fiat panda
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2021 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:45.
W sieci od 2007 roku.