Kabelek pewnie jest od dodatkowych przycisków. Więc potrzebna jest kierownica z przyciskami, pociągnięcie kabelka i aktywacja tempomatu w kompie?
Kabelek pewnie jest od dodatkowych przycisków. Więc potrzebna jest kierownica z przyciskami, pociągnięcie kabelka i aktywacja tempomatu w kompie?
Poczekajcie co Ridi odpisze, on ma chyba najbliższą wersje do tipotipo z bieda wyswietlaczem
Chyba tak, ale Ridi ma tempomat - jeżeli ma 9 nieaktywną no to wygraliśmy - jest potrzebna tylko do bardziej wypasionych wersji, jeżeli ma aktywną to szansa że kabelek nie jest potrzebny drastycznie maleje.
Co oczywiście nie kończy tematu. W bodycompie może być pod kabelek gniazdo (wersja super), może być gniazdo ukryte (sterczące piny gdzieś na płytce), może być wyprowadzone na zasadzie płaskiej (same punkty bez dolutowanego gniazda) albo wogóle bez wyprowadzeń
Na eper jest dużo wersji body - pytanie czym się różnią, czy tylko softem wgranym (taniej się produkuje jeden identyczny moduł) czy fiat (lub inny kooperant) zainwestował w personalizacje i nie lutują niepotrzebnych gniazd.
No ale nie siejmy pesymizmu, może wystarczy skrętke pociągnąć i gumą podkleić
U mnie jest pozycja 9 wariant 416
I hu... bąbki strzelił, a miało być tak pięknie.
Ciekawe czy kabelek będzie w kierze co przyjdzie do kolegi tinio
Ostatnio edytowane przez mis888 ; 25-04-2017 o 22:52
Kabelek jest chlopaki i w waszych kierownicach ten kabelek jest tylko nie widnieje pod pozycja 9.
Tak jak pisalem z przyciskow wychodzi z 9 kabelkow w roznych kolorach a potem magicznie sie zmieniaja w chyba 3 kabelki ktore ida do bodycompa. Spojrzcie dokladnie na zdjecia ktore wstawilem jak zdialem airbaga.To wlasnke dzieje sie na tym kabelku. Byc mkze jest tam jakis modol elektroniczny ale nie wiem, zobacze pozniej bo te kabelki ida w glab kierownicy i nic nie widac.
Na rezie plan mam taki zdiac airbaga. Odlaczyc wytczke od przyciskow i podlaczyc ta wtyczke od kierownicy ktora kupilem. Ma ona tez przyciski od podglasniania te z tylu ktorych nie widac. Jak bedziedzialac sterowanie os kompa na nowwj kierownicy to polowa sukcesu. Jak zadziala sterowanie glosnoscia to tez fajnie. A przy tempomacie nawet jak wywali jakis blad to bede wiedzial ze polaczenie dziala i wystarczy aktywacja tempomatu. W razie co to wstawie cala nowa kierownice ze wzgledu na te srebrne wstawki i sterowanie glosnascia, bo w mojej starej kierownicy nie ma na to miejsca.
Nestety ze wzgledu na nawal pracy bede z tym walczyl w przyszlym tygodniu lub w majowke. Dam znac.
Wczesniej wstawie zjecie samej kierownicy i wyplacze ten magiczny kabel zeby zobaczyc polaczenia, to w razie W kazdy bedzie mogl swoje kabelki pociagnac.
Pozdro.
Zagra to uwierzę
W warunkach europejskich, w samochodzie bez automatycznej skrzyni biegów nie odczuwam potrzeby korzystania z tempomatu (co innego w USA), ale gdyby okazało się, że da się to łatwo i tanio zrobić, to bym się skusił. A przy okazji, ciekawy jestem czy łatwiejsza jest wymiana całej kierownicy, czy przełożenie samych przycisków do tempomatu?...
Ja używam tempomatu codziennie i nie wyobrażam sobie auta bez niego i głównie dlatego konfigurowałem sobie auto pod siebie. Każdy ma inne potrzeby, a mieszkam w Polsce, a to chyba Europa...hmm, sam nie wiem :-)
Pomimo, że sam posiadam tempomat montowany w fabryce, to czytam ten wątek i trzymam za Was kciuki koledzy :-)
TIPO HB 1,4 - 95 KM (POP) ->
20170428_205405.jpg
20170428_210231.jpg
roznica we wtyczkach.png
Chłopaki nie ogarniam troche tego wstawiania zdjec ale chyba damy rade.
Jako że lubie się dzielić, pokazuje wam rozbiórke tej kierownicy.
Nie mam juz dzis siły i czasu żeby to podlaczyć dziś do auta ale jutro po południu ogarne i zobaczymy co wyjdzie.
Jak widzicie we wtyczce co idzie do body kompa dochodzi tylko jeden czarny kabelek (na ostatnim zdjęciu po lewo jest to co jest w moim tipo tipo, po prawo jest to co jest w kierownicy co do mnie przyszła).
Widać że wszystkie funkcje idą w 2 kabelkach, reszta to pewnie jakieś zasilanie typu GND, +5V, +12V i podświetlenie (podswietlenie idzie po PWM co widać przy szybkim kreceniu kierownicą zwlaszcza w nocy.
Tak jak widzicie ten panel co jest po prawej stronie kierownicy ma 9 kabelkow a potem się zamieniaja w 4 kabelki, wiec tak jak pisałem wcześniej, ten kabelek co jest pod pozycją nr 9 w ePer też musi być w tipo tipo bo moduł od sterowania ma też 9 kabelkow, co widać na zdjeciach które wrzuciłem wcześniej (są chyba na 2 stronie).
Jak obstawiacie, jak podłącze jutro co się stanie ?
1. Sterowanie kompem bedzie działać, ale tempomat nie ruszy.
2. Starowanie bedzie działać i nawet tempomat zagada lub wywali chociaż error.
3. Wysadzi korbe bokiem
Pozdro,
jak jutro znajde czas żeby to tymczasowo podłączyć (tak jak to wisi na kablach na zdjeciu nr 2) i zobaczyć czy coś rusza to dam znać.
A i jak co, kierownice na wałku da się zamontować tylko w jednej pozycji, wielowpust ma 3 głębsze wpusty umiejscowione niesymetrycznie wiec wejdzie tylko w jednej pozycji. Jak chcecie to wrzuce zdjęcia.
Ostatnie zdjecie z powodu że nie ogarniam painta ma 11 mega wiec może chwile zajac zanim sie załaduje.
Myślę że ci się uda
Siema chłopaki i dziewczyny
No nie moglem wytrzymac musiałem to podłączyć
20170429_075446.jpg
Na tym zdjęciu jest stara kierownica, jak widzicie w niej tez znajduje się ten kabelek co w ePer jest pod pozycja nr 9.
widać że też się kończy taka szeroką wtyczką na 9 pinów, widać ją w tej dziurce po lewej, przy tym haczyku.
Podejrzewam że sygnały z całej kierownicy idą właśnie do tego panelu po lewej i w nim jest centralka od wszystkich funkcji,
ale nie dam sobie ręki obciąć.
20170429_075651.jpg
Mistrz rozwiązań tymczasowych przedstawia swoje dzieło
Podłączyłem panele z nowej kierownicy aby zobaczyć czy cokolwiek zagada i oswiadczam co następuje :
Panel od sterowania spalaniem i przebiegiem działa, ale niestety reszta nie.
Sadziłem że jest to problem w tym że po drugiej stronie zwijaka (co idzie do kompa) nie ma kabelka, który by odpowiadał temu czarnemu
co jest dodatkowy w nowej kierownicy. Ale jak nie sprawdze tego to nie będę wiedział.
porownanie wtyczek.jpg
Więc rozebrałem plastiki od spodu i tadam, do zwijaka idzie pięć kabelków w takich samych raczej pozycjach co w nowej kierownicy.
Zdjęcie dla porównania. Teraz myśle czy jechac do ASO i aktywować? Mechanicy są wporządku w Szczecinie, wiec sądze że nie robili by problemu, może nawet nie dużo by wzięli za wymianę kierownicy, skoro za montaż haka biorą 400 to za kierownice ile z 200-300 ?
Ta biała wtyczka na lewym zdjęciu jest od klaksonu, w obu kierownicach jest taka sama.
20170429_080742.jpg
A to ciekawostka, sterownik od wspomagania prosto z naszej Polski
20170429_080730.jpg
Chyba mnie tez dotyczyła ta akcja z zaizolowaniem kabelka od airbaga bo ktoś żółtą tasiemką zaizolował ją troche.
W tym miejscu gdzie jest ta wiązka dosyć blisko obraca się osłona od kierownicy wiec bardzo możliwe że mogłoby się to przetrzeć po paru latach, wiec tu plus dla fiata.
Kto to mi może aktywować w okolicach zachodniopomorskiego?
Pozdro i dajcie znać jak się bawicie na zlocie, ja za rok jak najbardziej pisze się na taki zlot, w tym roku niestety obowiązki nie pozwoliły
Ostatnio edytowane przez tinio ; 29-04-2017 o 09:53
Ja bym pojechał do ASO, chyba i tak nie liczysz się już z gwarancją więc powinni tam wykonać to jak kazdą inna czynnosc przy serwisowaniu lub naprawie auta.
Nie wiem czy warto jechać do ASO. Wezmą pewnie ze 100zł. ELM kosztuje 30 zł, legalna AlfaOBD 150 zł, a kiedyś jeszcze się przyda.