Wybaczcie, że nie dałem zdjęć ale nie miałem auta (ASO trzymało i się trochę obraziłem na samochód). Jest to ten tempomat z linku wyżej. Nie opiszę jak działa bo nie działa póki co. Miałem OGROMNE problemy z autem przez ten tempomat, ASO, laweta, ASO... ogólnie to powiedzieli mi, że w tym tempomacie miałem popsuty moduł sterowania nim i czekam na powrót z autem do serwisu na ponowny montaż.
Tempomat to nie hak. Najlepiej kupować auto z fabrycznym, bo potem problemy.
Produkt bubel + partacze z warsztatu = katastrofa
osoba która go montowała nie przeprowadziła diagnostyki? nie było jazdy próbnej?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
gdyby kogoś interesował proces montażu oraz co można w takim tempomacie ustawiać to łapcie instrukcje (po ang niestety tylko znalazłem w necie)
liteon-ap900c-en-manual.pdf
Jednak chinska przystawka ktora sama dodaje gazu to nie to samo co chinska przystawka co np. puszcza muzyke lub cos wyswietla. Dlatego bym sie mocno zastanowil bo jak zacznie zyc wlasnym zyciem to beda kłopociki.A wczoraj/dzis wlasnie chyba przejechalem najdluzszy w zyciu odcinek na tempomacie (2 x niezatloczona S8 i troche. Dk1. I tylko w takich sytuaacjach gdy na drodze luz jest on przydatny a zdarza sie to dosc rzadko.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 28-10-2018 o 18:51
Informacyjnie dla zainteresowanych, tempomat zamontowany.
Działa zgodnie z instrukcją czyli po naciśnięciu hamulca, sprzęgła wyłącza się (jak i w innych sytuacjach opisanych w instrukcji).
Przetestowany już w trasie na łącznie około 600km. Nie ma żadnego problemu. Działa świetnie.
Instalacja trwała nieco ponad godzinę (robiła to osoba która montuje takie ustrojstwa w różnych autach, w tipo robiła to po raz pierwszy).
Sam proces instalacji nie jest trudny z tego co widziałem, u mnie brakowałoby mi tylko otwornicy do wywiercenia otworu na montaż manetki.
Reszta to podpięcie i skrócenie kabli, zabawa z plastikami i tyle. Kalibracja trwała 5 minut.
Jeśli ktoś chce zdjęcia to mogę zrobić co najwyżej zdjęcie dodatkowej manetki.
Ostatnio edytowane przez kmlnvm ; 03-11-2018 o 23:42
Wymieniono u mnie ten "moduł sterowania" i muszę przyznać, że fajnie to działa.
Przetrzymać wajchę przez może 2 sekundy w kierunku silnika a potem jak jedziemy np: 90km/h to wajchę w górę i samochód jedzie...
Co do pytania użytkownika kmlnvm. "osoba która go montowała nie przeprowadziła diagnostyki? nie było jazdy próbnej?"
Sytuacja wyglądała tak. Chciałem jak najszybciej odebrać auto więc poinformowali mnie, iż jak będę miał czas to żebym podjechał do aso bo nie "wysterowali" jeszcze tempomatu (nie jestem pewien czy to słowo padło).
Super, że już u Ciebie działa poprawnie.
U mnie naprawdę się sprawdza ten tempomat, od kiedy mam założony tydzień z hakiem, to w trasie przejechałem na nim ponad 1000km.
Odświeżę temat. Walczę dalej z przyciskami na kierownicy i tempomatem.
O ile z tempomatem jest problem, to z przyciskami sterowaniem radiem z kierownicy już nie. Wszystkie przyciski działają tak jak powinny. Aktywowane Alfą, osiowane MESem 4.4.
Z tempomatem w BSI da się aktywować opcję jednakże po osiowaniu Alfa zrzuca log że na LIN4 jest zwarcie na masę lub +. Przeglądałem całą instalację i zwarcia nie widać chyba że w BSI. Czyżby w BSI jest LIN4 zwarte?
a zmieniałeś przełącznik pod kierownicą na taki z opcją tempomatu?
Przekładałem kiedyś w tipku całą kierownicę, z przełącznikiem i wszystko działało, ale teraz sprawdziłem i rzeczywiście przy żadnym nie ma opcji tempomat, jeśli jest przejście od guzików do bcm prz lin4 to powinno wszystko robić, może być też kwestia bcm, który mimo aktywacji w proxy nie obsłuży tempomatu - opcja 416.
Jest jeszcze jedna rzecz, są dwa schematy i w jednym pin 1 z guzików idzie do 53 (comfort enable) kości f w bcm, a na drugim do pin 10 kości G - stały plus
Ostatnio edytowane przez tomkez ; 15-04-2019 o 19:07
Ja mam tempomat i przełączniki ze zwijakiem mają numer : 735652901
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Tomekz ja mam tą wersję z pinem 10 we wtyczce G więc kłopot z comfort enable mam z głowy
Alfa po aktywacji tempomatu wywala błąd:
IMG-1174.JPG
MES po osiowaniu zrzuca info:
IMG-1173.JPG
i to:
IMG-1175.JPG
Chyba będę musiał zdjąć BSI z auta i pomierzyć wtyczkę z tyłu czy dochodzi do niej LIN4 z kierownicy...
A może właśnie u Ciebie trzeba to przełożyć na G53, próbowałeś? Zobacz czy jest tam jakiś pin. Może w związku różnymi schematami są różne rodzaje przycisków i logika ich działania, tutaj trochę to wygląda jak by bcm nie spodziewał się napięcia ,które masz z 10 pinu i dlatego wywala zwarcie na lin4.