Witamy na Fiat Klub Polska
-
Klubowicz
System monitorowania martwego pola
Planuje zamontować system monitorowania martwego pola do swojego auta wiem, ze sa uniwersalne zestawy ale chce sie troche pobawić aby diody informacyjne byly w lusterkach a nie jak w uniwersalnych zestawach przyklejane na deske lub slupek. W poliftowych wersjach tipo sa czujniki martwego pola montowane oryginalnie teraz pytanie czy to jest osobna centralka niezalezna od BC ? i mozna zrobic przekladki do tipo przed liftem ?
zastanawialem sie rowniez nad montazem uniwersalnego zestawu i podlaczenia go do oryginalnych mat lusterek ze znacznikiem martwego pola ale nie wiem czy takie rozwiazanie podejdzie.
ktos moze rozkminial temat ? sugestie i rozwiazania mile widziane
zapraszam do dyskusji
Ostatnio edytowane przez BrzozaPL ; 01-04-2023 o 10:30
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Master
Good idea. Po pierwsze trzeba rozkminic jakie piny wchodzą do złącza w drzwiach. Sa piste miejsca ale bez pinow i tam trzeba zrobic przejscie sygnalu. A diode mozna przykleic do lustra od tylu i bedzie ja widac. Mozna od chinczykow kupic diodowe strzalki czy tez caly zestaw monitoringu martwego pola. Ale ktos tu juz taki zakladal mikrofalowy chyba. A jak juz to robimy to jescze sie przyda jakas lampke postojowa pod lusterkiem czy tez w drzwiach ktora sie zapala przy otwartych drzwiach.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 01-04-2023 o 13:41
-
Klubowicz
Idac za pomyslem padlo na dwa zestawy
https://allegro.pl/oferta/mikrofalow...ts-12695387359
https://allegro.pl/oferta/valeo-safe...ola-9783247907
Moze ktos testowal zestawy i moze opisac jak sie sprawuja w praktyce sa filmy z testow einparts ale system nie za kazdym razem wylapywal wyprzedzajace pojazdy
Co do Valeo nic nie znalazlem
Ostatnio edytowane przez BrzozaPL ; 02-04-2023 o 19:17
-
Master
Ło panie tysiak za zestawik troche drogo. Nie chce skłamać ale chyba u chińczyków widziałem takie za 300-400 nie potrafie powiedziec jaka roznica w działaniu.a Ale na oko to takie same graty np. radar. I tamże bez problemu można kupić ledy z piktogramami klejone do lusterka od tylu. W sklad tego projektu u mnie tez wejdzie pianka neoprenowa 6 mm do wyciszenia drzwi zamiast tej badziewnej fabrycznej pianki jak pod panele.
Ale od początku: wie ktoś jaki typ pinów tam siedzi? Wiem że można kupić używane wiązki i je stamtąd wybebeszyć ale relatywnie drogo i troche bez sensu
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 02-04-2023 o 16:23
-
Moderator
Ja zamontowałem sobie te Valeo. Działają dobrze.
Jak auto podjeżdża z lewej lub prawej strony to zaczyna migać na żółto lub migać na czerwono i pikać jak masz włączony kierunkowskaz.
Nie miga natomiast jak mijasz auto lub wyprzedzasz auto to wtedy nie miga.
Tak samo jak np. podjedzie ci auto i zamiga i np. auto nie wyprzedzi cię tylko jedzie obok ciebie to
już cię nie poinformuje że masz z boku auto.
Informuje tylko wtedy jak auto podjeżdża do ciebie z lewej lub prawej strony.
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

-
Master
Jakie piny?
. No chyba ze robiles normalnie bez wkladania do lusterek?
A tak wgl czy jest taka sytuacja ze czujnik swieci a auta w lusterku nie widać? Czy wgl we wkladach asferycznych ma to sens?
-
Master
Podsumowując z tego co widzę to sa dwa rodzaje czujników: mikrofalowe i ultradźwiekowe. O ile znam ich zasadę działania ogólnie to mikrofalowe będą informowac o ruchu obiektu w ich zasięgu a ultradźwiekowe o obecności. Stąd też można domniemywać że jeżeli w martwym polu będzie jechał samochód z identyczną prędkością to mikrofala może go nie wykryje ale nie mam pewności. Zaletą jest to że się nie wierci w zderzaku.
Ja kilka jak zakładałem czujniki cofania dałem dodatkowo dwa na rogach auta i chyba zostanę przy tym pomyśle. Nawet zrobiłem lekką sekcje zwykłej centralki cofania żeby przekierowac sygnał na zewnetrzne diody ale nie chciało mi się zebrać za najtrudniejszy etap czyli umieszczenie sygnalizacji w lusterku. Teraz gdy się za to zabrałem spróbuję to odszukać bo gdzieś leży w garażu. No ale to półśrodek (ale za to w cenie paczki fajek:-) bo będzie sygnalizować jazdę wzdłuż barierek itp. Ale jak widzę takie zestawy dedykowane to nie wiem jak niby miałoby być to eliminowane gdyż sensory są tylko dwa. Można spotkać opis systemu boscha opartego na czterech sensorach z czego dwa służą do wykrywania obiektu i umieszczone są na rogach a dwa prostopadle do osi pojazdu i są kontrolne. Sygnalizacja następuje tylko wówczas gdy tylko jeden wykrywa po danej stronie a drugi nie.
no i czytam że w Dacii, Volvo w deszczu działają jak chcą.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 25-04-2023 o 17:02
Podobne tematy
-
Napisany przez tedybear na forum Tipo
Odpowiedzi: 61
Ostatni post: 05-03-2021, 08:45
-
Napisany przez Andrew64 na forum 500X
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 22-03-2020, 11:02
-
Napisany przez Rick na forum Na luzie, po pracy
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 23-02-2017, 16:52
-
Napisany przez zima211 na forum Stilo
Odpowiedzi: 15
Ostatni post: 22-12-2016, 18:57
-
Napisany przez karolmisio2 na forum Bravo II
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 11-05-2016, 20:10
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:17.
W sieci od 2007 roku.