Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 48
Like Tree3lubi to!

Temat: System AEB Autonomous Emergency Braking (Fiat Brake Control)  

  1. #31
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    2. Radar i kamerka - to jest znacznie lepsze i pewniejsze rozwiązanie.
    [...]
    W historii wyłapał pieszych biegnących do przejścia, rowerzystów, motorowerzystów.
    Muszę się przejechać Fiatem z takim wyposażeniem. Bo powiem że po jeździe próbnej nowym Subaru Outback mam mieszane uczucia, na pewno system działa (dawał znaki życia wielokrotnie) ale ... w mieście nadal powoduje problemy. Na trasie bez zastrzeżeń! cała ta komputerowa automatyzacja działa prawidłowo, jedyny problem jest taki że można zasnąć (auto jednak mimo wszystko nie jedzie "samo").

    Generalnie producenci odchodzą od rozwiązań z samym radarem ze względu na ograniczenia tego systemu. Z tym że w gęstym śniegu czy ulewnym deszczu w pewnym momencie wymięka nawet automat oparty na kamerkach i radarze (.. albo laserze -> które służą do pomiaru odległości, chociaż laser ma potencjalnie jeszcze kilka zastosowań w tych systemach). Co gorsza dzieje się to stosunkowo późno (przy naprawdę dużych zakłóceniach), co powoduje że kierowca na pewno będzie zaskoczony (bo: wcześniej też padało, a nie wyłączało się!).



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Z tym że w gęstym śniegu czy ulewnym deszczu w pewnym momencie wymięka nawet automat oparty na kamerkach i radarze (.. albo laserze -> które służą do pomiaru odległości, chociaż laser ma potencjalnie jeszcze kilka zastosowań w tych systemach). Co gorsza dzieje się to stosunkowo późno (przy naprawdę dużych zakłóceniach), co powoduje że kierowca na pewno będzie zaskoczony (bo: wcześniej też padało, a nie wyłączało się!).
    Trzeba mieć tego świadomość, jak i świadomość tego, że tempomatu można używać tylko w dobrych warunkach - zwykły jak i adaptacyjny (korzysta i z kamerki, i z radaru).
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-08-2018 o 20:32

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Lubasz
    Postów
    227
    Auto
    linea
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Trzeba mieć tego świadomość, jak i świadomość tego, że tempomatu można używać tylko w dobrych warunkach - zwykły jak i adaptacyjny (korzysta i z kamerki, i z radaru).
    Witam a piszesz o Tipo z radarem i kamerką czy innym aucie ,mam z września 2017 ,jak zamawiałem to brałem właściwie najbogatszą wersję i mam sam radar ,ustawiony na daleko ,wiadomo że samemu zawsze przed przeszkodą nie zahamuje ,zadziała zawsze gdy pojazd przed nami dość mocno przyhamuję i masz sygnał dzwiękowy i jak samemu nie zahamujesz to automatycznie zahamuje ale i tak uderzysz w przeszkodę, jedynie z mniejszym impetem ,takie mam spostrzeżenia

  5. #34
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał tipomirek Zobacz post
    Witam a piszesz o Tipo z radarem i kamerką czy innym aucie
    Piszę o 500X.

    Cytat Napisał tipomirek Zobacz post
    ustawiony na daleko
    Też mam ustawiony na daleko.

    Cytat Napisał tipomirek Zobacz post
    zadziała zawsze gdy pojazd przed nami dość mocno przyhamuję
    Z kamerką zdarza się, że reaguje na światła stop, nie musi być mocnego hamowania, dużej prędkości i bliskiej odległości. Kilka razy zdarzyło się, że popikał w takiej sytuacji. Ogólnie jest wbudowana funkcja rozpoznawania świateł, wykorzystywana do automatycznych świateł drogowych.

  6. #35
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    775
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Od 29 marca ten system włączył mi się sam z 2 razy. Ustawiłem aktualnie na odległość daleką i próbowałem nawet zbliżać się do auta poprzedzającego ale system nawet nie zapiszczał a tym bardziej nie hamował sam. Coś przestało działać? Próbowałem jego reakcji z i bez tempomatu zwykłego i nic nie hamował. Co robię źle? W momencie dojeżdżania do auta poprzedzającego nie dusiłem nawet na gaz tak jakby zasugerować systemowi że jestem zajety itp ale nic.
    Ps. Żeby auto samo hamowało musi być włączony temp aktywny czy samo dohamowywanie działa samo z siebie bo już nie jestem pewny kiedy mi to i w jakich warunkach zadziałało?
    Ostatnio edytowane przez harry.wesoly ; 28-04-2019 o 13:41

  7. #36
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    775
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Dobra, wygłupiłem się. To hamowanie działa tylko przy włączeniu aktywnego tempomatu i faktycznie działa. Przejechałem na nim dziś ok 40km po drodze dwukierunkowej, jednopasowej na drodze z 3 miejsca z robotami i nie mam uwag. Szkoda że nie mam tipo z automatem.

  8. #37
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,003
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    no mi system uratował życie na autostradzie i o mało nie zabił na mieście
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  9. #38
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    To hamowanie działa tylko przy włączeniu aktywnego tempomatu i faktycznie działa.
    Doucz się najpierw w temacie działania, bo bredzisz. Uruchomienie ACC na automatyczne awaryjne hamowanie nie ma wpływu. Jakim zatem cudem u mnie działa bez ACC?

    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Dobra, wygłupiłem się.
    Zgadza się, nadal się wygłupiasz

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    775
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    To już nie czaje, mam w ustawieniach włączoną tą opcje na sygnał dzwiękowy i hamowanie i na odpowiednią odległość a samochód nie hamował sam w sytuacjach w których hamował przy włączonym aktywnym tempomacie. Jeśli Cię dobrze rozumiem to hamować powinien zawsze i po odpaleniu nie muszę już nic włączać tak? Jeśli tak to zrobię jutro przywracanie ustawień fabrycznych i zobaczę czy pomoże bo możliwe, że coś wyłączyłem grzebiąc w kompie bo na początku jak mi się pierwszy raz to włączyło i jak dojechałem do auta przede mną to auto zwolniło i na zegarze przy kierwonicy pokazał animacje że wykrył auto jak dobrze pamiętam a teraz na włączonym ACC hamuje, piszczy ale animacji nie wyświetla. Musiałem coś namotać. Czytałem instrukcję i w sumie nie ma tam mowy że działa to przy włączonym acc tylko. Mam teraz wolne to obczaję.

  11. #40
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jeżeli nie masz na blacie kontrolki wyłączenia to działa. Tempomat aktywny utrzymuje odległość, awaryjne hamowanie w sytuacji podbramkowej. Możesz zrobić test. Gdy zdarzy Ci się sytuacja, że z przodu będzie auto skręcało w prawo, za Tobą nie będzie nikogo, to możesz lekko dodać gazu, ale tylko w sytuacji, gdy wiesz, że już w to auto nie wjedziesz! Wtedy powinien piszczeć, nawet zahamować.

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    363
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Ja co prawda nie mam aktywnego tempomatu, ale czujnik zbliżeniowy mam i jak za szybko dojeżdżam do poprzedzającego pojazdu to zawsze piszczy. Nie grzebałem w żadnych ustawieniach więc fabrycznie już tak to zostało skonfigurowane.

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    775
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Reset ustawień nic nie dał. Auto nie piszczy, nie hamuje. Hamuje tylko na aktywnym tempomacie. Jakieś pomysły bo dziś specjalnie czekałem do końca z hamowaniem przy skrzyżowaniu gdzie przede mną było inne auto i nic pomimo ustawionej odległej odległości.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ps. Zapiąłem pas pasażera z przodu i zapiszczał i kumunikat hamuj na zegarach za kierownicą. To jak to? To działa tylko przy zapiętych pasach z przodu obu?

  14. #43
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Pasy na działanie nie mają wpływu.

  15. #44
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    775
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Screenshot_2019-04-30-16-58-34-050_com.google.android.apps.docs.png
    Czy oby napewno zapięcie pasów nie ma wpływu?

  16. #45
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    No to ładnie to zrobili? w Tipo, system nie działa, gdy nie są zapięte pasy z przodu, gdy na fotelu pasażera nikogo nie ma? Bubel, albo usterka maty/czujnika zapięcia pasa.
    Być może jest nowa wersja softu, która tą mądrość poprawia.

    Z ciekawości sprawdziłem instrukcję 500X, też piszą o zapiętych pasach z przodu, a system działa bez pasażera i bez zapiętego pasa pasażera w tym czasie. Bez zapiętego pasa kierowcy nie sprawdzałem i nie zamierzam sprawdzać.
    Bo dlaczego automatyczne awaryjne hamowanie ma działać tylko wtedy, gdy zapięty jest pas pasażera z pasażerem/bez na fotelu?
    Myślę, że jeżeli jest gwarancja, to ASO niech męczy temat, bo na pewno tak być nie może.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 30-04-2019 o 18:27


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. System Brake Control lub System Full Brake Control
    Napisany przez tedybear na forum Tipo
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post: 05-03-2021, 09:45
  2. Fiat mk2 brake light error
    Napisany przez ikol na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-08-2016, 13:51
  3. Komunikat Braking fault
    Napisany przez ulysse na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-09-2014, 21:16
  4. motor control system failure
    Napisany przez kowal666 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-04-2013, 21:38
  5. Brake pad worn ???? o co kaman
    Napisany przez maniek8998 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 14-07-2010, 12:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538system-aeb-autonomous-emergency-braking-fiat-brake-control-36096

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538system-aeb-autonomous-emergency-braking-fiat-brake-control-360962

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538system-aeb-autonomous-emergency-braking-fiat-brake-control-360963

tipo ii sedan brake control

fiat tipo break assist

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl