Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 52
Like Tree8lubi to!

Temat: poranne napięcie akumulatora  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Podpowiem ciekawostkę z mojego przypadku w aucie innego producenta.Auto miało standardowy system S/S (start-stop). Akumulator mi padł(zwarcie wewnętrzne) i chciałem zakupić nowy .Ważnym jest,aby akumulator był EFB -do klasycznego S/s wystarczy lub AGM jeśli mamy bardziej zaawansowaną technikę (odzysk energii z kół,odłączany alternator itd) .Zwykły akumulator wytrzyma ok miesiąca w aucie z S/S ,nawet gdy z S/S nie korzystamy. Dlaczego?Otóż prześledziłem neta i podpytałem i..sam zmierzyłem ładowanie w aucie i wyszło mi,że po odpaleniu prąd ładowania wynosi ..ok 15V,ale po chwilce spada do wartości właściwej i jest to prawidłowe,ponieważ system S/S ma swoje sterowania (auto było GM-może Fiat robi to troszkę inaczej? ) i szybko chce doładować akumulator,bo nie wie ,czy za chwilkę silnik znów nie zostanie wyłączony systemem S/S itd itd,stąd zwykły aku by nie wytrzymał takich rozłado-doładowań. Alternator jest wydajniejszy,rozrusznik przystosowany do częstych rozruchów .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2017
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    34
    Postów
    2
    Auto
    Tipo Longue 1.4 95 KM
    Rocznik
    2016
    Panie Kolego... Z całym szacunkiem, ale jak czytam, że ktoś pisze o prądzie ładowania, a wartość i jednostkę podaje w Woltach, to mam pewne wątpliwości co do całego postu.

    Pozdrawiam.
    ZAFFERANO, tasior27 i kjk lubią to.

  4. #33
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    napięcie ładowania - teraz chyba poprawnie

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    napięcie ładowania - teraz chyba poprawnie
    Pojeździj sobie trochę patrząc na woltomierz. Tylko ostrożnie :-) W tym systemie ładowanie akumulatora następuje podczas hamowania silnikiem. Możesz zobaczyć wtedy wskazanie na poziomie 15V. Jak dla odmiany wciśniesz gaz mocno, to spada poniżej 13V - tu dokładnie nie pamiętam, czy jest to bliżej 12, czy 13V, w każdym razie chwilowo ładowanie ustaje.
    Natomiast jaki jest algorytm ładowania po rozruchu silnika, tego nie wiem.

  6. #35
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Z tym algorytmem coś jest ,ponieważ na forum tego auta co miałem,był post o systemie ładowania ,sterowania tym systemem itd. Fiat pewnie ma swoje algorytmy (może to być tez zależne od tego,czy to diesel,czy benzyna). U mnie akurat ładowanie ok 15 V było po odpaleniu,a nie przy hamowaniu,ale każda firma robi po swojemu

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Fiat kupuje gotowe rozwiązanie i adaptuje do swoich aut. Koniec kropka. Czujnik prądu na klemie masowej jest od Bosch'a, a cały system, nie wiem. GM to chyba wymyślił wiele lat temu - muszę sprawdzić.
    Minus jest taki, że po wymianie aku musisz podłączyć się do sterownika i mu powiedzieć, że właśnie od tej chwili ma nowe aku.
    www.hella.com/municipal/assets/media/621_KI_IBS_12V_PL.pdf
    Ostatnio edytowane przez rafal_rx ; 31-01-2017 o 16:10
    tedybear lubi to.

  8. #37
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    No ja akurat tego nie musiałem zrobić,ale to było auto GM z 2013 roku. Widać ,sposoby zmuszania klientów,aby zjawiali się w ASO z byle sprawą postępują.

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Poza ASO też to robią.

  10. #39
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Jak wszystko . Chodzi o to,aby ASO zarabiało na tym.Kto nie ma dojścia,albo odp mechanika z odp komputerem (najlepiej legalnym) ,to musi się udac do ASO.

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    435
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Kilka dni temu byłem na przeglądzie po 15k km. Silnik 1.4 zwykły. Sprawdzali również akumulator. Na wydruku mam: "Test Start/Stop (tego nie mam); AGM Płytkowy;
    SOC: 12,61V;
    CCA NOMIN. 2501EC;
    CCA FAKT. 2411EC; AKUMULATOR DOBRY;
    Stan techn akum. 96%;
    Stan naładowania 81%"
    Do stanu naładowania doczepił się gość, że powinienem doładować prostownikiem bo 81% to trochę za mało. Używam tipo na dojazdy do pracy 32km w jedna stronę i wydawało mi się, że taki sposób użytkowania spowoduje, że aku będzie naładowane.
    Bezpośrednio przed odstawieniem tipo na przegląd do aso, w ciągu 1,5h odpalałem go 6x i przejeżdżałem 0,5-2km. I może te 6 rozruchów plus krótkie odcinki jazdy spowodowały, że naładowanie to tylko 81%?

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Kilka dni temu byłem na przeglądzie po 15k km. Silnik 1.4 zwykły. Sprawdzali również akumulator. Na wydruku mam: "Test Start/Stop (tego nie mam); AGM Płytkowy;
    SOC: 12,61V;
    CCA NOMIN. 2501EC;
    CCA FAKT. 2411EC; AKUMULATOR DOBRY;
    Stan techn akum. 96%;
    Stan naładowania 81%"
    Do stanu naładowania doczepił się gość, że powinienem doładować prostownikiem bo 81% to trochę za mało. Używam tipo na dojazdy do pracy 32km w jedna stronę i wydawało mi się, że taki sposób użytkowania spowoduje, że aku będzie naładowane.
    Bezpośrednio przed odstawieniem tipo na przegląd do aso, w ciągu 1,5h odpalałem go 6x i przejeżdżałem 0,5-2km. I może te 6 rozruchów plus krótkie odcinki jazdy spowodowały, że naładowanie to tylko 81%?
    generalnie akumulator nawet nie podłaczony ulega samorozładowaniu 1% pojemności na dzień, dodatkowo kazdy udany odpał zabiera 0,5 Ah (w zimie wiecej) 0,5-2km nie doładuje akumulatora jezeli to bylo 6 odpałów, 81% to ja bym nie panikował ale jeżeli masz prostownik zawsze dobrze profilaktycznie doładowac aku raz na kwartał a przynajmniej raz na pół roku, pociągnie znacznie dłużej, bo stale niedoładowany akumulator ma krótsza żywotność (cykle ładowanie/rozładowanie/ładowanie... to mu nie szkodzą) :-)

    jak byś chciał doładowywac aku.... to zawsze odepnij od samochodu (bo elektronika nie lubi napięcia z prostownika (zazwyczaj nie jest filtrowane) inna sprawa czy fiat nie poszedł drogą niemieckiej motoryzacji i każde ponowne podłaczenie akumulatora (a dokładniej wymiana na nowy) to trzeba programowac kompa żeby wiedział ze wszystko jest OK (w moim punto 2011 oarz doblo 2013 nie ma takiej potrzeby)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rafal_rx Zobacz post
    Fiat kupuje gotowe rozwiązanie i adaptuje do swoich aut. Koniec kropka. Czujnik prądu na klemie masowej jest od Bosch'a, a cały system, nie wiem. GM to chyba wymyślił wiele lat temu - muszę sprawdzić.
    Minus jest taki, że po wymianie aku musisz podłączyć się do sterownika i mu powiedzieć, że właśnie od tej chwili ma nowe aku.
    www.hella.com/municipal/assets/media/621_KI_IBS_12V_PL.pdf
    u mnie w punto z SS nie było wymagane "informowanie" ECU o wymienie akumulatora.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał slawcio74 Zobacz post
    Zmierzyłem dziś napięcie akumulatora przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Wynik - 12,3 V. Czyli nadaje się do ładowania ... . Kto wie czy to nie bolączka naszych aut. Te stuki , telepanie zimnym silnikiem . Kto wie ile te akumulatory stały przed zamontowaniem. Dziś akumulatot ląduje w domu , pod prostownik i zobaczymy. Muszę jednach zaznaczyć że auto robi krótkie odcinki i nie koniecznie może to wina kiepskiego aku.
    p.s. Napięcie ładowania ( włączony silniko i światła drogowe ) - 14,3V a więc alternator ok.
    jest to jaknajbardziej prawidłowe napięcie dla akumulatora z elektrodami olowiowymi (no juz sie nie rozdrabniajmy na tlenek ołowiu i ołów) jedno ogniow ma nominalnie 2V x 6 ogniw = 12V (dokładniej to potencjał elektrochemiczny 1,68V + 0,36V = 2,04V x 6 = 12,24V)

    więc ja bym tutaj nie panikował :-)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał ffun Zobacz post
    Napięcie akumulatora poniżej 10.2 V oznacza zasiarczenie czyli trupa.
    zasiarczony akumulator mozna zregenerować, ale ma to tylko sens gdy był on w miare nowy, oraz mamy do tego sprzęt i wiemy jak przeprowadzić procedurę(ładowanie pulsacyjne z rozladowaniem prądem 10% prądu 10 godzinnego).

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    435
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    generalnie akumulator nawet nie podłaczony ulega samorozładowaniu 1% pojemności na dzień, dodatkowo kazdy udany odpał zabiera 0,5 Ah (w zimie wiecej) 0,5-2km nie doładuje akumulatora jezeli to bylo 6 odpałów, 81% to ja bym nie panikował ale jeżeli masz prostownik zawsze dobrze profilaktycznie doładowac aku raz na kwartał a przynajmniej raz na pół roku, pociągnie znacznie dłużej, bo stale niedoładowany akumulator ma krótsza żywotność.
    Trochę mnie uspokoiłeś. A czy jazda do pracy 5 razy w tygodniu 32 km w jedna stronę jednym strzałem (64 dziennie) nie naładuje akumulatora ?

  14. #43
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,767
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    naładuje spokojnie.

  15. #44
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    potwierdzam naładuje bez problemu, alternator pewnie ma z 70-100 A (ale to przy predkosci 6000 obrotów, zaznaczam obrotów alternatora nie silnika samochodu, tam jest przekładnia) wiec nominalnie daje okolo polowy tego, niech układy samochodu zjedzą z 30-40 A to zostaje 10A nadmiaru, wiec przez półgodziny to może dac akumulatorowi 5Ah (czesto jest więcej). więc bez obaw naładuje :-)

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    435
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    potwierdzam naładuje bez problemu
    Ok Dzięki za odpowiedź. Zrobiłem 500km w 4 jazdy więc pewnie się naładował.


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. skaczące napięcie alternatora
    Napisany przez mario1203 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-12-2014, 07:38
  2. Kable w dziwach, napięcie.
    Napisany przez Domino96 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-09-2014, 18:59
  3. Lampy bixenonowe-- napięcie
    Napisany przez pezet3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-04-2014, 22:45
  4. poranne odpalanie
    Napisany przez DENIShyc na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-02-2011, 15:40
  5. Napięcie paska rozrządu
    Napisany przez Greg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2008, 21:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538poranne-napiecie-akumulatora-35311

napiecie akumulatora 12.3

multiecuscan napiecie akumulatora

akumulator napiecie 12.3v

akumulator rano ma 12.3akumulator ma 10.2vakumulator 12.3 vakumulator 12 3vkakumulator ma 12.3vakumulator ma 12.3 v12.3 na akumulatorzenapiecie akumulator 12.3akumulator 12 3 v12.3v na akumulatorze co to oznaczaakumulator z napiecie. 12.3 to okakumulator po nocy 12.3 vco oznacza 12.3v na akumulatorzenowy akumatr ma 12.3akumulator 12.3vco oznacza napiecie akumulatora na wskaznikucca nomin fiat tipo1 4 jak odlaczac akumulatorczy 12.3 to dobry poziom akumulatora w samochodzie aku po naladowaniu rano ma 12.1 vnapiecie akumulatora
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl