Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 52
Like Tree8lubi to!

Temat: poranne napięcie akumulatora  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016

    poranne napięcie akumulatora

    Zmierzyłem dziś napięcie akumulatora przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Wynik - 12,3 V. Czyli nadaje się do ładowania ... . Kto wie czy to nie bolączka naszych aut. Te stuki , telepanie zimnym silnikiem . Kto wie ile te akumulatory stały przed zamontowaniem. Dziś akumulatot ląduje w domu , pod prostownik i zobaczymy. Muszę jednach zaznaczyć że auto robi krótkie odcinki i nie koniecznie może to wina kiepskiego aku.
    p.s. Napięcie ładowania ( włączony silniko i światła drogowe ) - 14,3V a więc alternator ok.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał slawcio74 Zobacz post
    Wynik - 12,3 V.
    Miernik masz jakiś profesjonalny czy taki za 20zł z marketu? W drugim przypadku +/- 5% (czyli ok. 0.6V) to typowy błąd takiego urządzenia.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Będę przy aucie najpewniej jutro to porządnym miernikiem sprawdzę, tolerancja 0.01%, Jeżdżę głównie małe trasy więc idealny przykład będzie

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    198
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Jeśli jest to napięcie po zimnej nocy to jest jak najbardziej ok. Wskaźnikiem stanu akumulatora jest jego zdolność do oddania energii czyli pojemność, rezystancja wewnętrzna (im chlodniej tym wieksza) i prąd rozruchowy (odwrotnie proporcjonalny do rezystancji)

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Jestem elektronikiem , miernik profesjonalny ....

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Ridi Zobacz post
    Będę przy aucie najpewniej jutro to porządnym miernikiem sprawdzę, tolerancja 0.01%, Jeżdżę głównie małe trasy więc idealny przykład będzie
    Będę wdzięczny za Twój pomiar , może coś wybadamy , tylko zmierz na zimnym , nie tuż po jeździe.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Loczek30 Zobacz post
    Wskaźnikiem stanu akumulatora jest jego zdolność do oddania energii czyli pojemność, rezystancja wewnętrzna (im chlodniej tym wieksza) i prąd rozruchowy (odwrotnie proporcjonalny do rezystancji)
    Pamiętaj też, że napięcie również wpływa na rozrusznik bo to od niego i prądu zależy jaką rozrusznik będzie w stanie swobodnie pobrać moc.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    45
    Postów
    2,373
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    12.3 V to jak najbardziej prawidłowe napięcie.
    Multimetrem/miernikiem nie sprawdzimy zdolności rozruchowej akumulatora, do tego potrzebny
    jest tester akumulatorów, który pod obciążeniem sprawdzi prąd rozruchowy, napięcie ładowania itp.
    Decyzja że 12.3 V wymaga ładowania jest błędna oczywiście
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 28-01-2017 o 17:54
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    12.3 V to jak najbardziej prawidłowe napięcie.
    Multimetrem/miernikiem nie sprawdzimy zdolności rozruchowej akumulatora, do tego potrzebny
    jest tester akumulatorów, który pod obciążeniem sprawdzi prąd rozruchowy, napięcie ładowania itp.
    Decyzja że 12.3 V wymaga ładowania jest błędna oczywiście
    Czyli w którym momencie decyzja o podładowaniu akumulatora jest prawidłowa ? Oczywistym jest że jak słabo kręci , albo nie żyje to ładujemy , ale chodzi mi o zadziałanie prewencyjne. Poniżej jakiego napięcia można by podładować aku ? Czy jeździć do aso i badać na profesjonalnym urządzeniu prąd rozruchowy napięcie ładowania itp ?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    A to hit z instrukcji obsługi naszego auta :
    ŁADOWANIE
    AKUMULATORA
    OSTRZEŻENIA
    OSTRZEŻENIE Opis procedury
    ładowania akumulatora przedstawiono
    wyłącznie informacyjnie. W celu
    wykonania tej czynności należy zwrócić
    się do ASO marki Fiat.


    Czyli jak coś będzie nie tak to "sorry , było przyjechać do nas a nie samemu dłubać !" .

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    188
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał slawcio74 Zobacz post
    Czyli w którym momencie decyzja o podładowaniu akumulatora jest prawidłowa ? Oczywistym jest że jak słabo kręci , albo nie żyje to ładujemy , ale chodzi mi o zadziałanie prewencyjne. Poniżej jakiego napięcia można by podładować aku ? Czy jeździć do aso i badać na profesjonalnym urządzeniu prąd rozruchowy napięcie ładowania itp ?
    1. ładowarkę możesz podłączyć do akumulatora, kiedy tylko chcesz i uważasz
    2. w przypadku aku bezobsługowego nie należy przekraczać 14.4V w temp. pokojowej, niektóre ładowarki dają 14.7 w trybie zimno
    3. jeśli nie chcesz wyjmować, albo odłączać aku z samochodu, to ładuj ładowarką, której max. napięcie szczytowe nie przekracza 14.4-14.5V, czyli maksymalnego w instalacji samochodu
    4. w powyższej sytuacji ryzykujesz wyłącznie w przypadku usterki ładowarki.
    5. jeśliby było coś nie tak z ładowaniem, to już byś to odczuł
    Masz podgrzewacz? Jeżeli masz i robisz krótkie odcinki po mieście to prewencyjnie zalecam przed końcem jazdy tak ustawić wentylację, aby podgrzewacz nie pracował.
    Ostatnio edytowane przez rafal_rx ; 28-01-2017 o 21:18

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    198
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Skoro jesteś elektronikiem to tym bardziej nie rozumiem twoich rozterek. Zawodowo naprawiam elektronikę (sporadycznie samochodową dla znajomych). Napięcie akumulatora to praktycznie żaden wyznacznik, no chyba że jest totalnie rozładowany. Wystarczy na chwile podpiąć akumulator pod prostownik i będzie miał koło 12v. Ale nie ruszy rozrusznika. Trzeba sprawdzić gęstość elektrolitu jeśli już chcesz. Zazwyczaj akumulatory fabryczne wytrzymują najdłużej. Nie wiem jak jest w tipo, ale zazwyczaj akumulatory różnią się pojemnością w zależności od wyposażenia samochodu, dodając do tego, że wasze samochody są z różnych okresów produkcyjnych, czyli akumulatory też. Nie obstawiłam bym dźwięków przy odpalaniu jako winny akumulatora.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Kiedy ładować akumulator? Część akumulatorów bezobsługowych ma taki specjalny wskaźnik w postaci przeziernika, biały - oznacza, że akumulator to trup, czarny - należy doładować, zielony - ok (na podstawie akumulatorów Centra, w innych pewnie jest podobnie, oczywiście jest to tylko wskaźnik poglądowy, więcej powie miernik). Co do napięcia - każde napięcie poniżej 12V oznacza, że powinien on być doładowany. Czas ładowania akumulatora wynika ze wzoru T= pojemność [Ah] / prąd ładowania [A] - wynik oczywiście jest w godzinach. Z uwagi na zachowanie akumulatorów przy ładowaniu (straty na ciepło itp) przyjmuje się powiększenie tego czasu o 10-20%. Napięcie akumulatora poniżej 10.2 V oznacza zasiarczenie czyli trupa.

    Jak ładować? Na pewno powinno się odłączyć jedną z klem akumulatora, zwykle (-) ma taki zatrzask - więc jest łatwy do zdjęcia, jak nie ma to i tak powinno odłączać się masę.

    W warunkach takich jak obecnie gdy jeździ się dodatkowo na krótkich trasach - zwłaszcza w ruchu miejskim - akumulator należy doładować raz w miesiącu, ponieważ alternator nie jest w stanie doładować energii, którą silnik pobrał do rozruchu.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    W wielu źródłach pojawia się informacja , że napięcie poniżej 12,5 V jest ( oczywiście min. ) jakimś sygnałem , że akumulator potrzebował by doładowania. Poniżej przykłady:

    Kilka prostych sztuczek, dzięki którym akumulator nie zawiedzie - Akumulator.pl
    AkuCentrum: Prady
    Centrum pomocy: Wszystko co chcesz wiedzieć o akumulatorach samochodowych - Przewody zapłonowe, Przewody wysokiego napięcia

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    45
    Postów
    2,373
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ffun Zobacz post
    W warunkach takich jak obecnie gdy jeździ się dodatkowo na krótkich trasach - zwłaszcza w ruchu miejskim - akumulator należy doładować raz w miesiącu, ponieważ alternator nie jest w stanie doładować energii, którą silnik pobrał do rozruchu.
    A ja w poprzednim aucie ani razu nie doładowywałem, ani razu nawet nie wyciągałem akumulatora z auta i fabryczny akumulator wytrzymał mi 7 lat. Do pracy mam 4 km, czyli robię bardzo krótkie odcinki, a auto stoi zawsze pod chmurką.
    I mało tego przy silniku benzynowym 1.4 MPI 8-zaworów miałem aku 70Ah, co nieraz diesle miały mniejsze. Ale według teorii spiskowych w internecie ten akumulator nie powinien się naładować, bo alternator za słaby i nie zdąży i takie inne pierdy
    Jakoś wytrzymał akumulator 7 lat, po czym wymieniłem go na nowy

    Cytat Napisał slawcio74 Zobacz post
    ale chodzi mi o zadziałanie prewencyjne.
    Fabryczny akumulator powinien wytrzymać spokojnie 5 lat bez jakichkolwiek czynności obsługowych typu doładowywanie. Żadnych działań prewencyjnych nie potrzeba stosować, a jak po 5 latach akumulator zawiedzie i nie uruchomi silnika to wymienia się akumulator na nowy.
    Ja nawet nie posiadam prostownika do ładowania aku, u mnie akumulatory długo wytrzymują i wtedy kupuje po prostu nowy akumulator, bo doładowanie już go po tych 5 i więcej latach nic nie da.

    A wasze problemy z cykaniem przy odpalaniu na pewno nie są spowodowane akumulatorem
    Gdyby aku był słaby to byście nie uruchomili silnika.
    U was cyka bo silnik się uruchomi i jeszcze zdąży puknąć w bendix, który się nie schował.
    A czasem chowania bendixa czyli wyłączenia rozrusznika steruje komputer.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 29-01-2017 o 11:36
    ZAFFERANO lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    JTN jak zawsze służy fachowym słowem Nie myślisz może nad założeniem serwisu? Taki serwis tylko dla Tipo by się przydał!
    marnyd4d lubi to.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. skaczące napięcie alternatora
    Napisany przez mario1203 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-12-2014, 08:38
  2. Kable w dziwach, napięcie.
    Napisany przez Domino96 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-09-2014, 19:59
  3. Lampy bixenonowe-- napięcie
    Napisany przez pezet3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-04-2014, 23:45
  4. poranne odpalanie
    Napisany przez DENIShyc na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-02-2011, 16:40
  5. Napięcie paska rozrządu
    Napisany przez Greg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2008, 22:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538poranne-napiecie-akumulatora-35311

napiecie akumulatora 12.3

multiecuscan napiecie akumulatoraakumulator napiecie 12.3vakumulator rano ma 12.3akumulator ma 10.2vakumulator 12.3 vakumulator 12 3vkakumulator ma 12.3vakumulator ma 12.3 v12.3 na akumulatorzenapiecie akumulator 12.3akumulator 12 3 v12.3v na akumulatorze co to oznaczaakumulator z napiecie. 12.3 to okakumulator po nocy 12.3 vco oznacza 12.3v na akumulatorzenowy akumatr ma 12.3akumulator 12.3vco oznacza napiecie akumulatora na wskaznikucca nomin fiat tipo1 4 jak odlaczac akumulatorczy 12.3 to dobry poziom akumulatora w samochodzie aku po naladowaniu rano ma 12.1 vnapiecie akumulatora
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl