Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 19 z 19
  1. #16
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,192
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    U mnie niewiele więcej



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    188
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie, EFB jest innej konstrukcji (przejściówka pomiędzy zwykłym kwasowo-ołowiowym a AGM), .
    Nie ma czegoś takiego jak przejściówka. AGM to jest absorbent glass mat: nie ma płynnego elektrolitu, kwas jest uwięziony w matach z włókna szklanego.Teoretycznie może pracować w każdej pozycji, jednakże ze względu na zawory bezpieczeństwa nadciśnieniowe (de facto mogą to być zwykłe gumki nałożone na plastikowe rurki schowane pod obudową) nie powinien być ustawiony górną powierzchnią na podłożu. Ma trochę wyższe napięcie spoczynkowe, teoretycznie znacznie dłuższą żywotność. Ma znacznie większą odporność na wstrząsy. Nie lubi wysokiej temperatury, bo wpływa ona ujemnie na trwałość, dlatego jest umieszczany często poza komorą silnika, lub w osłonach termicznych. Ładowarki z opcją AGM ładują je do nieco większego napięcia, niż zwykłe (14,8).
    Akumulator EFB to zwykły akumulator kwasowo-ołowiowy z płynnym elektrolitem, dla którego producent zadeklarował istotnie większą żywotność wyrażoną w ilości cykli rozładowań i ładowań. Natomiast w jaki sposób to uzyskał... Hmm, do końca nie wiem dokładnie, bo to tajemnica producentów. Tzw. kratki mogą być wykonane technologią odlewania zamiast ciągniono-kutej, lub po prostu są wzmocnione czyli większe, plus zastosowanie jakichś lepszych separatorów.
    Dla porównania: fiatowski Exide HD ma 72Ah i 570A masa ~17-18kg, Bosch S5 AGM ma 70Ah i 760Ah masa ~20kg. Wymiary identyczne. Na "zimno" agm w moim samochodzie ma napięcie 12,6V.
    Należy przypuszczać, że akumulatory HD to są odpowiedniki EFB, a inna nazwa to jakiś zabieg marketingowo-handlowy.
    Ostatnio edytowane przez rafal_rx ; 24-02-2018 o 23:04

  4. #18
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rafal_rx Zobacz post
    Nie ma czegoś takiego jak przejściówka.
    Zastosowałem skrót myślowy - EFB można stosować zamiast standardowego kwasowo-ołowiowego w chociażby maluchu.


    Cytat Napisał rafal_rx Zobacz post
    fiatowski Exide HD ma 72Ah i 570A
    Ten Exide ma 620A prądu rozruchowego. Mój egzemplarz po prawie 2 latach pracy ma zmierzone 649A.


    Cytat Napisał rafal_rx Zobacz post
    Należy przypuszczać, że akumulatory HD to są odpowiedniki EFB, a inna nazwa to jakiś zabieg marketingowo-handlowy.
    Może tak, może nie. Wcześniej akumulatory HD polecane były do ciężarówek i maszyn budowlanych. Trudno powiedzieć, czy EFB to to samo co HD. W dokumentacji FIAT podaje oba rodzaje akumulatorów.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Trzeba będzie majstrów w hurtowni spytać. We Fiacie trzeba potem do komputera wprowadzać pojemność aku? W Citroenie i Renault musiałem przy zmianie podawać nowe parametry aku przez Lexię/Clip.
    W MES nie ma opcji. W AlfaOBD niby jest wybór wydajności alternatora i pojemności aku w opcjach konfiguracji auta. Nie ma ustawiania znacznika wymiany aku na nowy - nawet w autach z S&S (IBS robi po podłączeniu zasilania adaptację).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Jakie powinno być napięcie spoczynkowe, tzn na postoju. U mnie nawet po dłuższej jeżdzie jest 12,2 i nic więcej.
    Teoretycznie w naładowanym 12,5V. Jednak w moich przypadkach 12,2 do 12,3 po 12 godzinach postoju - trzeba pamiętać, że są zasilane niektóre graty.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    188
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Ten Exide ma 620A prądu rozruchowego.
    Mogłem się pomylić, może masz inny.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Wcześniej akumulatory HD polecane były do ciężarówek i maszyn budowlanych. Trudno powiedzieć, czy EFB to to samo co HD.
    Aby się dowiedzieć, trzeba po wylaniu elektrolitu rozbić obudowy i namacalnie sprawdzić


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. System start - stop
    Napisany przez PUNTO1.4 na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post: 20-07-2020, 17:39
  2. Start&stop
    Napisany przez real3000 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-07-2017, 01:10
  3. S&S start/stop
    Napisany przez mrozek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-09-2014, 13:16
  4. Start Stop
    Napisany przez wypity na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-04-2014, 20:05
  5. Zmiana Licznika oraz fotela kierowcy w Doblo 2010 z systemem Start & Stop
    Napisany przez misiaczek88on na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-01-2014, 15:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538ladowanie-akumulatora-z-systemem-start-stop-40320

jakim prostownikiem ladowac akumulator z systemem start stop

Ladowanie akumulatora start stop

akumulator efb do webasto forum

Napiecie akumulatora efb

ladowanie kumulatora z ssystemem start stop

ladowarka do akumulatora efb

tipo napiecie ladoeania

ladowanieakumulatorawtipo

doblo rejestracja agm

czy mozna doladowac akumulator start stop

ladowanie akumulatora dawca start stop

start stop akumulator ladowanie jak

ladowanie efb

ladowanie akumulator z systemem start stop

ladowanie akumulatora startstop

Ladowanie akumulatora efb

akumulator start stop jakie powinno byc napiecie

ladowanie z alternatora star stop

akumulator start stop forum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl