Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 86
Like Tree12lubi to!

Temat: Ładowanie akumulatora  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018

    Ładowanie akumulatora

    https://youtu.be/MZ1SPrcpjRo
    Co wy na to?
    Moim zdaniem za nisko, chyba pora zas odwiedzić serwis

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Masz S&S?
    U mnie z tym systemem ładowane w czasie jazdy waha się pomiędzy 12,3 do 14,7 V. Najczęściej jest poniżej 13 V.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,919
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Auta z fabrycznym lpg nie maja tego nieodzownego cudu w postaci ss.

    Może to jakiś w tipo ynteligentny alternator i sam decyduje kiedy ubiór ładuje...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  5. #4
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Na szczęście nie mam ss, poniżej 13V to chvj, a nie ładowanie

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    T-Jet... I z fabrycznym LPG! Nie umiesz jeździć to słabo ładuje. Na pewno nie wina tego zajebistego auta z jedynym słusznym silnikiem!

    A tak na serio to bardzo poważnej kwestii zapomniałeś - aku na postoju przed odpalaniem i w trakcie odpalania. Trzeba wykluczyć akumulator na 100%. Jak "padła cela" to alternator może nie wyrabiać - miałem tak w cytrynie. Wszyscy altek altek, a to aku.

    Skąd Ci się zebrało na pomiary? Jakieś objawy dziwne były braku ładowania? W T-Jecie jest normalny alternator czy "yntelygentny"? 95km miał zwykły.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Zgadza się to pewnie moja wina.
    A tak serio to żadnych objawów, ot taka diagnostyka auta.
    Odpala od strzału, użytkowany w trasie.
    Na aku 12, 4-6V normalnie

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,919
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Tak to jest jak się zaczyna szukać dziury w całym.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Niby działa niby wszystko ok a tu pomiar mówi że jest zepsuty.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zepsuty a wciąż działa, to tylko jedyny słuszny silnik tak potrafi.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #8
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    No jak akumulator jest ok. Objawów żadnych nie było. To pewnie yntelygentny alternator jest. One tak mają. Ale tutaj Krowa jest potrzebny. On będzie wiedział na 100%. Jeszcze szansa że miernik do dupy. Ile czyta po obd?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Miernik jest ok, sprawdzalem dwoma, poza tym to nie miernik za 20 zł z Chin

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    No jak akumulator jest ok. Objawów żadnych nie było. To pewnie yntelygentny alternator jest. One tak mają. Ale tutaj Krowa jest potrzebny. On będzie wiedział na 100%. Jeszcze szansa że miernik do dupy. Ile czyta po obd?
    Może jest tak jal piszesz, skoro jest ynteligentny i nie ma zapotrzebowania, bo aku naładowane w trasie to nie ciśnie takiego napięcia, nie wiem. Dam żonę pojeździć krótkie odcinki i sprawdzę

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Żonie bym nie dał. Zejdź do auta, zapłon na 1 pozycję, światła drogowe, przeciwmgielne, radio na full, pobawić się oknami przez 5 minut i do pomiarów

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W celu weryfikacji, czy jest "ynteligentny" alternator sprawdź, czy na klemie "-" masz czujnik IBS (dochodzą do niego 2 przewody z body). Jeżeli nie ma, to wtedy jest zwykły alternator.
    W przypadku zwykłego alternatora przy takich objawach zainteresowałbym się w drugiej kolejności głównym przewodem masowym, pomiędzy silnikiem, a podłużnicą i akumulatorem - jest to jeden z objawów zerwanego przewodu masowego.
    Oczywiście pierwsze co, to jednak trzeba zweryfikować sprawność akumulatora. Można poprosić sprzedawcę akumulatorów, żeby tester podłączył. Wszystko na nim nie wyjdzie, ale jakiś pogląd jest.

    W przypadku inteligentnego ładowania też jest inne zachowanie. Nie ma płynnego zwiększania i zmniejszania napięcia wraz ze wzrostem i spadkiem obrotów. W moim przypadku na jałowym daje 14V przy 100% obciążenia (czyli włączona pełna elektryka, PTC, światła, ogrzewanie elektryczne luster, przedniej i tylnej szyby, radio, wentylacja, siedzenia itd), cykliczny brak ładowania gdy jadę na 5/6 biegu, a na obrotomierzu pomiędzy 1500 a 2500obr. Wyżej najczęściej też ładuje na maksa. Niestety nie mam możliwości sprawdzenia prądów ładowania - nie mam amperomierza cęgowego.

    Ogólnie w przypadku inteligentnych trzeba co pół roku akumulator potraktować odpowiednikiem funkcji Recond, która jest w C-Teku. Inteligentne ładowanie w aucie degraduje akumulatory.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 21-07-2019 o 15:33
    FiatPrime lubi to.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Miesiąc temu mialem OT2 i aku był testowany i pomiar wyszedł "sprawny"
    Pomęczę aku na postoju i potem sprawdzę. Wydaje mi się, że na minusie nic nie mam, ale to jest do weryfikacji, akurat leje to mi się dupy ruszyć nie chce [emoji16]

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Gdy zejdziesz, to sprawdź ładowanie, ale minus zamiast na klemie, to do silnika przytknij.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    470
    Auto
    Tipo 1.4 sedan
    Rocznik
    2016
    Sprawdziłem dzisiaj u siebie, 12.4V bez ładowania, 14.4V przy ładowaniu (sprawdzone multimetrem, bo radio też pokazuje takie wartości), tylko że ja nie mam "ynteligentnego" alternatora.


 
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. ładowanie akumulatora
    Napisany przez IT_spec na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 18-01-2023, 17:31
  2. Ładowanie akumulatora
    Napisany przez motorek1.2 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 16-12-2018, 20:01
  3. ładowanie akumulatora
    Napisany przez pablo686 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 19-01-2016, 17:07
  4. ZIMA doładowanie akumulatora
    Napisany przez andvhs na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-11-2015, 21:44
  5. ładowanie akumulatora.
    Napisany przez krtwwl34 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 04-02-2012, 00:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538ladowanie-akumulatora-45065

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538ladowanie-akumulatora-450655

tipo napiecie ladoeania

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl