Hejka dzieki alekupilem z innymi gratami
Hejka dzieki alekupilem z innymi gratami
Witam szanowne grono!
Przeczytałem cały wątek. Aż mam niedosyt, że już koniec
Kilka informacji sobie zanotowałem i będę testował. Czekam jednak na niebieski adapter, bo AlfaOBD prosi o taki przy końcu osiowania.
Na ten moment korzystam z AlfaOBD ze Sklepu Play. Uważam, że jak na aplikację że Sklepu może tani nie jest ten program, ale jego cena, to nawet nie jedna wizyta u mechanika, więc w sumie nie ma nad czym się zastanawiać.
Chciałbym podzielić się tym co już wiem. Jeden z Kolegów pisał jak wyłączyć Start&Stop. Poszedłem w tym kierunku. S&S wyłączony! Super. Dziękuję za instrukcję. Po wyłączeniu wywaliło mi wspomaganie. Musiałem zrobić osiowanie i wspomaganie wróciło. Nie widze aby jakikolwiek system w aucie nie działał. Jednak właśnie prawdopodobnie przez brak niebieskiego adaptera nie mogę ukończyć osiowania proxi na 100% bo licznik miga. Zatem na dniach jak adapter przyjedzie mam nadzieję zakończę operację sukcesem. Jeden z Kolegów się zastanawiał co się stanie jak S&S jest wyłączone, a naciśnie przycisk S&S. Odpowiadam: NIC 😉
Dosłownie nic. Przycisk zachowuje się jakby go nie było, a na liczniku nie świeci się kontrolka od S&S czyli jest super. Na razie nie wiem co oznaczają te opcje wszystkie a chciałbym powłączać pewne funkcje jeśli by się dało. Więc liczę na to, że temat odżyje 😉
Sprawdź,czy przy osiowaniu nie mialeś np foltelika z tylu wpietego w pasy, musi być wszystko "powyciągane" i wtedy osiowanie, ja robilem bez żadnych kabli i dziala, miałem błąd przez wpiety w pasy fotelik....
Dokładnie. Wywala wtedy moduł ORC czy jakoś tak. Restrain coś tam module
O tych pasach czytałem Koledzy. Nie miałem ich wpiętych ale dziękuję za chęć pomocy. Po użyciu niebieskiego adaptera osiowanie poszło bez problemu i po S&S nie ma śladu.
Zakodowałem sobie też zamykanie auta w sytuacji kiedy otworzyłbym zamek pilotem ale nie otworzył żadnych drzwi. Po minucie drzwi się ryglują ponownie. Chciałbym pokodować sobie jeszcze jakieś rzeczy ale na razie nie mam czasu wszystkiego rozkminiać.
Mam pytanie do tych co wyłączyli S&S w AlfaObd: ładowanie macie inteligentne czy standardowe? Ja u siebie jak wyłączę SS to nie działa mi inteligentne...
Właśnie też chce wyłączyć niedługo S&S i też mnie to pytanie nurtowało. Pojawiają Ci się jakieś błędy na komputerze pokładowym na liczniku czy tylko podczas odczytu przez OBD czy brak błędów?
Nie ma żadnych błędów nigdzie po wyłaczeniu SS.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
U mnie po wyłaczeniu SS dale działało ładowanie inteligentne. Załączyłem SS, wyłączyłem inteligentne ładowanie i napięcie nie spada poniżej 14VDC, przy hamowaniu silnikiem dochodzi do 15VDC.
Większego zużycia paliwa niż przy inteligentnym?
Ja mam dziwnie jakoś tak, jak wyłączę SS to mam stałe napięcie i 13,9 - 140V i żeby było śmiesznie to przy hamowaniu silnikiem w momencie jak komputer pokazuje że niby pali 2L ( czyli najmniej z możliwych) to napięcie w tym momencie spada do 13,7V. Błędów żadnych nie wyświetla i przez obd też nic nie pokazuje... Może to zależy od rocznika Normy Euro i wgranego softu... Jak włączę SS to IAM zaczyna działać i ładuje od 12,6 do 13,9V i przy hamowaniu silnikiem dochodzi do 14,7V
Dodam, że mam tak poustawiane w Alfaobd:
- alternator 120A
- IAM present
- batery 63A heavy duty
- silnik 1,4 95km
- IBS absent ( jest opcja jeszcze 2,5 i 3,0)
- SS level Nafta minus
- SS present ( jest jeszcze absent to wtedy ss nie działa)
Ostatnio edytowane przez Grociu85 ; 15-03-2023 o 18:07 Powód: Dodanie więcej informacji
Mogę to dla Ciebie sprawdzić. Tylko napisz czy mogę to zrobić sprawdzając ładowanie przez OBD czy musi być multimetrem? Domyślam się że brak inteligentnego ładowania to ładowanie cały czas około 14V? A inteligentne to od 12V z groszem do prawie 15V?Mam pytanie do tych co wyłączyli S&S w AlfaObd: ładowanie macie inteligentne czy standardowe? Ja u siebie jak wyłączę SS to nie działa mi inteligentne...
Ostatnio edytowane przez ere ; 10-04-2023 o 23:01
Dokładnie tak, możesz przez obd w programie podejżeć napięcie. Bez inteligentnego zaraz po odpaleniu po ok 1-2s rośnie na 14V. Tylko zmieniając to musisz osiowanie zrobić bo licznik miga. Ja robiłem to Alfaobd.
Potrzebuję jak najszybciej się skontaktować z szefem z pseudonimem jtm. Jack the night. Może miałby ktoś numer, bo z aplikacji fiat nie jestem w stanie z telefonu wejsc