Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 56 z 57 PierwszyPierwszy ... 64654555657 OstatniOstatni
Posty od 826 do 840 z 853
Like Tree84lubi to!

Temat: Diagnostyka auta - MultiEcuScan, AlfaOBD  

  1. #826
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,741
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał markiewa Zobacz post
    Posiadam kabel USB ELM 327. Dam rade połączyć sie airbagiem w Bravo 2009 ?
    Kabel to nie wszystko . Jeszcze program potrzebujesz .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #827
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2017
    Skąd
    Tuszyn
    Wiek
    51
    Postów
    81
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Dzień dobry, mam STN1170. Dziś przypadkiem patrzyłem na nowści na stronie producenta. Jest tam informacja o możiwości aktualizacji Firmware do 5.10.1 ja w interfejsie mam 4.4.0. Czy warto to zrobić czy w myśl zasady - działa nie dotytakć.

  4. #828
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2025
    Skąd
    Turkey
    Wiek
    49
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Egea 1.6 Multijet 16V 130hp
    Rocznik
    2024
    Witam

    Nie byłem w stanie pisać proxy za pomocą kabli ELM327, które wypróbowałem wcześniej. Teraz używam kabla OBDLink EX. Jednak kiedy dokonuję niezbędnych regulacji w AlfaOBD, aby zmienić Stop&Start za pomocą tego kabla i klikam „Dalej”, wyświetla mi następujący komunikat.

    „Procedura zakończona, ale status jest nieznany. Nie otrzymano potwierdzenia jednostki sterującej dla żądania zapisu”.

    Czy jest to spowodowane brakiem kabla A5 Blue? Czy kabel adaptacyjny A5 rozwiąże ten problem? Ale o ile czytam na tych stronach i stronie alfaOBD, rozumiem, że kabel OBDLink EX nie wymaga adaptera A5, prawda?
    Kiedy chcę wykonać wyrównanie proxy, pojawia się błąd we wszystkich modułach, pojawia się komunikat „Failed” i przechodzi do następnego, ale licznik kilometrów nie miga po zakończeniu procedury. Pozostaje normalny.

    Proxy alignment:
    Writing configuration to Body Computer (BCM)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
    Writing configuration to Engine/Powertrain Control (ECM/PCM)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
    Writing configuration to Electric Power Steering (EPS)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
    Writing configuration to Instrument Panel Cluster (IPC)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
    Writing configuration to Anti-Lock Brakes (ABS)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
    Writing configuration to Transmission Control Module (TCM)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
    Writing configuration to Electronic Steering Lock (ESL)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
    Writing configuration to Electronic Shift Module (ESM)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
    Writing configuration to Parking Assistant Module (PAM)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
    Writing configuration to Occupant Restraint Module (ORC)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
    Writing configuration to Haptical Lane Feedback Node (HALF)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
    Writing configuration to RADIO FREQUENCY HUB (RFH)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
    Writing configuration to Heat, Ventilation and Air Conditioner (HVAC)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
    Writing configuration to Entertainment Telematic Module (LTM/ETM/HTM)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
    Writing configuration to Entertainment multimedia control module (EMCM)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
    Proxy alignment finished. For the failed writes check the failing units for errors before trying to run the alignment again.
    Turn key to 'Stop' and wait for Power Latch to complete.
    ___________________________
    Reading present faults for: Body computer APTIV
    ___________________
    Present faults reported:

    4/14/2025 3:52:33 AM
    No present faults reported by the unit.
    Ostatnio edytowane przez tergin ; 14-04-2025 o 15:58

  5. #829
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2025
    Skąd
    Turkey
    Wiek
    49
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Egea 1.6 Multijet 16V 130hp
    Rocznik
    2024
    Hi,

    Po długich i wielokrotnych próbach nie udało mi się zapisać konfiguracji i ustawienia proxy za pomocą OBDLink EX. Korespondowałem z obsługą AlfaOBD, wyjaśniłem sytuację i przesłałem logi, twierdzą, że jedyną możliwą przyczyną jest obecność SGW w pojeździe, co uniemożliwia zapis. Licznik kilometrów nie miga w wyniku operacji. Nadal działa normalnie. Jest tak, jakby nigdy nie interweniowano.

    Czy uważasz, że istnieje możliwość, że modele Tipo 2024 będą miały SGW? Czy istnieje na rynku kabel lub produkt obejściowy, który może to ominąć?

  6. #830
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,741
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał tergin Zobacz post
    Czy istnieje na rynku kabel lub produkt obejściowy, który może to ominąć?
    https://pl.aliexpress.com/item/10050...BoC9IIQAvD_BwE

    https://allegro.pl/oferta/adapter-fi...BoCFB8QAvD_BwE

  7. #831
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2025
    Skąd
    Turkey
    Wiek
    49
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Egea 1.6 Multijet 16V 130hp
    Rocznik
    2024
    Zdemontowałem przedni panel i dolną część, zbadałem i zobaczyłem, że nie ma SGW. Wcześniej koledzy tutaj pisali, że w Tipo nie ma SGW, więc teraz jestem pewien Poza tym, kiedy łączę się z AlfaOBD, kiedy dostaję status, sam program mówi, że nie ma modułu SGW, jak poniżej po zeskanowaniu. W ten sam sposób MES potwierdza, że nie ma SGW.

    W takim razie co może być powodem, dla którego nie mogę zapisać konfiguracji za pomocą OBDLink EX?


    ______________________

    USUNIĘTE JEDNOSTKI PUSZKI:
    Security Gateway Module (SGW)
    ______________________

    NIEAKTYWNE JEDNOSTKI PUSZKI:
    Security Gateway Module (SGW)
    ______________________

  8. #832
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    4,151
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Podejrzewam 2 opcje:
    1 - jak masz fotelik to wszystkie pasy muszą być odpięte.
    2 - spróbuj innym interfejsem.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #833
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    2,006
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Witam
    Tipo leci juz 9 rok i po skasowaniu komunikatu Service (kluczyk) zniknęło menu odliczania do przeglądu. Kasowane telefonem przez AlfaOBD. Czy można w tym programie zmienić liczbę kuponów aby menu powróciło czy tylko Mes? Jesli da się to która to opcja w programie AlfaOBD?

  10. #834
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2017
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    199
    Auto
    FIAT TIPO EASY 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Witam
    Tipo leci juz 9 rok i po skasowaniu komunikatu Service (kluczyk) zniknęło menu odliczania do przeglądu. Kasowane telefonem przez AlfaOBD. Czy można w tym programie zmienić liczbę kuponów aby menu powróciło czy tylko Mes? Jesli da się to która to opcja w programie AlfaOBD?
    Tablica rozdzielcza -> Wybierz centralkę "Instrument Panel Marelli EP" -> Aktywne diagnostyka -> Wybierz, aby rozpocząć procedurę "Liczba porcji napisać". Wpisać "10" i start.
    brylancik13 lubi to.

  11. #835
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    2,006
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Dziękuję za pomoc, zrobione, menu się spowrotem pojawiło
    BrzozaPL lubi to.

  12. #836
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2025
    Skąd
    Turkey
    Wiek
    49
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Egea 1.6 Multijet 16V 130hp
    Rocznik
    2024

    Unhappy

    Cytat Napisał tergin Zobacz post
    Witam

    Nie byłem w stanie pisać proxy za pomocą kabli ELM327, które wypróbowałem wcześniej. Teraz używam kabla OBDLink EX. Jednak kiedy dokonuję niezbędnych regulacji w AlfaOBD, aby zmienić Stop&Start za pomocą tego kabla i klikam „Dalej”, wyświetla mi następujący komunikat.

    „Procedura zakończona, ale status jest nieznany. Nie otrzymano potwierdzenia jednostki sterującej dla żądania zapisu”.

    Czy jest to spowodowane brakiem kabla A5 Blue? Czy kabel adaptacyjny A5 rozwiąże ten problem? Ale o ile czytam na tych stronach i stronie alfaOBD, rozumiem, że kabel OBDLink EX nie wymaga adaptera A5, prawda?
    Kiedy chcę wykonać wyrównanie proxy, pojawia się błąd we wszystkich modułach, pojawia się komunikat „Failed” i przechodzi do następnego, ale licznik kilometrów nie miga po zakończeniu procedury. Pozostaje normalny.

    Reading present faults for: Body computer APTIV
    ___________________
    Present faults reported:

    4/14/2025 3:52:33 AM
    No present faults reported by the unit.

    W końcu otrzymałem oczekiwany OBDLink MX+. Do tej pory wypróbowałem następujące kable: ELM327, ELM327 HS-MS Auto Scan, OBDLink EX i ostatnio OBDLink MX+. Wszystkie zostały przetestowane z kablem Blue Mode oraz bezprzewodowo. Jednak bez względu na to, co robię, nie mogę dokonać zmian konfiguracji ani operacji proxy za pomocą żadnego kabla, w tym najnowszego MX+. Wszystkie operacje odczytu działają, ale nie mogę wykonać operacji zapisu.

    Mój samochód to Tipo 2024 1.6V Mjet Automatic.
    Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

  13. #837
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,741
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał tergin Zobacz post
    Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
    Tak , masz zapewne bramkę SGW

  14. #838
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    4,151
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Czy aby przypadkiem nie było tu na forum wielokrotnie napisane, że w żadnym Tipo takiej bramki nie ma?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  15. #839
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2025
    Skąd
    Turkey
    Wiek
    49
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Egea 1.6 Multijet 16V 130hp
    Rocznik
    2024
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Czy aby przypadkiem nie było tu na forum wielokrotnie napisane, że w żadnym Tipo takiej bramki nie ma?
    chrome_IXgeOCJ0R7.png

    Tak, wielokrotnie pisano, że w prawie wszystkich wątkach na forum nie ma informacji o SGW w modelach Tipo. Nawet w MES widzę napis „Security Gateway Module (Removed)”. Nie mogę jednak znaleźć przyczyny tego problemu.
    Aby zrozumieć przyczynę tego stanu rzeczy, musimy poczekać, aż ktoś inny, kto posiada model Tipo z lipca 2024 roku, przetestuje to samo i podzieli się swoimi opiniami. Nie przychodzi mi do głowy nic innego.

  16. #840
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2024
    Skąd
    Polska
    Postów
    5
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Witajcie
    kasując inspekcję, wpadłem na pomysł eliminacji migającego licznika po zmianie radia na chińskie (sterowanie z kierownicy funkcjami radia działało). W CAN Setup na czerwono pokazywało: węzeł rozrywkowo - telematyczny usunięto. Chyba miałem zły dzień, bo bez zastanowienia zrobiłem osiowanie proxy i ... węzeł w ogóle zniknął. A razem z nim sterowanie radiem z kierownicy. No i pytanie do Was: jak to teraz to odwrócić? Jedyny pozytyw, że licznik nie miga
    2017 Tipo 1,4 16V


 

Podobne tematy

  1. Multiecuscan
    Napisany przez tomek7176 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-03-2017, 11:56
  2. MultiEcuScan
    Napisany przez JackTheNight na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-06-2016, 17:24
  3. Multiecuscan
    Napisany przez lulek123 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-09-2014, 14:06
  4. Multiecuscan
    Napisany przez LUPEK na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-09-2014, 09:15
  5. diagnostyka marea 97r diagnostyka
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-03-2014, 08:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-3474446

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-3474413

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-3474412

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-3474445

alfaobd

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-3474415

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-3474432

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-3474443

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-3474433

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-3474444

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-347445

alfaobd instrukcjahttps:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-3474423https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-3474442https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-3474419https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-3474450https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-347446alfaobd programowanie https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538diagnostyka-auta-multiecuscan-alfaobd-3474437tipo p0807Tipo alfaobd logfiat ecu scan androidpmfactoryfiat tipo 1.4 t jet obd BluetoothMultiecuscan opinie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl