Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2023
    Skąd
    Kielce
    Postów
    9
    Auto
    IDEA 1.4 16v
    Rocznik
    2005

    Idea 1.4 16V (LPG) - nie odpala na zimnym

    Hejka, temat jak w sieci szperam dosyc znany w fiatach. Idea nie odpala jak jest zimno. To co sprawdzone to Map sensor, pokazuje prawidłowe temperatury, pompe paliwa wyciagalem i profilaktycznie wymieniłem, 3 oringi. Fiat jak wkoncu odpali, to ciezko mu wbic sie na obroty, jak sie rozgrzeje to juz smiga jak tralala. Co wazne, w czasie jazdy wedlug wskaznika temeperatury silnika, wskazówoka pokazuje nie dogrzanie. Dogrzewa sie na postoju- nie wiem czy tu szukac problemu? Co jeszcze sprawdzic, filtr par paliwa?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Exclamation SZUKAJ, BYŁO 1000 razy!

    Do sprawdzenia wszystkie czujniki przez OBD2. Nie tylko oglądanie cyferek, ale rejestracja kilku parametrów w trakcie jazdy ("logi" danych w FES lub MES, do pliku CSV a dalej np. analiza w Excelu).
    Ideałem byłby też oscyloskop (czy nie ma przerw w sygnałach na ułamki sekundy, czego przez OBD nigdy nie zobaczysz, ramki danych są 10 razy wolniejsze niż np. cykl spalania, zapłon, wtrysk itd., plus komunikacja się urywa w trakcie rozruchu).
    Czujnik położenia wału może świrować zależnie od temperatury.
    Albo LPG go zalewa? Spróbuj NIE używać gazu przez kilka dni z rzędu (zakręć gaz przy butli). Lub LPG pogryzło zawory.
    Jak pompa paliwa, to nie tylko oględziny, ale pomiar ciśnienia. Jak pompa, to dalej - wtryski (czyste?).
    Powody elektryczne (zasilania, masy - w tym zasilanie/masa czujników).
    Jak "nie dogrzany" rzekomo, to termometrem pomierzyć można (a nie tylko wirtualnie, OBD i wskazówka w zegarach).

    Poza tym treści w internecie jest już tyle, że absolutną wiochą jest zakładanie kolejnego wątku jak to mi auto nie odpala!
    Wszystkie możliwe problemy już są gdzieś omówione: https://www.google.com/search?q=fiat...pala+na+zimnym
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 04-02-2024 o 06:50 Powód: SZUKAJ (Google)!

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2023
    Skąd
    Kielce
    Postów
    9
    Auto
    IDEA 1.4 16v
    Rocznik
    2005
    No akurat mojego problemu nigdzie nie wyszukałem. Fiat w ogóle nie odpala, no chyba ze zapne go na linke, i z 200metrów delikatnie go pociagne. Próby dokonałem podczas holowania fiata. Generalnie, wartosci z czujników map oraz temperatury sa na kompie prawidłowe. Iskra na świecach jest, paliwo z wtryskiwaczy tryska. Skoro jest paliwo i jest iskra, to powinien chodziaz próbowac zaplic. Dodam ze na ciepłym odpala elegancko oraz jak sie rozgrzeje ma kopa. A jak postoji kilka dni, to juz kaplica. Jak mu paliwa wleje do przepustnicy, to próbuje przez chwile zalapac i na tym koniec. Oleju z siknika nie ubywa, wiec raczej kompresja jest.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    No akurat mojego problemu nigdzie nie wyszukałem. Fiat w ogóle nie odpala, no chyba ze zapne go na linke, i z 200metrów delikatnie go pociagne. Próby dokonałem podczas holowania fiata. Generalnie, wartosci z czujników map oraz temperatury sa na kompie prawidłowe. Iskra na świecach jest, paliwo z wtryskiwaczy tryska. Skoro jest paliwo i jest iskra, to powinien chodziaz próbowac zaplic. Dodam ze na ciepłym odpala elegancko oraz jak sie rozgrzeje ma kopa. A jak postoji kilka dni, to juz kaplica. Jak mu paliwa wleje do przepustnicy, to próbuje przez chwile zalapac i na tym koniec. Oleju z siknika nie ubywa, wiec raczej kompresja jest. Podejrzenie jeszcze ku rozrzadowi kieruje, bo go wymieniałem 2tys. km wczesniej. Przy wymianie okazało sie ze urwana byla podstawa do przykrecenia, blokady wału. I tu pytanie czy lekko przestawiony rozrzad o dosłownie 2-3mm, moze takie problemy generowac?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Resetu map benzynowych próbowałeś? Ten sposób diagnozy też przewija się od czasów Fiat+LPG. A sprawdzenie rozrządu to też może być trop.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2023
    Skąd
    Kielce
    Postów
    9
    Auto
    IDEA 1.4 16v
    Rocznik
    2005
    Tak, resetowałem w FES oraz butle z gazem mam zakrecona, bezpieczniki od gazu wyciagniete. Pompe paliwa podmieniałem. Chyba zostaje ten rozrzad i ECU. Ale czy przy wadliwym ECU, bedzie tak ze na zimnym nie pali, a cieply od strzała🤔 . No chyba ze gdzies lewe powietrze wchodzi. Bylo jakies info o pękajacych kolektorach ssacych?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2023
    Skąd
    Kielce
    Postów
    9
    Auto
    IDEA 1.4 16v
    Rocznik
    2005
    Jak by co, temat sie narazie naprawił. Chociaz nie wiem co ostatecznie pomogło. Napewno nowe świece w duzej mierze sie przyczyniły. Bo jak je dokładnie sprawdziłem, nie dawały mocnej iskry. Po ich oczyszczeniu oraz skorygowaniu odstepu elektrody, auto zaczeło normalnie odpalac. Nie spodziewałem sie ze nowe swiece bedą wadliwe.


 

Podobne tematy

  1. Idea 1.4 8v Nie odpala
    Napisany przez jsb na forum Idea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-01-2024, 20:31
  2. Ciężko odpala na zimnym
    Napisany przez maro007 na forum Panda
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 09-08-2021, 22:28
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-11-2020, 16:20
  4. 1.9 TD 100 ciężko odpala na zimnym
    Napisany przez ZiXo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-01-2016, 21:12
  5. JTD gorzej odpala na zimnym
    Napisany przez matejko na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 07-12-2010, 19:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl