Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.9JTD GT

    JTD gorzej odpala na zimnym

    Moje Bravo JTD ostatnio zaczęło gorzej odpalać na zimnym silniku. Tzn. kiedy po kilkugodzinnej przerwie odpalam auto musi przekręcić kilka razy rozrusznikiem żeby odpalił. Na ciepłym odpala od razu. Wcześniej odpalał tak samo na ciepłym i zimnym tzn od razu. Zalałem go BP Ultimate, wyjąłem i naładowałem w mieszkaniu akumulator. I nadal to samo. Co może być przyczyną? Żadne kontrolki się nie palą (świece, marchewka, akumulator).



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    42
    Postów
    61
    Auto
    Marea weekend TD125HLX

    Re: JTD gorzej odpala na zimnym

    Cytat Napisał matejko
    Moje Bravo JTD ostatnio zaczęło gorzej odpalać na zimnym silniku. Tzn. kiedy po kilkugodzinnej przerwie odpalam auto musi przekręcić kilka razy rozrusznikiem żeby odpalił. Na ciepłym odpala od razu. Wcześniej odpalał tak samo na ciepłym i zimnym tzn od razu. Zalałem go BP Ultimate, wyjąłem i naładowałem w mieszkaniu akumulator. I nadal to samo. Co może być przyczyną? Żadne kontrolki się nie palą (świece, marchewka, akumulator).
    A masz przyzwoity akumulator? Rozrusznik masz z przekładnią planetarną, więc zakręci nawet przy 7-8V, ale świece będą niedogrzane.

    --
    pozdrawiam,
    Paweł

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.9JTD GT
    Akumulator Varta standardowy wg instrukcji czyli 60Ah 380A. Podejrzewam też świece, z tym że kontrolka nie wskazuje na zużycie świec. Auto mam prawie od roku (185tys km- raczej realny przebieg) i nie wiem czy kiedykolwiek świece były wymieniane. Akumulator też nie wiem jaki jest stary.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    380A to trochę mało jak na diesla, instrukcja zaleca min. 500A. Czy jak nie chce odpalić to wolniej kręci rozrusznik? Być może, że winny jest czujnik położenia wału. Możesz podjechać do elektryka, niech sprawdzi świece i akumulator, będziesz wiedział na czym stoisz.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.9JTD GT
    Faktycznie na zimnym kręci trochę wolniej jakby ciężej mu to szło. Akumulator ma dobre wartości ładowania bo sprawdzałem go niedawno.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    Ładowanie swoją drogą, ale chodzi o test sprawności itp. (ile daje prądu na rozruch itd.), są do tego takie testery.Wg tego mechanik/elektryk może Ci ocenić stan akumulatora. Jeśli ciężko kręci to znaczy, że ma problem z Amperażem, czyli prądem rozruchowym. Wspomniałeś, że Twój akumulator ma 380A a to trochę mało i może rozrusznik nie dac rady mocno zakręcić silnikiem, aby ładnie odpalił.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.9JTD GT
    Dzięki za rady. Pomyśle o nowym akumulatorze przed zimą

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2010
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    35
    Auto
    Bravo GT 1,9 JTD
    Moze przed zima powinieneś wymienić filtr paliwa?
    Dla porównania mój ma stary filtr ,letnie paliwo i min jedna przepaloną świece ,bo mruga mi kontrolka o ostatnio jak u mnie było -15'C to po kilku krotny podgrzaniu świec odpalił za pierwszym razem ale musiałem trochę go kręcić zanim załapał.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Potwierdzam to co kolega Madaw powiedział akumulator zdecydowanie za słaby jak na turbo diesla 1.9, a należy pamiętać, że każdy silnik ma pewien próg prędkości obrotowej koniecznej do rozruchu i zbyt niska prędkość znacznie utrudnia rozruch więc zanim zaczniesz pakować się w inne wydatki załóż porządny aku np. Boscha z serii S4 który przy 60Ah da Ci 540A prądu rozruchowego Jeśli chcesz się upewnić, że aku nie domaga to tak jak kolega Madaw również pisał porządny sklep z akumulatorami ma tester prądu rozruchowego który prawdę Ci powie o stanie Twojego aku

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    U mnie to samo...jak nie zabiore aku na noc to przy -10 stopniach silnik nie odpala, krece nim az do rozladowania aku i nic... Podejrzewalem, ze to uklad paliwowy, ze paliwo mi sie cofa, ale moze faktycznie to akumulator?
    U mnie ten problem wystepuje caly rok, tylko, ze latem po prostu nie odpala za pierwszym razem, dopiero za drugim, trzecim.
    A zima przy ekstra mrozach jest tak jak pisalem, co wieczor doladowywanie aku.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Może być cofające się paliwo to bolączka wielu diesli, można przewody zastąpić przeźroczystymi na jakiś czas lub spróbować zastosować zaworki zwrotne różne są metody sprawdzenia tego, a później trzeba dojść gdzie zaciąga powietrze - dlaczego paliwo się cofa, jednak trudno tak coś przez internet poradzić.

    ps. akumulator samochodowy raz rozładowany do zera i naładowany już NIGDY nie będzie sprawny w 100% (straci i na pojemności i na prądzie rozruchowym mocno), a po 2 rozładowaniach do 0 to się nadaje tylko na śmietnik

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    Z tym aku to na serio?
    To moze przez to mam takie problemy jednak...
    Ja zeszlej zimy do rozladowalem, ale nie do zera, bo lampki sie w stacyjce palily, tylko nie mial sily, zeby silnikiem zakrecic.
    Tak, to ze 3 razy mi sie zdarzylo. Dolalem mu troche wody, bo mial minimalne ubytki, ale super nie jest. Dzis bylo -4 i tez mial problem.

    [size=2][ Dodano: 2010-12-08, 21:48 ][/size]
    Bylem dzis w sklepie z akumulatorami, takim dobrym. Goscie sie tylko tym zajmuja. Poprosilem o sprawdzenie mojej baterii i okazalo sie, ze jest w calkiem dobrym stanie. Gosc okreslil go na 80% sprawnosci, wiec chyba w moim przypadku pozostaje mi juz tylko chyba podlaczyc sie na lewo z baniakiem ropy do silnika omijajac uklad paliwowy i okreslic, czy w nim tkwi problem ciezkiego odpalania auta...


 

Podobne tematy

  1. [silnik] szarpanie na zimnym silniku
    Napisany przez zibi131 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-02-2009, 14:38
  2. Wysokie obroty na zimnym silniku
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 05-01-2009, 23:18
  3. marea 1.9td 100 zgasl silnik i nie odpala
    Napisany przez daro na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-12-2008, 08:12
  4. silnik nie odpala
    Napisany przez uczniak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-08-2008, 22:45
  5. Nie gaśnie dioda od wtrysku i nie auto odpala
    Napisany przez msikorski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-08-2008, 04:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea jtd 1.9 ciezko pali na zimnym

ciezko odpala na zimnie fiat brawa diesel

brava 1.9 jtd aku sie rozladowal nie chce odpalic

bravo 1 9 zle pali zimny

rozrusznik diesla kreci wolniej w mroz

jtd slaby akumulator nie pali

nowy akumulator slabo pali jtd

1.9 jtd niechce palic zimny

jtd trudny rozruch

ciezki rozruch silnika brava

jtd ciezki rozruch

disel gorzej pali ranoczy dizel gorzej odpala w zimiefiat bravo nie odpala na zimnym silnikuakumulator 60ah 380a
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl