Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2021
    Skąd
    Malopolska
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    mito 1.4
    Rocznik
    2014

    Urwana śruba od koła pasowego.

    Witam,
    W 1.4 8v przy składaniu rozrządu za mocno przykręciłem jedną z 3 śrub mocujących koło pasowe od paska wieloklinowego i cześć śruby została mi w ręce. Reszta gwintu w środku niestety :-(

    Zapodajcie jakieś sprawdzone pomysły jak to wykręcić / rozwiercić ?.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,735
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Próbuj jakimś ostrym dziubakiem .Może się odkręci ,zawsze istnieje możliwość wymiany całego koła zębatego.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Spróbować wykrętakiem. Swoją drogą przy takich robotach to trzeba operować kluczem dynamo.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,011
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Technika idzie do przodu... tym odkrecisz?!
    https://allegro.pl/oferta/wiertla-le...dor-8166076896
    Targamy podobnymi w robocie, zbedne wykretaki.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2021
    Skąd
    Malopolska
    Wiek
    42
    Postów
    7
    Auto
    mito 1.4
    Rocznik
    2014
    Dzięki za odpowiedź, kupiłem dzisiaj wykrętaki i dobre wiertło okazało się że jak rozwiercilem śrubę wsadziłem wykrętak i nie zdążył się wkręcić w otwór bo śruba bardzo lekko zaczęła się odkręcać.
    Ulżyło mi już myślałem że dzisiaj czeka mnie ściąganie koła zębatego do którego przykręca się koło pasowe a co za tym idzie cały rozrząd od początku.
    Pozdro

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    520
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Uniknąłeś dużo większego problemu, katastrofy wręcz. Kółko zębate paska rozrządu to jest jeden odlew z "klinem" (wpustem) wchodzącym w wał korbowy.
    Ten wpust lubi się wykruszyć przy odkręcaniu kółka (przy dokręcaniu "na pałę" pneumatem także). Jak ktoś niekumaty/nieświadomy to robi, to się może skończyć remontem głowicy. Na czas odkręcania/dokręcania, kółko powinno być przytrzymane np. blokadą rozrządu. Aby się nie kręciło względem wału, razem ze śrubą.
    Dokładnie taki przypadek mieli w tym niemieckim warsztacie. YouTube.
    Cz.1: https://www.youtube.com/watch?v=EurjlpX6er8
    Cz.2: https://www.youtube.com/watch?v=nCiubDQQ4rg


 

Podobne tematy

  1. Urwana śruba głowicy
    Napisany przez Arturro78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-05-2019, 12:51
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-03-2017, 14:36
  3. Bicie koła pasowego i koła rozrządu
    Napisany przez Uka na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-02-2017, 15:10
  4. Wymiana koła pasowego
    Napisany przez Bondzik88 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-11-2011, 15:23
  5. urwana śruba napinacza
    Napisany przez cder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-06-2010, 00:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl