Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 33
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2021
    Skąd
    Bielsko-biała
    Postów
    24
    Auto
    Fiat grande punto
    Rocznik
    2008

    Spalanie GP 1.3 jtd 90km 7L

    Witam wszystkich. Od niedawna mam fiacika grande punto z motorem 1.3 multijet/jtd 90 km i tak sobie czytam o niskim spalaniu (5-6l) w mieście.
    Tym moim wykręcam 7L jeżdżąc po mieście jak jakiś cholerny kapelusznik- poniżej 2 tyś obrotów.
    Przy normalnej jeździe czyli 2-3 tyś obrotów i zmiana biegu, pali 8L i więcej.
    Wiem że jest zima ale póki co temperatury ok 0'c to chyba nie jest przyczyna aż takiego spalania.
    Jak to jest z waszymi kropkami?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    U mnie spalanie tylko po mieście na poziomie 6.1-6.3, tylko że ja mam większy silnik.

    Czy silnik w czasie tej jazdy rozgrzewa się do właściwej temperatury?

    Czy nie masz zatartych, zabrudzonych hamulców z przodu? Ja w benzyniaku miałem, po zwykłym wyczyszczeniu zacisków czuć było realną różnicę w przyspieszaniu i spalaniu.

    Jak masz możliwość zrób diagnostykę komputerową silnika. Czy wszystkie czujniki pracują prawidłowo.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2021
    Skąd
    Bielsko-biała
    Postów
    24
    Auto
    Fiat grande punto
    Rocznik
    2008
    Diagnostyka ok.
    Wyczyściłem hamulce z przodu, z tyłu wymieniłem szczęki - kończyły się. Nic specjalnie nie tarło więc chyba nie w tym problem.
    Wspomniałeś o temperaturze a ta zatrzymuje mi się na 76'c, załącza się wentylator i wyżej nie pójdzie.
    Nie ma żadnych skoków czy coś, po prostu jakby był tak ustawiony. Wskaźnik stoi w połowie a komputer pokazuje że to 76'c zamiast 90 czy 95 (tyle chyba powinno być).

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Wentylator przy 76°C?
    Czym zmierzyłeś tą temperaturę?
    Mój diesel (co prawda inny, inna marka, inna pojemność) też lepiej niż 70°C nie chce przy obecnych temperaturach wyciągnąć ale u mnie wentylator się nie włącza.
    Niedogrzany silnik będzie więcej palił.
    Może sprawdzić jakoś czujnik temperatury? Tylko może być inny do wskaźnika na zegarach a inny do sterowania wentylatorem.
    No i termostat. Czy jest sterowany czy zwykły, mechaniczny?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jeżeli wiatrak włącza się przy 76stC to coś jest nie tak. Normalnie włącza się powyżej 90, chyba przy 93.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Joopi Zobacz post
    Wskaźnik stoi w połowie a komputer pokazuje że to 76'
    Tak we Fiatach jest - zrobili tak, żeby użyszkodnicy nie marudzili, że wskaźnik lata w obie strony. Niestety przez to ukrywana jest wada termostatu jeżeli częściowo przepuszcza - miałem w moim taki przypadek, gdy uszczelka na grzybie uległa biodegradacji - kawałki wyleciały.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2021
    Skąd
    Bielsko-biała
    Postów
    24
    Auto
    Fiat grande punto
    Rocznik
    2008
    Dzisiaj zrobiłem trasę 2x70km i temperatura jak wyżej 76'C a spalanie bez deptania i jazda ekonomiczna do 110k/h dała efekt 6L.
    Po mieście jeszcze mógłbym to zrozumieć ale w trasie to chyba porażka...
    Zauważyłem ciekawą rzecz... Kiedy auto jeszcze się toczy bez biegu, to spalanie chwilowe rośnie do 5-6l nim zniknie po zatrzymaniu auta.
    Zaczynam się zastanawiać czy to nie jakiś problem z przepływomierzem, tylko czort wie jak go sprawdzić...
    Ostatnio edytowane przez Joopi ; 12-12-2021 o 21:29

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,915
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Najprosciej ,bez diagnostyki, odepnij go i się przejedz.Moc powinna byc, tylko wzrosnie spalanie. Jesli nie ma róznic to przeplywka do wymiany. Mozesz podejrzec parametry np. MES-em.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Myślę, że najpierw trzeba przyjrzeć się temperaturze. W trasie silnik spokojnie powinien osiągnąć temperaturę roboczą.
    Jeśli jest cały czas niedogrzany (co przy jeździe poza miastem raczej jest mało możliwe) to będzie palił więcej.
    Tylko temperaturę trzeba sprawdzić na czujnikach a nie z zegarów.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał Joopi Zobacz post
    Zauważyłem ciekawą rzecz... Kiedy auto jeszcze się toczy bez biegu, to spalanie chwilowe rośnie do 5-6l nim zniknie po zatrzymaniu auta.
    Normalka.
    Jak odpuszczasz gaz na biegu, powinno być 2.0

    Ja bym zaczął od termostatu. Nie wiem jak to jest w 1.3, ale w 1.9 i w 1.4 jest kombo, tzn. czujnik jest wkręcany w obudowę termostatu. Wymieniane jako integralna część.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    W Aveo miałem ten silnik z mocą 95KM i spalanie ok 5 litrów , noa ale ja delikatnie jeździłem . Też wymieniono termostat bo długo się nagrzewał nawet jak na diesla . Większe spalanie to też wypalanie DPF

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2021
    Skąd
    Bielsko-biała
    Postów
    24
    Auto
    Fiat grande punto
    Rocznik
    2008
    Próbowałem już tak wolno jeździć jak tylko się dało by na mnie nie trąbili:/
    Dzisiaj wymieniłem termostat bo od początku puszczał duży obieg więc stale był otwarty. O dziwo dość szybko się zagrzewał do tych 70'c(wystarczyło 6-8km). Jutro pojeżdżę i zobaczę czy coś że spalaniem się zmieniło.
    Przy okazji... wczoraj podpiąłem takie proste złącze OBD2 z aplikacją na smartfon i wychodzi mi że np na 3 biegu przy 3700-4000 obr/min(ok95-100km/h) ilość pobieranego powietrza przez przepływomierz to ok.90g/s.
    Nie jest to trochę zbyt mało???
    Ostatnio edytowane przez Joopi ; 15-12-2021 o 00:26

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Tego nie wiem, ale przepływka mi padła ( oszukiwała ) przy punto mjet -wtedy zrobiłem modyfikację przepalając dziurkę (skracając obieg powietrza) ,te nowe przepływki są inne i tam nie mozna zdaje się odkręcić samego czujnika -teraz jest on jednością z obudową ?

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/to....html#10705841

    https://static.elektroda.pl/attach/pulpit_4872.jpg

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2021
    Skąd
    Bielsko-biała
    Postów
    24
    Auto
    Fiat grande punto
    Rocznik
    2008
    Temperatura już jest ok ale ciężko powyżej 88'c go zagrzać, na zewnątrz dziś u mnie było 4'c.
    Spalanie jednak dalej takie samo.
    Spróbuję jeszcze zmienić obudowę filtra na starą bo kupiłem używkę ale przyszła mi z pandy z odrobinę mniejszym otworem na przepływomierz. Po przeróbce pasuje ale może niewielkie zwężenie fi robi różnicę.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał Joopi Zobacz post
    Przy okazji... wczoraj podpiąłem takie proste złącze OBD2 z aplikacją na smartfon i wychodzi mi że np na 3 biegu przy 3700-4000 obr/min(ok95-100km/h) ilość pobieranego powietrza przez przepływomierz to ok.90g/s.
    Nie jest to trochę zbyt mało???
    Czy w tym programie możesz sobie dla porównania wybrać oczekiwaną masę powietrza?

    Nie mam jak sprawdzić jak to jest u mnie, bo auto nie wróciło jeszcze z warsztatu... Pamiętam, że zazwyczaj jest go niewiele więcej niż oczekuje sterownik.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2021
    Skąd
    Bielsko-biała
    Postów
    24
    Auto
    Fiat grande punto
    Rocznik
    2008
    Niestety nie. Ale dziś podmieniłem przepływomierz i wskazania takie same a spalanie bez zmian -więc przepływka odpada:/


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 2002 1.9td 90KM
    Napisany przez Lukas_au6 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-03-2020, 10:36
  2. Klekot 1.4 90km
    Napisany przez kuba9869 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-02-2019, 08:45
  3. BBM'y 1.6 16V - 90KM vs 103KM
    Napisany przez boch na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 08-05-2015, 14:47
  4. Wałki rozrządu od 1.6 90km do 1.6 103 km
    Napisany przez Zokolic na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-03-2015, 13:22
  5. GP 1.3 90KM - zapowietrzanie.
    Napisany przez jedker71 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-06-2014, 20:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469spalanie-gp-1-3-jtd-90km-7l-49679

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl