Odpinam kość i jak wyjąć sam opornik bo nie chce wyjść, chyba że zabieram się nie do tego co trzeba Opornik jest za silniczkiem dmuchawy blisko filtra kabinowego? poprawcie mnie jeśli się mylę...
Odpinam kość i jak wyjąć sam opornik bo nie chce wyjść, chyba że zabieram się nie do tego co trzeba Opornik jest za silniczkiem dmuchawy blisko filtra kabinowego? poprawcie mnie jeśli się mylę...
masz racje odnośnie lokalizacji, u mnie jest tak, ze jest taki nit plastikowy ktory chyba trzeba uszkodzic zeby wyjac opornik
nie napisałeś jaki masz samochód ale jesli jest to 1.4 z klimą to masz taka dmuchowe jak na obrazku. odkręcasz to miejsce gdzie sa kości i wyciągasz całą płytkę z opornikiem
2314685578_2.jpg
Dziwna sprawa jak dzisiaj odpaliłem auto to nawiew działał na wszystkich 4 biegach i na razie jest dobrze. Może to styki nie łączyły wczoraj kilka razy odpiąłem kość ale nie udało mi się wyjąć opornika to wpiąłem kość i zostawiłem. No właśnie ten plastikowy nit o którym piszesz cerebellum, nie da się go wyciągnąć bez uszkodzenia? a jeżeli już to czym go zastąpiłeś?.. Mam 1.4 z klimą manualną jednakże to zdjęcie nic mi nie mówi seth, u mnie jest jakoś chyba inaczej... W każdym bądź razie na chwilę obecną wszystko działa.
Witam. A czy możecie napisać jaki jest koszt ewentualnej naprawy bo mam podobny problem ze dmuchawa działa tylko na 4. Muszę sprawdzić po przez wypięcie kostki może coś na stykach jak u fafnera.
Pomogło ponowne dopięcie kostki wszystko działa. Najprawdopodobniej kostka miała "luz".
Odgrzewam kotleta, ale u mnie wygląda to tak jak na Twoim zdjęciu seth. rozumiem, ze w moim przypadku TO właśnie jest opornica, która powoduje, ze moja dmuchawa w klima-troniku pracuje nie pracuje, pracuje, wyje, nie pracuje....etc. ?
Swoją drogą to mam problem również z klapami nawiewu i z jednej strony wieje zimnym z drugiej ciepłym powietrzem (silniczek przy kolanie kierowcy jest sprawny ale nie działa, tzn wymontowany pracuje a wmontowany w auto nie)
i tak sobie myślałem, czy te dwa przypadki nie występują U WAS jednocześnie i jedno może powodować problem z drugim. Może jakiś bezpiecznik?
Ostatnio edytowane przez yrdn ; 02-12-2012 o 18:08
ja mam bravo więc u mnie to całkiem inaczej wygląda. pokazany na zdjęciu fragment to opornik odpowiedzialny za obroty silnika od nawiewu. to że silniczek wyje to całkiem inna sprawa i opornik nie ma do tego nic a nic
jak masz klime dwustrefową to czy oby na pewno masz nastawioną tą sama temp na obie strony?? jak tak to siadła ci klapka od rozdzielacza a ona nie znajduje sie raczej po stronie kierowcy
Rozumiem procedurę, żeby tak jak w każdej instrukcji "sprawdzić czy urządzenie jest podłączone do zasilania" czyli ustawić temperaturę jednakową dla obu miejsc i włączenia przycisku mono.
A co do wycia miałem na myśli to, że wchodzi samoczynnie na wysokie obroty lub po prostu nie działa. Nie doprecyzowałem
Kupiłem dzisiaj ten opornik FIAT - RESISTENZA VENTILAZIONE STUFA G. PUNTO w serwisie Fiata (210PLN) nazwa odpowiada mojemu problemowi. Wrzucę, jeśli jest taka potrzeba, zdjęcia z wymiany - latem sprawdzałem i opornik był ciemniejszy w jednym miejscu, jakby osmalony więc chyba problem leży tu.
-
seth
o ile to możliwe i masz czas napisz co musiałbym zrobić lub gdzie szukać rozwiązania przepływu powietrza o odpowiedniej temperaturze?
Jest tak, że jak ma lecieć ciepłe powietrze to leci przez pasażera, jak ma lecieć chłodne to też leci przez pasażera. Kierowcy albo leci gorące (latem) albo zimne - bierze powietrze z zewnątrz tylko?
a nie lepiej było kupić zamiennik?? bo trochę drogo policzyli, no chyba że nie ma zamienników.
co do drugiego problemu to rozumiem że pasażera grzeje tak jak powinno czyli jak ma ustawiona temp tak u niego grzeje. Natomiast kierowca ma temperaturę zawsze zgodną z tym co jest na dworze?? Jeśli dobrze cię zrozumiałem to winna temu jest klapka od sterowania kierowca/pasażer. Jeśli po ustawieniu na klimie mono (temp taka sama dla obu stref) nie usłyszysz klapki i nie zacznie wiać takie samo powietrze to na bank siadł ten siłownik od przestawiania klapki. Sam tego nie zrobisz no chyba że masz grzany kanał i kupę czasu. trzeba albo ściągać dechę albo nagrzewnice wyciągać. Ja bym udał się do warsztatu (unikałbym ASO bo wezmą strasznie dużo kasy) lub do ludzi od klimy. podobno koszt naprawy to około 300zl = część. Koszt siłownika w przypadku bravo to 120zl w ASO więc u ciebie tyle samo bo oni na jedno kopyto klepali to. Pamiętaj żeby swoją starą część zabrać z warsztatu gdyż może być tak że sprytny elektryk będzie w stanie to zreanimować i będziesz miał na zapas lub po prostu sprzedasz.
Gracias serniore Seth
Zamienników raczej nie ma - DENSO jest producentem i ten sam opornik występuje w oplu corsa D... z tym, że na allegro ta sama część do opla kosztuje 300PLN
Dla mnie cena 210 jaką zapłaciłem jest do zaakceptowania. Jak nawiew bedzie działać prawidłowo, to wtedy zajmę się odpowiednia temperaturą po właściwej stronie.
Dzięki za pomoc!
A bravo ma teść, 198kkm, 1.9JTD 120KM, więc jeśli coś cie trapi i mogę pomóc to pisz
Teściowa ma pandę 1.1 jakby co... 210kkm...
Punto jest z najmniejszym przebiegiem, bo żony... 153kkm
moje bravo na blacei ma 210 tyś km a w rzeczywistości prawie 270 tys km i śmiga aż miło w sumie z mechaniką i elektryką żyłem sporo na co dzień więc jakoś sobie radzę ale będę pamiętał o tym żeby do ciebie się uśmiechać w razie czego bo teściu ma zacne auto z zacnym silnikiem jak u mnie. Mam nadzieję ze szybko i bez powikłań rozwiążesz problem.
Aha zapomniałem dodać podłącz auto pod kompa te siłowniki co sterują klapkami zapisują się w postaci błędu którego nie masz na blacie. u mnie był błąd b1009 czy jakoś tak. W dziele bravo II masz o tym
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT