Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009

    Opinie i doświadczenia 1.4 8v lub 16v

    Proszę o opinie na temat silnika 1.4 w wersji 8v 77 KM i 16v 95KM.
    Jak to jeździ, przyspieszanie, spalanie, usterki.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2017
    Skąd
    Stąd
    Wiek
    43
    Postów
    3
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    2006
    Wszystko zależy czy potrzebujesz autka najwyżej podmiejskiego czy jednak będziesz jeździł w dłuższe trasy, mimo wszystko jednak radziłbym od razu celować w 16v - dużo lepsza dynamika i dość duża szansa na skrzynię 6-biegową. O ile 77km jakoś w trasie się toczy, to niestety te 5 biegów i niska moc sprawiają, że przy prędkościach rzędu 90-100km/h silnik się po prostu męczy i nieco wyje (90km/h =~ 3000 obrotów), a co za tym idzie męczy i kierowcę. Przy większych prędkościach jest już tylko gorzej, a już najgorsze jest połączenie lato+klima+pasażer(owie), wtedy robi się zdecydowanie nieciekawie. Owszem, niektórzy twierdzą, że 1.2 z 69KM da się dojechać na wakacje z pasażerami, klimą i bagażami, ale to chyba trzeba mieć jednak jakieś masochistyczne skłonności...

    Przyspieszenie? W tym aucie? A co to takiego? A tak serio to z perspektywy posiadacza 8v przyspieszenie jest... na dolnej krawędzi wystarczalności, a jeżeli ktoś lubi płynną jazdę w mieście to zdecydowanie powinien wybrać minimalnie tą wersję 16-zaworową. Owszem, można piłować go do 4k, ale z racji tego, że jest wtedy tylko nieznacznie lepiej, to szybko taka jazda męczy. Przynajmniej ja mam takie zdanie, po przeprowadzce do średniej wielkości miasta wojewódzkiego i 6 latach eksploatacji 8v w takich warunkach.

    Jedną z nielicznych zalet 8v jest niezaprzeczalnie spalanie - jeżdżąc samemu na trasie schodzę bez problemu poniżej 4.5l (rekord to 3.9 wykręcone na krajówce, ale przy v-max 70/h), miasto ok 6.5/7, z klimą ok 7.5.
    Ostatnio edytowane przez bq9w86etdq69wdb@asdf.pl ; 07-07-2020 o 18:10

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał bq9w86etdq69wdb@asdf.pl Zobacz post
    Wszystko zależy czy potrzebujesz autka najwyżej podmiejskiego czy jednak będziesz jeździł w dłuższe trasy, mimo wszystko jednak radziłbym od razu celować w 16v - dużo lepsza dynamika i dość duża szansa na skrzynię 6-biegową. O ile 77km jakoś w trasie się toczy, to niestety te 5 biegów i niska moc sprawiają, że przy prędkościach rzędu 90-100km/h silnik się po prostu męczy i nieco wyje (90km/h =~ 3000 obrotów), a co za tym idzie męczy i kierowcę.
    Weź nie pisz głupot o 8V. Przy 3tyś. obrotów ten silnik ma maksymalny moment obrotowy, 115Nm, 16V ma 125Nm przy 4500, więc o czym Ty piszesz? O jakim męczeniu? Wyć to wyje, przy jeździe 140km/h. Do tego nowsze miały inne przełożenia skrzyni, o czym dowiedziałem się na forum, gdy był temat obrotów silnika do prędkości. Nowsze miały niższe obroty.
    W moim głośno nie jest przy 3tyś., a mam porównanie z MultiAir, który ma wtedy 2tyś. obrotów.


    Cytat Napisał bq9w86etdq69wdb@asdf.pl Zobacz post
    Przyspieszenie? W tym aucie? A co to takiego? A tak serio to z perspektywy posiadacza 8v przyspieszenie jest... na dolnej krawędzi wystarczalności, a jeżeli ktoś lubi płynną jazdę w mieście to zdecydowanie powinien wybrać minimalnie tą wersję 16-zaworową.
    Yhy, tylko dlaczego 500X 140KM muszę się w mieście starać, żeby na starcie dogonić żonkę w GP 1.4 8V? Moim zdaniem 1.4 8V jest właśnie do miasta, poza - to zależy. 16V do dynamicznej jazdy trzeba jednak kręcić z racji wysoko położonego momentu. Kilkoma różnymi wolnossakami 16V miałem okazję jeździć, każdego trzeba było kręcić, żeby to jechało.

    Cytat Napisał bq9w86etdq69wdb@asdf.pl Zobacz post
    Owszem, można piłować go do 4k, ale z racji tego, że jest wtedy tylko nieznacznie lepiej, to szybko taka jazda męczy. Przynajmniej ja mam takie zdanie, po przeprowadzce do średniej wielkości miasta wojewódzkiego i 6 latach eksploatacji 8v w takich warunkach.
    Proponuję zmianę stylu jazdy, albo naprawienie usterek w tym aucie, albo zmianę stacji benzynowej, albo zmianę opon na mniej "oporowe".

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał bq9w86etdq69wdb@asdf.pl Zobacz post
    Jedną z nielicznych zalet 8v jest niezaprzeczalnie spalanie - jeżdżąc samemu na trasie schodzę bez problemu poniżej 4.5l (rekord to 3.9 wykręcone na krajówce, ale przy v-max 70/h, bo to jest ulubiona i optymalna prędkość 5-tego biegu), miasto ok 6.5/7, z klimą ok 7.5.
    To jednak słaby wynik uzyskujesz. Bo bez dziadowania w moim, z klimą na auto cały rok, średnie z całości wychodzi 6,2-6,5.
    Ulubnioną prędkość 5 biegu pominę milczeniem

    Dodam jeszcze, że przebieg silnika przekroczył magiczną granicę szrota według statystycznego Polaka, czyli 200tyś.km. Teraz ma powyżej 240tyś.km - od początku w moich rękach.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 07-07-2020 o 17:55

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Zanim kupiłem 500X miałem okazję przejechać się Punto 77 KM i może miałem naleciałość z diesla co do obrotów ,a za tym idzie momentu i mocy . Jak szybko wyjechałem ,tak wróciłem zawiedziony - auto trzeba było kręcić aby w wiarę się rozpędzało ,a elastyczność mnie zawiodła - ale jak napisałem przesiadłem się z diesla . Kiedyś miałem okazję jeszcze w Grande Punto 8V jechać do Poznania tym pojazdem -dało radę ,ale manewry trzeba było robić z rozmysłem ,szału nie było (wtedy jeździłem Punto klasycznym 1,3 70 KM diesel ) . Wszystko zależy do czego chcesz używać auto i czego oczekujesz .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2017
    Skąd
    Stąd
    Wiek
    43
    Postów
    3
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    2006
    Wyraziłem tylko swoją (mocno) subiektywną opinię po 6-letniej eksploatacji auta z tym silnikiem, nie musisz się wcale z nią zgadzać. Co do ulubionej prędkości 5-tego biegu - być może był to za duży skrót myślowy, chodziło mi o to, że przy 70/h schodzi się do, jakby nie patrzeć, dość dobrych wyników w spalaniu (taka ciekawostka bardziej).

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Weź nie pisz głupot o 8V. Przy 3tyś. obrotów ten silnik ma maksymalny moment obrotowy, 115Nm, 16V ma 125Nm przy 4500, więc o czym Ty piszesz? O jakim męczeniu? Wyć to wyje, przy jeździe 140km/h. Do tego nowsze miały inne przełożenia skrzyni, o czym dowiedziałem się na forum, gdy był temat obrotów silnika do prędkości. Nowsze miały niższe obroty.
    W moim głośno nie jest przy 3tyś., a mam porównanie z MultiAir, który ma wtedy 2tyś. obrotów.
    I tu wydaje mi się najbardziej czuć różnicę pomiędzy tymi silnikami - nie spotkałem co prawda nigdzie wykresów mocy i momentu tych silników, ale przy wyprzedzaniu w 8v czuć ten moment w okolicy tych 3k, a potem szybko przychodzi... osłabienie, nazwijmy to. Tu jednak zdecydowanie lepiej mi się wyprzedzało w 16v, gdzie moment był rozciągnięty na większy przedział obrotów i jakoś czułem się dużo pewniej. Tutaj znów podkreślam, że jest to moja subiektywna opinia. Co do wycia przy 140 - no biorąc pod uwagę, że o ile pamiętam v-max to 152km/h (tu mogę się mylić +/- kilka km) dla tej konfiguracji, to ciężko, żeby nie wyło. Aczkolwiek tu istnieje taka możliwość, że to małe braki w wygłuszeniu powodują w moim bolidzie zbyt dużą słyszalność odgłosów pracy silnika, tu akurat nie mam porównania z innym 8v.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Yhy, tylko dlaczego 500X 140KM muszę się w mieście starać, żeby na starcie dogonić żonkę w GP 1.4 8V? Moim zdaniem 1.4 8V jest właśnie do miasta, poza - to zależy. 16V do dynamicznej jazdy trzeba jednak kręcić z racji wysoko położonego momentu. Kilkoma różnymi wolnossakami 16V miałem okazję jeździć, każdego trzeba było kręcić, żeby to jechało.
    Hmm... różnica mas? 1150 vs 1350kg (o ile dobrze AC podaje) + trochę pewnie swoje robią krótsze przełożenia w GP? Ew. turbo dziura (forma pytająca, nie wiem, nie jeździłem T-Jet'ami)?. W każdym razie nie ma co z 77km robić też demona prędkości.
    No ja mam np. porównanie z 1.4 16V V-VTi i tu osobiście wydaje mi się, że jest przepaść mimo tylko 18KM różnicy, gdzie spokojnie w mocno górzystym terenie można się swobodnie wspinać pod górę z klimą i pasażerami w komplecie.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Proponuję zmianę stylu jazdy, albo naprawienie usterek w tym aucie, albo zmianę stacji benzynowej, albo zmianę opon na mniej "oporowe".

    To jednak słaby wynik uzyskujesz. Bo bez dziadowania w moim, z klimą na auto cały rok, średnie z całości wychodzi 6,2-6,5.
    Ulubnioną prędkość 5 biegu pominę milczeniem

    Dodam jeszcze, że przebieg silnika przekroczył magiczną granicę szrota według statystycznego Polaka, czyli 200tyś.km. Teraz ma powyżej 240tyś.km - od początku w moich rękach.
    Oprócz powyższego zmieniłem też ASO, dokupiłem oryginalnego Wunderbauma oraz opłaciłem modły lokalnego FIAT-owskiego szamana. Nie pomogło.
    Ostatnio edytowane przez bq9w86etdq69wdb@asdf.pl ; 07-07-2020 o 19:04

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał bq9w86etdq69wdb@asdf.pl Zobacz post
    Hmm... różnica mas? 1150 vs 1350kg (o ile dobrze AC podaje) + trochę pewnie swoje robią krótsze przełożenia w GP? Ew. turbo dziura (forma pytająca, nie wiem, nie jeździłem T-Jet'ami)?.
    MultiAir to nie T-Jet. Moje GP waży 1250kg, a 500X 1512kg Są to rzeczywiste wagi tych aut.
    Turbodziura nie ma nic do rzeczy, krótka 1 w 500X w C635 na starcie robi swoje, moment i obrotomierz zamknięty. Masy nie mają nic do rzeczy w tym przypadku.
    Cytat Napisał bq9w86etdq69wdb@asdf.pl Zobacz post
    że o ile pamiętam v-max to 152km/h (tu mogę się mylić +/- kilka km) dla tej konfiguracji, to ciężko, żeby nie wyło.
    Jedzie szybciej niż 152km/h.
    Z ciekawostek, zmiana opon z fabrycznych Michelin Energy (175x65R15), na Dunlop Sport Bluresponse (185x65R15) spowodowała spadek średniego spalania o 1,5l, pomimo zwiększenia szerokości opony
    Cytat Napisał bq9w86etdq69wdb@asdf.pl Zobacz post
    Oprócz powyższego zmieniłem też ASO
    Mój Kropek od lat widział tylko z drogi

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał bq9w86etdq69wdb@asdf.pl Zobacz post
    Aczkolwiek tu istnieje taka możliwość, że to małe braki w wygłuszeniu powodują w moim bolidzie zbyt dużą słyszalność odgłosów pracy silnika, tu akurat nie mam porównania z innym 8v.
    Fakt, mam wersję Emotion, a ona ma dodatkowe wygłuszenia, w tym sam dołożyłem pod maską.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Kiedyś miałem okazję jeszcze w Grande Punto 8V jechać do Poznania tym pojazdem -dało radę ,ale manewry trzeba było robić z rozmysłem ,szału nie było
    To fakt, w trasie szału nie ma, ale przy wcześniejszym zaplanowaniu manewru wyprzedzania nie ma aż takiej tragedii. Jednak opony też swoje robią, o czym powyżej napisałem (opory toczenia). Spadek spalania o 1,5l mówi sam za siebie.
    Ogólnie ostatnio od pół roku codziennie przesiadam się pomiędzy moimi bolidami i w zabudowanym nie czuję dyskomfortu w moim GP, że nie jedzie, bo zwija się od świateł do świateł dość sprawnie, tylko czasem 6 w nim chcę wrzucić
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-07-2020 o 00:52

  8. #7
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Widzę że rozwinęła się ciekawa rozmowa

    Odpowiadając na zasadnicze pytanie, ma to być auto do jazdy po mieście, do rodziny parę km dalej lub do pracy jakieś 100 km w tą i z powrotem. Opcja trzecia raczej rzadko, bo na co dzień do pracy jeżdżę GP 1.9
    Generalnie to ma być auto dla żony.
    Obecnie sprzedaliśmy Getza, którego blacha zaczęła się utleniać w bardziej lub mniej widoczny sposób. Autko miało silnik 1.3 82KM, dlatego szukamy czegoś w podobnym zakresie.
    Wybór padł na benzyniaka, bo po co drugi diesel, szczególnie, jeśli nie będzie wyjeżdżał za często w długie trasy.

    Wiadomo, że po zakupie będzie zrobiony pełen serwis...

    Przed zakupem wolałem zapytać o opinie osób, które autko z takim silnikiem posiadają...

    Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę przy zakupie?

    Generalnie przeglądając oferty widać różnicę, że 8V ma skrzynię 5, a 16v ma skrzynię 6.

    Oczywista rzecz, że będzie autko z klimą, ale tym razem z manualną, żona nie lubi klimatronika
    I na pewno zdecydujemy się na pełen dach, bo na panoramicznym nikt nie chciał zamontować mi bagażnika, nawet serwis Fiata w Kielcach.
    Przebiegu ponad 200 tys się nie boję. Punto 2 miało grubo ponad 230 tys z silnikiem 1.2 80 KM jak szło na sprzedaż i z silnikiem nic złego się nie działo, poza UPG.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2018
    Skąd
    Środa Wielkopolska
    Postów
    98
    Auto
    Grande Punto sport 1.4 16v Tipo 1.4 95km pop HB
    Rocznik
    2006 2020
    Jeśli celujesz w Grande Punto, to mam 1.4 16v, który przekazałem żonie, która więcej jeździ po mieście i jest ok. Spalanie i dynamika do małego miasta jest conajmniej zadowalająca, a i 6 bieg poza miastem się przydaje. Czy to jednak z racji przebiegu GP (212k), czy innych przełożeń Tipo z tym samym silnikiem zbiera się lepiej.
    Ostatnio edytowane przez pawelhenryk ; 08-07-2020 o 21:15

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    PL
    Postów
    63
    Auto
    GP 1.4 8v
    Rocznik
    2007
    Jak bym miał kupić jeszcze raz (czego bym na pewno nie zrobił, ale to pomińmy) poniżej 1.4 16v bym nie schodził. Po pierwsze zdecydowanie lepsze osiągi przy podobnym spalaniu, po drugie masz skrzynię 6 biegową co na trasie zdecydowanie umili jazdę, po trzecie sprzedać mocniejszą wersję w przyzwoitym stanie będzie łatwiej niż słabszą której są setki w ogłoszeniach, po czwarte 8v przyśpiesza jak by ciągnęło za sobą kotwicę .

    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę przy zakupie?
    Najlepiej na wszystko, to już leciwy samochód. Wycieki ze skrzyni (wybierak, uszczelniacze półosi), wycieki z silnika, stan miski olejowej, jak auto nie miało osłony pod silnikiem może być mocno pordzewiała (nie dotyczy 16v) tak samo jak rura od pompy wody, sanki przednie między mocowaniami wahacza czasami korodują, na krawędzi maski i klapy bagażnika (przy masie uszczelniającej gdzie łączą się blachy) również pojawia się korozja. Co tam jeszcze ciekawego było... obudowy alternatora pękają zwłaszcza jak jest odpływ wody z podszybia w starej wersji (pęknięcie dobrze widać od spodu). Zdarzają się uszkodzone czujniki zapięcia pasów, nie każdy wymienia więc warto sprawdzić czy zapala się kontrolka od niezapiętych pasów.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał pawelhenryk Zobacz post
    czy innych przełożeń Tipo z tym samym silnikiem zbiera się lepiej.
    W Tipo nie jest 1-1 ten sam silnik

    Co ze zużyciem oleju w 16V? Właściciele Tipo marudzą

    Cytat Napisał pawelhenryk Zobacz post
    , a i 6 bieg poza miastem się przydaje.
    Dlaczego tylko poza miastem? To w mieście, np. przy ograniczeniu 70km/h, nie można 6 włączyć?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Pioner Zobacz post
    Jak bym miał kupić jeszcze raz (czego bym na pewno nie zrobił, ale to pomińmy) poniżej 1.4 16v bym nie schodził. Po pierwsze zdecydowanie lepsze osiągi przy podobnym spalaniu,
    Rozumiem, że jeździłeś, a nie tylko osiągi z papieru
    Co do mojego GP, to po 13 latach razem nie mam zamiaru go się pozbywać, zajebiste autko, a nie pet jak większość w ogłoszeniach.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał pawelhenryk Zobacz post
    Czy to jednak z racji przebiegu GP (212k),
    To żaden przebieg, przynajmniej dla 8V.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-07-2020 o 22:19

  12. #11
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał pawelhenryk Zobacz post
    Jeśli celujesz w Grande Punto, to mam 1.4 16v, który przekazałem żonie, która więcej jeździ po mieście i jest ok. Spalanie i dynamika do małego miasta jest conajmniej zadowalająca, a i 6 bieg poza miastem się przydaje.
    Tylko problem z tym, że żeby wykorzystać moc tego silniczka trzeba go kręcić wysoko, według not katalogowych maksymalny moment obrotowy jest w zakresie 4500, czego moja żona raczej nie osiągnie. Ciężko ją zmusić żeby obroty poszły powyżej 3500.
    6 bieg też nie jest rzeczą która musi być. Sam mam skrzynię 6 i używam tylko na szybkich trasach, na krajówkach 5 to maks. DPF nie lubi dziadowania i emeryckiego jeżdżenia.

    Został poruszony też temat zużycia oleju. Trzeba dolewać coś od wymiany do wymiany?
    Ja w poprzednich i obecnym aucie nie dolewałem ani grama.
    Kwestia pękającej obudowy alternatora znana mi jest już z seiko

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2018
    Skąd
    Środa Wielkopolska
    Postów
    98
    Auto
    Grande Punto sport 1.4 16v Tipo 1.4 95km pop HB
    Rocznik
    2006 2020
    Z tym 6 biegiem nie do końca. Mieszkamy w mieście, żona pracuje w sąsiedniej gminie i rozpędza powyżej setki. Nieznacznie, ale jednak i już wtedy 6 się przydaje, co widać przy spalaniu. Dynamika? Powyżej chyba 3500 obrotów jest żwawszy rzeczywiście, ale nawet poniżej jest ok. Kolega od dojazdów ma Bravo 1.2 16v. Mimo wszystko dynamiczny, ale żeby się w miarę żwawo przemieszczać, musi mocniej deptać i realnie do baku wlewa więcej.Rzeczywiście od zmiany do zmiany oleju można dolać. Z Max na miarce po 10-12k robi się połowa właściwe stanu - tragedii nie ma. W Tipo jeszcze nie wiem, narazie 600km zrobiłem , a auto tydzień temu wyjechało z salonu. Poza tym skoro w GP mi to jakoś nie przeszkadza i nie ma tragedii, to i tym razem przeżyję.
    No i wracając do 6 biegu - w benzynie nie ma dpf. 6 bieg używa się żeby nie piłować niepotrzebnie i zmniejszyć zużycie. Wyjeżdżam na autostradę, rozpędzam się do 120-130 i jest ciszej i taniej. Jadę za miasto i nawet przy 100 się przydaje
    Ostatnio edytowane przez pawelhenryk ; 09-07-2020 o 01:55

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    4
    Auto
    Punto Evo 1.4 77KM
    Rocznik
    2010
    Ja coś napiszę, mam evo a nie grande ale silnik ten sam. Ogólnie to silniczek uważam z bardzo fajny do takiej "normalnej" jazdy. Nie uważam ze brakuje mu dynamiki (ja z pod świateł prawie zawsze jestem pierwszy) i jest dość elastyczny. Wyraźnie czuć że ożywa tak od 2500 obrotów, ale też można nim swobodnie toczyć się na 5 biegu przy 1500 (oczywiście nie ma mowy wtedy o jakiejkolwiek dynamice). Do 100km/h jest cicho i oszczędnie, w trasie do 120 z licznika jest jeszcze spalanie spoko około 6l, ale obroty są już około 3900 i już tak bardzo cicho nie jest. A tak z prędkości miejskiej ok. 50/h jak potrzeba trochę dynamiczniej pojechać to 3 bieg jest do tego idealny. Co do oleju to w poprzednim sezonie na 13k przebiegu dolałem niecałe 0,5 litra (ale głównie dla tego że pilnowałem, żeby poziom był w górnej granicy), obecnie po płukance i na innym oleju nie widzę na razie ubytków, a już mam 5k zrobione.
    Ogólnie to uważam ten silniczek za dość fajny i przyjemny w obsłudze. A co do opisów że nie jedzie, to myślę że też zależy kto czym wcześniej jeździł i jaką ma technikę jazdy .

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał pawelhenryk Zobacz post
    Wyjeżdżam na autostradę, rozpędzam się do 120-130 i jest ciszej i taniej. Jadę za miasto i nawet przy 100 się przydaje
    Z MultiAir-em, jeżeli warunki pozwalają, 6 włączam przy 70km/h.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał StKUriziel Zobacz post
    A co do opisów że nie jedzie, to myślę że też zależy kto czym wcześniej jeździł i jaką ma technikę jazdy .
    Tu się zgodzę, bo np 1.2 Twinport 80KM, od Opla dla mnie wg nie jedzie. Zresztą i 2.0 DTI również bardzo przymula, a podobno ma 101 KM.
    Ostatnio miałem okazję przejechać się też 1.4 turboecotec 140 KM, benzyniak, dla mnie też szału nie robił.

    Ale jak kto woli, kolega sobie bardzo chwali, ja np bym nie kupił...

    Ale wracając do głównego wątku autkiem ma jeździć żona, ja to bardziej tak sporadycznie

    Ktoś wymieniał już rozrząd jakie to są koszty? mówimy o komplecie z rolkami i pompą wody.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia
    Napisany przez mulder na forum 500X
    Odpowiedzi: 670
    Ostatni post: 25-01-2024, 10:33
  2. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 23:45
  3. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 22:09
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 15:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-04-2009, 00:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469opinie-i-doswiadczenia-1-4-8v-lub-16v-47092

fiat 1.4 77kmfiat grande punto 1.4 jaki naped1.4 16v punto opiniegrande punto 1.4 8vSilnik fiata 14 77km opinieGrande Punto 1.4 8V silnikgrande punto 1.4 77km opinieFiat 1.4 77km opiniefiat grande punto opinieSilnik fiata 14 8v 77km opinieSilnik Fiat 1.4 8V 77KM opinie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl