Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2021
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2007

    Nie odpala przy ujemnej temperaturze + dziwne zachowanie po długiej jeździe.

    Cześć!
    Samochód to Grande Punto 1.4 z instalacją LPG. Problem pojawia się przy minusowych temperaturach (nawe -1, -2 stopnie). Samochód nie chce odpalić (kręci ale nie chce załapać). Akumulator sprawdzaony, wszystko w porządku. Gdy temperatura otoczenia się zwiększy na powyżej zera problem znika. Dodatkowym objawem jest skaczący wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej. Przy próbie odpalania dochodzi do 90 stopni jak kręcę rozrusznikiem. Podejrzewam MAP SENSOR, ale może macie jakieś inne pomysły? Ewentualnie jak to zdiagnozować bez komputera, żeby mieć pewność co wymienić.

    Dodatkowo - nie mam pojęcia czy to ma coś wspólnego z map sensorem, ostatnio jechałem w dłuższą trasę po autostradzie. Raz po 80 KM jazdy, gdy zatrzymywałem się przy bramkach samochód zgasł samoczynnie. Zapaliła się kontrolka check engine i przestał działać obrotomierz. Po 30 sekundach udało mi się go odpalić, podjechać do mechanika i powiedział, że są tylko jakieś nieciągłe błedy, wykasował i wszystko wróciło do normy. Później na trasie miałem jeszcze raz ten sam problem, tym razem nie wyskoczyła kontrolka ale samochód zgasł, po chwili odpalił i znowu bez problemu. Dodam, że jeżdząć po mieście nie miałem nigdy takich dziwnych objawów. Może czujnik położenia wału?

    Macie jakieś pomysły co może być przyczyną, mieliście podobne sytuacje?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    PL
    Postów
    63
    Auto
    GP 1.4 8v
    Rocznik
    2007
    Jeśli to map sensor a raczej czujnik temperatury zasysanego powietrza, który jest w nim, to po odłączeniu wtyczki powinien bez najmniejszego problemu odpalić. Ostrzegam, po odłączeniu map sensora zapali się check i będzie za nisko schodził z obrotami, może gasnąć. Wskaźnik temperatury skacze przy pierwszej próbie odpalenia czy dopiero po którymś razie? To też może być efekt uszkodzenia tego czujnika, lub problemów z akumulatorem/masą. Co do dodatkowego pytania trzeba by zrobić porządną diagnostykę komputerową, bez tego ciężko coś sugerować.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2021
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2007
    Dzięki za odpowiedź. Temperatura skacze od samego początku, nawet przed odpaleniem się podnosi wskazówka. Przy temperaturze na plusie objaw nie występuje.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2018
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    70
    Auto
    Fiat grande punto 1.4 8V + lpg
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Pioner Zobacz post
    Jeśli to map sensor a raczej czujnik temperatury zasysanego powietrza, który jest w nim, to po odłączeniu wtyczki powinien bez najmniejszego problemu odpalić. Ostrzegam, po odłączeniu map sensora zapali się check i będzie za nisko schodził z obrotami, może gasnąć. Wskaźnik temperatury skacze przy pierwszej próbie odpalenia czy dopiero po którymś razie? To też może być efekt uszkodzenia tego czujnika, lub problemów z akumulatorem/masą. Co do dodatkowego pytania trzeba by zrobić porządną diagnostykę komputerową, bez tego ciężko coś sugerować.
    Powiedz mi podpinając do kompa na co zwrócić uwagę? I czy mapsensor kupować oryginał Boscha czy moze byc jakis sensowny zamiennik? Prawdopodobnie będę sie bral za wymianę świec, kabli, cewki no i właśnie mapsensora

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2021
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Grande Punto
    Rocznik
    2007
    Pytanie nie do mnie, ale z tego co czytałem trochę na forach to niektórzy skarżą się na zamienniki, więc podobno lepiej Boscha. Czy wymiana tego map sensora jest trudna? Mechanicy wołają 80-100 zł a to prawie tyle co czujnik, więc nie wiem czy po prostu nie wymienić samemu i zobaczyć czy problem nie zniknie.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieluń
    Postów
    32
    Auto
    Sei 1.1 SX Full
    Rocznik
    2001
    Licznik temperaturę silnika to chyba bierze po CAN ze sterownika silnika i raczej z czujnika temperatury płynu chłodzącego , nie czujnika temperatury powietrza zasysanego . " Prawdopodobnie będę sie bral za wymianę świec, kabli, cewki no i właśnie mapsensora" Od kiedy to się wymienia takie komplety ? Jak będziesz wymieniał regularnie świece na konkretnej firmy , to ci nie uwalą ani kabli ani cewek .
    Ostatnio edytowane przez Body ; 16-03-2021 o 23:08

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Body Zobacz post
    Licznik temperaturę silnika to chyba bierze po CAN ze sterownika silnika i raczej z czujnika temperatury płynu chłodzącego
    Temperatura silnika to temperatura płynu chłodzącego, więc na liczniku informacja z CAN z ECU.

    Cytat Napisał nordab.nd Zobacz post
    Czy wymiana tego map sensora jest trudna?
    Banalne, wtyczka i wykręcenie/wkręcenie śruby.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    PL
    Postów
    63
    Auto
    GP 1.4 8v
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Body Zobacz post
    Licznik temperaturę silnika to chyba bierze po CAN ze sterownika silnika i raczej z czujnika temperatury płynu chłodzącego , nie czujnika temperatury powietrza zasysanego .
    Temperatura na liczniku jest z sieci CAN tylko, że przy uszkodzeniu czujnika powietrza komputer wariuje i dzieją się różne cyrki. Były na forum takie przypadki w wątku z Lineą. W moim przy -15 włączał się wentylator na pełne obroty mimo, że silnik nie odpalał...

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Pioner Zobacz post
    że przy uszkodzeniu czujnika powietrza komputer wariuje i dzieją się różne cyrki
    Tak, "komputer wariuje", bo oprogramowanie realizuje algorytmy w przypadku sprzecznych danych z czujników, żeby nie nastąpiło przegrzanie silnika itd... Rozumiem, że lepiej by było, gdyby przy rozjeździe temperatur na czujnikach, powiedzmy płynu była za mała, w dolocie poprawna, nie włączył wiatraka i gejzer pod maską by zrobiło Osobiście za takimi "cyrkami" jestem za.

    Zapewne w ECU jest błąd czujnika temperatury płynu. Tak się dzieje, gdy ten czujnik jest uszkodzony, albo uszkodzony czujnik temperatury w dolocie. Wówczas komp przyjmuje, że nie działa czujnik płynu i pokazuje dane z czujnika dolotu w zegarach, stąd dziwne latanie wskazówki temperatury. Osobiście hobbystycznie grzebałem w takim przypadku w 1.4 8V w Albei. Dane z MES jasno powiedziały co jest walnięte - w tamtym przypadku MAP.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 17-03-2021 o 11:52


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-03-2017, 14:45
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-01-2017, 00:10
  3. Dziwne zachowanie wentylatora przy włączeniu klimatyzacji
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 08-07-2013, 13:47
  4. dziwne zachowanie silnika przy niskich temperaturach
    Napisany przez baits na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-01-2013, 04:31
  5. Dziwne zachowanie samochodu przy mocniejszym hamowaniu
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-02-2010, 14:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl