Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
Like Tree1lubi to!

Temat: Jak to jest z tym braniem oleju ?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2014
    Skąd
    Katowice
    Postów
    2
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006

    Jak to jest z tym braniem oleju ?

    Witam, od czerwca b.r. posiadam Fiata Grande Punto 1.4 8v 2006r. Od razu po zakupie samochodu został wymieniony olej wraz z filtrami. Zalany olej to 5w40 (syntetyk). Podczas regularnego sprawdzania poziomu oleju zauwazylam, że cały czas go ubywa. Teraz bagnet wskazuje ok 1/4, a był zalany prawie do pełna. Dodam, że od wymiany oleju zrobiłam nim 3tys km, samochód ma 93tys przebiegu, raczej nie jeżdzę na najwyższych obrotach i przeważnie w mieście, jeśli to ma znaczenie. Może cos poradzicie? Jaka może być przyczyna i co w tym wypadku zrobić?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2014
    Skąd
    Schiedam
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Grande Punto 1.4 16V
    Rocznik
    2006
    93 tysiące w 8 lat? Hmmmmmmmm, samo to już wydaje mi się podejrzane. Tym bardziej że żyjemy w czasach że bez samochodu ani rusz. Ja też mam Fiata GP z 2006 roku ale nachulane ma 207 tyś. Ale oleju nie bierze. Ja na Twoim miejscu spróbowałbym oleju pół-syntetycznego (polecam Motul 6100 Synergie+, 10W40). W mojej starej Toyocie która fabrycznie brała litr na 1000 km zredukował spalanie oleju do minimum (ok. 5tyś kilometrów bez dolewki).
    Oczywiście jest to najtańsze rozwiązanie, zawsze możesz zrobić remont silnika co wiąże się z dużo większymi kosztami.
    Pozdrawiam

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2014
    Skąd
    Katowice
    Postów
    2
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006
    A może ktoś się orientuje ile ml oleju jest pomiędzy wskazówkami na bagnecie MIN a MAX ? Bo w zasadzie zbiornik nie jest aż taki duży w tych puntach i może wcale aż tak dużo oleju nie wziął ?

    btw. co do przebiegu jestem pewna, że jest prawdziwy miałam wcześniej autko z 99r i miało 110 tys także jest to jak najbardziej możliwe.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    Los Angeles
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2009
    Tak się przyjęło, że we wszystkich autach pomiędzy MIN a MAX powinno wejść około 1 litr oliwy.
    Ty się nie stresuj tym ubywaniem oleju. 1,4 8V są znane z tego że potrafią brać olej, chociaż nie jest to też regułą.
    To jest włoska technologia, a tam auta są produkowane radośnie, i nikt się nie przejmuje jakimiś pierdołami, że oliwy ubywa.
    Kontroluj co jakiś czas, dolewaj jak trzeba, nie myśl o żadnych remontach, nie zmieniaj przypadkiem na półsyntetyk, i ciesz się jazdą.
    Te silniki tak po prostu mają.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2014
    Skąd
    Schiedam
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Grande Punto 1.4 16V
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał nygus Zobacz post
    nie zmieniaj przypadkiem na półsyntetyk
    Możesz uzasadnić dlaczego?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    31
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Bo półsyntetyk to gorszy jakościowo olej. Wlej mu motul x-cess 8100 5w40. To pełny syntetyk bardzo wysokiej jakości. A silniki biorą go dużo mniej jak castrolu valvoline itd. Nie wiem czemu tak jest, ale każdy kto go zalał mówił, że mu się branie oleju uspokoiło.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    47
    Postów
    1,143
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM i Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    Rocznik
    2018 i 2017
    Miałem GP 1.4 8v przez 6 lat. Nie brał oleju. Jeździł na Seleni a potem na Shell Helix Ultra 5w40. Sprzedałem z przebiegiem 80 tys. Taki przebieg jest realny, u mnie to było drugie auto w rodzinie, używane głównie przez żonę.
    Sprawdzaj poziom oleju na rozgrzanym silniku, po odczekaniu kilku minut.
    Jeśli ubywa oleju, to napraw przyczynę - nie zmieniaj oleju n a gęstszy.
    Stosuj olej o parametrach zaleconych w instrukcji.

    Pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał vanrafell Zobacz post
    Możesz uzasadnić dlaczego?
    Bo nie spełnia wymaganej normy i jest za gęsty.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał nygus Zobacz post
    Te silniki tak po prostu mają.
    Nie zgadzam się. A "radosna technologia" to jakaś bzdura. Żaden z silników Fiata, które miałem nie brał oleju.

    Pzdr
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
    Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    ____________________
    Były: Lancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    Los Angeles
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Nie zgadzam się. A "radosna technologia" to jakaś bzdura. Żaden z silników Fiata, które miałem nie brał oleju.

    Pzdr
    Czemu tak poważnie??? Proponuję z większym przymrużeniem oka podchodzić do włoskiej myśli technicznej Wtedy człowiek zdrowszy, i mniejsze prawdopodobieństwo wrzodów na żołądku
    Sprawa pierwsza; gadamy sobie o 1,4 8V, a nie o wszystkich silnikach Fiata.
    Sprawa druga; to że Tobie nie wciągał oliwy.. to tylko się cieszyć, bo tak jak napisałem nie jest to regułą. Mnie jakimś cudem też nie bierze, co mnie również cieszy. Ale znam wielu właścicieli aut, z tymi konkretnie silnikami którzy sporo oleju dolewają, i nikt o żadnych naprawach nie myśli, bo tak po prostu było od samego wyjazdu nowym autem z salonu.
    Duże znaczenie ma moim zdaniem sposób użytkowania auta, oraz temperament kierowcy.
    Mój bolid ma lekkie życie, i może dlatego nie bierze.
    I jeszcze raz podkreślę; rozmawiamy o 1,4 8V, i nie mieszajmy w tą rozmowę innych silników.
    Pozdrawiam.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    47
    Postów
    1,143
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM i Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    Rocznik
    2018 i 2017
    Poważnie, bo to poważne forum a nie Pudelek :-)

    Odniosłeś się do całej włoskiej technologii a nie tylko do 1.4 8v: "To jest włoska technologia, a tam auta są produkowane radośnie, i nikt się nie przejmuje jakimiś pierdołami, że oliwy ubywa", a ja uważam, że to nieprawda.
    Z Twojej wypowiedzi można wywnioskować, ze Włosi konstruują silniki, które zużywają sporo oleju i nikt tam się tym nie przejmuje.
    Z moich doświadczeń i obserwacji wynika, że silniki Fiata w większości przypadków wytrzymują bez dolewek od wymiany do wymiany oleju, w tym również wspomniany 1.4 8v. O radosne podejście do zużycia oleju posądziłbym prędzej Niemców (VW) , których silniki, zwłaszcza diesla, biorą nawet po 1l na 1000 km

    Wracając do 1.4 8v. Skoro mój nie brał, Twój nie bierze i nie bierze wielu innym użytkownikom, to znaczy, że ten który bierze jest uszkodzony (ew. eksploatowany na granicy wytrzymałości).
    Jeśli jest uszkodzony, to trzeba to naprawić. Jeśli jest używany ekstremalnie, to trzeba się z takim zużyciem oleju pogodzić. Nie wierzę w indywidualne cechy danego egzemplarza.

    pzdr

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    Los Angeles
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Odniosłeś się do całej włoskiej technologii a nie tylko do 1.4 8v: "To jest włoska technologia, a tam auta są produkowane radośnie, i nikt się nie przejmuje jakimiś pierdołami, że oliwy ubywa", a ja uważam, że to nieprawda.
    O.K. niech już będzie że to nieprawda.
    Tak sobie pożartowałem... i wystarczy.
    Nie będę się spierał o słówka, ale jakoś inaczej rozumiem treść swoich postów.
    Więc reasumując, skoro i tak każdy wie swoje, to rady dla autora wątku są dwie:
    1. Remontuj silnik.
    2. Zapomnij o problemie, i dolewaj oleju jak będzie taka potrzeba.
    Niech sobie wybierze którą woli
    Pozdrawiam.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    47
    Postów
    1,143
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM i Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    Rocznik
    2018 i 2017
    Cytat Napisał nygus Zobacz post
    (...)
    Więc reasumując, skoro i tak każdy wie swoje, to rady dla autora wątku są dwie:
    1. Remontuj silnik.
    2. Zapomnij o problemie, i dolewaj oleju jak będzie taka potrzeba.
    (...).
    Całkowicie się z tym zgadzam.

    pzdr
    nygus lubi to.
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
    Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    ____________________
    Były: Lancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    6
    Auto
    GRANDE PUNTO 1.3 MJTD
    Kolego sprawdz stan odmy czy nie jest zatkana. Pozdrawiam
    Cooper

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    41
    Postów
    10
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    Chcę odświeżyć temat, pacjent 1.3 mjtd 2 euro 5 75km. Olej litr/1000 turbo /wymienione/ sucho, odma sucho, moc w normie , korekty w normie, dymu brak, dpf wypala się normalnie, kupiłem przy 190tys aktualnie 220. Przebiegi między wypaleniami dpf 210km. Spręzania nie sprawdzałem bo nie mam M9 adaptera, ale przedmuchów do skrzyni i pokrywy zaworów jakoś brak. Generalnie wszystko gra...a ubywa. Wycieków brak. Jak to jest u Was z tym silnikiem. Jazda miasto...niestety. Została mi teoria z 1. Pierścieniami zgarniającymi lub uszczelniaczami zaworów - ale przez DPF objawy są zakłamane 2. Regulator ciśnienia oleju nie redukuje ciśnienia i wali powyżej 4 barów... może, ale żeby sprawdzić sprężyne trzeba odkręcić pokrywę rozrządu lub pompę wody - ciśnienia nie mierzyłem- tylko teoria. Olej Top Tec 5W-40 /powinien być ten 5W-30 - ale na Seleni to samo. Może ktoś podobnie przeżył taki chaos? Jakieś wskazówki? A tak zapytam, gdzie mogę nabyć ten adapter M9 z końcówką na wciskane złączki jak ten z linkuhttps://www.lasertools.co.uk/product/7776 lub jakieś inne metody na pomiar sprężania? W IC jest adapter tylko na gwint...i nie mam przejściówki
    Ostatnio edytowane przez nesiasps ; 27-07-2020 o 10:00

  15. #14
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,375
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Wypalanie bardzo często. U mnie przy mieszanej jeździe trochę spadło, do 560, normalnie, kiedy robił tylko trasy było co 700-750.

    Tutaj upatrywał bym przyczyny.

    Zalej mu mobila lub castrola (tylko na takich jeżdżą moje auta) z pewnego źródła, nie z beczki 5w30. Spróbuj jechać w dłuższą trasę, nie tylko miasto.

    Litr na 1000 km to zdecydowanie za dużo. Ja nie dolewam od wymiany do wymiany.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    41
    Postów
    10
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    Właśnie tak też przypuszczam, a jeśli spala - to -czy taka ilość może ubywać przez uszczelniacze ?- zdaje się że to zbyt dużo nawet jak na miasto i raczej pierścienie zgarniające nie zbierają oleju. Może da się te uszczelniacze wymienić bez ściągania głowicy... Czy ktoś próbował?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kasowanie inspekcji oleju i "degradacji" oleju
    Napisany przez maxko na forum Croma
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 02-07-2020, 08:56
  2. Gdzie jest korek wlewu oleju do skrzyni?
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2013, 22:56
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-01-2013, 16:15
  4. Zmiana oleju czy jest sens
    Napisany przez puziom na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-07-2012, 15:22
  5. Co to jest, ktoś wie ?
    Napisany przez barmak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-12-2011, 07:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bagnet grande punto

grande punto problem z olejem

oznakowania na bagnecie fiat grande punto

silnik 1.2 8v jaki poziom ma byc na bagnecie

grande punto wymiana oleju

fiat grande punto sprawdzanie poziomu oleju

wymiana oleju grande punto 1.2

punto 8v ubywanie oleju

Ile oleju do grande punto 1.2 a 1.4

fiat Grande punto poziom oleju

grande punto 1.4 8v spalanie oleju

1.3 Multijet bierze olej

fiat linea 1.4 duze zuzycie oleju

odma grande punto 1.4 16v

punto zgestnialy olej

ile jest na bagnecie oleju od min do max we fiacie punto

poziom oleju grande punto

branie oleju punto 1.4 8v

fiat linea 1.4 spalanie oleju

punto 2 bagnet ile oleju

olej do grande punto 1.2

ile oleju do grande punto 1.4 8v

fiat grande punto 1.4 branie oleju

Grande Punto 1 4 pali olej

fiat grande punto pobieranie oleju

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl