Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
Like Tree1lubi to!

Temat: Jak to jest z tym braniem oleju ?  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Raczej nie da rady bez demontażu głowicy, jak wpadnie Ci zawór do środka, to leżysz...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    Jak tłok na konkretnym cylindrze w górze to nie ma szans żeby zawór wcięło mam tylko wątpliwości czy przy 220 tyś to będą uszczelniacze - a jeśli nawet twarde to litr/1000 to zdecydowanie zbyt dużo jak na uszczelniacze

  4. #18
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Przy padniętych uszczelniaczach często wystarczy zaprzestać hamowania silnikiem, i jeśli wtedy zużycie oleju spada to puszczają uszczelniacze zaworowe. W benzyniakach z grupy Fire w 8v i 16v robiłem takie wymiany bez zdejmowania głowicy.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    Może na noc rozepnę turbo z DPF i się obada rano co poleci...
    Jakoś mi te uszczelniacze nie pasują do tej awarii - nie znam przypadków w 1.3 multijet/cdti żeby przy 200 tyś były z nimi problemy - chyba że ktoś z tym już robił i się tym pochwali (jakie zużycie i czy pomogło)
    Ostatnio edytowane przez nesiasps ; 01-08-2020 o 09:25

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    To może zapytam inaczej- ściągnięcie głowicy, wymiana uszczelniaczy, kontrola zaworów- jaki koszt, czy ktoś przerabiał w serwisie lub poza serwisem?

  7. #21
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Serwis to jakieś 10 roboczogodzin może policzyć na taki zabieg plus części.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    46
    Postów
    32
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    Po wymianie głowicy oleju nie zużywa, na pierwszym cylindrze musiało dojść do przegrzania, prowadnica zaworu wydechowego była wypalona, świeca żarowa zaspawana od temperatury - przy okazji wymieniłem pierścienie oraz DPF / zamiennik polskiej firmy/ uszczelniłem pompę wtryskową, w ultradźwiękach końcówki wtrysków, filtry oleje pompa wody, rozrząd, czyszczenie kolektora oraz EGR - nieco wcześniej robiłem sprzęgło - uszczelniłem miskę bo śruby miały poprzeciągane/zerwane gwinty, naprawiłem wąż od klimy i od 8 tyś dalej sobie mnie wozi) wszystko robiłem sam w garażu / oprócz planowania drugiej głowicy - to i drogo nie wyszło - po tym wszystkim poznaliśmy się z tym fiacikiem nieco lepiej i cóż - nie rozstaniemy się zbyt szybko

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    3
    Auto
    Alfa 156
    Rocznik
    1999
    Witam.
    Rok czasu czekałem z napisaniem opinii na temat spalania oleju.
    Kupiłem rok temu Punto 2017 1.4 8V z udokumentowanym przebiegiem (ASO) 50 tys
    W rok przejechałem 20 tys, wymiana oleju co 10 tys , nie co 30 tys jak podaje książka.... (motul 5w40 + ceratec)
    Po między wymianami nie spalił nic oleju.

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    528
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Apel. Jako niby dorośli ludzie, nigdy NIE piszcie takich bajek jak powyżej, że "nic nie spalił", bo z zasady działania, silnik spalinowy MUSI olej zużywać, ale może to być tak mało, że na bagnecie nie stwierdzisz (bo bagnet NIE jest przyrządem pomiarowym).
    W dodatku (też z zasady działania), do oleju przedostaje się paliwo (i troszkę wilgoci + zanieczyszczenia stałe), co może podnieść poziom (wtedy niekumaci stwierdzają, że oleju "nic nie ubyło", chociaż przy wymianie czuć jak śmierdzi benzyną).

    Zauważalne zużycie jest dopuszczalne (normalne) i nie należy się przejmować jeśli są to małe ilości typu kilka setek (np. 300-400 ml) na 10 tysięcy km.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    3
    Auto
    Alfa 156
    Rocznik
    1999
    Czemu mnie atakujesz?
    Zgadzam się z Tobą że silnik pali olej w większych bądź mniejszych ilościach bo taka jest po prostu konstrukcja silnika spalinowego i zgadzam się z Tobą.
    Po prostu wyraziłem swoją opinię na dystansie 20kkm z użycia oleju w 1.4 8V.
    Po prostu!....pomiędzy wymianami nie dolewalem oleju bo ??????
    Co według Ciebie miałem zrobić jak to napisałeś """""Apel. Jako niby dorośli ludzie, nigdy NIE piszcie takich bajek jak powyżej, że "nic nie spalił"…........
    Odpowiedz mi proszę co miałem zrobić????
    Olej wymieniam sam więc wiem jak pachnie i jaką ma konsystencję....paliwo,woda,nagar ......dlatego wymiana co 10kkm.


    Serwisowałeś kiedyś od podstaw we własnym zakresie AR 156 2.0 JTS?
    Bo ja tak.....tam jest dopiero wyższa szkoła jazdy, gdzie nawet ASO tego nie ogarnia...... z forum alfoholicy.org jestem polecany na Wrocław w kwestii ogarnięcia tego motoru..... więc nie ucz mnie konstrukcji silnika.
    Pozdrawiam.
    Twój """"apel"""" wydaję mi się że jest spowodowany tym że w jakiś sposób chcesz zabłysnąć bo gówno się znasz, może tylko z teorii którą gdzieś czytałeś, albo żona ci nie daje.......i tu musisz odreagować.....
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 04-07-2022 o 23:01

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Opanujcie się trochę. Rodzice nie nauczyli Was dyskutować? Debatujcie ale bez osobistych wycieczek - kultury troszkę.
    Jeszcze ten CapsLock. :-/

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    528
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    1. "Atak" to sobie dopowiadają właśnie nie do końca kumaci, którym się na luzie przypomni PODSTAWY (że KAŻDY silnik MUSI brać olej). W sumie tyle chciałem przekazać. A tu wielka afera.

    2. Dzielenie się ze światem informacją techniczną, że oto mój samochód "nic nie spalił" jest nic nie warte. Szkoda transferu w internecie na takie rewelacje (bo technicznie to nie prawda - patrz punkt 1). Więc "apel" jest jak najbardziej na miejscu. Gadanie, że samochód "NIC" nie bierze, to taki banał, który raczej nie przystoi zawodowcowi (w rozmowie amatorów, co sobie nigdy rąsi nie ubrudzili przy zmianie oleju - albo jest to ich szczyt możliwości - można na to przymknąć oko).

    3. W świecie techniki/mechaniki, mechanicy samochodowi są najniższą kastą (zawód "mechanik", to nie tylko samochody, o tym też sporo ludzi nie wie), to generalnie cienkie bolki, które coś tam niby umieją, ale za wiele dobrego nie można się spodziewać. Przykładowo diagnostyka leży i kwiczy. Brak tzw. wiedzy przekrojowej (np. cieć robi poprawnie mechaniczne rzeczy, ale elektryki się boi).
    Losowy przykład z USA (gość diagnozuje wszystko oscyloskopem i przetwornikami np. ciśnienia w cylindrach i wydechu): https://www.youtube.com/c/Automotive...lutions/videos
    Pokażcie mi takiego w Polsce. A nie "wymieniaczy części" na odwal się.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 05-07-2022 o 17:17


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. kasowanie inspekcji oleju i "degradacji" oleju
    Napisany przez maxko na forum Croma
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 05-05-2024, 14:16
  2. Gdzie jest korek wlewu oleju do skrzyni?
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2013, 23:56
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-01-2013, 17:15
  4. Zmiana oleju czy jest sens
    Napisany przez puziom na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-07-2012, 16:22
  5. Co to jest, ktoś wie ?
    Napisany przez barmak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-12-2011, 08:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469jak-jest-z-tym-braniem-oleju-26007

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469jak-jest-z-tym-braniem-oleju-260072

bagnet grande punto1.3 Multijet bierze olejgrande punto problem z olejemgrande punto 1.4 8v spalanie olejufiat Grande punto poziom olejuIle oleju do grande punto 1.2 a 1.4punto 8v ubywanie olejufiat grande punto pobieranie olejuile oleju na bagnecie grande puntofiat grande punto 1.4 co ile olejmiejsca wycieku oleju fiat grande 1.4Punto frande bagnet ile olejufiat stilo 1.2 16v 80 olej bierzeFiat Grande punto 2007 active poziom olejufiat grande punto 1.4 bierzeolejwymiana oleju grande punto 1.2fiat grande punto sprawdzanie poziomu olejuile jest na bagnecie oleju od min do max we fiacie puntopoziom oleju grande puntobranie oleju punto 1.4 8vfiat linea 1.4 spalanie olejupunto 2 bagnet ile olejuolej do grande punto 1.2

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl