Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    troche dziwne bo ja mm 1.4 77 kucy i nie moge powiedziec aby to było mułowate, nawet z 4 dorosłymi osobami na pokładzie idzie bardzo dobrze do przodu.... dynamika wg mnie nawet lepsza niz w cinkłeczento którego za muła nie uważałem :-)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    nawet z 4 dorosłymi osobami na pokładzie idzie bardzo dobrze do przodu....
    Nie przesadzaj Idzie szczególnie do przodu, gdy jeszcze sprężarka klimy działa na 100%

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał savxx Zobacz post
    A co do tej mocy...może to rzeczywiście moje subiektywne odczucie...może trzeba się trochę przestawić,bo punciak po prostu jechał a GP trzeba rozbujać,trochę wyżej kręcić na obrotach?
    Fakt, że trzeba trochę pokręcić obroty ale bez przesady (max. 3,5-4 tys przy wyprzedzaniu) bo silnik jest bardzo elastyczny i zmiana biegów jest już spokojnie możliwa od 2,5 tys. Nie miałem nigdy kontaktu z Punto ale jego "dynamika" może wynikała także z innych przełożeń SB. Pisałeś także, że GP miała małą "rolkę". Może rozrząd (pasek) przeskoczył o 1-2 ząbki i tam jest przyczyna. Tak jak pisałem wcześniej moja wrotka nie jest demonem ale jazda nią sprawia nam wiele przyjemności a takich jak Twoje doświadczenia są mi obce. Da się GP nawet z tym rachitycznym silnikiem całkiem sprawnie poruszać. Fakt, że jak przesiadam się z Cromy to myślę, że nie jadę ale po chwili adaptacji wszystko jest OK. Reasumując, proponuję sprawdzić rozrząd (bo o filtrze powietrza i całym pakiecie startowym nie wspominam myśląc, że to zrobiłeś) i ... przejechać się innym GP z tym silnikiem (np w komisie pod pozorem jazdy próbnej). Jeśli będzie tak samo to masz odpowiedź.
    Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 30-03-2018 o 10:12

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    80
    Auto
    Grande Punto 1.2
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał savxx Zobacz post
    ...............A co do tej mocy...może to rzeczywiście moje subiektywne odczucie....

    Grande Punto ma przyspieszenie (od 0 do 100km/h) 14,5 s - stoper i jazda ........

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Miechów
    Postów
    14
    Auto
    Punto 1.2 8V, Grande Punto 1.2 8V
    Rocznik
    1997,2006
    Spróbuję z tym stoperem...Ale ten rozrząd,pasek rozrządu...może być coś na rzeczy.Jakiś czas przed kupnem był robiony rozrząd,bo nawet ktoś machnął stosowny wpis na obudowie filtra powietrza(białym markerem).Sęk w tym że tym samochodem wcześniej jeździł jakiś maksymalny syfiarz i niechluj to podejrzewam że ten rozrząd też pewnie był robiony raczej nie w warsztacie a w szopie u Gienka...Przemknęło mi to przez myśl,zaraz na początku ale potem utonąłem w innych domysłach po "diagnostyce" w FES.Nie oczekuję cudów ale tak jak pisze kolega Abramsik - niech się normalnie przyjemnie jedzie,a nie myśli o kolejnej górce na którą auto wjeżdża z wielkim bólem.Dzięki za nakierunkowanie.Tym bardziej że kilka faktów przemawia za rozrządem/paskiem.A jeśli chodzi o filtry,oleje itp...tak wszystko zmienione.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Miechów
    Postów
    14
    Auto
    Punto 1.2 8V, Grande Punto 1.2 8V
    Rocznik
    1997,2006
    Dziś poszperałem jeszcze w logach z FES.Za tym rozrządem przemawia też kolejna sprawa.FES pokazuje błąd czujnika położenia wału... A takie jeszcze pytanie..Do poprawnego ustawienia rozrządu potrzebuję blokad czy wystarczy ustawienie znaczników na kołach pasowych i obudowie?Te blokady wiem że są potrzebne przy silniku 1.4 bo tam są zmienne fazy rozrządu.Tu chyba tak nie jest...Choć pewnie te blokady mogły by ułatwić...hmmm..
    Ostatnio edytowane przez savxx ; 31-03-2018 o 12:14

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie przesadzaj Idzie szczególnie do przodu, gdy jeszcze sprężarka klimy działa na 100%
    no ja wiem ze porównując do 1.4 T-jet 120 kucy to 1.4 77 kucy jest słabszy, ale jakoś nie moge powiedziec aby moje punto 1.4 nawet przy załączonej klimie nie jechalo, przecież ja wiem że to nie jest ferrari ale obiektywnie mówiac mułowate też to nie jest... nie jechał to kaszlak 0,65 litra

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał savxx Zobacz post
    Dziś poszperałem jeszcze w logach z FES.Za tym rozrządem przemawia też kolejna sprawa.FES pokazuje błąd czujnika położenia wału... A takie jeszcze pytanie..Do poprawnego ustawienia rozrządu potrzebuję blokad czy wystarczy ustawienie znaczników na kołach pasowych i obudowie?Te blokady wiem że są potrzebne przy silniku 1.4 bo tam są zmienne fazy rozrządu.Tu chyba tak nie jest...Choć pewnie te blokady mogły by ułatwić...hmmm..
    wiedz że silnik 1.2 8V jest bezkolizyjny czyli jak źle rozrząd ustawiony to silnika "nie popsujesz" ale jego osiągi będa gorsze od cinkłeczento 0,7, ustawić tam rozrząd to naprawde prosta sprawa ale sugeruej do tego blokadę wtedy będzi na 100% dobrze (o ile się wie o co chodzi)

  9. #23
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    wiedz że silnik 1.2 8V jest bezkolizyjny
    Nie wprowadzaj w błąd 1,2 starej wersji były bezkolizyjne .Niestety obecne silniki 1,2 są już kolizyjne . (łatwo poznać po okrągłym wlewie oleju )

  10. #24
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    ale jakoś nie moge powiedziec aby moje punto 1.4 nawet przy załączonej klimie nie jechalo
    Mojego mam z automatyczną klimą. Latem po postoju na słońcu, gdy na maksa chłodzi wnętrze, żeby zejść do zadanej temperatury, auto jest ociężałe - bardzo czuć, że coś go trzyma. Po schłodzeniu wnętrza ociężałość mija - alternator też ma w tym udział, bo wiatrak jednak trochę A bierze. Czuć to przy ruszaniu spod świateł. Normalnie nie czuć obciążenia, klima ustawiona cały rok w tryb Full Auto. Mam go od nowego i co roku w upały jest ta sama sytuacja, ale tylko na czas schłodzenia wnętrza.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 03-04-2018 o 16:04

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Nie wprowadzaj w błąd 1,2 starej wersji były bezkolizyjne .Niestety obecne silniki 1,2 są już kolizyjne . (łatwo poznać po okrągłym wlewie oleju )
    a to zalezy czy z wariatorem czy bez... ale jak coś odszczekuje, kiedys 1.2 byl bezkolizyjny , tylko pytanie czy on ma obecny czy dawny silnik :-)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Mojego mam z automatyczną klimą. Latem po postoju na słońcu, gdy na maksa chłodzi wnętrze, żeby zejść do zadanej temperatury, auto jest ociężałe - bardzo czuć, że coś go trzyma. Po schłodzeniu wnętrza ociężałość mija - alternator też ma w tym udział, bo wiatrak jednak trochę A bierze. Czuć to przy ruszaniu spod świateł. Normalnie nie czuć obciążenia, klima ustawiona cały rok w tryb Full Auto. Mam go od nowego i co roku w upały jest ta sama sytuacja, ale tylko na czas schłodzenia wnętrza.
    a to u mnie klima manualna...wiec ona sie innymi prawami rządzi, czyli nie wazne jak ustawisz zawsze tak samo pracuje.... automat mam na t-jecie...tutaj nie widze jakis ubytków mocy :-)

  12. #26
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    automat mam na t-jecie...tutaj nie widze jakis ubytków mocy :-)
    Wiem, bo w MultiAir też nie ma

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Wiem, bo w MultiAir też nie ma
    a tak w ogóle to offtopic... mysłalem ze mi padł termostat w T-jetcie... a tu sie okazalo ze oni montuja termostat o temperaturze otwarcia 80 stopni.... do tego silnika, dobzre że są interenety bo nei straciłem 2 godzin na wymiane dobrego termostatu


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. brak mocy 1.9 JTD
    Napisany przez Malysz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-10-2016, 20:08
  2. Brak mocy
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-03-2016, 23:21
  3. brak mocy
    Napisany przez szczur82 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-04-2013, 18:16
  4. Brak mocy
    Napisany przez proszowiak na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 01-03-2011, 21:38
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 19:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469gp-1-2-8v-brak-mocy-40652

grande punto 1 4 16 v brak mocy punto nie ma mocyabarth grande punto brak mocyfiat evo sprawdz silnik utrata mocy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl