Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez GrandePunto8V

Temat: Fiat Grande Punto 'wypukany' katalizator - Najtańsze rozwiązanie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2025
    Skąd
    Łodzkie
    Wiek
    32
    Postów
    14
    Auto
    Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2009

    Fiat Grande Punto 'wypukany' katalizator - Najtańsze rozwiązanie

    Witam serdecznie,

    mam problem z żony Grande Punto 1.4 2009r.

    Po awarii i zregenerowaniu głowicy która pochłonęła sporo kasy mechanik dodał że musiał 'wypukać' katalizator ale bez niego też się da jeździć...

    Po odebraniu auta i przejechaniu kilku kilometrów zapalił się check i za każdym odpaleniem auta pika "Sprawdź silnik"... Mechanik u którego byłem z autem powiedział że trzeba zamontować nowy katalizator, wgrać mapę która usunie błąd lub przyzwyczaić się do tego.

    Czy są jakieś inne metody? Przeczytałem w internecie że można dać jakąś tuleje która będzie imitowała katalizator(jeśli dobrze to rozumiem).

    Ogólnie mnie chodzi o to żeby auto było bez 'check engine' i przeszło przegląd. Bo z tego co wiem niektórzy diagności pytają o check'i a niektórzy to olewają.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,676
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jak partacz "wypukał", to niech kupi i założy nowy Oddałeś ze sprawnym katalizatorem, to o czym mowa Może partaczowi "wypukania" brakuje
    Katalizator do czegoś służy, żeby spaliny mniej truły

    Do tego to "wgranie mapy" - ależ on pozuje na fachowca, a to zwykły kowal jest...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2025
    Skąd
    Łodzkie
    Wiek
    32
    Postów
    14
    Auto
    Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jak partacz "wypukał", to niech kupi i założy nowy Oddałeś ze sprawnym katalizatorem, to o czym mowa Może partaczowi "wypukania" brakuje
    Katalizator do czegoś służy, żeby spaliny mniej truły

    Do tego to "wgranie mapy" - ależ on pozuje na fachowca, a to zwykły kowal jest...
    Mechanik raczej z polecenia. Pokazał mi to co zostało z katalizatora. Był on przepalony bardzo.

    Możesz polecić jakieś rozwiązanie budżetowe?

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    42
    Postów
    5,399
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    To więc tak:

    * mechanik mówił o "mapie" czy przeprogramowaniu ECU z tego względu, żeby z ECU "wywalić" katalizator, tak aby ECU nie dążyło do osiągnięcia zakładanych parametrów tylko uznawał, że wszystko jest ok. Inna technika to emulacja sondy lambda i próba oszukania ECU, że wszystko jest w normie.
    * katalizator stary mógł faktycznie cały się wypalić i stanowić blokadę dla spalin

    Najlepiej, kup po prostu katalizator pod ten model i go każ zamontować. Wtedy sonda lambda która mierzy parametry nie będzie dawała odczytów, które ECU uznaje za niedopuszczalne i stąd check engine.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 500 tys. km przebiegu

    Audi A8L D4 3.0l TFSI V6 kompresor, Quattro, 8HP tiptronic - na podróże
    Audi A8L D3 4.2l V8, Quattro, 6HP tiptronic - odjechała do lepszego świata
    Audi A6 2.8l V6, FWD, CVT mulitronic - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2025
    Skąd
    Łodzkie
    Wiek
    32
    Postów
    14
    Auto
    Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    To więc tak:

    * mechanik mówił o "mapie" czy przeprogramowaniu ECU z tego względu, żeby z ECU "wywalić" katalizator, tak aby ECU nie dążyło do osiągnięcia zakładanych parametrów tylko uznawał, że wszystko jest ok. Inna technika to emulacja sondy lambda i próba oszukania ECU, że wszystko jest w normie.
    * katalizator stary mógł faktycznie cały się wypalić i stanowić blokadę dla spalin

    Najlepiej, kup po prostu katalizator pod ten model i go każ zamontować. Wtedy sonda lambda która mierzy parametry nie będzie dawała odczytów, które ECU uznaje za niedopuszczalne i stąd check engine.
    Dzięki za wytłumaczenie, niestety szukam czegoś tańszego bo sporo wpakowałem w to auto już w tym miesiącu. Znasz może jakieś tańsze alternatywy które możesz polecić? Przeprogramowanie ECU to koszt około 400-500zł.

    Ta emulacja sondy lambda to dobre rozwiązanie? Jest w pełni legalne?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    696
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Facet. Katalizator jest "częścią składową" silnika, znaczy sterowanie silnikiem odbywa się głównie (poza oczywistymi rzeczami typu prędkość wału, MAP sensor, temperatura chłodziwa, spalanie stukowe) za pomocą sond (a między nimi jest katalizator).
    Ekologia to jedno, ale działanie silnika to drugie (to jest 2 w jednym: jak jest sprawny wydech, to i silnik działa prawidłowo, osiąga moc, a przy okazji nie truje).
    Z parametrów silnika (poza kompresją i ustawieniem rozrządu), to chyba nie ma bardziej podstawowej rzeczy jak skład spalin (to jest informacja zwrotna dla ECU jak ma sterować, dawkować paliwo i kiedy). To też podstawowe dane do diagnostyki (a nie tylko błędy OBD).
    Ty chcesz jeszcze mocniej okaleczyć ten samochód, co może spowodować dalsze problemy. Ciekawe jak doszło do remontu głowicy (co/kto to sprowokował latami zaniedbań)? Samo "się" zrobiło (i oczywiście nagle).

    Przeprogramowanie ECU (wywalenie sond), to metoda dla dziadów, frajerów i nieuków (metoda popularna za wschodnią granicą, na ruskich forach są nawet wsady pamięci do ECU, mówią na to chyba "regres do Euro2, czy 1").

    Posiadanie samochodu i jego utrzymanie to są koszty. Akurat w tych Fiatach niskie (co by nie było). Zobacz sobie mechaników z YouTuba, ile kosztują remonty głowic, silników i tym podobne w autach nowszych i klasę wyżej (albo z dwie). Po kilkadziesiąt tysięcy wszystko (10-50 "koła").
    Na Allegro leżą katalizatory. Używane od 500 złotych, nowe od 1000... Dorosły chłop nie ma tysiaka na naprawę? Weź się nie ośmieszaj (nawet nic już nie odpisuj).
    Nie podałeś nawet jakie "1,4" masz! Tak "dbasz" i się interesujesz stanem...

    Bez katalizatora normalnego przeglądu nie przejdziesz. Więc szukaj na lewo, korespondencyjnie, albo takiej SKP, co w ramach cichego protestu (bo stawki za przegląd nie wzrosły od wielu lat) nie badają spalin (albo co dziesiątego wyrywkowo). Na złość wszystkim, przepuszczają złomy, które smrodzą.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 16-04-2025 o 18:35

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2025
    Skąd
    Łodzkie
    Wiek
    32
    Postów
    14
    Auto
    Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2009
    Hej @GrandePunto8V,

    to co napisałeś powyżej na pewno jest prawdą. Remont głowicy musieliśmy zrobić bo podczas jazdy auto żonie się zatrzymało i nie chciało jechać. Mamy to auto niecałe 3 miesiące. Było to przez poprzedniego właściciela...

    A jakbyś miał wybrać to którą z tych dwóch metod byś wybrał ? Czy przeprogramowanie ECU czy owa tuleja/przejściówka.

    Szukam alternatywnej drogi bo wydałem na remont głowicy już 3 tysiące(do tego doszedł rozrząd i pompa wody) i nie chciałbym pakować kolejnego tysiąca lub więcej na katalizator bo mamy ostatnio sporo wydatków.

    Mam 1.4 Grande Punto 8v 77km, benzyna + LPG....

    Trochę nie rozumiem wywodu o droższych samochodach xD jakbym miał droższy samochód to bym drożej płacił za naprawę. Mam Fiata i chciałbym nie wydawać na niego aż tyle xD

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,676
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jak nie chcesz go naprawić jak trzeba, to oddaj pod prasę, tam jest miejsce dla gruzów.
    Cytat Napisał achmeda Zobacz post
    Mam Fiata i chciałbym nie wydawać na niego aż tyle xD
    - tego nie idzie skomentować, bo ręce opadają.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    696
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Fiat to pechowa marka, nieszczęśliwa. Nie ma szczęścia do właścicieli. Wyjątkowo nieogarnięci je zajeżdżają na śmierć.
    Nie robią nic konkretnego (prewencja) po 5-10 lat, ignorują wczesne objawy usterek. Później chcą tanio i szybko naprawić.
    A w internecie pyskaci, z pretensjami, gdy się już nie da prosto/tanio (teraz to za późno).
    Pewnie słabe forum (czy np. grupa FB), "nie fachowe" porady, bo chcą diagnozować, mierzyć coś, naprawiać, wymieniać na nowe, czy zwyczajnie wykonać pełny remont, dokończyć sprawę (tu np. po remoncie głowicy do kompletu uzdrowić wydech, nowy katalizator i sondy, inaczej zniweczysz czas/kasę która poszła w remont, znowu można głowicę zarżnąć, zawory/gniazda).
    Także, żenada i porażka... Żeby to jeszcze pisał stary zgred (biedny emeryt), a tu młody sknera, w profilu 31 lat i już takie dziadostwo uprawia. Źle to wygląda raczej.

    Zamknijcie temat lepiej. Czyli już drugi tego samego autora! Gość NIC się nie nauczył, "informatyk" dalej prezentuje brak myślenia logicznego (które to obejmuje również przestudiowanie wad/usterek przed zakupem ulepa, zwłaszcza z LPG), nie uczy się nowych, nie znanych rzeczy (a wszystkie są do znalezienia w internecie - po co jest katalizator, sondy i tak dalej, jak to się ma do LPG, na co uważać, dlaczego warto mieć sprawny wydech).

    https://fiatklubpolska.pl/grande-pun...a-gazie-58095/

    fiatklubpolska.pl-13929449066349986.png
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 17-04-2025 o 16:25 Powód: Proszę Zamknąć Temat.
    Braval lubi to.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,676
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Czyli już drugi tego samego autora!
    No i przypomniałeś, że chodzi o gruza od handlarza - wszystko jasne. Tym bardziej prasa.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    696
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Będzie nauczka na przyszłość, co by się przygotować teoretycznie (śledztwo internetowe, wady/usterki danego modelu) przed zakupem. A naprawy przeprowadzać logicznie, całościowo. Jak LPG dobija silnik/głowicę, to wydech też cierpi. Ogarnąć trzeba wszystkie 3 tematy na raz. Nie tylko jeden wybrany (bo taniej, bo coś tam - bo jestem leń i nieuk).

    W sumie niech się młody uczy na Fiacie. Jak się kupuje auto (przygotowanie wstępne przed), a później dba (aby nie wygenerować sobie remontu np. silnika), ewentualna logistyka przy zlecaniu remontów (zakres prac, kolejność działań). Plusy sytuacji zawsze są.

    Temat_zamkniety.png
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 17-04-2025 o 19:41 Powód: Temat do zamknięcia...


 

Podobne tematy

  1. Problemy z mocą 1,9 JTDm 120KM - rozwiązanie
    Napisany przez markr na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-03-2019, 10:32
  2. P0091 - rozwiązanie problemu
    Napisany przez martinez na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-07-2016, 12:48
  3. Wolne i słabe wycieraczki- rozwiązanie
    Napisany przez Turek na forum Idea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-09-2015, 13:53
  4. Urywające się klamki. Rozwiązanie ?
    Napisany przez dawiddawido na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-05-2015, 14:56
  5. Blue&Me zawieszenie - ROZWIĄZANIE
    Napisany przez yesena na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-01-2015, 23:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl