Witajcie.
Croma w chłodne dni zastrajkowała. Nie będzie jeździć szybko straciła moc, wywaliła kontrolkę check engine, migającą kontrolkę oleju.
Natychmiastowa wizyta u mechanika. Stwierdził że czas na wymianę oleju - co prawda przejechane było na nim zaledwie 9 tyś, stan 3/4. Ale OK.
Po wymianach 1 dzień spokoju i znowu check engine, kontrolka oleju już OK.
Znowu ten sam mechanik, podłączył komputer i stwierdził błąd ABS i problemy z przepustnicą. Więc czyszczenie przepustnicy, a problem z ABS stwierdził że może być wywalony przez EGR. Widać dobrze kombinował. Bo po wyczyszczeniu przepustnicy i EGR błędy zniknęły ale tylko na chwilę. Po tygodniu trzeba było ponownie wrócić do mechanika. Tym razem stwierdził że trzeba zaślepić EGR by wykluczyć problem z nim związany. Niestety nie wiedział że w JTDm nie można zaślepiać zaworu. Czyli nadal kontrolka i błąd bez zmian - już trzeba byłoby się nastawiać na grzebanie w ABS lub wymianę EGR gdyby nie informacje na forum właśnie w temacie zaślepiania EGR. Szukając w necie znalazłem, że zarówno w Oplu jak i we Fiacie były dokładane (nawet w ramach serwisu) kryzy na EGR - taka zaślepka z kilkoma otworami zmniejszająca pewnie o połowę średnicę otworu wlotowego do egr. Szybka podmiana zaślepki na kryzę (zakupiona za kilka zł) i od 3 msc 0 błędów. Auto cały czas użytkowane w tych samych warunkach - trasy ok 10 km w jedną stronę czyli raczej na zimnym cały czas.