Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    35
    Postów
    30
    Auto
    bravo 1.6 16v, GP 1.3 90KM, Bravo II 1.4 T-jet 120KM
    Rocznik
    1999, 2006, 2008

    Czyszczenie zaciętej geometrii turbiny 1.3 90KM

    Witam,
    Mam problem z turbiną w moim GP, geometria turbiny się zacięła i przy przekroczeniu 3000 obr/min silnik dławi i pojawia się check engine.
    Sprawdzałem czy rusza się "sztanga" w turbinie podpinając strzykawkę z wężykiem do gruszki turbiny i niestety brak reakcji.
    Wyciągnąłem turbinę, rozkręciłem turbinę i ściągnąłem jej tzw. gorącą część w której znajduje się cały mechanizm zmiennej geometrii.

    W jaki sposób rozkręcić ten mechanizm żeby go w miarę dokładnie wyczyścić? Mechanizm jest w jakiś sposób przykręcony czy może wprasowany?

    DSC_4363.JPG

    Proszę o pomoc i jakieś wskazówki
    Ostatnio edytowane przez irek28061988 ; 08-12-2018 o 18:48



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    11 marzec 2018
    Skąd
    https://t.me/pump_upp
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2007

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    35
    Postów
    30
    Auto
    bravo 1.6 16v, GP 1.3 90KM, Bravo II 1.4 T-jet 120KM
    Rocznik
    1999, 2006, 2008
    Dziękuję kolego, ale zarejestrowałem się a i tak pisze "Nie masz uprawnień, aby przeglądać to forum."

  5. #4
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    11 marzec 2018
    Skąd
    https://t.me/pump_upp
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2007
    Rozpołowiamy turbinę i bierzemy się do czyszczenia z uwagą traktować wirnik, jak pogniesz to regeneracja!
    Czyszczenie zaczęło się od zamoczenia części ze zmienną geometrią w benzynie na 2h. Ta strona gdzie wirnik jest, szczoteczka a potem papier 400 i 600. Przy rozbieraniu uwaga na 6 rolek znajdujących się pod kółkiem sterującym kierownicami.


    Aby wyskoczył element kierownic należy nagrzać obudowę palnikiem, wtedy to elegancko wyskakuje. Czyścimy jak resztę.
    Aby nie dopuścić do przegnicia gruszki podciśnienia, pomalowałem ją po wyczyszczeniu farbą cynkową odporną na temp i korozję. Tak samo odświeżyłem pozostałe aluminiowe osłony jakie demontowałem.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    35
    Postów
    30
    Auto
    bravo 1.6 16v, GP 1.3 90KM, Bravo II 1.4 T-jet 120KM
    Rocznik
    1999, 2006, 2008
    Cytat Napisał rustin Zobacz post
    Aby wyskoczył element kierownic należy nagrzać obudowę palnikiem
    Chodzi tutaj o tą obudowę żeliwną?


 

Podobne tematy

  1. Czyszczenie kierownic turbiny.
    Napisany przez @sdero na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-04-2017, 22:59
  2. Ustawienie geometrii , a wymiana gum stabilizatora .
    Napisany przez Diato na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 13-03-2017, 19:20
  3. Kontrola i ustawienie geometrii FIAT 500X - co i jak?
    Napisany przez krowka1978 na forum 500X
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-11-2016, 21:58
  4. Śruby i podkładki do korekty geometrii kół
    Napisany przez spawacz na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-05-2013, 09:14
  5. Samodzielne czyszczenie turbiny
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-04-2011, 23:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl