Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009

    Czujnik różnicy ciśnień, przepustnica, EGR, przepływomierz - parametry pracy

    Koledzy od kilku dni mam problem z odpalaniem auta.
    Po nocnym postoju bardzo ciężko odpala. Długo kręci, czasami odpala za drugim razem. Jak już odpali zostawia za sobą chmurę jasnego, śmierdzącego dymu.
    Kolejne uruchomienia nie stanowią już żadnego problemu, pali od strzała.

    Postanowiłem zrobić sobie logi od startu do pełnego rozgrzania silnika.

    Kilka parametrów zwróciło moją uwagę.

    Ciśnienie paliwa zmierzone i oczekiwane pokrywają się.
    Ciśnienie doładowania zmierzone troszkę większe (150mbar) niż oczekiwane, ale generalnie wykresy są identyczne.
    Masa powietrza również w porządku.

    Teraz coś co moim zdaniem nie jest w porządku

    Otwarcie zaworu przepustnicy: cały czas na poziomie 5%
    Otwarcie zaworu EGR: 0.02-0.30%
    Czujnik różnicy ciśnień: 5-105 mbar, parametry zmieniające się w zależności od obrotów silnika.
    Temperatura powietrza na przepływce: 24-38 stopni, również zmieniająca się w zależności od obrotów silnika. na zewnątrz było wtedy 23 stopnie.


    Czy ktoś mógłby wrzucić logi z tymi parametrami? Chodzi głównie o te 4 plus obroty silnika.

    Silnik jak z opisu 1.9 120KM

    Zastanawia mnie czy tutaj jest coś nie tak, czy gdzie indziej szukać przyczyny złego odpalania?

    Poza tym silnik trzyma moc, nie dymi w czasie jazdy, może za głośno chodzi, ale to może tylko moje subiektywne odczucie. Na pewno jest głośniejszy od 2.0 dti od opla. Kiedy auta stoją obok siebie, to opla praktycznie nie słychać.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,917
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Z racji ,ze mam "najbliżej" proponuje przyjrzec się wtryskom.W Mesie, korekt na tym silniku nie da się podejrzec,chyba ,ze masz legalną wersję ,to moze "podejrzysz. Zrob próbę przelewową.Na moje ktorys wtrysk ,nie trzyma cisnienia, stąd ciezki rozruch po nocy.strzykawka 100ml.jpg idealnie pasuje do zrobienia proby przelewowej ,mam takowe 100ml, w aptekach pelno, oczywiscie trzeba wyjąc tloczek ze strzykawki

  4. #3
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Korekty wg MES są bardzo rozjechane. Dołączam screena.

    wtryski.png

    Jakieś dwa lata temu były na sprawdzeniu, przy innej okazji.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,917
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Na poczatku sierpnia ,walczylem z wtryskami w 500L 1,3 jtd.Auto z 2013 r. 170 tys. nalotu. Nagle pokazal sie napis "sprawdz uklad wtryskowy" i blad silnika , tryb awaryjny oczywiscie. Auto (corki) , zamiejscowe. Objaw ,trzeba dluzej krecic ,aby zapalil, troche nierowno pracowal , po chwili się stabilizowal.Na pierwszy ogien korekty, wszystkie gary ,cacy!. Nastepnie proba przelewowa i tu "cie mam" ,drugi wtrysk od rozrzadu ,przelewa ,az milo. Szukamy wtryskiwacza, za nowke krzyknęli 1200zeta.Podziekowalem. Znalazlem po regeneracji , za 250 zeta.Montaż, odpał, nie ten silnik...przelewy wyrownane, korekty ok.Pali od strzala.
    Zrob probe przelewową, to nic nie kosztuje...a wyjdzie kazde oszustwo.Polemizowalem z gosciem od wtryskow,"jak przelewa gorą, to wymiana, jesli dolem ,mozna wymienic koncowke.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Auto oddałem na razie do warsztatu z innym, gorszym problemem. Poszła chłodnica od egra i waliło spalinami do środka.

    Mają się przyjrzeć temu problemowi z odpalaniem. Wiedzą jak sytuacja wygląda, bo zawiozłem po południu, a zajęli się nim kolejnego dnia rano.

    Poczekamy, zobaczymy...

  7. #6
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    I sprawa odpalania się wyjaśniła, przynajmniej na razie.

    Słaby był akumulator, swoją drogą nie wiem od ilu lat go mam
    Do tego doszło długie grzanie świec. Przy odpalaniu zawsze sugerowałem się kontrolką i próbowałem odpalić silnik zaraz po jej zgaśnięciu.

    Pojeździmy trochę, zobaczymy

    Muszę zrobić sobie jeszcze logi po tej naprawie.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Pojeżdżone trochę. Problem z odpalaniem wrócił.

    Komputer podaje błąd P0683-67 - moduł podgrzewania wstępnego (inf. zwr.)

    Czy ktoś może mi powiedzieć czy i jaka jest różnica pomiędzy modułem oznaczonym jako 55 199 051 A727 51 299 012C 12V a innym, który wygląda tak samo lecz w oznaczeniu ma D727?
    Na początek spróbuję obejrzeć wiązki, przeczyścić wtyczki, sprawdzić świece (podobno grzeją), ale wolę zapytać wcześniej.

    Testów przelewowych nie robiłem jeszcze, korekty na zimno wahają się około +-0,4 na zimno i nawet w okolicach 0.0 na ciepło.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2008
    Skąd
    Podbeskidzie
    Wiek
    45
    Postów
    29
    Auto
    GP 1.3 Multijet 75KM
    Rocznik
    2011
    Podpinając się pod temat ten czujnik różnicy ciśnień na wolnych obrotach 15 mbar po wypaleniu statycznym/dynamicznym zastosowaniu k2 do czyszczenia dpf itp - to chyba dużo za dużo - ma ktoś wiedzę? Może ktoś z okolic Podbeskidzia wycina fizycznie / programowo tego dziada z euro 5/2011rok/multijet2/75km? Powinno być chyba z 5mbar max na wolnych

  10. #9
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,917
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Tu masz o Twoim problemie , troszkę?!
    https://fiatklubpolska.pl/stilo-444/...po-683-a-9102/


 

Podobne tematy

  1. Czujnik różnicy ciśnień Ducato 3.0
    Napisany przez Maro1978 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-04-2019, 16:06
  2. Błąd P2455-62 czujnik różnicy ciśnień. Ducato 3.0
    Napisany przez Maro1978 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-03-2019, 17:27
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-08-2018, 12:28
  4. Czujnik różnicy ciśnień, P2453
    Napisany przez warrior na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-04-2018, 08:18
  5. Czujnik różnicy ciśnień (czujnik sygnału zwrotnego)
    Napisany przez damian1000 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-07-2016, 09:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl